رَهی نو

فاصله اردبیل تا آستارا

تعداد بازدید: ۴۵۴۱۵ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

یکی از زیباترین مسافت‌هایی که می‌توانید در ایران از مسیر دیدنی‌اش لذت ببرید و احساس زنده بودن از تماشای طبیعت ناب به شما دست دهد، مسیر اردبیل به آستارا و تماشای گردنه زیبای حیران است. با رهی نو همراه باشید تا زیبایی این مسیر، خستگی را از روزمرگی‌هایمان بگیرد و رنگ و بوی تازه به جانمان ببخشد. 

 

فاصله اردبیل تا آستارا از نظر مسافت و زمان 

برای طی مسافت اردبیل تا آستارا سه راه پیش رو دارید. البته تنها یک مسیر سر راست و راحت وجود دارد که شما را مستقیماً و در فاصله زمانی یک ساعته به مقصد آستارا می‌رساند. شما با طی مسافتی 80 کیلومتری بعد از گذر از زیبایی‌های گردنه حیران، با طی مسافتی حدود یک ساعت، به آستارا می‌رسید. این مسیر سرراست، معمول‌ترین مسیر سفر از اردبیل به آستارا است.

 

فاصله اردبیل تا آستارا

 

در صورتی که قصد دارید جذابیت سفرتان را بیشتر کرده و از مسیر بیشتر از فاصله طولانی آن لذت ببرید، می‌توانید مسیر رضی آباد را پیش بگیرید. این مسافت حدود 4 ساعت مسیرتان را دورتر کرده و بعد از طی مسافتی حدود 280 کیلومتری، شما را به آستارا می‌رساند. این مسیر رؤیایی از جاده زیبای اسالم و خلخال می‌گذرد و با زیبایی‌هایش می‌تواند گالری عکس‌های بی‌نظیری را برایتان از سفر فراهم کند.

مسیر سوم و طولانی‌تری هم وجود دارد که اگر قصد دارید در سفرتان از اردبیل به آستارا از شهرستان بیله‌سوار عبور کنید، می‌توانید آن را پیش گیرید. این مسیر حدوداً 5 ساعته است که با طی مسافت 320 کیلومتری شما را به آستارا می‌رساند.

 

فاصله اردبیل تا آستارا چند کیلومتر است؟

در سفرتان به آستارا از اردبیل، در صورتی که همان مسیر معمول و سر راست پیش رو را در پیش بگیرید، با طی مسافت 80 کیلومتر به مقصد می‌رسید.

در مسیر دومی که از جاده اردبیل خلخال می‌گذرد بعد از گذر از رضی آباد، جیاوان، گلین، اصلانی، نوده، گنجگاه، خلخال، اسالم، مجره، تالش، لیسار، خطبه سرا، شیرآباد، ویزنه و دربند در نهایت به آستارا می‌رسید. این مسیر طولانی‌تر بوده و حدود 200 کیلومتر به مسیر شما اضافه می‌کند. این جاده بهشتی به ‌واسطه مسیر دلنشینی که از خلخال به اسالم در پیش دارید، احتمالاً مورد توجه‌تان قرار بگیرد. 

برای مسیر سوم نیز که از شهرهای داشلوجه، قشلاق اوچ بلاغ، لگان، گرمی، بیله سوار، جلیل آباد، ماسالی، و در نهایت لنگران گذشته و به آستارا می‌رسد، مسافتی حدود 315 کیلومتر در پیش دارید. 

 

روش‌های سفر از اردبیل تا آستارا 

برای سفر از اردبیل تا آستارا با ماشین یا اتوبوس می‌توانید از مسیر سرراست 80 کیلومتری بگذرید. در ادامه همراه رهی نو باشید تا با روش‌های سفر از اردبیل به آستارا آشنا شوید. 

 

مسافت اردبیل تا آستارا با اتوبوس 

اتوبوس‌های اردبیل به مقصد آستارا معمولاً مسیر اول را انتخاب می‌کند. در واقع شما با طی مسافت 80 کیلومتری از گردنه حیران گذر می‌کنید و طی نهایت یک ساعت و نیم الی دو ساعت به آستارا می‌رسید. البته در سفر با اتوبوس، دیگر نمی‌توانید هرکجا که خواستید، توقف کرده و عکسی بگیرید. با این وجود می‌توانید رانندگی را به راننده اتوبوس سپرده و از جذابیت مسیرتان لذت ببرید. 

 

مسافت اردبیل تا آستارا با خودروی شخصی 

سفر از اردبیل با آستارا آن هم با ماشین شخصی، خوشبختی است؛ چراکه شما می‌توانید هر مسیر و جاده‌ای را انتخاب کنید و هرکجا که بخواهید، توقف کنید و لذت ببرید. با ماشین شخصی اگر مسیر 200 کیلومتری را انتخاب کنید می‌توانید از جاده بهشتی خلخال به اسالم حرکت کنید و از جذابیت‌های آن لذت ببرید. با وجودی که مسیر طولانی‌تر است اما به تماشای آن همه زیبایی می‌ارزد. در صورتی که مسیر گردنه حیران را نیز پیش بگیرید طی بازه زمانی یک ساعته می‌توانید با گذر از گردنه زیبای حیران به آستارا برسید. هرجای مسیر هم که بخواهید می‌توانید توقفی کرده و در میان زیبایی‌های حیرت‌انگیز چای خوش عطری بنوشید. این مسیر سر راست‌تر بوده و حدود 80 کیلومتر از آستارا فاصله دارد. 

 

مسافت اردبیل تا آستارا با قطار 

در حال حاضر فعلاً امکان سفر از اردبیل با آستارا با قطار وجود ندارد. در عوض می‌توانید از سایر روش‌ها برای طی مسافت این دو شهر استفاده کنید. 

 

جاذبه‌های مسیر اردبیل آستارا

اگر می‌خواهید جذابیت سفر و گردشگری‌تان را با بازدید از جاده اسالم به خلخال تکمیل کنید، پس مسیر دوم احتمالاً فارغ از مسافت طولانی‌تری که دارد برایتان جذابیت بیشتری خواهد داشت. زمانی که وارد جاده پر پیچ و خم اسالم می‌شوید، احتمالاً تنها نمونه آن را در تصاویری در فیلم و عکس دیده باشید. بهشتی بی‌نظیر در مقابل چشمان‌تان می‌بینید که در میان جنگل‌های انبوه، شما را به سمت آستارا هدایت می‌کند. به ‌خصوص اگر در فصل نارنجی به این دشت مخملی بیایید، احتمالاً معجزه رنگ‌های اینجا، نگاهتان را رنگی کند. حقیقتاً بهشتی این‌چنین زیبا می‌تواند شما را ساعت‌ها در خود نگه دارد و زیبایی‌های دیدنی‌اش را به رخ‌تان بکشاند. این مسیر خود به تنهایی می‌تواند دو سه روزی از سفرتان را به خودش اختصاص دهد. در اینجا از منطقه گردشگری و بکر ازناو دیدن کنید. از ارتفاعات دربند هوشان لذت ببرید و کنار آبشار نوده عکس یادگاری بیندازید و تنی به آب بزنید.

 

جاذبه‌های مسیر اردبیل آستارا

 

در صورتی که مسیر سرراست و بهشتی گردنه حیران را برای طی مسافت از اردبیل به آستارا انتخاب کنید، می‌توانید با تماشای این زیبایی در هر فصلی از سال، به معنای واقعی احساس سرزنده بودن داشته باشید. 

جنگل فندقلو نیز در مسیرتان یکی دیگر از جاذبه‌های بی‌نظیر پیش رو است. در مجتمع تفریحی گردنه حیران می‌توانید تله‌کابین سوار شوید، لذت سورتمه‌سواری در دل جنگل را بچشید و خاطره‌های زیبا و به یادماندنی برای خود بسازید و در نهایت به آستارا برسید.

مسیر اردبیل به آستارا یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. برای دو سه روزی هم که شده دل به جاده بسپارید و روحتان را با سپردن به این طبیعت بکر، تازه کنید. در سفرتان از اردبیل به آستارا یکی از بی‌نظیرترین جاده‌ها را در پیش دارید که می‌تواند روحتان را صفا دهد و خستگی‌تان را برطرف کند. شما چه جذابیت‌های دیگری را در این مسیر می‌شناسید؟ برایمان از تجربه مسیرگردی‌تان بگویید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین زاده ۱۴۰۲/۸/۲۷

اردبیلیها بسیار از نظر اجتماعی فعال و پرجنب و جوش هستن از نظر فیزیکی هم ژن های قوی و خستگی ناپذیر دارند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۹

حسین زاده عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو هر شهر ایران یادآور خصوصیاتی از هموطنان عزیز هست

تورج جوادی ۱۴۰۱/۶/۲۱

عالی بود.ممنون

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

تورج عزیز بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید واقع شد

یکی ۱۴۰۱/۶/۳

سلام آیا با انتخاب مسیر 80 کیلومتری برای سفر با خودرو شخصی از اردبیل به استارا نیاز به داشتن مدرک است؟ باید پلاک بین المللی داشت؟چون طبق نقشه از بخشی از اذربایجان عبور خواهیم کرد.

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

یکی عزیز خروج از مرز با وسیله نقلی شخصی نیازمند پاسپورت میباشد.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...