رَهی نو

پارک جنگلی چالوس

تعداد بازدید: ۱۰۱۸۲ ۲ آذر ۱۳۹۶

اطلاعات مفید درباره پارک جنگلی فین چالوس

شهر چالوس هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور به خصوص شهرهای تهران، کرج و مشهد است. به دلیل موقعیت مکانی فوق‌العاده جذابش در نزدیکی کوه‌های البرز و در جنوب مازندران، چالوس به یکی از خوش آب و هواترین شهر‌های بخش شمالی کشور تبدیل شده است. در فصل بهار و تابستان زیبایی دو چندانی دارد. جاده چالوس از سمت شرق کرج و غرب تهران آغاز می‌شود. یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی که در این جاده قرار دارد پارک جنگلی فین چالوس است که در این مطلب سعی می‌کنیم تمام اطلاعات مربوط به آن را به خوبی به شما منتقل کنیم. بسیاری از افراد و کسانی که قصد مسافرت به شمال کشور را دارند این جاده را به عنوان مسیر اصلی خود انتخاب می‌کنند. یکی از سرسبزترین و زیباترین جاده‌های شمال کشور جاده چالوس است. اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، استراحتگاه‌ها و مکان‌های مناسب در حاشیه جاده برای استراحت کردن نیز علاوه بر آن زیبایی و سرسبزی بی‌نظیر جاده چالوس می‌تواند هرکسی را به مسافرت از طریق این جاده ترغیب کند. آدرس پارک جنگلی فین در یک مکان سرسبز و خوش آب و هوا برای اقامت واقع شده که امکانات بی‌نظیری که دارد. به همین علت آنجا را تبدیل به جایی کرده است که می‌توان به راحتی حتی شب را نیز در آنجا گذراند و هیچ کمبودی حس نکرد. نکته جذاب در مورد این پارک این است که رودخانه چالوس نیز از داخل آن می‌گذرد و به نوعی پارک جنگلی چالوس در جوار رودخانه چالوس به وجود آمده است که این موضوع آن را خاص‌تر و زیباتر می‌کند.

 

آدرس پارک جنگلی فین چالوس


بیشتر بخوانید: مرداب هسل کجاست؟ بهترین زمان بازدید + عکس‌ها


موقعیت مکانی پارک جنگلی فین

در واقع خود جاده چالوس به تنهایی یکی از مکان های دیدنی چالوس است.  ممکن است برخی افراد بدون آن‌ که بخواهند به مازندران و شمال کشور برسند به دل این جاده بزنند. بعد از استراحت و تفریح در جایی مثل پل خواب به محل زندگی خود بازگردند. پارک جنگلی در جنوب شهر چالوس قرار گرفته است.

 

مسیر چالوس تا پارک جنگلی فین: اگر با خودروی شخصی از سمت چالوس به سمت تهران و کرج حرکت کنید بعد از تقریبا 8 دقیقه به محل مورد بحث می‌رسید. این پارک جنگلی در 6 کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و همانطور که احتمالا حدس می‌زنید کسانی که قصد مسافرت به شمال کشور و به خصوص چالوس و مازندران را دارند احتمالا پارک جنگلی فین چالوس را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب نمی‌کنند. شاید کسانی که در شهر چالوس خانه‌ای دست و پا کرده‌اند یک وعده برای تفریح به این پارک زیبا سر بزنند و در کنار رودخانه چالوس از این فضای جذاب لذت ببرند. بیشتر کسانی که قصد دارند از این مسیر به مشهد بروند و یا جای بهتری را برای اقامت پیدا نکرده‌اند، می‌توانند پارک جنگلی چالوس را به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های خودشان برای اقامت در شب قرار بدهند.

 

فاصبه چالوس تا پارک جنگلی فین

 

امکانات پارک جنگلی فین چالوس

در این پارک آلاچیق، کلبه و کومه‌هایی مخصوص گردشگران در نظر گرفته شده است که آن‌ها می‌توانند در این آلاچیق‌ها چادر برپا کرده و از امکانات و زیبایی شب مانی در جنگل بهره‌مند شوند. کلبه‌های کوچک و جذاب برای اقامت نیز در پارک جنگلی فین در چالوس قرار دارد که به گفته مسافران قیمت اجاره یک شبانه روز این کلبه‌ها با توجه به شرایط جوی و زمان سفر و شلوغی پارک بین 50 تا 400 هزار تومان متغیر است! در این پارک جنگلی انواع مغازه‌ها نیز برای رفاه حل مسافران عزیز در نظر گرفته شده است تا برای به دست آوردن مواد مورد نیاز خود نیاز به خارج شدن از پارک و رفتن به جاده و یا شهر را نداشته باشند. انواع رستوران‌ها مختلف نیز وجود دارد که مسافرانی که قصد ندارند دو روز سفر خود را به آشپزی و ظرف شستن اختصاص بدهند بتوانند از این رستوران‌ها استفاده کنند. سایر امکانات رفاهی پارک جنگلی فین ساده مثل میز و نیمکت نیز وجود دارد. که اگر به آلاچیق‌ها نرسیدید احتمالا انتخاب بعدی شما این میزهای چند نفره همراه با نیمکت‌های آن‌ها خواهد بود. در ضمن جایگاه بازی بچه‌ها نیز در پارک ساخته شده است. که کودکان و خردسالان نیز بتوانند از مسافرت در کنار بزرگتر‌ها لذت ببرند و اقامت در این پارک برایشان خاطره انگیر شود. در ضمن اگر مسافر شمال کشور و یا شهرهای دورتر مثل مشهد و غیره هستید نیز می‌توانید برای راحتی بیشتر بعد از تفریح در پارک جنگلی چالوس در هتل هایت خزر چالوس نیز اقامت داشته باشید تا امکانات رفاهی جاده چالوس و اقامت آرامی را در شب به دست بیاورید. فاصله هتل پارسیان خزر چالوس تا این پارک در حدود 30 دقیقه با ماشین است.

 

فصل سفر به پارک جنگلی فین در چالوس

 

بهترین فصل سفر به پارک جنگلی فین چالوس

تقریبا همه افراد می‌دانند که بهترین فصل سفر برای شمال کشور بهار و یا تابستان است. 6 ماه دوم سال به دلیل سردی هوا و موقعیت جغرافیایی این منطقه از کشور مسافران با سختی مواجه می‌شوند. البته کسانی هم هستند که از سرما لذت می‌برند و خنکی ماه‌های اول پاییز را به هیچ گرمایی نمی‌فروشند. ولی با این حال بهترین فصل سفر به پارک جنگلی فین در چالوس تابستان است و نکته مهم اینجاست که در تابستان نیز باید با هوای گرم و فوق‌العاده شرجی دست و پنجه نرم کنید. با تمام این شرایط و موضوعاتی که به آن اشاره شد و با بررسی نظرات و تجربه‌های کسانی که از این تفرجگاه استفاده کرده‌اند. پارک جنگلی در اردیبهشت‌ ماه از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخورددار است. هوا نیز در این ماه از سال نه بسیار گرم و شرجی و نه بسیار سرد است و شاید بهترین زمان سفر به پارک جنگلی باشد. در ضمن در اردیبهشت ماه می‌توانید رشد نیلوفرهای آبی روی مردابی در قسمتی از پارک را مشاهده کنید که صحنه خارق‌العاده‌ای برای شما به تصویر می‌کشد. 


در نهایت اینکه حتی اگر قصد اقامت کامل در پارک جنگلی فین را ندارید، 8 دقیقه مانده تا به شهر چالوس برسید اطراف خود را نگاهی بیندازید تا این پارک را پیدا کنید و مدتی را به استراحت و تفریح در این مکان اختصاص دهید. به شما قول می‌دهیم که از این کار خود پشیمان نشده و شاید نتوانید با یکی دو ساعت  ماندن از این پارک دل کنده و به این زودی‌ها به مقصد مورد نظر خود بروید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زینب ۱۴۰۲/۵/۱۰

افتضاح,کنار خیابون می‌خوابیدم بعضی اینجا بود لااقل زیر گل و لا نمیرفتم

عادل ۱۳۹۹/۷/۲۳

خوب

  مدیر سایت۱۳۹۹/۷/۲۳

ممنون از نظر شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...