رَهی نو

کرفون بکر ترین منطقه توریستی بابلسر | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۲ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در میان انبوه رشته‌کوه‌های البرز، گویی نگینی از جنس طبیعت بکر و ییلاق‌های سرسبز درخشش خود را به رخ می‌کشد. منطقه توریستی کرفون در بابلسر مازندران، نامی آشنا برای طبیعت‌گردان و عاشقان کوه و جنگل، که با مناظر بدیع و آب و هوای خنک، مقصدی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و رهایی از هیاهوی شهر به‌شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به‌دور از هیاهوی شهر و در منطقه‌ای بکر قدم بگذارید، کرفون یکی از مناطق ایده‌آل برای گذران وقت است. رهی نو در این مقاله سعی دارد تا اطلاعات بیشتری از این منطقه گردشگری را به شما ارائه دهد.

معرفی کرفون بابلسر

منطقه کرفون قدمتی دیرینه دارد و گمان می‌رود در گذشته محل سکونت اقوام مختلف ایرانی بوده است. شواهدی از سکونت انسان در این منطقه به دوران پیش از اسلام نیز وجود دارد. نام کرفون از دو واژه "کر" به معنی گودال و "فون" به معنی چشمه تشکیل شده است که به گودالی با چشمه‌های فراوان اشاره دارد. کرفون در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا واقع شده و از آب و هوایی خنک و کوهستانی برخوردار است. این منطقه پوشیده از جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز و رودخانه‌های خروشان است. 
زمانی‌که به کرفون قدم می‌گذارید، تصاویری از رودخانه، ماسه‌زار، دریا و تالاب پیش روی شما پدیدار می‌شود. همچنین در این منطقه، جانوران خاصی زیست می‌کنند که گردشگران از دیدن آنها شگفت‌زده می‌شوند. تلاقی دریا و جنگل موجب شده تا مسافران از دیدن آن به وجد بیایند و در واقع این یکی از دلایلی است که بیشتر گردشگران کرفون را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند.
ساحل کرفون یکی از سواحل تمیزی است که می‌تواند یک انتخاب مناسب برای گذراندن اوقات فراغت باشد. در این ساحل می‌توانید از امکانات تفریحی و اقامتی آن استفاده کنید. چنانچه به‌عنوان گردشگر به این منطقه می‌روید، می‌توانید ویلاهایی با منظره دریا را اجاره کنید. همچنین اگر به‌دنبال امکانات بیشتری هستید، می‌توانید یکی از واحدهای اقامتی هتل 5 ستاره میزبان بابلسر را هم رزرو کنید.

معرفی کرفون بابلسر

کرفون کجاست؟

منطقه گردشگری کرفون با شهرستان بابلسر 13 کیلومتر و با شهرستان بهنمیر 5 کیلومتر فاصله دارد. باتوجه به زیبایی خاص و طبیعت بکرش، در سال 1387 تصمیم بر این گرفته شد تا این منطقه به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شود.
مسیر دسترسی برای رسیدن به منطقه کرفون 
برای رفتن به منطقه کرفون می‌بایست وارد بابلسر و سپس از طریق جاده بهنمیر به آنجا بروید. همچنین جاده هراز هم مسیر مناسبی برای رفتن به کرفون خواهد بود. البته مسیرهای دیگری ازجمله شیرگاه، فیروزکوه و قائم شهر هم به سمت کرفون راه دارند.

تفریحات کرفون

منطقه گردشگری کرفون با داشتن آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت زیبای خود، در میان گردشگران ارزش بالایی دارد. در این منطقه می‌توانید از تفریحات مختلفی مانند قایق‌سواری، پیاده‌روی، کوهنوردی، چادر زدن، ماهیگیری،اسکی روی آب و لذت بردن از طبیعت بکر و ییلاق‌های سرسبز لذت ببرید. چنانچه فصل تابستان را برای سفر خود به کرفون انتخاب کنید، می‌توانید خود را مهمان ساحل تمیز آن کرده و کمی آب‌تنی کنید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کرفون 

اگر مقصد شمال کشور را در پیش می‌گیرید، بهتر است که از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آن که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم نیز بروید و از بودن در طبیعت خاص آنها لذت ببرید.

قله توچال

قله توچال، بلندترین قله در رشته‌کوه البرز مرکزی، با ارتفاع 3962 متر، در شمال تهران واقع شده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و کوهنوردی در ایران شناخته می‌شود. این قله به دلیل دسترسی آسان، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از شهر تهران، لقب "بام ایران" را به خود گرفته است.بلندترین قله در رشته‌کوه البرز که در نزدیکی کرفون واقع شده است.
اولین بار در سال 1336، گروهی از کوهنوردان ایرانی به قله توچال صعود کردند. از آن زمان به بعد، این قله به یکی از محبوب‌ترین مقاصد کوهنوردی در ایران تبدیل شد. در سال 1354، تله‌کابین توچال به منظور تسهیل در دسترسی به قله احداث شد. این تله‌کابین در حال حاضر به عنوان بلندترین تله‌کابین در خاورمیانه شناخته می‌شود.

قله توچال

دیجی‌چال

دیجی چال بهشت زمستانی البرز دیجی‌چال، نامی آشنا برای علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد در ایران است. این پیست اسکی در ارتفاع 2750 متری از سطح دریا در دامنه قله توچال در شمال تهران واقع شده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد زمستانی در ایران شناخته می‌شود. 
دیجی‌چال در سال 1347 به منظور توسعه ورزش‌های زمستانی در ایران احداث شد. از آن زمان به بعد، این پیست اسکی به یکی از مهم‌ترین مراکز اسکی در ایران تبدیل شده و میزبان مسابقات مختلف اسکی در سطح ملی و بین‌المللی بوده است.

رودخانه هراز

رودخانه هراز، یکی از زیباترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های ایران، در استان‌های مازندران و تهران جریان دارد. این رودخانه که از دامنه‌های شمالی دماوند سرچشمه می‌گیرد، پس از طی مسیری پر پیچ و خم به دریای خزر می‌ریزد. هراز در طول مسیر خود از میان دره‌ها و دشت‌های سرسبز عبور می‌کند و مناظر چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد.

رودخانه هراز

روستای لتیان

روستای لتیان، یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای ایران، در استان مازندران و در دامنه‌های شمالی کوه دماوند واقع شده است. این روستا با طبیعت بکر و ییلاقی خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. روستای لتیان قدمتی دیرینه دارد و در نوشته‌های تاریخی از آن به عنوان یکی از ییلاقات مهم مازندران یاد شده است. این روستا در دوره قاجار از ییلاقات مورد علاقه شاهان بوده و کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه در آن احداث شده بود.

روستای لتیان

سخن پایانی 

منطقه کرفون با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و تفریحات متنوع، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی و دوستانه است. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز در دل طبیعت هستید، کرفون را در لیست سفرهای خود قرار دهید.  امیدواریم که این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو در مورد منطقه گردشگری کرفون برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید اطلاعات مورد نیازتان را از آن دریافت کنید. چنانچه سفری به این منطقه داشته‌اید، لطفاً در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

سوال متداول در مورد منطقه توریستی کرفون

بهترین زمان سفر به کرفون چه زمانی است؟ 

بهترین زمان سفر به کرفون فصل بهار و تابستان است. 

مسیر دسترسی به کرفون چگونه است؟ 

برای رسیدن به کرفون می‌توانید از طریق جاده هراز یا جاده فیروزکوه به این منطقه دسترسی داشته باشید. 

در کرفون چه تفریحاتی می‌توان انجام داد؟ 

در کرفون می‌توانید از تفریحات مختلفی مانند قایق‌سوای، اسکی، پیاده‌روی، کوهنوردی، چادر زدن، ماهیگیری و لذت بردن از طبیعت بکر و ییلاق‌های سرسبز لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کرفون کدامند؟ 

قله توچال، دیجی‌چال، رودخانه هراز و روستای لتیان از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کرفون هستند. 

امکانات اقامتی در کرفون چگونه است؟ 

در کرفون اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های روستایی برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...