رَهی نو

آبشار کوهمره سرخی

تعداد بازدید: ۲۱۷۶۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۶

جاذبه‌های طبیعی و آبشارهای شیراز

جاذبه‌های طبیعی و آبشارهای شیراز طبیعت آن را بسیار سرسبز و آب و هوای آن را در هر فصلی از سال دل‌انگیز می‌کنند. آبشارهایی که از دل صخره‌ها و سنگ‌ها بیرون زده‌اند و صدای آنها از دور دست‌ها شنیده می‌شوند از بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی شیراز به شمار میروند.

 

حالا بیایید با هم با چند آبشار در این شهر آشنا شویم تا در سفر خود بتوانیم از زیبایی طبیعی آنها لذت ببریم.

  • آبشار استهبان: این آبشار در 170 کیلومتری شهرستان استهبان قرار دارد. زیبایی این آبشار حیرت انگیز و خیره‌کننده است. چرا که آبشار استهبان 16 پله دارد. با عبور از این پله‌ها شاهد ریزش قطرات آب از قسمت‌های مختلف آبشار هستیم که صحنه‌ای دیدنی خلق می‌کنند. مهمانان و مسافرین می‌توانند دراین مکان پیک نیکی به راه بیندازند و از آب و هوای مطبوع اطراف آن لذت ببرند.
  • آبشار دم اسب: یکی از زیباترین و جذاب‌ترین آبشارهای استان فارس این آبشار محسوب می‌شود که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. ارتفاع این آبشار 30 متر است و صدای جوش و خروش آب آن را می‌توان از فاصله دور شنید. این آبشار آب و هوای محیط اطراف را بسیار خنک و مطبوع کرده است.
  • آبشار تنگه: این آبشار در روستای داراب قرار دارد و از لابه‌لای سنگ‌ها و صخره‌ها به سمت زمین می‌آید. در ضمن بهتر است بدانید که در روستای داراب تقریبا 64 آبشار قرار دارد که این روستا را بهترین مکان برای گردش و تفریح کرده است.
  • آبشار رحمت آباد: این آبشار همانطور که از نام آن مشخص است در روستای رحمت آباد قرار دارد. آبشار رحمت آباد 20 متر ارتفاع داشته و تا دور دست‌ها می‌توان چشم‌انداز بسیار زیبایی از درختان بادام کوهی، آویشن و... را مشاهده کرد. البته حیواناتی مانند بزکوهی، پلنگ، شغال و... نیز در این منطقه حضور دارند.
  • آبشار مارگون: این آبشار بسیار باشکوه در مجاورت شهر سپیدان قرار دارد. آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای خاورمیانه محسوب می‌شود و ارتفاع آن بیش از 120 متر است. آب با فشار و قدرت زیاد از ارتفاع به سمت زمین می‌آید و تمام محیط اطراف آن را حتی در فصل گرم تابستان خنک می‌کند.
  •  

آبشار کوهمره سرخی کجاست؟

کوهمره یکی از مناطق باستانی شیراز است که طبیعت زیبا و چشم نوازی دارد. باید بدانید که کوهمره سرخی در چند کیلومتری شیراز واقع شده و رشته کوهی از رشته کوه‌های زاگرس است. این منطقه چشمه‌های بسیار متعدد، رودخانه و آبشارهای زیادی دارد که باید اشاره کرد که این منطقه سرسبزی خود را مدیون این چشمه و آبشارها است.

 

در میان انبوهی از درختان بلوط و چنار آبشاری را به نام کوهمره سرخی مشاهده خواهید کرد که بسیار زیبا و خیره کننده است. چشمه ابوالخیر از دل کوه‌های کوهمره سرخی جوشش پیدا کرده که باعث ایجاد این آبشار جذاب و دیدنی شده است. این چشمه بعد از خارج شدن از قلب زمین وارد روستا می‌شود و بعد از عبور از آن از بلندی کوهستان به سمت زمین سرازیر می‌شود که صحنه فرود آن به سمت زمین چشم‌اندازی خیره‌کننده را به وجود می‌آورد. این آبشار از ارتفاع 60 متری به سمت زمین سرازیر می‌شود که در اطراف آن می‌توان شاهد شگفتی‎های زیادی بود. در میان جنگل‌های انبوه و قدیمی این منطقه آبشار با هیجانی فوق العاده فرود می‌آید و چشم اندازی رویایی ایجاد می‌کند. این آب فرود آمده از آبشار کوهمره سرخی در ادامه مسیر خود به رودخانه می‌پیوندد.

 

ادرس آبشار کوهمره سرخی

 

موقعیت جغرافیایی آبشار کوهمره سرخی شیراز

آبشار کوهمره سرخی در 50 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد که نام خود را از دوران صفویه گرفته است. این آبشار در منطقه باستانی جنوب استان فارس قرار دارد که با طبیعت زیبای خود بهترین نقطه برای گردشگران و توریستان محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که اگر قصد سفر به شیراز را دارید، به راحتی می‌توانید با رزرو هتل در  رهی‌نو، در بهترین هتل های شیراز اقامت داشته باشید.

مسیرهای دسترسی به آبشار کوهمره سرخی

برای رسیدن به آبشار کوهمره سرخی باید 50 کیلومتر از شیراز فاصله بگیرید و در واقع به سمت جنوب غربی شهرستان شیراز بروید. جاده فرعی که در مسیر جاده شیراز به کازرون مشاهده می‌کنید شما را وارد منطقه کوهمره سرخی می‌کند. از روستاهای زیبایی چون رمقان که در مسیر قرار دارند خواهید گذشت. بعد از عبور از این روستا به کوهمره سرخی می‌رسد که در میان انبوهی از جنگل دارای آبشارهای زیادی بوده که زیباترین آنها آبشار کوهمره سرخی است.

دیدنی های اطراف ابشار کوهمره سرخی شیراز

آبشار کوهمره سرخی در میان انبوهی از درختان بلوط قرار دارد و اطراف آن را جنگل و درخت احاطه کرده است. این مکان محیط بسیار خوبی گشت و گذار و تفریح است. چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی در این جنگل وجود دارد که در کنار آنها می‌توان به همراه اعضای خانواده پیک نیک داشت. هنگامی که از دیدن طبیعت زیبای اطراف شیراز سیراب گشتید، میتوانید از سنگ نگاره های نقش رجب بازدید نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...