رَهی نو

شیراز گردی در نوروز 1403 + معرفی بهترین هتل‌ها در سفر به شیراز

تعداد بازدید: ۲۹۹۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

شهر شیراز، شهر گل و بلبل و  عشق و عرفان، یکی از اصلی‌ترین شهرهای توریستی ایران است.  تجربه‌ی رقص نور خورشید در شیشه‌های صورتی رنگ خاص‌ترین مسجدِ جهان، تا بازدید از طبیعت بکر روستای قلات، دیدار از عظمت تمدن باستانی ایران در تخت جمشید و پاسارگاد، تا لذت بردن از غزل‌های خواجوی شیرازی و شیخ اجل، تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری شناخته شده شهر شیراز است. اگر شما هم در نوروز 1403، قصد سفر به شیراز را دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است در خصوص شیراز گردی در نوروز 1403 را بدانید، با هم مرور کنیم.

بهترین زمان سفر به شیراز

پیش از معرفی بهترین جاذبه‌های شیراز گردی در نوروز 1403، اجازه دهید تا برخی از پرتکرارترین سؤالات کاربران را با هم بررسی کنیم. یکی از سؤالات مهم بسیاری از افراد این است که آیا نوروز زمان مناسبی برای سفر به شیراز است یا خیر؟
در پاسخ باید گفت که شیراز به‌عنوان شهری 4 فصل شناخته می‌شود. با وجود آب‌وهوای نسبتاً معتدل این شهر، عموماً شاهد زمستان سرد و تابستان گرم در شیراز هستیم. لذا بهترین و خوش‌ آب و هواترین زمان برای سفر به این شهر، فصل بهار خواهد بود. 
البته 15 اردیبهشت روز شیراز شناخته شده و بسیاری از مردم، برای سفر به شیراز، ماه اردیبهشت را انتخاب می‌کنند. اما به‌طورکلی نوروز نیز یکی از بهترین زمان‌ها برای شیراز گردی شناخته می‌شود. سؤال دیگری که ممکن است ذهن بسیاری از مخاطبین را درگیر نماید این است که آیا در نوروز می‌توان هتل مناسبی در شیراز پیدا کرد؟
در پاسخ باید گفت که شیراز پنجمین شهر بزرگ ایران شناخته شده و تعداد بسیار زیادی هتل در این شهر وجود دارد. البته مسافرین نوروزی می‌توانند برای اطمینان خاطر، قبل از آغاز سفر به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو مراجعه نموده و هتل موردنظر خود را رزرو کنند.

بهترین مکان‌های دیدنی شیراز گردی در نوروز 1403

شهر شیراز با جاذبه‌های دیدنی بسیار زیاد و آب‌وهوای مطبوع، یکی از اصلی‌ترین مقاصد سفرهای نوروزی شناخته می‌شود. این شهر پر از مکان‌های دیدنی جذاب مانند: تخت‌جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه و... است.
 

بهترین مکان_های دیدنی شیراز گردی

 

دیدنی‌های این شهر به حدی زیاد است که شما می‌توانید بیش از یک ماه در شیراز اقامت کرده و هر روز از دیدن مکان‌های جدید لذت ببرید. اما طبیعتاً زمان بسیاری از مسافرین برای سفر به شیراز محدود است و به همین دلیل در ادامه، ما معروف‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را با شما بررسی خواهیم کرد. 

بازدید از تمدن هخامنشی در سفر به شیراز

نمی‌شود از گردشگری در نوروز 1403 سخن گفت و به سراغ تخت‌جمشید نرفت. تخت‌جمشید به‌عنوان یادگار سلسله هخامنشی، یکی از بناهای تاریخی معروف در عرصه جهانی است. بسیاری از ایرانیان در سفر به شیراز، حتماً سری به تخت‌جمشید زده و از این مکان تاریخی بازدید می‌کنند. بنای تخت‌جمشید در نزدیکی مرودشت قرار داشته و فاصله شیراز تا این بنای باستانی، حدود 67 کیلومتر است.

 

بازدید از تمدن هخامنشی در سفر به شیراز

 

این بنای تاریخی بیش از 25 قرن قدمت دارد و ساخت آن حدود 120 سال، زمان برده است. تخت‌جمشید به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهانی شناخته شده که توسط هنرمندان و معماران باستانی کشورهای مختلف در دوره سلسله هخامنشیان خلق شده است.  بنای پاسارگاد نیز، از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز و به‌جامانده از دوره هخامنشیان است. این بنا در واقع مقبره کوروش کبیر، بنیان‌گذار سلسله هخامنشی است. توصیه می‌شود برای شیراز گردی در نوروز 1403، حتماً سری به پاسارگاد نیز بزنید. جالب است بدانید که هتل داریوش کیش با الهام از معماری تخت‌جمشید و پاسارگاد ساخته شده و یکی از زیباترین و شبیه‌ترین بناهای ایرانی به تخت‌جمشید است.  

سفر به شیراز و دیدار از آرامگاه شعر و عاشقی

احتمالاً شما هم این اصطلاح معروف را شنیده‌اید که «از هر چه بگذریم؛ سخن از عشق خوش‌تر است ...»
قطعا نمی‌شود به شهر عشق و عرفان سفر کرد و سری به لسان‌الغیب شیرازی نزد. مقبره خواجه حافظ شیرازی در مرکز شهر شیراز قرار داشته و به‌عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی و گردشگری این شهر شناخته می‌شود. 
 

سفر به شیراز و دیدار از آرامگاه شعر و عاشقی

 

بسیاری از مردم شیراز به همراه مسافرین نوروزی، در زمان تحویل سال نو به حافظیه رفته و آغاز سال جدید را در کنار خواجوی شیرازی جشن می‌گیرند. البته پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به شیراز و بازدید از حافظیه، حتماً به دیوان حافظ سری بزنید و از غزل‌های ناب این شاعر پارسی، لذت ببرید. همچنین هتلی در شهر شیراز با نام «هتل حافظ» وجود دارد که هرساله پذیرای مهمانان نوروزی در سفر به شیراز است. شما هم می‌توانید در بازدید از این شهر زیبا، برای اقامت سری به هتل حافظ بزنید.

صورتی‌ترین مسجد جهان در سفر به شیراز

 همه ما ساختمان مسجد را با رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای به یاد می‌آوریم. اما ازآنجایی‌که شگفتی‌های این شهر تمامی ندارد، شما می‌توانید با شیراز گردی در نوروز 1403، از منحصربه‌فردترین مسجد ایران و جهان، یعنی مسجد نصیرالملک شیراز نیز، دیدن کنید. 

 

صورتی_ترین مسجد جهان در سفر به شیراز

 

اگر یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه، مسجد آبی این کشور است؛ بسیاری از مردم ایران و جهان نیز، شهر شیراز را با مسجد صورتی می‌شناسند. بازتاب نور خورشید در شیشه‌های صورتی رنگ این مسجد، می‌تواند خیال‌انگیزترین خاطره شما از یک مسجد را رقم بزند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مسجد صورتی شیراز، توصیه می‌کنیم سری به مقاله «مسجد نصیرالملک» بزنید تا هرآنچه لازم است در خصوص این بنای زیبا و منحصربه‌فرد بدانید را در یک جا بخوانید. 

سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز

مسجد وکیل و بازار وکیل شیراز با بافت سنتی و معماری منحصربه‌فرد خود، از سلسله زندیه در ایران باقی‌مانده و از  دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز شناخته می‌شود. حرم مطهر شاه‌چراغ، برادر امام رضا (ع) نیز در شهر شیراز قرار داشته و به‌عنوان یکی از مکان‌های زیارتی مهم در ایران شناخته می‌شود. هرساله بسیاری از ایرانیان در سفر به شیراز، از حرم شاه‌چراغ  بازدید کرده و گشتی هم در خیابان‌ها و بازار سنتی اطراف این حرم مطهر می‌زنند.   

 

حرم شاه_چراغ

دیدار از باغ‌های شهر شیراز در نوروز 1403

کوچه پس‌کوچه‌های این شهر، پر است از باغ‌های کوچک و بزرگ، درختان سر به فلک کشیده و پرندگان خوش صدا. باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ ارم و نارنجستان قوام؛ از جمله معروف‌ترین باغ‌های شهر  شیراز شناخته می‌شوند. در برخی از این باغ‌ها همچون باغ ارم، بناهای سنتی زیبایی از تاریخ‌ گذشته ایران به یادگار مانده است که جنبه تاریخی نیز دارد. 

طبیعت اطراف شیراز

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و بسیار زیبای شهر شیراز، روستای قلات است. این روستا که در کنار یک رودخانه طبیعی قرار گرفته است، مقصد بسیاری از گردشگران در سفر به شیراز است. جالب است بدانید که بسیاری از مسافرین و توریست‌ها در دیدار از این روستای بهشتی، یک آدامس رنگی را به درخت آدامسی چسبانده و یک یادگاری از خود در این تفرجگاه طبیعی به جا می‌گذارند.
تنها چالش مسافرین در سفر به شیراز و لذت‌بردن از طبیعت زیبای قلات، یافتن یک محل مناسب برای اقامت است. بسیاری از مسافرین ترجیح می‌دهند بیش از یک روز را در این روستا بمانند و از طبیعت بی‌نظیر آن بهره گیرند. اما پیداکردن یک هتل مناسب چندان کار راحتی نخواهد بود.
 

روستای قلات

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد شیراز گردی در نوروز 1403 را دارید، حتماً برای رزرو آنلاین اقامتگاه بوم‌گردی کوهستان قلات، به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو سری بزنید. دشت ارژن، تنگ بستانک و تنگ رغز، دریاچه سد تنگاب و آبشار کوهمره سرخی، برخی دیگر از معروف‌ترین مکان‌‎های طبیعی اطراف شهر شیراز هستند. توصیه می‌شود برای تکمیل شیراز گردی خود در نوروز 1403 خود، سری هم به این مکان‌های طبیعی و بکر شیراز بزنید. 


کلام پایانی

شهر شیراز هر ساله یکی از مقاصد اصلی مسافرین نوروزی شناخته می‌شود. در این مقاله سعی داشتیم تا هر آنچه لازم است برای سفر به شیراز بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در شیراز گردی خود در نوروز 1403، از جاذبه‌های گردشگری این شهر بهره گرفته و نهایت لذت را ببرید.  اگر شما هم در نوروز 1403 به شیراز سفر کردید، از طریق بخش نظرات، تجربه خود را در دیدار از این شهر، با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد  شیراز گردی در نوروز

در شیراز به کجا برویم؟

تخت‌جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدی،   مسجد نصیرالملک و...

 سفر به شیراز  در چه زمانی مناسب  است؟

با وجود آب‌وهوای نسبتاً معتدل این شهر، عموماً شاهد زمستان سرد و تابستان گرم در شیراز هستیم. لذا بهترین و خوش‌ آب و هواترین زمان برای سفر به این شهر، فصل بهار خواهد بود. 

آیا در نوروز می‌توان هتل مناسبی در شیراز پیدا کرد؟

شیراز پنجمین شهر بزرگ ایران شناخته شده و تعداد بسیار زیادی هتل در این شهر وجود دارد. البته مسافرین نوروزی می‌توانند برای اطمینان خاطر، قبل از آغاز سفر بهترین هتل‌های شیراز را انتخاب کنند و آن را از سایت  رزرو آنلاین رهی نو    رزرو کنند. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شاعر ۱۴۰۲/۷/۱۳

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند/ یاد لسان الغیب شیراز گرامی باد روح بزرگش یار و یاور شاعران ایران باد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۳

شاعر عزیز و دوست داشتنی ممنون از شعر زیبایی که برایمان بازگو نمودید ما هم آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای تمام شاعران عزیز ایرانی داریم

هرمیس ۱۴۰۲/۲/۲۳

شیرازگردی در اردیبهشت البته فوق العاده ست ولی چون نوروز زمان بیشتری داریم و مکان های دیدنی شیراز هم بسیار است پس بهتره اگر برای بار اول هست میریم شیراز نوروز بریم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۳

هرمس عزیز به درستی پیشنهاد دادید و یادآوری کردید که برای دیدن شیراز زمان کافی نیاز هست از پیشنهادتون بسیار سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...