رَهی نو

فاصله رشت تا رامسر

تعداد بازدید: ۱۳۸۰۷۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

یکی از دیدنی‌ترین و بهترین مسیرهایی که می‌تواند روحتان را زنده کند، سفر به رامسر است. به‌خصوص اگر بنا باشد مبدأ این سفر از بهشتی در شمال کشور یعنی سرزمین زیبای رشت باشد، جایی که شما را از دغدغه‌های روزانه و مشغله‌های کاری بیرون می‌کشد و انرژی دو چندان از طبیعت به شما می‌بخشد. پس آماده باشید تا یکی از سرسبزترین سفرهای شمالی را در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  با هم تجربه کنیم.

بهترین مسیر رشت تا رامسر 

مسیری که در پیش دارید، از مبدأ رشت به رامسر است. از دو طریق می‌توانید این مسیر را طی کنید؛ مسیر اول 113 کیلومتر است که طی بازه زمانی دو ساعته، شما را به مقصد می‌رساند؛ مسیر دوم با وجودی که از سمت دیدنی‌های بکر لنگرود و چمخاله می‌گذرد، مسافتی برابر با 143 کیلومتر دارد که زیاد با مسیر اول تفاوت ندارد. در این مسیر حدود 2 ساعت و 45 دقیقه در راه هستید. البته زیبایی‌های مسیر به 45 دقیقه‌ای که به مسیرتان اضافه می‌کند، می‌ارزد. 

فاصله رشت تا رامسر

 

فاصله رشت تا رامسر چند کیلومتر است؟

معمول‌ترین مسیری که برای سفر از رشت به رامسر طی می‌کنند، همان مسیر 113 کیلومتر است. بنابراین چه با خودروی شخصی و چه اتوبوس قصد داشته باشید از رشت به رامسر بیایید، معمولاً همین مسافت را طی خواهید کرد.

  • در صورتی که مسافت 113 کیلومتری را انتخاب کنید، از مسیرهای کوچصفهان، لولمان، آستانه اشرفیه، لاهیجان، تالش محله، دریاسر، املش، حسن سرا، شیرمحله، ولی آباد، سروخانی می‌گذرید و در نهایت به رامسر خواهید رسید.
  • اما مسیر دوم که با وجود طولانی‌تر بودن، زیبا و دلنشین‌تر بوده و سفر را برایتان دلچسب‌تر می‌کند، با مسافتی 143 کیلومتری همراه است، این مسافت از مسیر لنگرود به سمت چمخاله می‌گذرد.
  • مسیر سومی هم وجود دارد که مسافت 123 کیلومتری را پیش رویتان می‌گذارد. با این مسیر، می‌توانید بعد از عبور از شهر زیبای لاهیجان، به سمت غرب یعنی سیاهکل بروید و از طبیعت دیلمان و سیاهکل نیز دیدن کنید.

روش‌های سفر از رشت تا رامسر

برای سفر از رشت به رامسر، می‌توانید از خودروی شخصی یا اتوبوس استفاده کنید. در ادامه روش‌های سفر به رامسر را با هم بررسی خواهیم کرد.

مسافت رشت تا رامسر با اتوبوس

معمولاً مسیری که اتوبوس‌های رشت از آن به رامسر می‌رسند، همان مسیر اول 113 کیلومتری است. در این مسیر در نظر داشته باشید که ممکن است، اتوبوس تنها یک‌بار، در یکی از غذاخوری‌های سر راه بایستد. بنابراین اگر توقف در مسیر و لذت بردن از آن برایتان مهم است، شاید سفر با خودروی شخصی بهترین گزینه باشد.

مسافت رشت تا رامسر با خودروی شخصی

مسافتی را که با خودروی شخصی طی می‌کنید، می‌توانید از یکی از سه مسیری که در بالا گفتیم، انتخاب کنید. در نظر داشته باشید مسیر دو و سه شما را با زیبایی‌ها و جذابیت‌های دیگر شمال شهر آشنا می‌کند که حیف است بازدید از آن را از دست بدهید. بنابراین، اگر عجله ندارید و رسیدن به مقصد، تنها هدفتان نیست، از مسیر لذت ببرید و یکی از دو مسیری که از چمخاله یا دیلمان می‌گذرد، انتخاب کنید.

مسافت رشت تا رامسر با هواپیما

برای سفر با هواپیما، بایستی به فرودگاه سردار جنگل رشت بروید تا شما را به مقصد فرودگاه رامسر، برسانند. در صورتی که قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید، بهتر است زمان بازگشتتان را هم چک کنید که به مشکل نخورید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر رشت رامسر 

برویم سراغ جاذبه‌های دیدنی که انتظارتان را می‌کشند. چشم‌هایتان را باز کرده و تا می‌توانید عطر شمال را در این هوای فوق‌العاده بکر، استنشاق کنید. در مسیرتان جاهای دیدنی فراوانی است. از روستای سرولات و جاهای دیدنی چابکسر گرفته تا ساحل زیبای کلاچای و دره چاکرود رودسر می‌تواند همچون یک رؤیای شیرینی باشد که روح و روانتان را زنده کند.

ساحل کلاچای یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است که در کلاچای رودسر قرار گرفته است. از یک سو با رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز و کوه بلند سماموس سر و کار دارید و از سوی دیگر می‌توانید در آب دریای کاسپین، تنی به آب بزنید. بعد از آن هم با زیتون‌های ناب و خوشمزه رودسر از خودتان پذیرایی کنید.

پل خشتی لنگرود از جاذبه‌های مسیر رشت رامسر

جاذبه دیگری که پیش رویتان است، پل خشتی لنگرود است. جنس این پل از خشت و آجر است که روی رودخانه قرار دارد. این پل در مرکز شهر بوده و با شکل خاصی که دارد، توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند. یک عکس یادگاری در اینجا می‌تواند خاطره‌ای دلنشین برایتان رقم بزند. طول این پل بیش از 37 متر است و ساخت آن به دوره ایلخانان برمی‌گردد.

هیجان دیگری که نباید تجربه آن را از دست دهید، تله کابین لاهیجان است. این تله کابین با 33 کابین 6 نفره که دارد در عرض 20 دقیقه شما را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس می‌برد. تله کابین احرار لاهیجان از مطمئن‌ترین و مدرن‌ترین سیستم‌های تله کابین ایران است. بنابراین، بر فراز آن می‌توانید لذت تماشای شهر در یک نگاه را تجربه کنید.

تجربه شما از مسیر رشت به رامسر چگونه بوده است؟ آیا تا به حال این مسیر دلباز و سرسبز را طی کرده‌اید؟ در صورتی که تجربه سفر به یکی از مسیرهای گفته شده را دارید و یا جاذبه‌های دیگری را که به آن جا رفته‌اید، برایمان بنویسید.

 

سخن پایانی

اگر قصد سفر و اقامت در رامسر را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های رامسر مانند هتل بزرگ پارسیان رامسر  را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
رضایی ۱۴۰۲/۹/۴

رامسر از شهرهای همیشه دوست داشتنی هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

رضایی عزیز کاملا موافق هستم باشما ممنون از ثبت نظرتون

Shirin ۱۴۰۰/۷/۱۲

عالی بود

  مدیر سایت۱۴۰۰/۷/۲۴

سلام دوست عزیز. خوشحال هستیم که رضایت داشتید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...