رَهی نو

فاصله رشت تا چالوس

تعداد بازدید: ۵۳۵۷۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

جادویی از دل شمال، از خطه گیلان بار دیگر مبدأ حرکت ماست. این بار قصد داریم در سفری سبز از خطه سرسبز گیلان، بعد از گذر از جاده دیدنی اسالم به خلخال، تماشای مه بر فراز روستای ماسوله و خرید از بازارچه محلی رشت، به سمت چالوس حرکت کنیم. مبدأ رشت، و مقصد ما چالوس است. اگر می‌خواهید در این سفر با دو مسیر فوق‌العاده دیدنی و بکر، دو شهر ناب و دیدنی یعنی چالوس و رشت آشنا شوید، همراه با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو بار سفر را بسته و آماده حرکت شوید.

بهترین مسیر  رشت تا چالوس

مسیری که در پیش داریم، 195 کیلومتر بوده و معادل سه ساعت و بیست دقیقه رانندگی در جاده سرسبز و دیدنی شمال است. مسیری که از رشت به چالوس طی خواهید کرد، از مسیر کوچصفهان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، کلاچای، چابکسر، رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، نمک آبرود و چالوس می‌گذرد. اگر بخواهیم مسافتی که در هرکدام از این مسیرها به ترتیب طی می‌کنید، بررسی کنیم، می‌توان به ترتیب زیر آ‌ن‌ها را نام ببریم:

از رشت تا کوچصفهان 14 کیلومتر است، سپس از آن جا تا آستانه اشرفیه، مسافتی 16 کیلومتری در پیش دارید. 10 کیلومتر دیگر که طی کنید، به لاهیجان خواهید رسید. از لاهیجان تا لنگرود نیز 14 کیلومتر است. برای خوردن زیتون‌های ناب رودسر، 13 کیلومتر دیگر که برانید به رودسر می‌رسید. البته 13 کیلومتر دیگر از اینجا تا کلاچای راه دارید.

به کلاچای که برسید، بعد از طی مسافت 19 کیلومتری به چابکسر خواهید رسید. مسافت 22 کیلومتری که از چابکسر به رامسر دارید، با تماشای مسیر سرسبز جاده چابکسر رامسر طی کنید. بعد از حدود 23 کیلومتر که رانندگی کنید تنکابن پیش‌رویتان است. همین میزان مسافت که برانید، به شهر عباس‌آباد خواهید رسید. از عباس‌آباد تا نمک آبرود هم، 19 کیلومتری باقی‌مانده است تا به شهر توریستی و جاذبه‌های نمک آبرود سلامی کنید. در نهایت از نمک آبرود تا چالوس حدود 13 کیلومتر مانده تا به مقصد، یعنی چالوس برسید.

فاصله رشت تا چالوس

روش‌های سفر از رشت تا چالوس

برای سفر از رشت به چالوس، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید. در غیر این صورت، اتوبوس‌های رشت چالوس شما را به مقصد می‌رساند.

مسافت رشت تا چالوس با اتوبوس

برای سفر از رشت به چالوس، با اتوبوس به ترمینال رشت رفته و به مقصد چالوس بلیط می‌گیرید. اتوبوس‌های رشت چالوس، مسافت 193 کیلومتری را حدوداً در 5 ساعت طی کرده تا شما را به ترمینال قائم چالوس برساند. این ترمینال در ابتدای جاده کندوان و روبروی راهنمایی رانندگی قرار گرفته است.

مسافت رشت تا چالوس با خودروی شخصی

در صورتی که می‌خواهید نهایت لذت را از مسیر برده و جانی تازه کنید، می‌توانید با خودروی شخصی‌تان این مسافت را طی کنید. اگر یکسره از رشت به چالوس، بدون توقف حرکت کنید، حدوداً سه ساعته به مقصد می‌رسید. اما اگر به قصد سفر تفریحی می‌آیید، بهتر است تا حد امکان، از جاذبه‌های مسیر نیز استفاده کرده و هرکجا که این زیبایی توجه‌تان را جلب کرد، توقف کنید؛ چایی بنوشید، عکسی بگیرید و بعد از دمی خاطره سازی، دوباره حرکت کنید.

مسافت رشت تا چالوس با هواپیما

در حال حاضر چالوس فرودگاه ندارد. یکی دیگر از راه‌های سفر از رشت به چالوس استفاده از تاکسی‌های بین شهری است که می‌توانید از رشت سوار شده و به چالوس برسید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر رشت چالوس

از همان ابتدای مسیر که آغاز کنید، می‌توانید در هر شهری، توقف کرده و از جاذبه‌های دیدنی آن نهایت استفاده را ببرید. حرکت در جاده‌های شمال آن هم با طعم لواشک‌های محلی و تازگی زیتون‌های خوشمزه، می‌تواند جذابیت سفرتان را بیشتر کند. از همان مسیر رشت که آغاز کنید، ساحل کلاچای می‌تواند یکی از توقفگاه‌های شما باشد که در رودسر قرار گرفته است. اینجا تا می‌توانید در اطراف دریای کاسپین و بلندترین کوه گیلان عکس یادگاری بیندازید.

به لنگرود که می‌رسید، پل خشتی لنگرود، با ابهت چشم نوازش، توجه‌تان را جلب می‌کند. مسیر را طی می‌کنیم به لاهیجان، شهر خوشمزه‌ترین کلوچه‌های ایران می‌رسیم. اینجا می‌توانید سوار تله کابین مدرن لاهیجان شده و شهر را بر فراز آسمان تماشا کنید و همزمان کلوچه شیرینتان را با چای بهارنارنج میل کنید. البته اگر ترس از ارتفاع نداشته باشید، این تفریح و جاذبه برایتان دیدنی است.

 

تله کابین لاهیجان از جاذبه‌های مسیر رشت چالوس

 

ساحل نمک آبرود، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است که در مسیرتان قرار گرفته است. جایی که می‌توانید قایق سواری، شنا، جت اسکی، تله کابین و بسیاری از هیجانات تفریحی دیگر را تجربه کنید. اگر بخت با شما یار باشد و در تابستان به این شهر سفر کرده باشید، احتمالاً از برنامه‌های هیجان‌انگیز جشنواره تابستانی نیز بهره‌مند شوید.

از رامسر که به سمت تنکابن حرکت می‌کنید، جاذبه دیدنی دیگری در مسیرتان است که همان آبشار معروف توراک است. می‌توانید یک ساعتی اینجا نشسته و یا تنی به آب بزنید و دوباره ادامه مسیر را پیش گیرید. راستی کاخ موزه رامسر را فراموش نکنید. از سمت رامسر که به سمت چالوس حرکت می‌کنید، می‌توانید ناهار را در یکی از رستوران‌های باکیفیت رامسر میل کنید. خودتان را به یک اکبرجوجه حسابی یا کته کبابی داغ و سیر ترشی دعوت کنید. سپس سری به کاخ موزه تماشاگه خزر بزنید. و همچنین اگر میخواهید در رامسر اقامت داشته باشید میتوانید از سایت رهی بهترین هتل‌های رامسر مانند هتل بزرگ پارسیان رامسر را رزرو کنید. 

در صورتی که تجربه سفر به چالوس را داشتید برایمان از دیدنی‌های آن بنویسید. کدام مسیر را طی کرده‌اید؟ جاذبه‌هایی که از جاده رشت تا چالوس توجه‌تان را جلب کرد، چه بوده‌اند؟ شیرین‌ترین خاطره‌ای که از این مسیر رویایی داشتید، چه بود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ناهید ۱۴۰۲/۹/۴

وای جاده عباس آباد که خداست من از کلاردشت چند بار رفتم این جاده رو بالا به عباس اباد فوق العاده بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

ناهید عزیز چه عالی خوشحالم که این تجربه رو داشتید ممنون از شما برای ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...