رَهی نو

بوستان آهوان کیش

تعداد بازدید: ۳۸۶۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۶

حالا که قصد سفر به کیش را دارید، بهتر است از همین ابتدا برای لحظه به لحظه روزهایی که در این جزیره زیبا می‌گذرانید، برنامه ریزی کنید چون جاهای دیدنی کیش کم نیست!  به این ترتیب که اگر یک روز را به تفریحات هیجان انگیز آبی همچون غواصی و پاراسل اختصاص دادید، روز دیگر از انواع مجتمع‌های تجاری تفریحی کیش دیدن کردید، یک روز هم سری به نمایشگاه خزندگان و بوستان آهوان بزنید.

 

به خصوص اگر از غذا دادن به حیوانات لذت می‌برید و دیدن زندگی حیوانات و به خصوص گونه‌های جانوری که فقط در کیش می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از مرکز جزیره، کمی آنورتر به فاصله 10 کیلومتری، مکان حفاظت شده‌ای را می‌بینید که در نزدیکی آن، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری کیش، به نام مجتمع تجاری میکا مال به چشم می‌خورد.
 

پارک آهوان کیش

تصور کنید در حالی که سرگرم عکس گرفتن و لذت بردن از هوای شرجی کیش با امکانات لاکچری این جزیره هستید، چشم‌تان با چشم یک آهوی زیبا گره می‌خورد که از فاصله دور به شما نگاه می‌کند. به سمت او می‌روید تا نوازشش کنید و او آزادانه از شما دور می‌شود و به کنار آهوهای دیگر می‌رود. بوستان آهو همانطور که از اسمش مشخص است، جای زندگی آهوانی است که آزادانه در این منطقه حفاظت شده، برای خودشان می‌چرخند و زندگی می‌کنند.

 

مکانی که شما شاید نامش را به اسم باغ وحش کیش بشناسید، امروز به جز چند گونه نادر حیوان و آهوانی آزاد و زیبا، چیزی از آن باقی نمانده است. در نتیجه، اگر به اسم باغ وحش کیش، قصد دارید از این مکان دیدن کنید، بهتر است بدانید بیشترین جذابیتی که از یک حیات وحش نصیب‌تان می‌شود، یک مجتمع تجاری بزرگ به همراه آهوانی در اطرافش است که اگر از جانب بازدیدکننده‌ها احساس امنیت کنند، نزدیک می‌آیند تا در قاب خاطرات‌تان، یک عکس افتخاری همراه با شما ثبت کنند. در غیر این صورت تنها می‌توانید در فاصله دور، از جست و خیزهای این موجودات زیبا، لذت ببرید.

 

در سال 63 که کیش به یک منطقه آزاد تبدیل شد، حدود 30 راس آهو را از جزیره خارک به کیش آوردند. بعد از آن، در سمت مناطق شرقی و جنوبی جزیره، شاهد پرسه زدن این غزالان زیبا در اطراف جزیره بودید. اما کم کم با کم شدن این گونه جانوری که اصلی‌ترین علت آن را تصادفات جاده‌ای اعلام کردند، منطقه حفاظت شده‌ فعلی، محل زندگی آهوها شد.
 

اطلاعات کلی در مورد بوستان آهوان کیش

قبل از ساخت مجتمع‌های تجاری، این مکان، باغ وحشی با وسعت 2 هکتار بود که در آن 17 قفس برای نگهداری انواع و اقسام حیوانات بود. حیوانات دیگر در قفس بودند و تنها آهوها آزادانه در این منطقه سرسبز می‌چرخند و بازدیدکنندگان به صورت رایگان می‌توانستند از این جا دیدن کنند. اما از سال 1390 که این مکان تخریب شد، از آن باغ وحش، همین آهوها باقی ماندند که البته همچنان زیبایی و لذت بازدید از این منطقه را در صفحه خاطرات سفر کیش‌ برایتان رقم می‌زند.

 

آدرس بوستان آهوان کیش

اگر هوس دیدن آهوها را کردید، قبل از اینکه این گونه جانوری زیبا نیز از بین برود، می‌توانید در سفرتان به جزیره کیش، به 10 کیلومتری از مرکز کیش رفته و در انتهای خیابان فردوسی شاهد این بوستان باشید. با ماشین‌های لاکچری که فقط در کیش می‌توانید لذت تاکسی سوار شدن را با آن‌ها تجربه کنید، طی 15 الی 20 دقیقه به این محل خواهید رسید. البته اگر تصورتان از بوستان آهوها یک مکان سرسبز و پردار و درخت است که در میان آن آهوها به این طرف و آن طرف می‌روند، شاید بهتر باشد کمی تصورتان را عوض کنید چرا که در همان نگاه اول، چشم‌تان به ساختمان نیمه کاره‌ای بیفتد که قرار است بزرگترین مرکز تجاری کیش شود.

 

قیمت بلیط بوستان آهوان کیش

قبل از تغییر کاربری این بوستان می‌توانستید تقریبا هر روز به جز مناسبت‌هایی که تعطیل رسمی بود، از این بوستان دیدن کنید و از حیات وحش جذابی که داشت لذت ببرید. ساعت بازدید از 5 بعد از ظهر تا 9 شب بود. بهای ورودی این بوستان ناچیز بود و عملا رایگان محسوب می‌شد.

 

بوستان آهوان کیش

 

امکانات بوستان آهوان کیش

آن زمان بوستان آهو محل زندگی حیوانات دیگری همچون شیر، شغال، روباه، میمون، سنجاب، گوزن، اسب و چند پرنده استرالیایی بود. با بازدید از منطقه، چشم‌تان به حضور بچه آهوهایی می‌افتاد که اگر به آن‌ها دست می‌زدید ممکن بود اذیت شوند. اما اگر احساس امنیت می‌کردند خودشان نزدیک‌تان می‌آمدند.

 

تجربه نزدیکی به این آهوها در فضای بدون قفس و حصار در این فضای سبز قطعا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر همراه با کودک‌تان به این مکان دیدنی رفتید، خیالتان راحت باشد که وسایل بازی کودکان نیز در بوستان تعبیه شده که کودک‌تان می‌تواند بعد از گشت و گذار در بوستان و ذوق کردن از دیدن آهوها، با وسایل بازی حسابی سرگرم شود و دلی از عزا درآورد. از درب ورودی که وارد می‌شوید، می‌توانید سوار ون‌های برقی شده و به قسمت‌های مختلف بوستان بروید.

 

این بوستان در ضلع جنوبی پارک هنگام قرار گرفته است. در نتیجه بعد از بازدید از این مکان، می‌توانید بعد از ظهرتان را در پارک هنگام سپری کنید. سپس از مجموعه آکواریوم کیش و نمایشگاه خزندگان که در فاصله نزدیک بوستان آهوان قرار گرفتند، دیدن کنید. بنابراین یک روز از سفرتان را حوالی حیوانات و گونه‌های جانوری خواهید گذراند که نمونه‌ آن‌ها را تنها در جزیره زیبای کیش خواهید دید. البته با ساخت مجتمع تجاری میکا مال، گشت و گذار از داخل مجتمع و تجربه لذت از تله کابین، تونل باد، آکواریوم زیبای مجتمع، جنگل بارانی، پاتیناژ و بازی‌های برفی و هزاران امکانات تفریحی دیگری که در مجتمع راه افتاده است، لذت بازدید از منطقه را برایتان دو چندان می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...