رَهی نو

15 مورد از بهترین مراکز خرید شیراز | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۵۰ ۲ بهمن ۱۴۰۲

  تمام خوشی‌های سفر یک طرف، خرید سوغات و یادگاری در طرف دیگر لذت سفر را کامل می‌کند. مراکز خرید شیراز یکی از مزایای سفر به این شهر به‌حساب می‌آید که نباید از آن غافل شد. مراکز خرید این شهر همچون جاذبه‌های گردشگری چنان طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند که هر نیاز و خواسته‌ای را تأمین کنند.
شیراز به علت قدمتی که در دل تاریخ دارد مرکز‌های خرید سنتی مختلفی دارد که در بافت قدیمی شهر قرار گرفته‌اند. این بازارها معمولاً مغازه‌های کوچک و متنوعی دارند که اغلب سوغات و صنایع‌دستی شهر را می‌فروشند. در کنار بازارهای سنتی به علت گستردگی کلان‌شهر شیراز مراکز خرید مدرنی در سال‌های اخیر با امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی ساخته‌شده‌اند که انواع محصولات را عرضه می‌کنند. در این مقاله سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با بررسی مراکز خرید شهر شیراز شما را با فهرستی از این مرکز‌ها آشنا می‌کنیم تا در سفر به این شهر برای خرید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

سوغات و صنایع‌دستی شیراز

ازآنجاکه مردم شیراز مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند و به شب‌نشینی و خوشی‌های شبانه عادت دارند می‌توانید در سفره و مهمانی‌هایشان خوراکی‌های خوشمزه و هوس برانگیز بیابید. کلوچه شیرازی، مسقطی، نان برنجی، یوخه، بادام‌سوخته، حلوای شیرازی، رنگینک بخشی از شیرینی‌های لذیذ این شهر به‌حساب می‌آیند.
اگر اهل شربت‌هایی هستید که جانتان را تازه کند حتماً از عرقیجات معروف شیراز مانند بهارنارنج، بیدمشک، نسترن، کاسنی، پونه و غیره تهیه کنید. در کنار خوراکی‌های خوشمزه این شهر نمی‌توان از هنر و ذوق این مردم هنرمند چشم‌پوشی کرد. ازآنجاکه شیراز به عنوان مرکز استان قرار دارد شما می‌توانید صنایع‌دستی منطقه فارس را در این شهر بیابید.
گبه‌هایی که نمونه‌اش را جایی نخواهید دید، فرش‌هایی که با دستان زحمت‌کش قالیبافان عشایر بافته‌شده‌اند و ظرف‌های مسی که ذوق هنری را بر فلزی خام نمایش می‌دهند بخشی از صنایع‌دستی این شهر هستند.  خاتم‌کاری، منبت‌کاری، شیشه‌گری، جاجیم‌بافی، قلم‌زنی، نقره‌کاری، مینیاتور و نگارگری را می‌توان بخش دیگری از هنر زنده مردم شیراز دانست.

سوغات-و-صنایع-دستی-شیراز

بازار وکیل

بازار وکیل شیراز، یکی از مهم‌ترین و زیباترین بازارهای تاریخی ایران است که حدود 250 سال پیش به دستور کریم‌خان زند ساخته شد. این بازار تاریخی در بافت قدیمی شیراز قرار دارد که علاوه بر مرکز کسب‌وکار زیبایی‌هایی دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.
بازار وکیل، ازنظر معماری، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این بازار، با طاق‌های بلند و قوس‌های کمان‌مانند، فضایی دل‌باز و روشن را ایجاد می‌کند. در سقف بازار، نقاشی‌های زیبا و کاشی‌کاری‌های هنرمندانه‌ای به چشم می‌خورد. این بازار تاریخی، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری شیراز به‌حساب می‌آید. در این بازار، انواع کالاها و محصولات، ازجمله پارچه، طلا و جواهر، صنایع‌دستی، لوازم‌خانگی و خوراکی‌های محلی به فروش می‌رسد.
بازار وکیل درواقع بخشی از مجموعه وکیل به‌حساب می‌آید که با حجره‌های قدیمی دل مخاطب خود را می‌برد. شما می‌توانید در خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری بازار وکیل را بیابید. شما در این بازار حجره‌هایی را خواهید دید که فرش و گلیم می‌فروشند یا مشغول به خلق آثار هنری چون قلم‌زنی و خاتم‌کاری هستند. شما در این حجره‌ها می‌توانید گیاهان معطر مخصوص به این منطقه را بیابید یا از انواع شیرینی‌ها و عرقیجات شیرازی تهیه کنید.

نزدیک‌ترین هتل به بازار وکیل

اگر علاقه به بافت قدیم دارید و می‌خواهید در سفر به شیراز کوچه ‌و پس‌کوچه‌ها را بگردید بهتر است در هتل همان حوالی اقامت داشته باشید. هتل زندیه شیراز یک هتل پنج ستاره لوکس است که در سال 1394 در خیابان هجرت، پشت ارگ کریم‌خان افتتاح شد.
 با اقامت در این هتل می‌توانید به‌راحتی از بازار و حمام وکیل، موزه پارس، مسجد نصیر الملک، ارگ کریم‌خان، بازار مسگرها، سرای مشیر و بازار حاجی دیدن کنید. این هتل 72 باب اتاق و سوئیت دارد که با طراحی مدرن و چیدمانی لوکس، فضایی آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز را برای مهمانان فراهم می‌کند.
با رزرو اتاق‌های هتل زندیه می‌توانید علاوه بر استخر، سونا، جکوزی و ماساژ، از امکاناتی چون آژانس مسافرتی، گالری صنایع‌دستی، خدمات تشریفات ویژه یا CIP، ترانسفر، لاندری، تاکسی‌سرویس و غیره بهره ببرید. رستوران هتل در فضای سنتی خود شما را به‌صرف انواع غذاهای سنتی، گیاهی، فست فود، دریایی، ایرانی و فرنگی دعوت می‌کند و با موسیقی روح‌نواز محیطی لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند.

هتل-زندیه-شیراز

سرای مشیر

همین‌طور که بازار وکیل را ادامه دهید در ضلع جنوبی آن سرای مشیر را خواهید دید. سراها بخشی از بازارهای سنتی هستند که فضایی اختصاصی‌تر دارند. قبل از ورود به سرای مشیر، کتیبه‌ای تاریخی سر در آن خواهید دید که  وقف‌نامه‌ای مربوط به سال 1288 هجری قمری است.
در بدو ورود به محوطه سرا با یک بنای هشتی مواجه می‌شوید که حوضی زیبا در وسط آن قرار دارد و دیوارهای آن با هنر مقرنس کاری و آینه‌کاری زینت داده‌شده‌اند. این بازار، معماری شبیه بازار وکیل دارد که می‌توانید ساعتی را در حیاط باصفای آن بنشینید و با عرقیجات گوارای شیراز جانتان را سیراب کنید. در حجره‎های این سرای زیبا علاوه بر خرید صنایع‌دستی چون خاتم‌، معرق، حکاکی،‌ گبه و قلم‌زنی می‌توانید از نزدیک با نحوه خلق یک صنایع‌دستی آشنا شوید.

بازار حاجی

بازار حاجی شیراز، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای شهر شیراز به‌حساب می‌آید که در خیابان لطفعلی‌خان زند قرار دارد.  این بازار، با قدمتی بیش از 1000 سال ازنظر تاریخی و تجاری، اهمیت زیادی دارد. بازار حاجی، به‌فرمان قوام الدین حسن، وزیر آل‌بویه ساخته‌شده است.
 این بازار، در ابتدا، تنها یک بازار کوچک بود، اما در طول زمان، گسترش یافت و به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ایران تبدیل شد. با ورود به بازار حاجی با دنیایی از رنگ‌ها روبه‌رو می‌شوید. همچنین هنر معماری را می‌بینید که در طول تاریخ دستخوش تغییراتی قرارگرفته است.
در بازار کهن حاجی می‌توانید انواع پارچه‌های سنتی فارس، لوازم خیاطی، صندوقچه‌های زیبا، خشکبار و خوراکی‌های محلی شیرازی، پوشاک محلی و مدرن، دیگ و دیگچه و غیره را خریداری کنید. رفتن به بازار حاجی هم خرید و هم گردش به‌حساب می‌آید و هرکسی که خرید را دوست ندارد می‌تواند از جاذبه‌های تاریخی آن بهره ببرد.

بازار مسگرها

بازار مسگرها، یکی از بازارهای قدیمی و تاریخی شیراز، در محله درب شاهزاده قرار دارد. این بازار، به بقایای بازار قیصریه شهرت دارد و با قدمتی بیش از 500 سال هنوز پررونق است. بازار مسگرها، یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش مس در ایران به‌حساب می‌آید. در این بازار، انواع ظروف مسی، ازجمله دیگ، قابلمه، سینی، بشقاب، قوری، سماور، لوستر و غیره به فروش می‌رسد. شما در این بازار شاهد هنرمندانی خواهید بود که با چکش‌کاری و قلم‌زنی بر جسم سرد مس اثری باارزش خلق می‌کنند تا روزی بر سر سفره خود ببرند.
بازار مسگر بی‌شباهت به بازار وکیل نیست و در راسته‌های آن حجره‌هایی می‌بینید که از آجر و گچ ساخته‌شده‌اند. در دوره قاجار به علت زلزله بخش‌هایی از آن آسیب دید که در سال 1261 موردبازسازی قرار گرفت.

مجتمع تجاری خلیج‌فارس

مجتمع تجاری خلیج‌فارس شیراز، یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید شیراز در محور شمالی شهر قرار دارد. این مجتمع، دارای بیش از 2500 واحد تجاری، رستوران، کافی‌شاپ و امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی ازجمله سینما، شهربازی، سالن بولینگ و اسکیت سواری است.
معماری این مجتمع از دوره هخامنشی الهام گرفته و با خطوط و اشکال هندسی فضایی منحصر‌به‌فرد و باشکوه خلق کرده است. نمای بیرونی مجتمع با شیشه و فلز جلوه زیبایی دارد. شما در این مرکز خرید بزرگ می‌توانید هر چیزی را پیدا کنید و از برندهای معتبری چون کوتون، زارا و دفکتو خرید کنید. همچنین کالاهایی چون لوازم‌خانگی، لوازم برقی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و حتی خوراکی‌های مختلف را می‌توانید در مجتمع خلیج‌فارس بیابید.
البته این مجتمع فقط یک مرکز خرید معمولی نیست بلکه برای آن‌هایی که به خرید علاقه‌ای ندارند فضاهایی چون شهربازی،، مجموعه سینمایی، بولینگ، بیلیارد، کارواش، فودکورت، بانک و پیشخوان دولت وجود دارد. شما می‌توانید این مجتمع را در اتوبان دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا بیابید و خودروی خود را در پارکینگ 6 طبقه مرکز خرید خلیج‌فارس پارک کنید.

نزدیک‌ترین هتل به مجتمع تجاری خلیج‌فارس

هتل بزرگ شیراز، یک هتل پنج ستاره مجلل است که در سال 1393 در خیابان آیت‌الله ربانی، در نزدیکی دروازه قرآن افتتاح شد؛ که فاصله زیادی با مجتمع خلیج‌فارس ندارد. این هتل در 13 طبقه، 158 واحد اقامتی دارد؛ که با رزرو یکی از این اتاق‌ها می‌توانید شاهد مناظری زیبا از شهر و رشته‌کوه‌های شیراز باشید.
هتل بزرگ دسترسی شما به جاذبه‌های گردشگری شیراز همچون باغ ارم، حافظیه، سعدیِ، باغ دلگشا و آرامگاه بابا کوهی را آسان می‌کند. اتاق‌های این هتل امکاناتی چون یخچال، تلویزیون، سرویس ایرانی و فرنگی، ماهواره، کمد، آب رایگان (در روز ورود)، انواع لوازم بهداشتی، سشوار، روم سرویس، اینترنت رایگان نامحدود و غیره دارند. شما با اقامت در این هتل می‌توانید در بزرگ‌ترین رستوران گردان ایران انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی در سطح کیفیت بالا صرف کنید.

هتل-بزرگ-شیراز

مجتمع تجاری ستاره فارس

مجتمع ستاره فارس یکی از مراکز خرید بزرگ در شیراز به‌حساب می‌آید که در خیابان عفیف‌آباد قرار دارد. این مجتمع در 9 طبقه بیش از 450 واحد تجاری دارد.واحدهای تجاری بیشتر در زمینه پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی،  لوازم‌خانگی، طلا و جواهر، کیف و کفش، کالاهای دیجیتال و غیره فعالیت می‌کنند.
همچنین این مرکز خرید یک شهربازی سرپوشیده، یک بولینگ و چند رستوران و کافی‌شاپ دارد که به رفاه و تفریح شما در زمان خرید اهمیت می‌دهد.این بازار ممکن است برندهای روز دنیا را نداشته باشد، اما اجناس باکیفیتی با  قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در آن پیدا می‌شود.

مجتمع تجاری زیتون فارس

مجتمع تجاری زیتون فارس یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های تجاری شیراز در چهارراه پارامونت قرار دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و در ۱۲ طبقه احداث شده است. مجتمع زیتون شامل بخش‌های تجاری، شهربازی، اداری و فودکورت می‌شود. وجود آسانسور و پله‌برقی در هر طبقه، دسترسی به تمام بخش‌ها را برای شما آسان می‌کند.
این مجتمع در قلب تجاری شهر و در همسایگی بازار بزرگ شیراز قرار دارد. موقعیت جغرافیایی و معماری منحصربه‌فرد این مجموعه، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل کرده است. این مرکز 400 فروشگاه دارد که می‌توانید با توجه به تنوع بالای اجناس هرآن چه که نیاز دارید را پیدا کنید. قیمت‌های محصولات در این مرکز بالا نیست و خرید در آن مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌آید.

مجتمع تجاری نگین فارس

مجتمع تجاری نگین فارس یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شیراز است که در محله معالی‌آباد این شهر قرار دارد. این مجتمع 3 طبقه بیش از ۲۳۰ واحد تجاری در زمینه‌های مختلف دارد. همچنین می‌توانید در مجتمع نگین هایپرمارکت، پارکینگ، شهربازی سرپوشیده، بولینگ، رستوران و کافی‌شاپ بیابید. در این مجتمع بیشتر می‌توانید پوشاک و عطرهای باکیفیت خریداری کنید البته تماشای مغازه‌های طلا و جواهرفروشی آن خالی از لطف نیست.

مجتمع تجاری هامون

مجتمع تجاری زیبایی هامون در  بلوار ستارخان، از فلکه سنگی نرسیده به چهارراه عفیف‌آباد قرار دارد. در این مجتمع پنج طبقه با بیش از 70 واحد فعالیت دارند. این مجموعه هم مانند بسیاری از مجتمع‌های شیراز علاوه بر واحد‌های تجاری، شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از محصولات، ازجمله عطر و ادکلن، پوشاک، چرم، ساعت و زیورآلات، موبایل و کامپیوتر، طلا و جواهر و سوغات، خرید کنید.
مجتمع تجاری هامون با برخورداری از برندهای معتبر و اجناس لوکس، پاسخگوی نیازهای مشتریانی است که به دنبال خریدی خاص و متفاوت هستند. همچنین، با وجود شهربازی و رستوران، فضایی شاد و مفرح را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

مرکز خرید سینا

مرکز خرید سینا یکی از مراکز خرید بزرگ در بلوار شهید مطهری شمالی شیراز است. این مرکز خرید در سال 1389 افتتاح شد و دارای 3 طبقه و بیش از 100 واحد تجاری است. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌ها ازجمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، طلا و جواهر، موبایل و لوازم جانبی، سیسمونی و … وجود دارد.
 مجتمع خرید سینا به دلیل موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی، یکی از مراکز خرید پرتردد در شیراز است. همچنین این مرکز خرید به دلیل داشتن فروشگاه‌های متنوع و باکیفیت، موردتوجه بسیاری از مردم قرارگرفته است.

نزدیک‌ترین هتل به مرکز خرید سینا

همان‌طور که گفته شد مرکز خرید سینا در منطقه‌ای قرار دارد که دسترسی به سایر مکان‌ها را آسان می‌کند. یکی از آن مکان‌ها هتل هما شیراز است. هتل هما درمیدان گاز، خیابان مشکین فام، جنب پارک آزادی قرار دارد. این هتل پنج ستاره در سال 51 شروع به فعالیت کرد که در سال 1395 جهت افزایش سطح کیفیت موردبازسازی قرار گرفت.
این هتل 8 طبقه دارای ۲۳۲ باب اتاق و سوئیت است که به باغ‌های پر از گل و گیاه مشرف هستند. کارکنان هتل هما با برخوردی عالی اقامتی به‌یادماندنی را رقم می‌زنند. موقعیت مکانی هتل هما شیراز بسیار مناسب است و در نزدیکی ارگ کریم‌خان، دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل و دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد. هتل لوکس هما امکاناتی چون  اسپا، استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، رستوران‌ها، پارک تفریحی کودکان، آرایشگاه، صرافی،  آتلیه، کتابخانه، تاکسی‌سرویس، ترانسفر و غیره دارد.

هتل-هما-شیراز

مرکز خرید حافظ

مرکز خرید حافظ یکی از مراکز خرید قدیمی و محبوب در شیراز در خیابان عفیف‌آباد واقع‌شده است. این مرکز خرید در سال 1377 افتتاح شد و 2 طبقه و بیش از 100 واحد تجاری دارد. این مرکز خیلی شلوغ نیست و شما می‌توانید خرید‌های باکیفیتی داشته باشید. پس از گشت‌و‌گذار در این مجتمع می‌توانید در طبقه همکف آن در کافه کمی استراحت کنید.
مرکز خرید حافظ و ستاره فارس، دو مجتمع تجاری هم‌زمان در خیابان عفیف‌آباد شیراز هستند که ازنظر موقعیت مکانی، بسیار به هم نزدیک هستند؛ اما این دو مجتمع، ازنظر سبک و تنوع فروشگاه‌ها، بسیار تفاوت دارند. این بازار، با فضایی صمیمی و سنتی، تجربه‌ای متفاوت از بازار گردی را برای شما فراهم می‌کند. در این بازار، می‌توانید علاوه بر خرید محصولات موردنیاز خود، از تماشای اجناس و گشت‌وگذار در میان مردم محلی نیز لذت ببرید.

مرکز خرید الهیه

مرکز خرید الهیه در خیابان شهید مطهری جنوبی شیراز قرار دارد که در سال 1376 افتتاح شد. این مرکز خرید 2 طبقه و بیش از 100 واحد تجاری دارد. مجتمع الهیه با اجناس باکیفیت و قیمت‌های مناسب، یکی از گزینه‌های محبوب برای خرید گردشگران و مردم این شهر است. فروشگاه‌های این مرکز خرید، انواع کالاهای موردنیاز را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند. در این مرکز می‌توانید انواع محصولات چون پوشاک، طلا و جواهر، بدلیجات، لوازم دکوری، ساعت، عینک و غیره را تهیه کنید.

مرکز خرید سلطانیه

مرکز خرید سلطانیه در خیابان مطهری شیراز قرار دارد. این مرکز خرید 9 طبقه و بیش از 100 واحد تجاری دارد. موقعیت مناسب مرکز خرید سلطانیه در بلوار قدوسی شرقی و نزدیکی آن به چندین رستوران، کافی‌شاپ و قنادی معروف شیراز، این مجموعه را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران و مردم این شهر تبدیل کرده است.
در این مرکز خرید، علاوه بر خرید اجناس موردنیاز، می‌توانید از تنوع بالای غذاها و نوشیدنی‌های موجود در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف نیز لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های متمایز این مجتمع تجاری، وجود یک باشگاه ورزشی کامل در زیرزمین آن است. این باشگاه ورزشی از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب باز است و امکاناتی نظیر سونا، جکوزی، بدن‌سازی، ماساژ و مشاوره را ارائه می‌دهد.

مرکز خرید شیراز مال 

این مرکز خرید 76 هزار مترمربع زیربنا و 250 واحد تجاری در 6 طبقه دارد. شیراز مال مجتمعی تجاری تفریحی است که در بلوار ستارخان شیراز واقع‌شده است.  این مجتمع شامل بخش تجاری، رستوران، فود کورت، کافه، سینما، سالن بیلیارد، پاتیناژ، شهربازی، پارکینگ و ۷۰ واحد اداری است.
در سفر به شیراز حتماً به این مرکز خرید سری بزنید زیرا، هم می‌توانید اجناسی باکیفیت پیدا کنید و هم اینکه ساعاتی را پر از لذت در مکان‌های تفریحی آن سپری کنید. اگر به دنبال غذاهای خوشمزه و لذیذ می‌گردید می‌توانید در رستوران بام شیراز مال با چشم‌اندازی 360 درجه از شهر، بهترین وعده غذایی خود را تجربه کنید.

نزدیک‌ترین هتل به مرکز خرید شیراز مال

شیراز مال به‌عنوان یک مکان گردشگری در شهر شیراز به‌حساب می‌آید که می‌توانید بخشی از سفر به شیراز خود را به آن اختصاص دهید. برای اقامت در نزدیکی این مرکز خرید رزرو هتل چمران شیراز را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل در بلوار چمران و در مجاورت بام شیراز قرار دارد.
 هتل ۵ ستاره لوکس چمران در مرتفع‌ترین منطقه شیراز قرار دارد که در سال 1389 افتتاح شد. این هتل 30 طبقه 250 واحد اقامتی دارد که با امکاناتی چون  یخچال، مبلمان، آباژور، چای‌ساز، کمد لباس، مینی بار و غیره مجهز شده‌اند.
با اقامت در هتل چمران می‌توانید از جاهای دیدنی شیراز چون باغ ارم، مسجد جامع عتیق، باغ جهان‌نما، حافظیه، سعدیه، مسجد نصیر الملک دیدن کنید. شما می‌توانید با صرف غذا در رستوران پاناروما ی هتل که در طبقه بیست و چهارم قرار دارد، تجربه متفاوتی با طعم‌های لذیذ برای خود رقم بزنید.

هتل-چمران-شیراز

مجتمع تجاری گاندی شیراز

این مجتمع در بلوار دکتر شریعتی، بین 9 دکتر شریعتی و خیابان گلها در محله معالی‌آباد قرار دارد. این مرکز خرید دارای 4 طبقه و بیش از 100 واحد تجاری است. مجتمع تجاری گاندی شیراز، گزینه‌ای عالی برای خرید کالاهای لوکس و باکیفیت است. در این مجتمع تجاری می‌توانید انواع لباس، لوازم دیجیتال، وسایل خانگی، عطر و ادکلن و اکسسوری را با بهترین برندها و کیفیت‌ها پیدا کنید.
 اما باید توجه داشته باشید که قیمت‌ها در این مجتمع تجاری نسبتاً بالا است و برای خرید، نیاز به بودجه کافی دارید. مجتمع تجاری گاندی، علاوه بر فروشگاه‌های متنوع و باکیفیت، دارای کافی‌شاپ‌های جذابی نیز هست که می‌توانید پس از چند ساعت خرید و گشت‌وگذار در این مرکز خرید، در آن‌ها استراحت کنید و از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرید.

کلام پایانی
درنهایت می‌توان نتیجه گرفت که این شهر با دارا بودن مجتمع‌های تجاری متنوع و مدرن، به یک مقصد ممتاز برای خرید و تفریح تبدیل‌شده است.  از خیابان‌های شلوغ و مراکز خرید متنوع گرفته تا مجتمع‌های تجاری بزرگ، شیراز برای خریداران گزینه‌های فراوانی را در دنیای خرید فراهم کرده است. تنوع فروشگاه‌ها، برندهای معتبر، فضاهای زیبا و راحت، همراه با امکانات تفریحی و خدمات رفاهی، شهروندان را به سمت مراکز خرید جذب می‌کند.
همچنین، این مراکز با قرار گرفتن در نزدیکی هتل های شیراز برای مسافران و گردشگران بسیار جذاب هستند. در انتها شیراز به‌عنوان شهری با تاریخ غنی، بازارهای سنتی و مجتمع‌های خرید مدرن شناخته می‌شود و این تنوع، هر دسته از مردم را در خرید خود راضی کرده و تجربه خرید لذت‌بخشی را برای همگان ایجاد کرده است.

سؤالات متداول در مورد مراکز خرید شیراز

بهترین زمان برای خرید در شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید در شیراز، بهار و تابستان است. در این دو فصل، آب‌وهوای شیراز معتدل و مطبوع است و شما می‌توانید با خیال راحت به خرید بپردازید.

چگونه به مراکز خرید در شیراز دسترسی پیدا کنم؟

اکثر مراکز خرید در مرکز شهر یا نزدیک به آن قرار دارند؛ بنابراین، دسترسی به آن‌ها با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، مانند اتوبوس، تاکسی و مترو، امکان‌پذیر است.

آیا تخفیف در مراکز خرید شیراز وجود دارد؟

بله در برخی از مراکز خرید شیراز، تخفیف‌های ویژه‌ای در طول سال ارائه می‌شود. این تخفیف‌ها معمولاً در ایام تعطیلات، مانند نوروز، اعیاد و روزهای پایانی سال، وجود دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...