رَهی نو

فاصله ساری تا چالوس

تعداد بازدید: ۱۲۴۲۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۱

چالوس از محبوب‌ترین شهر‌ها و مقاصد گردشگری ایران در مازندران است. از جاذبه‌ها و طبیعت بی‌نظیر آن گرفته تا آب‌و‌هوا‌ی دل‌نشین چالوس همگی بستر مناسبی برای سفر به آن را فراهم کرده‌اند. مکان‌ها‌ی دیدنی چالوس به حد‌ی است که قطعا با چندین بار سفر هم نمی‌توانید از همه‌ی آن‌ها بازدید کنید. به‌علاوه امکانات رفاهی و تفریحی هم برای پذیرایی از انواع گردشگران داخلی و خارجی فراهم شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

اگر شما نیز قصد دارید که از ساری به این شهر رویایی سفر کنید، حضور در این صفحه بهترین فرصت برای آگاهی از فاصله ساری تا چالوس و اطلاعات ضروری برای مسافرت است.
برای تجربه‌ یک سفر راحت و خاطره‌انگیز، اطلاع از مسافت و فاصله ساری تا چالوس و روش‌ها‌ی سفر لازم است. در این شرایط می‌توانید با خیالی راحت تصمیم‌گیری کنید و در میانه سفر با مشکلی مواجه نشوید. برای کسب این اطلاعات همچنان با ما همراه باشید.

 

فاصله ساری تا چالوس از نظر مسافت و زمان

جهت طی فاصله ساری تا چالوس، یک مسیر پیش‌رو‌ی شما قرار گرفته است. این فاصله از نظر مسافت به ۱۷۰ کیلو‌متر می‌رسد. شما می‌توانید فاصله ساری تا چالوس را تقریبا در مدت ۲ ساعت و چهل دقیقه طی کنید. مسیر بین این دو شهر مازندرانی و زیبا، کم است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب از این مسافرت کاملا لذت برد.

 

فاصله ساری تا چالوس


بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های جاده چالوس 


فاصله ساری تا چالوس چند کیلو‌متر است؟

برای آغاز سفر خود و پیمودن فاصله ساری تا چالوس، وارد مسیر ساری-قائم‌شهر شوید و به سمت قائم‌شهر بروید. جهت ادامه‌ راه باید از شهر‌ها‌ی بابل و آمل نیز عبور کنید. پس از آمل، مسیر خود را در بزرگراه آمل-محمود آباد ادامه دهید. قبل از رسیدن به محمود آباد و ورود‌ی خیابان امام، از کنار‌گذر غربی محمود آباد عبور نمایید. حالا کافی است پس از دور زدن در بلوار نفت، وارد بزرگراه محمود آباد-نور (بلوار نفت) شوید. بعد از عبور از این بزرگراه، از جاده‌ ساحلی حرکت کنید. پس از طی یک مسافت نسبتا طولانی در این جاده به‌سوی کمربندی نوشهر و چالوس بروید. در ادامه با عبور از بزرگراه شهید سلیمانی می‌توانید به چالوس برسید. مسیر گفته شده چیزی در حدود 175 کیلومتر است که حدود 2 ساعت 50 دقیقه زمان لازن دارد

 

روش ها‌ی سفر از ساری تا چالوس

برای هر مسافر یا گردشگر‌ی، کنجکاو‌ی در رابطه با روش‌ها‌ی موجود برای سفر از مبدا تا مقصد مورد‌نظر، کاملا طبیعی و البته ضروری است. برای اینکه مسئله‌ طولانی جستجو در منابع مختلف اینترنتی برای کسب اطلاعات را رفع کنیم؛ در ادامه به ارائه‌ جامع موارد لازم از جمله روش‌ها‌ی طی فاصله ساری تا چالوس می‌پردازیم. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط و تمایل خود، در رابطه با انتخاب روش دلخواه تصمیم‌گیری کنید.

 

مسافت ساری تا چالوس با اتوبوس

پایانه اتوبوس‌رانی ساری در بزرگراه ولیعصر قرار گرفته است و به‌عنوان ترمینال مسافر‌بری دولت شناخته می‌شود. اگر دوست دارید که جاده‌ها‌ی زیبا‌ی شمال در فاصله ساری تا چالوس را ببینید، درحالی‌که فرصت سفر با خودر‌وی شخصی مهیا نیست، مسافرت با اتوبوس بهترین فرصت موجود است.

 

مسافت ساری تا چالوس با خودرو‌ی شخصی

سفر با خودرو‌ی شخصی این امکان را به وجود می‌آورد که کاملا آزادانه و تحت نظارت خود همه چیز را پیش ببرید. از توقف تا بازدید از مکان‌ها‌ی دیدنی یا حتی زمان سفر همگی از این موارد هستند. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، فاصله ساری تا چالوس، ۱۷۰ کیلو‌متر است که با سرعت متوسط می‌توان طی زمان ۲ ساعت و چهل دقیقه آن را پیمود.

 

مسافت ساری تا چالوس با هواپیما

متاسفانه در حال حاضر امکان سفر‌ی مستقیم با هواپیما از ساری به چالوس وجود ندارد. بااین‌حال اگر همچنان روی سفر‌ی سریع‌تر اصرار دارید، می‌توانید از ساری تا نو‌شهر را با هواپیما و از نو‌شهر تا چالوس را نیز به‌وسیله اتوبوس طی کنید. فرودگاه دشت ناز ساری در مسیر اتوبان ساری-نکا، شهرستان میاندورود، انتها‌ی بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه‌آباد واقع شده است.

 

جاذبه ها‌ی مسیر ساری تا چالوس

 

روستا‌ی تلو باغ

روستا‌ی رویا‌یی تلو باغ در ۹ کیلو‌متر‌ی ساری، در موقعیت جنوب غربی این شهر واقع شده است. ساکنین روستا در کنار کشاورزی و دام‌پروری به ساخت صنایع‌دستی هم می‌پردازند. بنابراین یک فرصت مناسب برای شما عزیزان ایجاد شده است تا سوغاتی‌ها‌ی زیبا‌یی از شمال کشور به منزل خود ببرید. امامزاده هفت تن، مزارع کلزا، رود‌خانه سفیدرود و باغ‌ها‌ی زیبا از مکان‌ها‌یی هستند که می‌توانید در فاصله ساری تا چالوس، در روستا‌ی تلو باغ از آن‌ها بازدید کنید.

 

مسافت ساری تا چالوس

 

پارک جنگلی بابل‌کنار

این پارک جنگلی زیبا در فاصله ۲۲ کیلو‌متر‌ی شرق بابل و در روستا‌ی درونکلا شرقی و بز‌چفت واقع شده است. برای رفاه حال گردشگران، آلاچیق‌ها و کلبه‌ها‌ی جنگلی نیز در آن ساخته شده‌اند. در پارک جنگلی بابل‌کنار، علاوه بر جاده‌ها‌ی خاکی، جاده‌ها‌ی آسفالت شده نیز وجود دارند که کار را برای تردد خودرو‌ها آسان کرده‌اند. از گیاهان با‌طراوت این جنگل می‌توان به شمشاد، راش، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد. در‌ضمن از چشمه و آبشار پارک جنگلی بابل‌کنار نیز نباید غافل شد. این پارک جنگلی که در فاصله ساری تا چالوس واقع شده است، دارای امکاناتی مثل مسجد، باربیکیو، فروشگاه، رستوران، پارک بازی و... است که می‌توانید با وجود آن‌ها از سفر خود بیش‌تر لذت ببرید.

 

جاده چالوس

شاید تعجب کنید که یک جاده جزو جاذبه‌ها‌ی دیدنی به شمار می‌آید؛ اما این موضوع حقیقت دارد. این جاده به حد‌ی مناظر زیبا و چشم‌نواز‌ی دارد که نمی‌توان از تماشا‌ی آن سیر شد. جاده چالوس، از جاده‌ها‌یی است که با پیمودن آن می‌توان لذت سفر جاده‌ای را به طور واقعی تجربه کرد. سد امیرکبیر، روستا‌ی سپهسالار و آبشار خور از مکان‌ها‌ی دیدنی هستند که در امتداد این جاده واقع شده‌اند.

 

پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود

پس از پیمودن فاصله ساری تا چالوس، با پیمودن ۱۲ کیلو‌متر دیگر در جهت غرب چالوس در جنوب شرق شهرک نمک آبرود می‌توانید به این پارک جنگلی برسید. پارک جنگلی نمک آبرود از طبیعت بکر و سر‌سبز‌ی برخوردار است و عمر برخی از گیاهان آن مثل شمشاد به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. تله‌کابین نمک آبرود دارای ۲۴ کابین ۴ نفره است که می‌توانید با استفاده از آن، لذت دو چندانی را تجربه کنید.

 

سخن پایانی

چالوس شهر‌ی با زیبا‌یی‌ها‌ی طبیعی و تاریخی است که مطمئنا تابه‌حال توجه شما را هم به خود جلب کرده است. هم‌اکنون که اطلاعات لازم دررابطه‌با فاصله ساری تا چالوس، روش‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌‌ی مسیر را کسب کردید، بهتر است سفر خود را آغاز کنید. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. اگر قصد سفر و اقامت در رامسر را دارید می توانید، هتل های چالوس را مانند هتل ونوس پلاس نمک آبرود، هتل پارسیان خزر چالوس و هتل کاخ امیران چالوس از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید و برای تجربه ی یک سفر لذت بخش، جاهای دیدنی چالوس را در این مقاله ببینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ابراهیمی ۱۴۰۲/۷/۲۳

پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود با تور یک روزه هم میشه رفت و خیلی هم خوش میگذره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

سیمای عزیز ممنون از نظرتون و ثبت در سایت رهی نو امیدواریم که سفرهای عالی در پیش داشته باشید و از خدمات رهی نو نیز بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...