رَهی نو

جاهای دیدنی نمک آبرود

تعداد بازدید: ۸۴۱۸۹ ۲ آذر ۱۳۹۶

جاذبه های گردشگری نمک آبرود

این پارک بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و مانند سایر پارک‌های جنگلی، درختان خودرو و انبوهی را در خود جای داده است. گونه‌های مختلف گیاهان شمشاد آن بیش از ۷۰۰ سال برآورد گردیده است. پارک نمک‌آبرود با طبیعت بکر و وحشی، ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای جهان محسوب می‌شود.

 

تفریحات و دیدنی های نمک آبرود

 

اقامت در نمک آبرود

نمک آبرود شهرکی توریستی در غرب چالوس  و بین دریای خزر و بخشی از ارتفاعات رشته کوه البرز است که وسعت آن تقریبا به ۶۵۰ هکتار می‌رسد. در ساخت این شهرک دو هدف دنبال می‌شد، یکی ایجاد تفریحگاهی مناسب برای مسافرانی که خطه شمال  را به عنوان مقصد خود بر میگزیدند و دیگری اسکان سرریز جمعیت شهرهای شمالی . به همین منظور شهرک از دو بخش مجزای مسکونی و تفریحی تشکیل شده است .

 

در بخش تفریحی ، امکانات مناسبی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها ، پارکینگ ، مکان‌های اقامتی مناسب، سرویس بهداشتی و نمازخانه و فروشگاه‌های متعددی در نظر گرفته شده، که اقامت در این مکان را برای مسافران تسهیل می‌سازد. در کنار این تسهیلات، مکان‌های تفریحی و مناظر بسیار بدیع و زیبا مسافران را به خود جلب می‌کند. بهترین زمان سفر به نمک آبرود بهار و تابستان است اما در پاییز و زمستان نیز خالی از لطف نیست .

 


برای اقامت در نمک آبرود مانند تمام شهرهای شمالی می‌توانید از اجاره ویلا یا اقامت در هتل استفاده کنید. رزرو هتل پارسیان خزر چالوس و هتل ونوس پالاس نمک آبرود به شهرک بسیار نزدیک هستند و می توانند خیال شما را از نظر اقامت آسوده کنند. به جز این دو هتل، می‌توان از  هتل‌های چالوس استفاده کرد که فاصله چندانی با نمک آبرود ندارند.

 

اقامت در هتل های نمک آبرود

تالار پذیرایی ملل،  رستوران آبشار نمک‌آبرود، رستوران زنجیره ای اکبرجوجه، رستوران های قله‌های تله کابین، رستوران میزبان،  کافی شاپ هزار و یک شب و بخش فست فود و آبمیوه  آماده پذیرایی از میهمانان هستند.

 

مکان های تفریحی نمک آبرود (مجموعه تفریحی نمک آبرود)

 

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از مهمترین و جذاب‌ترین بخش‌های شهرک زیبا نمک آبرود به شمار می رود . خط یک تله کابین ساخت کشور سوئیس بوده و تا ارتفاع ۱۰۵۰ متری قله مدوبن بالا می رود.  طول این خط تله کابین ۲۱۰۰ متر است و طی کردن آن حدودا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.   در این خط ۴۲ کابین قرمز رنگ با ظرفیت ۴ نفر مشغول فعالیت هستند.

 

خط دو تله کابین تا ارتفاع ۷۰۰ متر از سطح دریا بالا می‌رود و به  قله دیو حمام می رسد  این خط که طول آن ۱۷۰۰ متر است دارای ۳۵ کابین شش نفره است  و سرعت آن دو برابر خط یک است .

در بالای تله‌ کابین علاوه بر لذت بردن از مناظر بدیع جنگل که زیر پای شما قرار دارد، می توانید از رستوران و آلاچیق‌های زیبا نیز لذت ببرید. امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و نمازخانه در ایستگاه‌های بالای تله کابین در دسترس هستند.

 

تله کابین نمک آبرود


راهنمای سفر به جاده چالوس و اطلاعات کامل یک طرفه شدن جاده


در میان این ویژگی‌ها، امنیت بسیار بالای تله کابین نیز قابل ذکر است . از زمان راه اندازی خط یک در سال ۷۲ تا کنون هیچ حادثه ای در این منطقه گزارش نشده است. تمام قطعات و بخش‌های تله کابین به صورت روزانه یا سالانه مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند و حتی برای قطع برق ، دستگاه ژنراتور و موتور اضطراری وجود دارد که برای عملیات تخلیه پیش‌بینی شده است .

 

در ایستگاه بالای تله کابین دو تفریح هیجان انگیز در انتظار مسافران است که می‌توان گفت شجاعت و جسارت آن ها را به چالش می‌کشد:

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین در قسمت دیو حمام قرار دارد و با تله کابین قابل دسترسی است. طی مسیری بین دو کوه در حالی که به یک کابل متصل هستید و بین زمین و هوا در نوسان قرار دارید ، می‌ تواند به یادماندنی ترین خاطره سفرتان باشد.

 

پل معلق نمک آبرود

اگر از تاب خوردن با کابل لذت نمی‌ برید ، می‌توانید معلق بودن روی پلی ایمن را امتحان کنید.  این پل نیز در قسمت دیو حمام واقع شده است.

پل معلق نمک آبرود

 

در کنار این تفریحات، نمایشگاهی از حیوانات تاکسیدرمی شده نیز در این ایستگاه قابل بازدید است.

  • برای استفاده از تله کابین در نظر داشته باشید که اگر جزء خانواده شهدا، جانبازان یا ایثارگران باشید و یا کارت دانشجویی همراه داشته باشید، می‌توانید از تخفیف‌های خاص بهره مند شوید.
  • دقت داشته باشید که اختلاف دمای پایین و بالای کوه ده درجه است و بهتر است لباس مناسب همراه داشته باشید.

 

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک‌ آبرود با ۱۲۵۰ متر ریل ، طولانی‌ ترین مسیر سورتمه ایران به شمار می رود. نمک آبرود ۵۶ دستگاه سورتمه دارد که ساخت کشور آلمان است و با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت  از میان جنگل حرکت می کند اما سرعت آن توسط ترمزهایی که در هر دستگاه سورتمه قرار دارد قابل کنترل و کم شدن است .

 

سورتمه سواری در نمک آبرود

توجه داشته باشید که کودکان زیر پنج سال امکان استفاده از سورتمه را ندارد و بازه سنی پنج تا ده سال نیز فقط به همراه والدین خود می‌توانند سوار شوند و پیاده شدن یا توقف در میان مسیر امکان پذیر نیست.

 

سینمای شش بعدی نمک آبرود

سینمای شش بعدی نمک آبرود در سال ۹۰ اغاز به کار کرد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کیفیت فیلم‌ های اکران شده این سینما بالا بوده و افراد بسیاری هیجان تماشای آن را تجربه کرده اند. استفاده از سینما هیچ محدودیت سنی ندارد.

 

پیست کارتینگ نمک آبرود

برای افرادی که در شهرهای شلوغ و پر جمعیت زندگی کرده و اغلب در ترافیک های سنگین زمان خود را سپری می‌ کنند، تجربه سرعت ایمن کارتینگ خالی از لذت نیست . پیست کارتینگ نمک آبرود برای دو گروه سنی نوجوانان (هشت تا پانزده سال) و بزرگسال (پانزده سال به بالا) طراحی شده است. ماشین‌ها محصول شرکت فرانسه هستند و تمامی موارد ایمنی رعایت شده و به طور منظم بازدید و کنترل می شود. پیست بزرگسالان ۶۰۰ متر بوده و دارای ۱۰ ماشین است. پیست نوجوانان ۲۰۰ متر بوده و دارای ۵ ماشین است . برای افرادی که تجربه رانندگی ندارند، یک ویدیوی آموزشی چهار دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

 

پیست کارتینگ نمک آبرود

*  پیست در روزهای بارانی تعطیل است.

 

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

باشگاه تیراندازی نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی ایران به شمار می رود. تجهیزات این باشگاه ساخت کشور فرانسه بوده و دارای ۵ سکوی پرتاب است. این بازی برای همه افراد بالای ۱۲ سال قابل استفاده است . علاوه بر اسلحه، امکان تیراندازی با تیروکمان نیز در این باشگاه در دسترس است. علاوه بر آن برگزاری مسابقه، فوتبال‌دستی و استفاده از تفنگ شخصی نیز امکان پذیر است.

 

مجموعه پروازی نمک آبرود

اگر دوست ندارید از تله کابین استفاده کنید و از معلق بودن در فضا نیز لذت نمی برید، هنوز شانس دیدن پانورامای جنگل و دریا را از دست نداده‌ اید. مجموعه پروازی نمک آبرود این امکان را فراهم می کند که مناظر بدیع جنگل‌های شمال را با پرواز بر فراز آن‌ها مشاهده کنید.

 

تجهیزات این بخش عبارتند از : پاراگلایدر، چتر، بالگرد و کایت

مجموعه پروازی نمک آبرود

آکوالیون و نمایش شیر دریایی نمک آبرود

پارک دلفین‌ها و مشاهده هنرنمایی آنها از جذابیت های دیگر شهرک توریستی نمک آبرود است . محور اصلی نمایش، نمایش شیر دریایی است  که بوریس نام دارد و اسپانیایی است. مدت زمان نمایش ۴۵ دقیقه بوده و شیردریایی نزدیک به ۸۰ حرکت نمایشی به اجرا در می آورد.

 

در کنار نمایش شیر دریایی، میتوانید از مشاهده برکه فلامینگو و آکورایم لذت ببرید.

 

تفریحات آبی نمک آبرود

مانند همه شهرهای ساحلی، در شهرک نمک آبرود نیز می توانید از تفریحات ساحلی از جمله شاتل، جت اسکی، چتر پاراسل، هاور کرافت ، قایق سواری، پیست موتور و ماشین AVT و اسب سواری لذت ببرید.

تفریحاتی که در بالا ذکر شد ، تنها چند نمونه از امکانات رفاهی این مجموعه است . پارک‌های جنگلی، مسیر پیاده روی و کوه نوردی، مکان های جذاب برای پیک نیک و عکاسی، شهربازی که برای تمام سنین از کودک تا بزرگسال جذاب است و ... شهرک نمک آبرود را به مکانی لذت بخش برای تمام سنین و سلیقه تبدیل کرده است .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...