رَهی نو

کیبل اسکی کیش

تعداد بازدید: ۶۹۲۹ ۴ آذر ۱۳۹۶

کیبل اسکی جزیره کیش

اگر از جاذبه‌های طبیعی بکر جزیره کیش فاکتور بگیریم، این مروارید خلیج فارس پر است از انواع تفریحات رویایی و جذابی که مثالش را شاید در هیچ جای دیگری در ایران مشاهده نکنید. اگر دلتان برای یک ورزش هیجان‌انگیز و پُر از شور و نشاط لک زده است،‌ کیبل اسکی آکواکوم کیش را به هیچ وجه از دست ندهید. با ما همراه باشید چراکه در ادامه مطالب جامع و جالب توجهی را درباره کیبل اسکی جزیره کیش آماده کرده‌ایم. سایت کیبل اسکی آکواکوم جزیره کیش،‌ بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان و اولین سایت اسکی روی آب خاورمیانه لقب گرفته است. طول و عرض کیبل اسکی کیش به ترتیب ۸۶۰ متر و ۱۶۰ متر است. تعداد برج‌های نصب شده جهت کنترل کابل‌ها ۵ مورد است که باعث می‌شود ۱۲ نفر به طور همزمان بتوانند در آن به ورزش بپردازند. معمول‌ترین سرعت برای یک کیبل اسکی ۳۱ کیلومتر در ساعت (۱۹ مایل در ساعت)‌ است و بیشینه آن به ۶۱ کیلومتر در ساعت (۳۸ مایل در ساعت) می‌رسد.

 

پارک کیبل اسکی کیش

نام دیگر کیبل اسکی Cable skiing اسکی روی آب با استفاده از کابل است. کیبل اسکی به نوعی یک ورزش است که در آن طناب و دسته اسکی‌باز با یک کابل الکتریکی کشیده می شود. این ورزش در گذشته یعنی پیش از ابداع کیبل اسکی با یک قایق موتوری انجام می‌شده است و قایق طناب و فرد اسکی‌باز را با خود به اطراف می‌کشانده است. سیستم کیبل اسکی مدرن نخستین بار توسط مهندس آلمانی،‌ برونو ریکسن، ابداع شد. او اولین پیست کیبل اسکی روی آب خود را، روی دریاچه‌ای در بوردسهولم آلمان در سال ۱۹۵۹ ساخت و نخستین سیستم تجاری را در سال ۱۹۶۶ به فروش رساند. کیبل اسکی ورزش بسیار محبوبی در اروپا محسوب می‌شود و البته محبوبیت آن در آمریکا کمی کمتر است. در نظر داشته باشید که به طور مثال فقط در کشور لهستان ۴۰ کیبل اسکی ساخته شده است و در آمریکا تنها در حدود ۵۰ عدد از آن وجود دارد. نخستین کیبل اسکی در شمال آفریقا نیز در کشور مصر در سال ۲۰۱۴ ساخته شد که آن هم یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کیبل اسکی در تمام جهان محسوب می‌شود.

 

آدرس کیبل اسکی کیش

مجموعه کیبل اسکی آکواکوم دسترسی مناسبی به نقاط مختلف جزیره کیش دارد و در یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر واقع شده است. اگر بخواهید از فرودگاه بین‌المللی کیش به این محل بیاید نخست باید وارد بلوار فرودگاه شده و بعد وارد بلوار دلیران شوید. سپس به بلوار تهران این جزیره رفته و بعد داخل بلوار ساحل شوید. دقیقاً در انتهای بلوار ساحل مجموعه کیبل اسکی آکواکوم قرار گرفته است. این محل به اسکله تفریحی کیش و پلاژ‌ آقایان نیز خیلی نزدیک است و تنها چند قدم فاصله دارد. این کیبل اسکی به هتل‌ها و مرکز خریدهای شهر نیز دسترسی خوبی دارد. تعدادی از معروف‌ترین پاساژها و مراکز خرید کیش نزدیک به آن شامل مرکز تجاری کیش، مرکز خرید مریم ۲، مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید رویا و بازار پردیس ۲ می‌شود. این محل با بازار و بوستان مرجان نیز فاصله نسبتا مناسبی دارد. هتل‌های نزدیک مجموعه کیبل اسکی آکواکوم نیز شامل هتل پارسیان، هتل داریوش کیش ، هتل ستاره کیش، آبادگران هتل،‌ هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا می‌شود.

 

ساحل کیبل اسکی کیش در قسمت شرقی این جزیره نزدیک به اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان احداث شده است. این ناحیه به ساحل درختان نارگیل جزیره کیش نیز نزدیک است که این خود باعث جذب حداکثری گردشگران جزیره می‌شود. ساحل درختان نارگیل زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. درختان نارگیل و لورهای قدیمی آن با برگ‌های سبز روشن در کنار ساحل پرتلاطو این ناحیه و آب‌های نیلگون خلیج فارس سفر خاطره‌انگیزی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. اگر احساس خستگی کردید می‌توانید در آلاچیق‌هایی که در محل تعبیه شده بنشینید. گفتنی است برای این سایت پارکینگ نیز در نظر گرفته شده است. نزدیک بودن به اسکله بزرگ تفریحی و همچنین پلاژ آقایان این مزیت را دارد که می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از در یک روز از امکانات آن‌ها نیز استفاده کنید و از سفر خاطره‌انگیز خود، بدون اتلاف وقت و به نحو احسن لذت ببرید.

 

قیمت کیبل اسکی کیش: طبق آخرین نرخ‌های اعلام‌شده، نرخ قیمت اسکی روی آب با قایق ۱۵۰ هزار تومان و اسکی روی آب با کابل برقی (کیبل اسکی) ۴۵ هزار تومان است. این نرخ‌ها مصوب هستند و به ازای هر سال ممکن است، تغییر پیدا کنند.

 

آموزش توسط مربیان در کیبل اسکی

برای شروع ورزش کیبل اسکی نخست باید به مانند هر ورزش دیگری آموزش ببینید. در این مجموعه ورزشی مربیان حرفه‌ای و کارآزموده‌ای استخدام شده‌اند تا پیش از شروع کار به کسانی که کیبل اسکی بلد نیستند، روش انجام آن را آموزش دهند. کلاس‌هایی در نظر گرفته شده که متقاضیان در آن شرکت می‌کنند و تمامی نکات ایمنی لازم به آن‌ها گوشزد می‌گردد. اگر فرد خیلی حرفه‌ای باشد،‌ به سرعت‌های بالایی می‌توانید دست پیدا کنید. با این حال سرعت کیبل اسکی جزیره کیش،‌ ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است. یک نوع قدیمی‌تر دیگر از کیبل اسکی نیز در این مجموعه ارائه می‌شود به طوری که در آن به جای کابل، از قایق موتوری استفاده می‌شود و فرد با استفاده از قایق روی آب اسکی می‌کند و مسافت بیشتری را می‌تواند جابه‌جا شود که البته این مورد گران‌تر از نمونه کابلی خود است. شایان ذکر است که این مجموعه با استانداردهای بالای جهانی ساخته شده و گردشگران گرامی مطمئن باشند که این تفریح فوق‌العاده هیجان‌انگیز از ایمنی و امنیت کافی برخوردار است. در مورد محدودیت سنی مطرح شده برای استفاده از کیبل اسکی، بازه سنی ۳ تا ۹۳ سال عنوان شده است که تقریباً اکثریت افراد مراجعه کننده را شامل می‌شود. محدودیت جنسیتی نیز در اینجا وجود ندارد و خانم‌ها با حجاب اسلامی و آقایان، همه می‌توانند این ورزش را در کیبل اسکی جزیره کیش انجام دهند.

 

ساحل کیبل اسکی کیش

امکانات پارک کیبل اسکی کیش

برای اینکه یک مجموعه کیبل اسکی آن هم به این عظمت کامل شود نیاز به رستوران‌ها و کافه‌های رویایی و مجلل نیز احساس می‌شود. این مجموعه از این بابت نیز کم نگذاشته است چراکه در اطراف آن، کافه رستوران طهرون، کافه رستوران ضیافه و رستوران انرژی واقع شده است. کافه طهرون به نوعی هم رستوران و هم کافی‌شاپ است که فضای باز جهت نشستن و سرو غذا دارد. منوی این کافه شامل انواع برگر،‌ ساندویچ و پاستا، قهوه سرد، اسموتی، کیک و بستنی و منوی کامل صبحانه است.

 

کافه رستوران ضیافه کیش در طبقه بالای کافه طهرون قرار دارد و غذاهای آن به سبک عربی و مدیترانه‌ای طبخ می‌شوند. این رستوران در ساحل قرار گرفته که باعث شده مناظر فوق‌العاده‌ای برای آن وجود داشته باشد. کافه رستوران کیبل اسکی کیش در واقع شعبه دوم یک کافه رستوران معروف در منطقه الهیه تهران است. رستوران انرژی یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های جزیره کیش است که ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر را دارد. بخش سنتی این رستوران در فضای باز قرار گرفته است. منوی این رستوران به چهار بخش غذای اصلی، پیش غذا، دسر و نوشیدنی تقسیم می‌شود که شامل انواع غذاهای ایرانی،‌ فرنگی، دریایی و گیاهی است.

 

پذیرایی رستوران شبانه‌روزی است و دارای انواع موسیقی و اجراهای زنده به ویژه اجراهای کمدی و اجراهای شاد دی. جی. شو است. علاوه‌بر همه این موارد ذکرشده مجموعه کیبل اسکی آکواکوم جزیره کیش دارای امکانات جامع رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص کیبل اسکی است. در این مجموعه دفتر رزرواسیون نیز وجود دارد.

 

بهترین فصل تفریحات کیبل اسکی کیش

جزیره زیبای کیش دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. انجام ورزش‌های آبی قطعاً در هوای گرم لذت‌بخش‌تر خواهد بود چراکه باعث می‌شود گرمای هوا برای شما تا حد زیادی تعدیل پیدا کند و ملایم‌تر شود. بارانی یا طوفانی بودن هوا نیز منجر به این می‌شود که اقامت طولانی مدت در ساحل امکان‌پذیر نباشد و برای انجام ورزش‌های آبی و ساحلی با مشکل روبرو شوید. بهترین زمان برای حضور در جزیره کیش و انجام ورزش‌های ساحلی فصل بهار، به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت است؛ چراکه از گرمای هوا تا حدودی کاسته شده و دما ملایم‌تر است. کم بودن تعداد روزهای پربارش نیز مزید بر علت می‌شود که بگویم بهار بهترین زمان برای سفر کردن به این منطقه است با این وجود این نکته را نیز در نظر بگیرید که این محل شلوغ‌ترین روزهای خود را نیز در همین فصل بهار تجربه می‌کند چراکه تعطیلات نوروز هم مردم را به این اماکن می‌کشاند.

 

همچنین تورهای مسافرتی معمولا تخفیفات خود را در ماه‌های دیگر قرار می‌دهند با این هدف که تا حد زیادی کمبود مسافر را در فصل‌های دیگر سال جبران کنند پس اگر جز آن ‌دسته از افرادی هستید که شلوغی و ازدحام جمعیت اذیت‌شان نمی‌کند،‌ بهترین گزینه برای شما یقیقاً‌ فصل بهار است. در مورد تابستان هوای این منطقه شدت بالا می‌رود و رطوبت و گرمای بیش از حد باعث کلافه شدن شما می‌شود. فصل پاییز و زمستان به مانند تابستان گرم نیستند‌ و هوا تا حدودی خنک‌تر شده است. با این حال در این فصول تعداد روزهای پرباران نیز بیشتر می‌شود و بارش‌ها به خصوص در زمستان شدیدتر و طولانی‌تر است. به همین دلیل شاید این زمان برای کیبل اسکی کیش که یک ورزش آبی است مناسب نباشد. نکته مثبت اینکه در زمستان و پاییز با تخفیفات شگفت‌انگیز هتل‌ها و تورهای مسافرتی روبرو می‌شوید و سفر ارزان‌تری تجربه می‌کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهیا ۱۴۰۲/۴/۱۰

بازه سنی 3 تا 93 سال برای کیبل اسکی کیش که اعلام کرده بوده خیلی بامزه است خب یه دفعه بگو برای همه سنین دیگه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۱۱

مهیا جان از ابراز احساستون بسیار ممنون هستیم امیدواریم شما هم سفری به کیش با خدمات رهی نو داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...