رَهی نو

چشمه پیر بناب شیراز

تعداد بازدید: ۲۰۹۶۵ ۶ آذر ۱۳۹۶

شهرت و آوازه شهر شیراز بیشتر توریست‌ها و گردشگران را در سرتاسر دنیا مجذوب خود کرده و افراد زیادی را به سوی خود می‌کشاند. جاهای دیدنی شیراز بسیار فراوان هستند، از جمله مجموعه زیبایی از آرامگاه‌ها، خانه‌های تاریخی، مکان‌های گردشگری و توریستی، پارک‌ها و... دارد که نظیر آنها را نمی‌توان در هیچ جای دیگر یافت. در میان جنگل‌ها و مناطق سرسبز این شهر چشمه‌هایی سر از زمین بیرون آورده‌اند که چشم اندازهای فوق العاده‌ای را در اطراف خود ایجاد کرده و مناطق اطراف را بسیار زیبا و جذاب کرده‌اند. یکی از این چشمه‌ها به نام بنای پیر بناب است که در زبان محاوره به آن «پیربنو» گفته می‌شود.

معرفی چشمه پیر بناب شیراز

این چشمه بسیار زیبا در 15 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و با چشم اندازهای فوق العاده‌ی اطراف خود همه را شیفته و مجذوب خود می‌کند. به اطراف چشمه پیر بناب که نگاه کنید، می‌توانید به شگفتی آفرینش پی ببرید. این چشمه دشت را سیراب می‌کند و در اطراف آن درختان چنار زیادی وجود دارد. کمی آنطرف‌تر که نگاه کنید متوجه وجود یک آرامگاه خواهید شد.

 

معرفی چشمه پیر بناب شیراز

این آرامگاه که کمی مخروبه شده است، معروف به «آرامگاه شیخ اقطع» است. باید بدانید که پیر بناب آرامگاه شیخ اقطع بوده است. این شیخ در دوران زندگی خود در همین مکان مشغول عبادت و ریاضت بوده و زمان زیادی را در این مکان سپری کرده است. آرامگاه یکی از افراد ایلخانان بزرگ قشقایی به نام محمد علی خان قشقایی نیز در همین مکان قرار دارد. او در سال 1266 هجری قمری فوت کرده و از آن زمان به بعد این مکان آرامگاه وی شد.

از آنجایی که چشمه پیر بناب، یک چشمه پر آب است؛ یک تفرجگاه بسیار خوب و عالی برای گذران اوقات برای مردم محسوب می‌شود. مردمی که در اطراف این چشمه زندگی می‌کنند در بیشتر ایام سال برای گذراندن ایام تعطیل خود به آن مراجعه کرده و از چشم اندازهای اطراف آن لذت می‌برند. مردم شیراز این مکان را به نام پیر بنو می‌شناسند و با این نام صدا می‌زنند.

موقعیت جغرافیایی چشمه پیر بناب شیراز

همانطور که گفته شد این چشمه در شیراز قرار دارد و در 15 کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. این چشمه بعد از شهرک میانرود قرار دارد. فراموش نکنید که اگر قصد سفر به شیراز را دارید، به راحتی می‌توانید با رزرو هتل در رهی نو، در بهترین هتل های شیراز اقامت داشته باشید.

مسیرهای دسترسی به چشمه پیر بناب شیراز

مسیرهای دسترسی به چشمه پیر بناب شیراز آسان است و با کرایه یک خودرو می‌توان به آن مکان رسید. اولین مسیر برای رسیدن به چشمه شهرک میانرود است. از شهرک که عبور کنید به روستای کیان آباد خواهید رسید. بعد از گذر از این روستا به روستای شاپور جان می‌رسید. بعد از عبور از روستای شاپور جان در سمت راست جاده این چشمه مشاهده خواهید کرد. در طی مسیر خود به تمام چشم اندازهای روستاهای اطراف نگاه کنید و از زیبایی‌های منطقه لذت ببرید.

 

موقعیت چشمه پیربناب

زیبایی های چشمه پیر بناب شیراز

این چشمه محیط باصفایی با درختان چنار دارد. چشمه پیر بناب شیراز تمامی محیط اطراف مخصوصا دشت را سیراب می‌کند و جایگاه بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت است. سایه درختان چنار سر به فلک کشیده محیط خنکی را برای فصل تابستان ایجاد کرده تا با نوشیدن فنجانی چایی از سبرسبزی و زیبایی منطقه لذت برد. بهترین زمان برای سفر به این چشمه دل انگیز در فصل بهار، مخصوصا اردیبهست ماه است. در این ماه تعداد مسافرین و گردشگران کم است و به راحتی می‌توانید تفریح کنید. شکوفه‌های بهار نارنج باز شده در فصل بهار عطرشان محیط را پر کرده و با جان و روح بازدید کننده بازی می‌کنند. این طبیعت زیبا با آب و هوای وصف ناپذیرش محیط بسیار ایده‌آلی برای فراموش کردن استرس و دغدغه‌های زندگی است. هرچه می‌توانید خوش بگذرانید و از مناطق اطراف دیدن کنید. در سفر خود به شیراز حتما یک پیک نیک به این چشمه داشته باشید و ساعاتی را در آن بگذرانید. فقط فراموش نکنید که در این سفر هر آنچه که نیاز دارید با خود ببرید و از دامان طبیعت لذت ببرید. البته تا جای ممکن عکس بگیرید و از این طبیعت وصف ناپذیر لذت دیدن کنید.


اقامت در هتل الیزه شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل هما شیراز را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
اسماعیل ۱۴۰۱/۳/۳

بابا خشک شد رفت

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

اسماعیل عزیز بسیار متاثر شدیم 😥

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...