رَهی نو

فاصله رشت تا همدان

تعداد بازدید: ۱۵۷۵۰ ۵ بهمن ۱۴۰۱

همدان، یکی از شهرهای تاریخی غرب ایران است و به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته می‌شود. همدان، همه ساله به خصوص در تعطیلات نوروز و نیمه اول سال مورد استقبال بسیاری از گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. این استان از غرب با استان‌های کردستان و کرمانشاه، از شمال با استان‌های زنجان و قزوین، از شرق با استان مرکزی و از جنوب با استان لرستان همسایه است.

این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فوق‌العاده جذاب و زیبایی دارد و علاوه بر سفال و چرم، سوغاتی‌های بسیار خوشمزه‌ای نیز دارد که به همراه مردمان مهمان نواز و خونگرم، از جمله دلایلی هستند که توریست‌ها این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. در ادامه مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  تمامی جزئیات سفر و فاصله رشت تا همدان را برای شما آماده ‌کرده‌ایم.

بهترین مسیر رشت تا همدان 

فاصله رشت تا همدان 397 کیلومتر است و مدت زمانی که شما در سفر خواهید بود به نسبت وسیله نقلیه شما متفاوت است. مدت زمان سفر شما از رشت به همدان ممکن است چیزی حدود 5 ساعت به طول انجامد.

 

رشت تا همدان

فاصله رشت تا همدان چند کیلومتر است

شما در مسیر رشت به همدان از شهرهای سراوان، رستم آباد، رودبار، منجیل، قزوین، تاکستان، حصار و کوریزجان گذر می‌کنید و سپس به همدان می‌رسید و همانطور که قبلا هم اشاره شد، این فاصله حدود 400 کیلومتر ( 397)  است.

روش‌های سفر از رشت تا همدان

در حال حاضر امکان سفر از رشت تا همدان با هواپیما یا قطار وجود ندارد. شما می‌توانید برای طی کردن فاصله همدان، یا از رشت سوار اتوبوس‌های همدان شوید؛ یا با خودروی شخصی سفر کنید. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را داشتید می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی مسیر رشت تا همدان دیدن کنید.

مسافت رشت تا همدان با اتوبوس

مسافت رشت تا همدان به وسیله اتوبوس حدودا 5 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد. که همانطور که گفتیم باید از رشت سوار اتوبوس‌های همدان شوید و پایانه همدان پیاده شوید.

مسافت رشت تا همدان با خودروی شخصی

طی کردن فاصله رشت تا همدان با خودروی شخصی حدودا 5 ساعت طول می‌کشد. شما علاوه بر سریع‌تر رسیدن به مقصد با این روش می‌توانید از جاذبه‌ها و مناطق دیدنی شهرهای در مسیر نیز لذت ببرید.

شهر ها و جاذبه های مسیر رشت همدان

در فاصله رشت تا همدان، جاذبه‌های گردشگری مسیر رشت تا همدان زیادی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، حتما از این مکان‌ها دیدن کنید.

 

فاصله رشت تا همدان

رودبار

رودبار یکی از شهرهای در مسیر است که می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.

  • غار دربند رشی که در بخش جنوبی روستای رشی این شهرستان قرار دارد، یک مکان باستانی و فوق‌العاده جذاب است که هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می‌رساند.
  • چشمه سنگرود یکی دیگر از مناطق بکر رودبار است که در واقع چشمه آب گرم و چشمه آب معدنی است. شما می‌توانید در این مکان از خواص درمانی چشمه آب گرم بهره برده و از صدای گذر آب روی سنگ‌های کوه لذت ببرید.

قزوین

مهمترین شهر بعدی که در فاصله رشت تا همدان قرار دارد قزوین است. در هر قسمت از این شهر زیبا و تاریخی جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده شگفت انگیزی از دوره‌های مختلف تاریخی وجود دارد.

  • کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجد جامع و بازار قزوین از مکان‌های فوق‌العاده زیبا خود شهر قزوین هستند؛ قدمت این مکان‌ها به دوران صفویه و قاجار و قدمت مسجد جامع قزوین به سال 192 و دوران حکومت هارون‌الرشید بر می‌گردد. اما اگر واقعا عاشق مکان‌های تاریخی هستید، باید حتما از قلعه الموت دیدن نمائید. این قلعه که به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و متعلق به دولت اسماعیلیان و حسن صباح است. اگر می‌خواهید هیجان و حس رازآلود این مکان را تجربه کنید باید حتما روی پله‌های آن قدم بزنید.

تاکستان

شهر بعدی مسیر شما تاکستان قزوین است؛ شما در این شهر علاوه بر خرید انگور و فرآورده‌های مختلف آن، می‌توانید از بقعه پیر تاکستان و چشمه آب گرم خاقان دیدن نمائید.

همدان

از جاهای دیدنی خود شهر همدان هم هرچه که بگوییم کم گفتیم. گنج‌نامه، هگمتانه، غار علیصدر، آرامگاه ابوعلی سینا و باباطاهر و ده‌ها مکان تفریحی و تاریخی و طبیعی دیگر. برای دیدن تمامی مکان‌های زیبای این شهر، شاید چندین روز به وقت نیاز داشته باشید. بنابراین شما برای این چند روز نیاز به مکانی برای اقامت خواهید داشت پس می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کنید و از بهترین هتل‌های همدان مانند هتل باباطاهر همدان  انتخاب و رزرو کنید و از اقامت خود در این هتل لذت ببرید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا در فاصله رشت تا همدان در کنار شما باشیم و اطلاعات کافی برای سفری فوق‌العاده را به شما ارائه دهیم؛ امیدواریم از سفر خود لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تسلیمی ۱۴۰۲/۷/۱۶

قلعه الموت پیاده روی زیادی داره اگر فرد مسن همراتون هست نبرید روستای پایین قلعه هم زیباست میتونید ازش استفاده کنید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

تسلیمی گرامی ممنون از تذکر و یادآوری که داشتید حتما مورد استفاده دوستان قرار میگیرد

ناصر ۱۴۰۲/۴/۱۳

شهرهای این مسیر هم واقعا دیدنی هستن البته به پای همدان نمیرسه ولی خوب تاکستان و قزوین هم بنظرم زیبان

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۲۵

ناصر عزیز خیلی ممنون از ثبت نظرتون امیدواریم که دوستان هم از نظر شما بهره مند شوند موفق باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...