رَهی نو

فاصله کاشان تا اصفهان

تعداد بازدید: ۱۰۶۵۲۱ ۶ شهریور ۱۴۰۰

آخر هفته رسیده و دنبال یک مقصد نزدیک می‌گردید؟ یا که تنها یکی دو روز از تعطیلات باقی‌ مانده و اکنون قصد سفر دارید؟ در این مواقع می‌توان به مقصدی نزدیک رفت و از همین اندک‌ زمان باقی‌ مانده، در کنار هم لذت زیادی برد؛ چرا که همواره قرار نیست سفر مقصدی، دور و دراز باشد. در جای‌ جای استان اصفهان شهرهایی وجود دارند که از جنبه گردشگری، جاذبه‌های فراوانی دارند. فاصله‌ای اندک در کنار امکان‌های بسیاری برای لذت از سفر، این شهر را به مقصدی مطبوع تبدیل کرده است. در این مقاله به توضیح راه و فاصله کاشان تا اصفهان و راه‌هایی برای لذت بیشتر از سفر پرداخته‌ایم.

فاصله کاشان تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

فاصله-کاشان-تا-اصفهان

 

راه اصلی رسیدن از کاشان به اصفهان، یکی است اما شما می‌توانید در یک سوم آخر مسیر، انتخاب کنید که از چه طریقی می‌خواهید به اصفهان برسید. فاصله کاشان تا اصفهان، در صورت ورود به آزادراه کنارگذر اشرفی اصفهانی ۲۰۸ کیلومتر خواهد بود و ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه در آن رانندگی خواهید کرد. اما اگر به سمت آزادراه نطنز - اصفهان برانید و از سمت شاهین‌شهر به اصفهان برسید، مسیر ۲۱۸ کیلومتر خواهد بود که طی کردن آن، ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه طول می‌کشد.

بهترین مسیرهای  کاشان تا اصفهان 

فاصله-کاشان-تا-اصفهان-چند-کیلومتر-است

میزان مسافتی که باید طی شود و زمانی که این امر از شما خواهد گرفت، در یک سفر کوتاه آخر هفته بسیار اهمیت بیشتری دارد. شاید بخواهید زودتر به مقصد برسید یا از آنجایی که مهم لذت بردن و تفریح است، تمایل دارید مسیر جذاب‌تری را طی کنید. برای پیمودن فاصله کاشان تا اصفهان هر تصمیمی که داشته باشید، در ابتدا باید وارد آزادراه امیرکبیر شوید.

در این مسیر شما از مناطقی چون خرمدشت، شجاع آباد، خفر، اسفیدان و ... گذر می‌کنید. پس از پیمودن حدوداً ۱۳۵ کیلومتر مسیر، می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد آزادراه اشرفی اصفهان شوید یا اینکه از طریق آزادراه خلیج‌فارس به سمت شاهین‌شهر حرکت کنید و از آن طریق به اصفهان برسید. انتخاب اول در نهایت مسیری ۲۰۸ کیلومتری پیش روی شما می‌گذارد و انتخاب مسیر دوم، باعث می‌شود ۱۰ کیلومتر به مسافت شما افزوده شود.

روش‌های سفر از کاشان تا اصفهان

روش‌های-سفر-از-کاشان-تا-اصفهان

پیشرفت‌های حوزه حمل‌ و نقل و گسترش این صنعت، باعث شده امروز برای طی‌کردن مسیر سفر و رسیدن به مقصدهایمان، راه‌های متنوعی داشته باشیم. البته انتخاب‌های ما نیز به عوامل مختلفی بستگی دارند؛ گاهی به دنبال سریع‌ترین راه هستیم، گاهی دنبال ارزان‌ترین راه و گاهی نیز به دنبال روشی که بیشترین حس خوب را برای ما بسازد. برای اینکه فاصله کاشان تا اصفهان را به سلامت به پایان برسانید، راه‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید : جاذبه های گردشگری اصفهان


 مسافت کاشان تا اصفهان با اتوبوس

مسافت-کاشان-تا-اصفهان-با-اتوبوس

بعید است کسی سوار اتوبوس‌های بین شهری نشده باشد و از سفر با این وسیله خاطره‌ای نداشته باشد. فرصت چسباندن سر به شیشه اتوبوس و نظاره جاده، تماشای فیلم همراه دیگر مسافران و تاب خوردن اتوبوس، چنان موفق بوده در یاد ما خاطره‌ای خوش ثبت کند که اکنون نیز دوست داریم یک‌بار دیگر تجربه‌اش کنیم؛ آن هم در مسیرهای کوتاه که به سرعت به مقصد می‌رسیم و نیاز نیست خستگی زیادی را متحمل شویم. برای طی مسافت بین دو شهر کاشان و اصفهان، همه روزه اتوبوس‌های متعددی وجود دارد و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. رانندگان این مسیر، از طریق آزادراه امیرکبیر و شهید اشرفی اصفهانی شما را به مقصد می‌رسانند که این کار حدود ۲ ساعت ۴۶ دقیقه طول می‌کشد.

مسافت کاشان تا اصفهان با خودروی شخصی

مسافت-کاشان-تا-اصفهان-با-خودروی-شخصی

هنگامی که خودمان راننده مسیر پیش رویمان باشیم، اختیار همه چیز با ما است و نیاز نیست از خواسته‌هایمان چشم‌ پوشی کنیم. گاهی ممکن است کاری اداری داشته باشیم و نیاز است سریع‌تر به مقصد برسیم و در این صورت، می‌توان با بیشترین سرعت قانونی رانندگی کرد که در هنگام سفر با اتوبوس، به‌ خاطر حفظ جان مسافران این امر ممکن نیست. گاهی دوست داریم کنار جاده توقف کنیم و با همراهانمان چیزی بنوشیم و بخوریم؛ گاهی نیز به منظره‌ای می‌رسیم و دوست داریم از آنجا بازدید کنیم. اگر شما نیز برای سفر به پایتخت فرهنگی ایران از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، مسافت و زمان رسیدن به مقصد در اختیار خودتان است. اما به صورت کلی، طی کردن این مسیر به حدود ۲ ساعت ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

مسافت کاشان تا اصفهان با قطار

مسافت-کاشان-تا-اصفهان-با-قطار

نشستن در قطار و عبور از تونل، تجربه‌ای حیرت‌انگیز است، اما متأسفانه امکان تجربه این امر برای مسافرت از کاشان به اصفهان وجود ندارد؛ چراکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم‌ اکنون هیچ خدماتی در این مسیر ارائه نمی‌کند.

 جاذبه‌های مسیر کاشان اصفهان

همین که از کاشان خارج شوید و حدود ۲۳ کیلومتر رانندگی کنید، به روستای خرمدشت می‌رسید. علاوه ‌بر این‌ که فصل بهار این روستا بسیار باصفا است و می‌توانید از طبیعت آنجا استفاده نمایید، وجود یادگاری کهنه باعث ایجاد میل توقف در خرمدشت می‌شود. هنوز بقایای آتشکده خرمدشت موجود است که قدمت این بنا به دوران ساسانی می‌رسد. اگرچه متأسفانه این آتشکده اکنون دچار تخریب شده و نیازمند مرمت است، اما می‌توان از همین بقایای باقی‌مانده تصویری ضبط کرد و با مشاهده مجدد آن خاطره‌ای خوش را زنده نمود.

جاذبه‌های-مسیر-کاشان-اصفهان-روستای-خفر

همواره قرار نیست که در کویر گرما را تجربه کنید و روستای خفر نیز یکی از مصادیق این امر است. این روستا به جهنم سفید نیز معروف است و از توابع سمیرم محسوب می‌شود. همچنین وجود آبشاری در ۵ کیلومتری خفر، برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی می‌تواند بسیار جذاب باشد. در حوالی شهرستان نطنز روستای میلاجرد وجود دارد که نام آن در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. قدمت این محوطه تاریخی فرهنگی به پیش از اسلام برمی‌گردد و تماشای این منطقه نیز خالی از لطف نیست. این چند مورد، تنها بخشی از جاذبه‌های مسیر کاشان تا اصفهان بود و شما نیز می‌توانید لیست جاذبه‌های این مسیر را بیان کنید و به تکمیل آن کمک کنید.

بهترین هتل های اصفهان

اصفهان جزو مهم‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که به دلیل تاریخ پرفراز و نشیب و وجود جاذبه‌های گردشگری، توانسته رتبه خوبی بین شهرهای توریستی ایران به دست آورد. اصفهان که در یکی از استان‌های مرکزی کشور قرار دارد، سالانه میزبان گردشگرانی است که برای بازدید به این شهر سفر کرده‌اند. 

بهترین-هتل-های-اصفهان

در این‌‎جا، بهترین هتل‌های اصفهان را می‌توان از جهت‎‌های گوناگون بررسی کرد که ما سعی کرده‎ایم به برخی از آن‌ها بپردازیم. هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی با قیمت‎‌های مختلف در سطح شهر برای اقامت مسافران فراهم شده است که می‌توانید گزینه مدنظرتان انتخاب و رزرو کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین هتل‌های اصفهان آشنا کنیم.

هتل عباسی اصفهان

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین هتل‌های اصفهان، هتل عباسی اصفهان با قدمتی 300 ساله است. این هتل که در سال 1106 طراحی و ساخته شده جزو زیباترین مهمان‌سراهای جهان لقب گرفته است و 225 باب اتاق دارد. ناگفته نماند، هتل عباسی یک بار در سال 1351 و یک بار در سال 1390 بازسازی شده است.

هتل-عباسی-اصفهان

این هتل در بافت تاریخی شهر قرار گرفته و دسترسی آسانی به مکان‎های مهمی مانند، کاخ هشت بهشت، میدان نقش جهان، 33 پل و بناهای منارجنبان دارد. هتل عباسی اصفهان، دارای 2 رستوران با ظرفیت حدود 400 نفر، پارگینگ سرپوشیده و روباز، اینترنت نامحدود، استخر(با تعرفه هتل)، فروشگاه، مرکز خرید، تالار پذیرایی، پذیرش 24 ساعته و دیگر امکانات از قبیل است که توسط کادر مجرب و حرف‌ه‎ای در دسترس میهمانان عزیزم قرار می‌گیرند. شما می‎توانید از اتاق ۱ تخته، اتاق ۲ تخته، اتاق ۲ تخته توئین چشم‌انداز، سوئیت دو نفره معمولی، اتاق دو تخته پردیس، سوئیت دو نفره پردیس، سوئیت دو نفره قاجار و آپارتمان دو خوابه چهار نفره، گزینه ایده‎آل خود را رزرو کرده و از اقامتتان لذت ببرید.

هتل پیروزی اصفهان

هتل ۴ ستاره پیروزی جزو هتل‎‌های پرطرفدار و باکیفیت اصفهان است. مهم‌ترین مزیت این هتل، دسترسی آسان به آثار تاریخی نظیر: باغ و عمارت چهلستون، موزه هنرهای معاصر، باغ و عمارت هشت‌ بهشت، موزه هنرهای تزیینی، بازار هنر، مسجد و مدرسه چهارباغ است که به‎دلیل نزدیک بودن به آن‌ها، محبوبیت بالایی در بین گردشگران دارد.

هتل-پیروزی-اصفهان

هتل پیروزی که در حاشیه سبز چهارباغ کهن قرار گرفته، از 5 طبقه ۹۵ اتاق تشکیل شده است. شما می‌توانید برای رزرو اتاق ۱ تخته، اتاق ۲ تخته دبل، اتاق ۲ تخته توئین، سوئیت یک خوابه ۲ نفره سانترال و سوئیت یک خوابه ۲ نفره رویال اقدام کرده و لحظات شادی را در این هتل زیبا سپری کنید. همچنین، امکاناتی مثل: رستوران، پارکینگ، اتاق سیگار، اینترنت رایگان در لابی، گشت نیمروزی، آژانس مسافرتی، ترانسفر، فروشگاه و کافی شاپ از دیگر خدمات قابل ارائه هتل شمرده می‌شوند.

هتل آسمان اصفهان

یکی دیگر از هتل‌های ۴ ستاره و معروف این شهر، هتل آسمان اصفهان است که در خیابان مطهری، قرار دارد و به دلیل چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از شهر و زاینده‏رود، هتل آسمان نامگذاری شده است. این هتل در ۱۳ طبقه و 93 باب اتاق دارد و امکانات آن شامل: اتاق‌ها با منظره متنوع، خدمات برای معلولان، سونا و جکوزی، پارکینگ، استخر و بسیاری موارد دیگر می‌شوند.
این هتل ۱۳ طبقه ۹۳ اتاق دارد که می‌توانید برای رزرو اتاق ۱ تخته، اتاق ۲ تخته، اتاق ۲ تخته دبل شرقی، اتاق دو تخته توئین شرقی، اتاق ۲ تخته رو به رودخانه، سوئیت ۱ خوابه دو نفره، آپارتمان ۲ خوابه دو نفره، سوئیت رویال ۱ خواب دو نفره اقدام کنید. 

هتل-آسمان-اصفهان

پس پیشنهاد می‌کنیم، اگر قصد اقامت در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی مانند: پل خواجو، میدان نقش جهان و محله جلفا را دارید هتل آسمان را رزرو کنید.

هتل عالی قاپو

هتل پارسیان عالی قاپو یکی دیگر از بهترین هتل‎‌های شهر اصفهان است. این هتل مجلل مزایای منحصر به فرد خود را دارد که از جمله می‌توان به نزدیکی به نقاط توریستی و تاریخی شهر همچون: پل خواجو، کاخ‌های سنتی، سی‌وسه پل و میدان نقش جهان اشاره کرد. 

هتل-عالی-قاپو

این هتل ۴ طبقه، ۱۰۶ اتاق دارد و امکانات ویژه آن، شامل: رستوران با ظرفیت ۱۵۰ نفر، پارکینگ با ظرفیت ۴۰ خودرو به‌صورت رایگان، اینترنت نامحدود رایگان در لابی، استخر (طبق تعرفه هتل)، صرافی، سونا، تاکسی ‌سرویس، کافی‌نت، خدمات تهیه بلیط، خشکشویی، پذیرش ۲۴ ساعته، فضای سبز، فروشگاه، کافی‌شاپ و جکوزی می‌شوند.

هتل پارسیان کوثر اصفهان

هتل پارسیان  کوثر اصفهان در سال ۱۳۴۷ مقابل سی‌وسه پل و با نام کوروش ساخته شده بود که تحت نظارت گروه هتل‌های شرایتون فعالیت می‌کرد اما؛ مدتی است که زیر نظر مجموعه هتل‌های بین‌المللی پارسیان و با نام هتل پارسیان کوثر فعالیت دارد. 

هتل-کوثر-اصفهان

این هتل 7 طبقه و 225 اتاق دارد که می‌توانید هرکدام از اتاق‌ها و سوئیت‌های آن را انتخاب و رزرو کنید. از جمله امکانات ویژه هتل پارسیان کوثر، می‌توان به رستوران‌های متنوع، پارکینگ رایگان، اینترنت نامحدود رایگان در لابی، استخر طبق (تعرفه هتل)، فضای سبز، خدمات باربری، خودپرداز، سونا، آتلیه، سالن ورزشی، خشکشویی، خدمات تور، آرایشگاه، جکوزی، ماساژ و صرافی اشاره کرد.

کلام آخر 

ممکن است در زمان‌هایی که تعطیلات نزدیک است یا فقط یک دو روز آزاد داریم، به دنبال مقصدی نزدیک برای گردش باشیم. استان اصفهان در این زمینه به عنوان یک مقصد عالی برای سفرهای کوتاه و نزدیک شهری شناخته می‌شود. 
یکی از شهرهایی که می‌توان به عنوان مقصدی مطبوع در اصفهان انتخاب کرد، کاشان است. این شهر تاریخی و زیبای ایرن در استان اصفهان قرار دارد و از جاذبه‌های فراوانی برخوردار است. این شهر فاصله اندکی تا اصفهان دارد و به راحتی قابل دسترس است.

 

سوالات متداول فاصله کاشان تا اصفهان

آدرس هتل پارسیان کوثر اصفهان کجا است؟

اصفهان، خیابان ملت، مقابل سی‌وسه پل

آدرس هتل عباسی اصفهان کجا است و چند ستاره دارد؟

این هتل در خیابان آمادگاه، مهمانسرای بین‌المللی عباسی واقع شده و 5 ستاره است. 

مسافت کاشان تا اصفهان چقدر است؟ 

فاصله کاشان تا اصفهان، در صورت ورود به آزادراه کنارگذر اشرفی اصفهانی ۲۰۸ کیلومتر خواهد بود و ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه در آن رانندگی خواهید کرد. 

چگونه می‌توانیم هتل پارسیان شیراز و هتل هما شیراز را رزرو کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000، اتاق یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سینا ۱۴۰۲/۸/۲۹

به به کاشان و اصفهان عاشق هردو شهرم یعنی منتظرم بازنشسته بشم برم کامل بگردم ایران رو

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

سینای عزیز چه عالی امیدواریم که با سلامتی و خاطرات خوش سفرهای آینده تون رو در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...