رَهی نو

فاصله قزوین تا استان های مختلف

تعداد بازدید: ۱۰۶۲۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

فاصله قزوین تا شهرهای ایران

شهر تاریخی و زیبای قزوین همه ساله مقصد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. علاوه بر گردشگری، این شهر به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور، نزدیکی به تهران و کرج، وجود شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌های مهم مانند دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی باراجین از موقعیت مناسبی در ایران برخوردار است. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  قصد داریم تا با ارائه نقشه راه و راهنمایی‌هایی در مورد نکات سفر، فاصله قزوین تا شهرهای ایران را بررسی کنیم. تا گردشگران بتوانند به راحتی فاصله زمانی و مکانی از قزوین تا شهرهای دیگر را پیش بینی کرده و یک برنامه‌ریزی عالی برای سفر پیش روی خود داشته باشند.

فاصله زمانی قزوین تا شهرهای ایران

فاصله قزوین تا کرج

شهر کرج با وجود این که چهارمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود، اما به نسبت قزوین از امکانات علمی آموزشی کمتری برخوردار است. همین مساله باعث شده، روزانه تعداد زیادی دانشجو مسیر بین این دو شهر را رفت و آمد کنند. فاصله بین کرج و قزوین ۱۲۷ کیلومتر است که طی این مسیر با خودروی شخصی یا اتوبوس در حدود ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه زمان می‌برد.

فاصله زمانی قزوین کرج

فاصله قزوین تا رشت

اتوبان قزوین-رشت مسیری زیبا و پر رفت و آمد، به ویژه در روزهای تعطیل آخر هفته است؛ مسیری که دو مرکز استان را به هم متصل می‌کند و دارای چندین تونل است. آزادراه مسافت قزوین تا رشت اولین آزادراهی است که از کوه‌های البرز می‌گذرد و با هدف تقویت محور تهران-رشت-انزلی-آستارا احداث شده ‌است. این آزادراه جزیی از مسیر کریدور شمال- جنوب بوده و البته یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

اگر با خودروی شخصی خود قصد سفر کردن دارید؛ حتماً در زمان‌بندی خود برای گذر از این مسیر، ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برای عبور از ترافیک قبل از امامزاده هاشم و حدود یک تا دو ساعت برای عبور از شهرهای رودبار و منجیل در نظر بگیرید. در شهرهای رودبار و منجیل می‌توانید زیتون، مربا و سیرترشی بخرید. در کل طی کردن این مسیر ۱۷۶ کیلومتری بدون در نظر گرفتن ترافیک، ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان می‌برد.

نقشه فاصله قزوین رشت

فاصله قزوین تا تهران

اگر ساکن شهر قزوین هستید و قصد دارید برای گردشگری به تهران عزیمت کنید و یک تهران‌گردی خاطره انگیز را تجربه کنید بهترین زمان برای این سفر، فصل بهار است؛ چرا که تهران در زمستان‌ سرد و برفی و در تابستان‌ها بسیار گرم است. اما در فصل بهار با هوای ملایم و پاک خود از شما استقبال خواهد کرد. اگر تمایل به رانندگی با خودروی شخصی خود ندارید، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به تهران بروید. این اتوبوس‌‌ها در پایانه اتوبوس‌رانی قزوین قرار گرفته‌اند. برای سفر به تهران دو مسیر پیش روی خود دارد:

  1. مسیر اول (اتوبان کرج- قزوین): فاصله قزوین تا تهران در حدود ۱۵۰ کیلومتر در این اتوبان است در این جاده از شهرهای کرج، حاشیه هشتگرد و آبیک عبور می‌کنید. فاصله زمانی در این جاده با خودروی شخصی حدوداً ۲ ساعت است.
  2. مسیر دوم (جاده ماهدشت و بوئین زهرا): این مسافت در حدود ۱۹۰ کیلومتر است. در این مسیر از شهرهای ماهدشت، اشتهارد و حوالی بوئین زهرا گذر می‌کنید. زمان مورد نیاز برای طی کردن این مسیر با خودروی شخصی حدوداً ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه است.

نقشه فاصله قزوین تهران

فاصله قزوین تا تبریز

برای طی کردن مسیر قزوین تبریز راه‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم. در این مسیر مناظر و شهرهای زیبایی را خواهید دید که باعث می‌شود از مسیر لذت ببرید. شهر تبریز یک مقصد گردشگری خوب برای فصل بهار است و هر ساله گردشگران قزوینی زیادی از مسیرهای ارتباطی زیبای قزوین تا تبریز به این شهر سفر می کنند. مسافران دست به قلم بسیاری هستند که از مسافرت خود و دیدنی‌های فاصله قزوین تا تبریز سفرنامه‌های و دلنوشته‌های زیبایی نگاشته‌اند.

  • فاصله قزوین تا تبریز هوایی: پروازهای داخلی از قزوین به تبریز و بالعکس انجام می‌گیرد و مسافران می‌توانند با خیالی آسوده سفری راحت را تجربه کنند.
  • فاصله قزوین تا تبریز با قطار: مسافت ریلی قزوین تا تبریز هر دو از قدیمی‌ترین خطوط ریلی کشور هستند که قدمت آن‌ها به دوران پهلوی بر می‌گردد. استفاده از قطار برای سفر در این مسیر، علاوه بر مقرون به صرفه بودن یک سفر راحت و لذت‌بخش را به همراه دارد. همچنین با مراجعه به وب‌سایت‌های تهیه بلیط آنلاین قطار می‌توانید از جزییات سفر خود اطلاع پیدا کنید.
  • مسافت قزوین تا تبریز با اتوبوس یا خودرو شخصی: با مراجعه به پایانه‌های اتوبوسرانی دو شهر یا سایت‌های مربوطه می‌توانید بلیط اتوبوس مورد نظر خود را تهیه کنید. فاصله قزوین تا تبریز ۴۶۸ کیلومتر است که طی کردن این مسیر به لحاظ زمانی ۴ ساعت و ۴۷ دقیقه طول می‌کشد. شما همچنین می‌توانید از شهرهای بین راه هم دیدن کنید.

نقشه فاصله قزوین تبریز

فاصله قزوین تا زنجان

برای اینکه بتوانید با خیالی راحت و آسوده بهترین هتل‌های زنجان مانند هتل بزرگ زنجان  را با قیمت مناسب رزرو کنید بهتر است سری به سایت رهی نو بزنید. رزرو هتل با تخفیف و با بهترین قیمت از جمله خدمات خوب این سایت است که در اختیار همگان قرار دارد. استان زنجان از استان‌های شمال غرب کشور است که اکثر گردشگران، در مسیر خود به شهرهای شمال غرب، اول از آن عبور می‌کنند.

اتوبان در فاصله قزوین زنجان ۱۷۹ کیلومتر است که با اتوبوس یا خودرو شخصی می‌توانید این مسیر را طی کنید. گنبد سلطانیه در این مسیر قرار گرفته که می‌توانید از آن جا هم دیدن کنید. گنبد این بنا سومین گنبد بزرگ جهان بعد از گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره و گنبد مسجد ایاصوفیه است. به لحاظ زمانی طی کردن این مسیر ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه طول می‌کشد.

ضمن اینکه می‌توانید به شهرهای تاکستان و ابهر نیز سر بزنید و از انگور آنها در فصل تابستان و پاییز لذت ببرید. اگر از مسیر قزوین به زنجان رفتید حتماً از بازار زنجان که طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران است و همچنین از موزه باستان‌شناسی زنجان (عمارت ذوالفقاری) دیدن کنید.

نقشه فاصله زمانی قزوین تا زنجان

فاصله قزوین تا اصفهان

اگر ساکن شهر قزوین هستید و قصد سفر به شهر دیدنی و تاریخی اصفهان را دارید یا بالعکس تمایل به دیدن جاذبه‌های شهر زیبای قزوین را دارید؛ می‌توانید با اتوبوس یا خودرو شخصی این مسیر را طی کنید. اتوبان در فاصله قزوین تا اصفهان از بخش‌های مرکزی کشور عبور می‌کند و تقریباً ۴۷۱ کیلومتر راه است و حدوداً ۵ ساعت و ۱۹ دقیقه زمان می‌برد. با هواپیما تقریباً یک ساعت از تهران در راه هستید؛ فرودگاه اصفهان هم در بزرگراه شهرک صنعتی جی شهر قرار داشته و با ماشین حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تا مرکز شهر اصفهان فاصله دارد. اگر هم قطار را انتخاب می‌کنید فاصله ریلی قزوین تا اصفهان ۷ تا ۹ ساعت در راه خواهید بود.

نکته: با این حال، ما به ساکنان قزوین توصیه می‌کنیم تا برای سفر به اصفهان ابتدا به تهران رفته و سپس با هواپیما یا قطار به اصفهان بروند.

نقشه فاصله قزوین تا اصفهان

فاصله قزوین تا همدان

همدان (هگمتانه)‌ مهد تمدن ایران است. آب و هوای معتدل همدان مناسب سفرهای تابستانی است. این شهر زمستان‌هایی به شدت سرد و برف‌گیر دارد که به هیچ وجه سفر در فصل زمستان توصیه نمی‌شود. اتوبان مسافت قزوین همدان ۲۱۶ کیلومتر است و اگر قصد سفر با خودروی شخصی کرده‌اید حتماً خود را برای یک جاده پردست‌انداز آماده کنید. در این مسیر از شهرهای خرمدشت، آبگرم و رزین هم عبور می‌کنید. در اتوبان فاصله قزوین تا همدان را تقریباً‌ ۳ ساعته می‌توانید طی کنید. در همدان می‌توانید از تپه هگمتانه، گنجنامه، شیر سنگی همدان، گنبد علویان، برج قربان، آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر عریان و همچین بازار همدان دیدن کنید.

نقشه فاصله قزوین تا همدان

فاصله قزوین تا ساوه

بزرگراه قزوین- بویین‌زهرا در آبان ماه سال ۱۳۹۱ با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. با این حال بزرگراه قزوین ـ بویین‌زهرا ـ ساوه ‌قرار است تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری ‌برسد. این مسیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های حمل و نقل شمال به جنوب کشور است که از ایمنی خوبی برخوردار نیست.

در حال حاضر این مسیر یک جاده قدیمی است که ظرفیت حجم زیاد مسافرین از استان‌های شمالی کشور به سمت استان‌های جنوبی را دارد. فاصله قزوین تا ساوه ۱۵۵ کیلومتر تخمین زده شده که طی کردن آن تقریباً ۲ ساعت زمان می‌برد. در صورت سفر به شهر ساوه حتما از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، قلعه‌ها و گنبدها که بیشتر آن‌ها در حومه این شهر قرار گرفته‌اند، دیدن کنید.

نقشه فاصله قزوین تا ساوه

 

فاصله قزوین تا شیراز

اگر ساکن قزوین هستید و دلتان برای دیدن شیراز، شهر شعر و ادب ایران تنگ شده؛ بهتر است خودروی شخصی خود را بردارید و راهی این سفر هیجان‌انگیز شوید و فاصله قزوین تا شیراز را به خیالی راحت و آسوده طی کنید. در این مسیر از شهرهای ساوه،‌ سلفچگان، دلیجان، میمه، وزوان، اصفهان،‌ شهرضا، صفاشهر و تعدادی زیادی شهر دیگر عبور خواهید کرد که قطعاً عبور از آن‌ها، سفر متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. این مسیر تقریباً ۹۵۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود که طی کردن آن بدون فوت وقت ۱۰ ساعت و نیم زمان می‌برد. ضمن اینکه می‌توانید از تهران سوار قطار یا هواپیما شوید و به شیراز بروید. برای اقامت در شیراز می‌توانید با مراجعه به سایت رهی نو بهترین هتل های شیراز مانند هتل زندیه شیراز را رزرو کنید و اقامتی عالی را در آن تجربه کنید. 

 

نقشه فاصله قزوین تا شیراز

فاصله قزوین تا قم

شهر زیارتی قم از قدیم‌الایام مقصد زائران ایرانی از سراسر نقاط کشور عزیزمان بوده است که به زیارت حرم حضرت معصومه (س)  و مسجد جمکران می‌روند. با اتمام اتوبان در فاصله قزوین تا قم که قرار است به زودی صورت پذیرد حمل و نقل جاده‌ای بین این دو شهر رونق خواهد گرفت. طبق بررسی‌های انجام شده این مسیر ۲۳۴ کیلومتر است که طی کردن مسافت قزوین قم تقریباً‌ 3 ساعت و ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

 

نقشه فاصله قزوین تا قم

 

کلام پایانی 

ما در این مقاله سعی کردیم   اطلاعات کامل در مورد مسافت و فاصله قزوین تا شهرهای رشت، تهران، زنجان، کرج، تبریز، همدان، ساوه، اصفهان و قم بصورت هوایی، ریلی با ماشین شخصی به همراه نقشه سفر را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهیلی ۱۴۰۲/۹/۹

اینکه مسیرها رو معرفی میکنید خیلی عالیه و مقاله های شما امتیاز ویژه ای نسبت به دیگر سایتها داره ممنون از شما

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

سهیلی عزیز ممنون از توجه شما همچنین ثبت نظرتون در سایت رهی نو امیدواریم سفرهای عالی در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...