رَهی نو

جاهای دیدنی بابلسر

لیست دیدنی های بابلسر

اگر قصد سفر به بابلسر را دارید یا حتی گذری از این شهر عبور می‌کنید، احتمالاً اولین سوالی که برایتان پیش بیاید این باشد که جاهای دیدنی بابلسر کجاست؟ در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین جاذبه‌‌های دیدنی بابلسر را با هم مرور کنیم.

از خطه زیبای شمال ایران می‌گذریم و در مسیر حرکتمان از طراوت جنگل‌های آمل و بوی خاک باران خورده، عبور می‌کنیم، زمین‌های شالیزار را می‌بینیم و خنکی شبنم را روی پوستمان احساس می‌کنیم تا به بابلسر برسیم. مقدمتان گلباران. شهری پرهیاهو با طبیعت بکر و آب و هوای ناب، به همراه پل معلق و کشتی مستقر بر دریاچه‌ای زیبا، آماده‌اید؟ تجربه خوشمزه‌ترین غذاهای مازندران، انتظارتان را می‌کشند.

با رهی نو همراه باشید تا با هم سری به جاذبه‌های جذاب و مکان‌های دیدنی بابلسر بزنیم. همچنین می‌خواهیم تا لیست هتل های بابلسر را هم به شما معرفی کنیم تا چنانچه قصد اقامت در این شهر سرسبز را دارید، خیالتان از بابت محل اقامتتان جمع باشد. حافظه دوربین عکاسی‌تان را خالی کنید. فرصت گرفتن عکس‌های فوق العاده زیبا را از دست ندهید.

اگر از شرق ایران مثلا از مشهد قصد سفر به بابلسر را دارید، مسیر گرگان و ساری را طی کرده و به بابلسر می‌رسید. در‌صورتی‌که از تهران، قصد سفر دارید، جاده محبوب تهرانی‌ها به مقصد شمال کشور معمولا فیروزکوه است.

اگر از غرب کشور هوس سفر به بابلسر را کردید می‌توانید بعد از گذشتن از آستارا، رشت، رامسر و چالوس به بابلسر برسید. زندگی و انرژی و حیات در بابلسر همانند دیگر شهرهای شمالی کشور، جور دیگری است. دریا، آب و هوای بکر، مناظر دیدنی و... تنها بخشی از دیدنی‌ های بابلسر است.

معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری بابلسر

بابلسر مقصد نام آشنایی به‌خصوص برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها است. زمانی‌که ماشین‌ها از هیاهوی شلوغی شهر و یک هفته پرکار، فرمان را به مقصد شهر سرسبز و آرام‌بخش شمال کشور می‌چرخاند، بابلسر مقصد یا گذرگاهی است که شما را به شهرهای شمالی بعدی رسانده یا احتمالا مقصدتان برای چند روز استراحت است.

حتی اگر بنا باشد، از این شهر به‌صورت گذری عبور کرده و به راه مقصدتان را پیش بگیرید، مسلما از شهر زیبایی که پیش رویتان دارید، نمی‌توانید ساده بگذرید. یعنی حداقل برای یک‌‌بار هم که شده، در این بهشت زیبا ساکن شده و از جاذبه‌های بابلسر دیدن کنید.

دیدنی‌هایی هم‌چون امامزاده ابراهیم بابلسر، پارک و اسکله قایقرانی، باغ وحش بابلسر، پل معلق بابلسر، خزر شهر زیبا از جمله دیدنی‌هایی است که نفستان را تازه و روحیه مضاعفی به شما خواهد داد. پس بساط سفر را آماده کنید که راه نه چندان دور و مسیر سبزی را پیش رو داریم.

معرفی مکان های دیدنی بابلسر

بهترین دیدنی‌های بابلسر

تا آن جایی که راه دارد، سعی کنید سری به تمام دیدنی‌های بابلسر بزنید و از نزدیک با آن‌ها آشنا شوید. اگرچه شمال است و دریا و ساحل همیشه شلوغ، اما بازدید از جاهای تفریحی بابلسر خالی از لطف نیست. از جمله جاهای دیدنی بابلسر می‌توان به مکان‌های دیدنی زیر اشاره کرد:

امامزاده ابراهیم بابلسر

اینجا یکی از قدیمی‌ترین امامزاده‌های بابلسر است که طراحی و معماری و دیوارهای سفید آن حتما توجه‌تان را جلب می‌کند. یک گنبد هشت ضلعی که روی بقعه امامزاده قرار گرفته است. امامزاده ابراهیم، که به ابوجواب معروف است، در منطقه‌ای قرار گرفته است که در قدیم به آن لقب مشهدسر داده بودند.

رزرو هتل 5 ستاره میزبان بابلسر را در کوتاه‌ترین زمان از طریق سایت رهی نو انجام دهید.

در ایام تعطیل و مراسمات مختلف این امامزاده شلوغ می‌شود. طبق تاریخ، اولین کسی که از کتیبه امامزاده ابراهیم بابلسر یاد کرده، ناصرالدین شاه بود. جالب است بدانید عمر این امامزاده را به قرن 8 نسبت دادند.

اجداد امامزاده ابراهیم به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد. علاوه بر بازدید از خود بقعه، کتیبه‌ها و آثار تاریخی که در بقعه قرار داده شده، ارزش دیدن را دارد.

امامزاده ابراهیم بابلسر

پارک و اسکله قایقرانی بابلسر

یکی دیگر از جذابیت‌های بابلسر و هر شهر شمالی دیگری، رفتن به کنار دریا و اسکله است. جایی که صدای مرغان دریایی و خروش موج و آرامش دریا شما را با خود همراه کرده و آرامش را به شما هدیه کند. اسکله قایقرانی در رودخانه بابلرود قرار گرفته است.

پل معلق محل اتصال دو سمت رودخانه به هم است. اگر هوس قایق‌سواری در رودخانه را کردید، جلیقه نجات را فراموش نکنید. به‌خصوص که اگر بعد از آن بنا باشد در کشتی معروف اسکله یک ماهی کپور یا قزل‌آلا با زیتون پرونده و سیر ترشی میل کنید و دلی از عزا درآورید. بعد هم می‌توانید لذت تماشای غروب آفتاب را در کافی شاپ دنج این منطقه بگذرانید.

پارک و اسکله قایقرانی بابلسر

باغ وحش شهر بابلسر

اگرچه باغ وحش در همه جای ایران وجود دارد، اما هربار که از هر باغ وحشی برای چندمین بار هم دیدن کنید، باز حیوانات و نکته‌های جدید می‌بینید که جالب است. یکی از جالب‌ترین باغ وحش‌ها متعلق به بابلسر است.

یک مرکز خصوصی که نزدیک دریا قرار دارد و شما می‌توانید قبل یا بعد از بازدید از باغ وحش، سری به دریا هم بزنید. تنوع حیواناتی که در این باغ وحش می‌بینید، یکی از اعجاب‌های زمان است. از خرس، گرگ، شتر، میمون گرفته تا انواع پرندگانی که با دیدن آن‌ها قطعا شگفت زده خواهید شد.

باغ وحش شهر بابلسر

ساحل میرود

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر، ساحل میرود یا همان بهمنمیر است که با داشتن طبیعت بکر و سرسبز خود، چشم‌اندازهای زیبا و خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد و به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری برجسته بابلسر شناخته می‌شود.

با بودن در این مکان، شما دو منظره دریا و جنگل را باهم خواهید داشت. این مکان با داشتن امکانات رفاهی مناسب مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی لحظات خوشی را برای مسافران فراهم می‌کند.

ساحل میرود

پل معلق بابلسر

به محض ورودتان به بابلسر احتمالا معماری این پل توجه‌تان را جلب کند. شاید بتوان گفت که بابلسر را با این پل می‌شناسند. پل معلق بابلسر روی رودخانه پرآب بابلسر قرار گرفته که در مسیر حرکتتان به سمت مرکز شهر آن‌را می‌بینید.

پل که دستانش را بر دو سمت رودخانه بابلرود انداخته و قسمت شرقی و غربی بابلسر را به هم وصل کرده است. اگر برایتان جذاب است که بدانید آب این رودخانه پرآب از کجا می‌آید و به کجا می‌رود، باید بگوییم که این رودخانه از کوه‌های البرز سرچشمه گرفته و به دریاچه خزر می‌رسد.

قدمت پل معلق بابلسر به سال 1313 برمی‌گردد. زمانی‌که مهندسان آلمانی و سوئدی برای رفت و آمد ماشین‌های شرقی و غربی ایده ساخت پل به سرشان زد و کار را شروع کردند. این پل مسیر ارتباطی بین بابلسر، محمودآباد و فریدون‌کنار است. به همن دلیل پرترددترین پل شهر نیز محسوب می‌شود. با توجه به قدمتی که پل معلق دارد آن را در سال 1386 ثبت اساد ملی شده است.

پل معلق با ارتفاع 16 متری از سطح زمین، طول 80 متر و عرض 8 متر، اولین پل در ایران است که امکان تردد با ماشین بر روی آن به وجود آمد. جاذبه‌های گردشگری بابلسر به این دیدنی‌ها ختم نمی‌شود.

خزرشهر، کوهی خیل، روستای سرحمام، سر عرب خیل، تالاب عزیزک، روستای گلشکا،  منطقه گردشگری کرفون، برج قدیمی ساعت و بسیاری از مکان‌های دیدنی وجود دارند که همچنان به جذابیت بازدید از بابلسر اضافه می‌کنند.

درصورتی‌که قصد سفر و بازدید از این شهر را دارید، بهتر است قبل از سفر، یک برنامه‌ریزی کلی از تمام مناطق دیدنی بابلسر در این شهر زیبا داشته باشید تا جذابیت سفر برایتان چندین برابر شود.

مسلما یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر اقامت است. اگر می‌خواهید یک اقامت لاکچری داشته باشید، هتل‌های شهرک خزر شهر انتظارتان را می‌کشد. اگر به‌دنبال بهترین هتل‌ های بابلسر هستید، می‌توانید تنوع آن را از سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو مشاهده کنید. شما عزیزان می‌توانید همزمان که در حال بازدید از جاذبه‌های دیدنی بابلسر هستید، در رهی نو از بهترین هتل‌های بابلسر نیز بهره‌مند شوید.

پل معلق بابلسر

اقامت در بابلسر

هتل‌های بسیاری در بابلسر وجود دارند که می‌توانید برای اقامت در این شهر زیبا، بسته به هزینه‌ای که برای اقامت‌تان در نظر دارید، یکی از آن‌ها را رزرو کنید. از هتل های ارزان قیمت تا هتل‌های پنج و چهار ستاره بابلسر مانند هتل 5 ستاره میزبان بابلسر، هتل آهوان بابلسر، هتل 4 ستاره میزبان بابلسر و بسیاری دیگر از هتل‌ها را می‌توانید در سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با راحت‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن رزرو کنید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید برای اقامتتان نیز بساط یک سور و سات حسابی را بچینید. بهترین هتل‌های بابلسر را با توجه به بودجه و درخواستتان انتخاب کنید، عکس و مشخصات را ببینید، نظرات افرادی که قبل از شما در این هتل‌ها ساکن بودند، بخوانید و یک انتخاب مطمئن داشته باشید. به این ترتیب آماده سفر به یکی از زیباترین شهرهای شمالی شوید.

تجربه سفر به بابلسر را داشته‌اید؟ از کدام یک از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کرده‌‌اید؟  برایمان از تجربه سفرتان به بابلسر بنویسید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...