رَهی نو

فاصله تهران تا کیش

تعداد بازدید: ۲۰۰۵۶ ۲ تیر ۱۴۰۰

یکی از زیباترین جزایر ایران که هر کسی برای یک‌بار هم که شده باید به آن جا برود، جزیره زیبای کیش است. جایی که به‌محض ورودتان گویی وارد یک سرزمین دیگری جدا از ایران شدید که تا چشم کار می‌کند، طبیعت زیبا، هوای گرم و البته خانه و ماشین‌های لوکس به چشم می‌خورد.

در صورتی که قصد دارید مسیر تهران تا کیش را بررسی کنید، به شما بابت انتخاب خوبی که در انتخاب مقصد دارید، تبریک می‌گوییم، پس با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  همراه باشید. کلاه‌های حصیری و عینک آفتابی‌تان را بردارید، لباس‌های خنک و تابستانی‌تان را بپوشید و آماده سفر به یکی از زیباترین جزیره‌های ایران شوید.

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش از نظر مسافت و زمان

فاصله‌ای که در پیش دارید، به قدری است که بسیاری از مسافران کیش، ترجیح می‌دهند آن را با هواپیما طی کنند. در نظر داشته باشید فاصله زمینی شما از تهران تا کیش، چیزی حدود 1600 کیلومتر است. بنابراین، احتمالاً بعد از 20 ساعت رانندگی مداوم، اگر جانی برایتان باقی‌مانده باشد، می‌توانید از رسیدن به مقصد لذت ببرید.

در صورتی که هواپیما را انتخاب کنید، مسافت هوایی که در پیش دارید 1052 کیلومتر است که طی نهایتاً 2 ساعت به مقصد خواهید رسید. به همین دلیل است که خیلی از مسافران ترجیح می‌دهند، راحتی هواپیما را انتخاب کرده تا سریع‌تر بتوانند از زیبایی‌های کیش لذت ببرند.

فاصله تهران تا کیش چند کیلومتر است؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، مسافتی که با خودروی شخصی یا اتوبوس در پیش خواهید داشت، حدود 1600 کیلومتر است که تقریباً یک روز کامل را در راه سپری می‌کنید. در صورتی که قصد بازدید از شهرهای بین مسیر را دارید، شاید این گزینه مناسب‌تری باشد. در صورتی که پرواز داخلی را انتخاب کنید، با وجودی که مسافت هوایی بیشتری را در پیش خواهید داشت، اما در عرض نهایتاً دو ساعت به مقصد خواهید رسید.

روش‌های سفر از تهران تا کیش

برای سفر به کیش، می‌توانید از هر سه طریق زمینی، هوایی و دریایی خودتان را به کیش برسانید. در صورتی که مسیر زمینی را با خودروی شخصی انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید با خودروی خودتان در کیش حضور داشته باشید، بخشی از راه را باید با کشتی سفر کنید. بنابراین، می‌توانید خود را به یکی از سه بنادر چارک، لنگه یا آفتاب برسانید و از آن جا با پرداخت هزینه و تحت شرایط خاص، همراه با ماشینتان به کیش برسید.

 

روش‌های سفر از تهران تا کیش

مسافت تهران تا کیش با اتوبوس

اگر این گزینه را برای رسیدن به کیش انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که بهترین راه از تهران تا کیش به‌وسیله اتوبوس این است که مقصد اولیه را به شهرهای نزدیک کیش مانند بندرعباس، بوشهر، چارک و... پیش بگیرید. سپس از آن جا با استفاده از اتوبوس‌های دریایی خودتان را به جزیره میان آب‌های خلیج‌فارس برسانید.

بنابراین، از یکی از پایانه‌های ترمینال تهران به مقصد بندرعباس یا بنادر اطراف کیش بلیط گرفته و بعد از طی بیش از 14 ساعت مسافت، می‌توانید با کشتی به کیش برسید. در نظر داشته باشید اگر قصد توقف در مسیر را ندارید، طی کردن مسافت طولانی همچون تهران تا بندرعباس که 1276 کیلومتر است، با اتوبوس ممکن است خیلی برایتان سخت باشد و لذت رسیدن به مقصد را برایتان کم کند. در عوض می‌توانید از روش هوایی استفاده کنید.

مسافت تهران تا کیش با خودروی شخصی

اگر ماشین شخصی را انتخاب می‌کنید، باید خودتان را به یکی از بنادر رسانده و از آنجا، یا ماشینتان را در بندر بگذارید و خودتان ادامه راه را با اتوبوس‌های دریایی به کیش بروید و یا همراه با شناورهای مختلف وارد جزیره زیبای کیش شوید. هرکدام از این بنادر، از کیش فاصله متفاوتی دارند.

برای مثال از بوشهر تا کیش، مسافت دریایی به‌اندازه 675 کیلومتر است. بندرعباس تا کیش، مسافت دریایی نزدیک به 250 کیلومتر دارد. بندر لنگه نزدیک‌تر است و مسافتی بالغ بر 90 کیلومتر دارد. نزدیک‌ترین بندر به کیش هم بعد از آفتاب که 18 کیلومتر با کیش فاصله دارد، بندر چارک است که فاصله آن تنها 32 کیلومتر است. از تهران تا بندر چارک مسافت زمینی 1445 کیلومتر راه دارید.

مسافت تهران تا کیش با هواپیما

برای سفر هوایی که در پیش دارید، بایستی خودتان را به فرودگاه برسانید. مسافت هوایی کیش حدود 1043 کیلومتر است که حدود یک ساعت و پنجاه دقیقه زمان می‌برد. بعد از آنکه به فرودگاه بین‌المللی کیش رسیدید، می‌توانید با تاکسی‌های فرودگاه به هتل مورد نظرتان بروید. در صورتی که قصد رزرو هتل در کیش را دارید می‌توانید از طریق سامانه رهی نو اقدام کنید و بهترین هتل های کیش مانند هتل داریوش کیش را رزرو کرده و اقامتی بی نقص را در آن تجربه کنید.

مسافت تهران تا کیش با قطار

در حال حاضر هیچ مسیر راه آهنی در کیش وجود ندارد که بتوانید از راه آهن تهران به مقصد کیش حرکت کنید. بنابراین، در صورتی هم که بخواهید از قطار استفاده کنید، بایستی مقصدتان را در یکی از شهرهای اطراف مسیر تعیین کرده و از آنجا با هواپیما، اتوبوس و یا ماشین به کیش بروید.

جاذبه‌های مسیر تهران کیش

در مسیر زمینی که انتخاب می‌کنید، در صورتی که سفر با ماشین را پیش گرفته باشید، می‌توانید در شهرهای باصفای ایران در مسیرتان توقفی داشته باشید، سوغاتی بخرید و سپس ادامه راه را طی کنید. اصفهان یکی از این شهرها است که برای یک شب هم که شده باید در آن اقامت داشته باشید تا تحت زیبایی و صفای سی‌وسه‌پل و پل خواجو، انرژی دوباره برای ادامه مسیر پیدا کنید.

در فاصله شهرضا تا آباده می‌توانید از کاروانسرای شاه‌عباسی بازدید کنید. در مسیرتان به مرودشت که رسیدید، می‌توانید برای استراحت، به شهر تاریخی پاسارگاد بروید. اقامتگاه‌های خوبی در این شهر در انتظار پذیرایی از مهمانان و مسافران هستند. از فاصله اصفهان تا شیراز خود را برای یک مقصد بیابانی آماده کنید. در نهایت بعد از طی مسافتی از شیراز، به نزدیکی‌های بندر لنگه که برسید، عطر دریا به مشامتان می‌رسد تا جانتان را برای ادامه مسیر آماده کند.

جاذبه‌های مسیر تهران کیش

 

آخرین باری که به کیش سفر کردید چه زمانی بوده است؟ شما کدام روش را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنید؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مجتبی ۱۴۰۱/۱/۳

هرکی بدون هواپیما بره کیش سفر طولانی ولی لذت بخشی داره

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲

مجتبی عزیز سفر های زمینی لذت های خودشونو دارن و ما سعی کردیم در مطلب فاصله تهران تا کیش تمامی مسیر ها را در اختیار شما قرار بدیم.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...