رَهی نو

فاصله اصفهان تا چالوس

تعداد بازدید: ۲۸۴۶۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰

چالوس یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری ایران است؛ شهری که هم خود آن پر از جاذبه گردشگری است و هم یکی از جذاب‌ترین جاده‌های ایران به آن منتهی می‌شود. بنابراین، با وجود اینکه فاصله اصفهان تا چالوس خیلی زیاد است، اما ارزش طی کردن این مسافت را دارد. تضاد آب و هوایی میان شمال بارانی و اصفهان کویری مهم‌ترین علت علاقه آن‌ها به شمال کشور و عادت مسافرت به این منطقه است. در این مقاله  از سایت رزرو   آنلاین هتل رهی نو فاصله  اصفهان تا چالوس، مسیرهای موجود بین این دو شهر و روش‌های سفر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

بهترین مسیر  اصفهان تا چالوس

اگر بدون توقف مسیر اصفهان تا چالوس را طی کنید، می‌توانید در هشت الی نه ساعت به مقصد برسید. اما به‌ خاطر خستگی زیاد راه و رانندگی سخت در مسیر جاده چالوس، بهتر است در میانه راه برای استراحت هم توقف کنید. البته استراحت در این مسیر هم فال است و هم تماشا، زیرا جاذبه‌ها به اندازه‌ای زیاد هستند که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

فاصله اصفهان تا چالوس

 

فاصله اصفهان تا چالوس چند کیلومتر است؟

فاصله اصفهان تا چالوس حدود ۵۵۰ کیلومتر است. شما برای رسیدن به چالوس از مبدأ اصفهان، دو انتخاب دارید؛ انتخاب اول این است که از اتوبان قم کاشان به تهران بروید و مسیر دوم هم از جاده اصلی اصفهان به تهران می‌گذرد. بعد از تهران، مسیر تا چالوس یکسان است و باید از اتوبان تهران شمال عبور کنید. در ادامه مسیرهای مختلف و مسافت هرکدام را می‌خوانید:

  • برای مسیر اول باید از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان عبور کنید. بزرگراه فرودگاه به این اتوبان منتهی می‌شود. انتهای کنار گذر شرقی به بزرگراه اصفهان نطنز که با نام بزرگراه امیرکبیر یا خلیج فارس هم شناخته می‌شود، می‌رسد. مسیر خود را در این اتوبان ادامه دهید تا به آزادراه کاشان نطنز برسید. این آزادراه از کنار شهر قم عبور می‌کند و به اتوبان قم تهران ختم می‌شود. از طریق این اتوبان به تهران می‌رسید. این مسیر حدود ۴۴۰ کیلومتر است.
  • مسیر دوم از جاده اصفهان تهران می‌گذرد که باید از شمال اصفهان (خیابان کاوه) خارج شوید و بعد از عبور از مورچه خورت، میمه و دلیجان به قم برسید. بعد از رسیدن به قم دو مسیر پیش روی شما وجود دارد، می‌توانید وارد جاده قلعه چم بشوید و از انتهای آن وارد اتوبان قم تهران شوید. مسیر دوم هم این است که مستقیم ادامه دهید و از آزادراه ساوه سلفچگان به تهران برسید. این راه هم مانند مسیر قبلی ۴۴۰ کیلومتر است.

بعد از رسیدن به تهران باید وارد بزرگراه آزادگان شوید. در محل تقاطع اتوبان‌های همت، آزادگان و خرازی شما دو مسیر برای رسیدن به چالوس خواهید داشت. مسیر اول این است که اتوبان آزادگان را مستقیم بروید و وارد اتوبان تهران شمال شوید؛ با این مسیر ۱۵۶ کیلومتر باید رانندگی کنید. گزینه دوم هم این است که از آزادگان به سمت غرب خارج شوید و به اتوبان خرازی بروید. اتوبان خرازی به جاده چالوس منتهی می‌شود. برای این مسیر باید از تهران ۱۹۸ کیلومتر رانندگی کنید تا به چالوس برسید.  

روش‌های سفر از اصفهان تا چالوس

اصفهان و چالوس دو شهر پر مسافر هستند، به همین دلیل امکانات مختلفی برای سفر بین این دو شهر وجود دارد. در ادامه روش‌های گوناگونی که برای طی کردن فاصله اصفهان تا چالوس وجود دارد را بررسی می‌کنیم تا بتوانید روشی که متناسب با نحوه سفر شماست را انتخاب کنید.

مسافت اصفهان تا چالوس با اتوبوس

اتوبوس‌ها از هر دو ترمینال کاوه و صفه اصفهان به سمت چالوس حرکت می‌کنند. تعداد اتوبوس‌های این مسیر در حالت عادی روزانه یک سرویس است که ابتدا در ترمینال صفه اصفهان مسافران را سوار می‌کند و در ایستگاه بعدی به ترمینال کاوه می‌رسد.

برای اطمینان از تعداد سرویس‌ها توصیه می‌شود حتماً در تاریخ مورد نظر خود، ساعت رفت و برگشت اتوبوس‌های اصفهان-چالوس را نگاه کنید. فاصله اصفهان تا چالوس با اتوبوس مانند ماشین است و حدود ۸ الی ۱۰ ساعت طول می‌کشد که از اصفهان به چالوس برسید.

مسافت اصفهان تا چالوس با خودروی شخصی

با خودروی شخصی می‌توانید از هر مسیری که دوست دارید از اصفهان به چالوس برسید. مزیت دیگر مسافرت با خودروی شخصی این است که می‌توانید در میانه راه توقف کنید و از جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس لذت ببرید. اتوبوس‌ها و قطارها برای استراحت توقف می‌کنند، اما این زمان توقف بسیار کوتاه است و عملاً نمی‌توانید در طبیعت زیبای منطقه گردش کنید.

مسافت اصفهان تا چالوس با قطار

مسیر ریلی استان مازندران از شرق آن عبور می‌کند و شهرهای غربی آن مانند چالوس یا نوشهر، ایستگاه قطار ندارد. اگر قصد دارید حتماً به‌ صورت ریلی فاصله اصفهان تا چالوس را طی کنید، ابتدا باید به تهران برسید و سپس سوار قطار تهران-ساری شوید. این مسیر ریلی از میان جنگل‌های شمالی می‌گذرد و بسیار جذاب است.

بعد از رسیدن به ساری هم می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به چالوس بروید. قطار طولانی‌ترین روشی است که می‌توانید برای مسافرت به چالوس انتخاب کنید، زیرا ابتدا باید مسیر ۷ الی ۸ ساعته اصفهان تا تهران را با قطار طی کنید و بعد از آن هم ۷ ساعت در مسیر تهران تا ساری طی کنید. در نهایت هم باید مسیر ۱۷۰ کیلومتری ساری تا چالوس را با ماشین یا اتوبوس بروید که حدود سه ساعت طول می‌کشد.

مسافت اصفهان تا چالوس با هواپیما

نوشهر شهری کنار چالوس است که فرودگاه داخلی دارد. فاصله نوشهر تا چالوس تنها ۱۰ کیلومتر است و طی ۱۵ دقیقه می‌توانید از فرودگاه نوشهر به مرکز چالوس برسید. اما مشکل خط هوایی اصفهان- چالوس این است که به صورت روزانه سرویس‌دهی ندارد. به همین دلیل هنگام مشخص شدن زمان مسافرت به چالوس، باید سایت فرودگاه‌ها را چک کنید تا متوجه شوید که آیا در روز مورد نظر شما پروازی وجود دارد یا خیر.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان چالوس

فاصله اصفهان تا چالوس جزو آن مسیرهایی است که هیچ‌وقت از رانندگی در آن خسته نمی‌شوید. در واقع می‌توان گفت این مسیر رانندگی تفریحی است و می‌توانید هرجایی که خسته شدید، توقف کنید، از طبیعت لذت ببرید و حتی به پیک نیک بروید. در این مسیر شهرهای مختلفی وجود دارد که تمام آن‌ها از امکانات رفاهی مختلف برخوردارند، بنابراین به امکانات خاصی حین سفر از اصفهان به چالوس نیاز نخواهید داشت.

جاذبه_های مسیر اصفهان چالوس

مسیر اصفهان تا چالوس را می‌توان با روش‌های مختلفی طی کرد. مسیر بین اصفهان تا چالوس بسیار پر رفت و آمد است، زیرا علاوه بر اصفهانی‌ها، ساکنین بسیاری از شهرهای جنوبی برای دسترسی به شمال باید از این مسیر استفاده کنند. به همین دلیل جاده‌ها معمولاً اتوبانی هستند و در اکثر مواقع ترافیکی بین این دو شهر وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید برای اقامت در چالوس به یکی از هتل‌های آن مانند هتل پارسیان خزر چالوس بروید و اقامتی بی تقص در آنجا داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیرحسین ۱۴۰۲/۸/۲۰

پس نوشهر فرودگاه داره این خیلی رفتن به شمال رو راحت میکنه برای کسی که کار یا درس داشته باشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

امیرحسین عزیز بله با هواپیما هم میشه رفت شمال خوشحالیم که مقاله مورد استفاده تون قرارگرفت موفق باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...