رَهی نو

باغ پرندگان کیش

تعداد بازدید: ۳۲۲۹ ۴ آذر ۱۳۹۶

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به پرندگان و حیاط وحش دارید، باغ پرندگان کیش بهترین مکان برای تفریح و گذراندن وقت خود در کنار این مجموعه است. این باغ یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای حفاظت و نگهداری از گونه‌های مختلف پرنده است. این پرندگان از سرتاسر دنیا جمع آوری شده تا در یک محیط زیبا و آرام در اختیار شما قرار بگیرند. اگر از دیدن پرندگان لذت می‌برید، با ما همراه باشید تا با یکی از جاهای دیدنی کیش بیشتر آشنا شویم.

 

باغ پرندگان کیش

 

اطلاعات کلی در مورد باغ پرندگان کیش

پارک پرندگان کیش از سال 1380 فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری ثابت و مالک هتل داریوش کیش، هلیا، لاله، تماشا و .. آغاز کرد. این پارک در زمینی به اندازه 3 هکتار ساخته شده است و بیش از 60 گونه مختلف پرنده در آن نگهداری می‌شوند. این پارک در میان مجموعه دلفین قرار دارد و نه تنها می‌توان از پرندگان، بلکه می‌توان از دلفین‌های بازی گوش نیز دیدن کرد. در این باغ پرندگان به دو صورت زندگی می‌کنند. بعضی از این پرندگان در قفس‌های بسیار بزرگ و عریض نگه داشته می‌شوند و بعضی دیگر در محیط‌های باز زندگی می‌کنند. این محیط‌های باز شبیه‌سازی شده زندگی واقعی این حیوانات در طبیعت هستند تا که این حیوانات روند زندگی عادی خود را طی کنند.

 

محوطه بیرونی باغ پرندگان کیش

 

به طور کل باغ پرندگان به 2 بخش تقسیم شده است. در بخش اول فضایی برای پرندگان قرار دارد و در قسمت دوم مسیرهای سبزی را مشاهده می‌کنیم که آنها هدایت کننده بازدیدکنندگان به سمت قفس‌های یاد شده هستند. تمام اطلاعات مورد نیاز درباره پرندگان بر روی هر قفس نوشته شده تا اطلاعاتی به بازدیدکننده داده شود و از نحوه زندگی آنها آگاه شوند.

 

در این پارک امکانات زیادی برای رفاه حال بازدید کنندگان قرار گرفته است. این امکانات شامل رستوران و کافی شاپ می‌شود که محیط‌هایی بسیار راحت و آرام دارند. هر چه را که دوست دارید می‌توانید سفارش دهید و در محیطی با چشم انداز عالی نوش جان کنید.

 

باغ پرندگان کیش کجاست؟

این باغ در مجموعه پارک دلفین کیش قرار دارد. برای اینکه بتوانید به این باغ بروید، باید به ضلع جنوب شرقی جزیره بروید تا که بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. در نزدیکی باغ پرندگان می‌توان مراکز خرید کیش مانند بازار بین المللی مرجان و پارک ساحلی سیمرغ را دید و بعد از گشت و گذار در باغ به آنجا رفت.

 

ساعت کار باغ پرندگان کیش

بهتر است بدانید که این مجموعه همه روزه از ساعت 6 بعدظهر تا 8 شب آماده خدمات رسانی به توریستان و گردشگران است. روزانه تقریبا 500 نفر از این مجموعه بازدید می‌کند. شما نیز در زمان حضور در این مجموعه بهتر است چند ساعت وقت آزاد داشته باشید تا که بتوانید از کل مکان با فرصت کامل بازدید کنید و گردشی فوق العاده داشته باشید.

 

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

از آنجاییکه باغ پرندگان در مجموعه دیدنی پارک دلفین قرار دارد، هزینه بلیط آنها 168 هزار تومان است. هزینه بلیط کودکان بین 2 تا 4 سال نیم بها حساب می‌شود. البته از کودکان زیر دو سال هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد و بازدید آنها رایگان است.

 

انواع پرندگان در باغ پرندگان کیش

همانطور که گفته شد در این پارک از 60 گونه پرنده نگهداری می‌شود. بعضی از این گونه‌ها از آمریکا، آفریقا و کشورهای آسیایی آورده شده‌اند. تعدادی از این پرندگان که در این باغ مشاهده می‌کنیم شامل: فلامینگو، درنای تاج دار، لک لک مارابود، پنگوئن‌های پا سیاه، قوها، پلیکان‌های پا سفید، غازها، لک لک و... می‌شوند که هر کدام از آنها در محیط‌های باز شبیه محیط‌های زندگی اصلی این پرندگان در حیاط وحش نگهداری می‌شوند. برکه‌ زیبایی برای زندگی آنها قرار داده شده تا این پرندگان بتوانند به‌راحتی کنار هم زندگی کنند.

 

طاووس در باغ پرندگان کیش

 

انواع طوطی‌های سبز، کاکاتوآلبا، ماکائو، طاووس، کاسکو، قرقاول چینی، طاووسک، توکان، مرغ شاخ دار، ایبیس، و... از دیگر گونه‌های بسیار زیبایی است که به تماشای دید عموم گذاشته شده‌اند. این باغ سعی بر این دارد تا امکان دیدن بعضی از گونه‌هایی از پرندگانی را که شاید در محیط طبیعی هیچ وقت در زندگی نتوانیم ببینیم را در مقابل ما قرار دهد.

 

طوطی در باغ پرندگان کیش

 

البته در کنار این پرندگان در قفس‌هایی مجزا می‌توان حیواناتی مانند تمساح، پوزه کوتاه، مار، میمون، آهو، گاندو و... را مشاهده کرد. زبان در بیان زیبایی‌های این پارک قاصد است و فقط باید از نزدیک این مکان را مشاهده کرد. پس در سفر خود به کیش بازدید و این مکان را در برنامه خود قرار دهید و با این پرندگان آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
خدیور ۱۴۰۲/۷/۴

میشه بگید باغ پرندگان کیش از چه سالی فعالیتش شروع شد؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۵

خدیور عزیز بله پارک پرندگان کیش از سال 1380 فعالیت خود را آغاز نمود

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...