رَهی نو

همه چیز در مورد قلعه جنی کیش | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲

  سفر همیشه برای استراحت و آرامش نیست بعضی وقت‌ها لازم است در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و حتی شاید ترسناک میزان بالایی از آدرنالین تجربه کنیم. اگر از این نوع سفرها دوست دارید باید به قلعه جنی کیش حتماً سری بزنید. قلعه جنی شما را به سفری رازآلود در داستان‌ها و افسانه‌های تاریخی کیش دعوت می‌کند. این قلعه متروکه به‌قدری وهم‌آلود است که مردم محلی جرئت بازدید از آن را ندارند.
سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به شما این هشدار را می‌دهد که اگر با ژانر ترسناک دچار رعب و وحشت می‌شوید این صفحه را ببندید. قلعه جنی یکی از مخوف‌ترین جاهای دیدنی جزیره کیش به‌حساب می‌آید که مردم محلی و افسانه‌ها بر این باورند که در این قلعه قدیمی جن‌ها ساکن هستند. اگر دیدن فیلم‌های ترسناک و خوف انگیز هیجان شما را قلقلک می‌دهد می‌توانید از این قلعه اسرارآمیز دیدن کنید. حواستان به داستان‌های این قلعه باشد چون کمتر کسی با شنیدن آن‌ها جرئت رفتن به قلعه خوفناک جنی را دارد.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی، یکی از جاذبه‌های گردشگری مرموز و ترسناک جزیره کیش است. این قلعه درگذشته به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می‌شد.  امروزه به دلیل داستان‌ها و افسانه‌های ترسناکی که در مورد آن وجود دارد، به یکی از مکان‌های محبوب گردشگری برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی تبدیل‌شده است.
قلعه جنی خوفناک در غرب جزیره کیش و نزدیک کشتی یونانی قرار دارد. برای رسیدن به این قلعه، باید به جاده جهان بروید و نرسیده به کشتی یونانی و قبل از آخرین میدان، می‌توانید این قلعه را ببینید. حواستان باشد در اطراف قلعه جنی چاه‌های عمیقی وجود دارد که گفته می‌شود جن‌ها و ارواح در آن‌ها زندگی می‌کنند. به گفته مردم بومی در شب‌ها، صداهای عجیب‌وغریبی از قلعه شنیده می‌شود.

 تاریخچه قلعه جنی مرموز کیش

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که این قلعه را رازآلود کرده این است که اطلاعات درست و دقیقی درباره تاریخچه آن وجود ندارد.اما بااین‌حال خیلی‌ها ساخت این قلعه را مربوط به زمانی می‌دانند که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال  کرده بودند. پرتغالی‌ها بعد از تصاحب این منطقه قلعه‌هایی را برای حفاظت خود در قسمت‌های مختلف بنا کردند.
آخرین اطلاعاتی که از قلعه وجود دارد مربوط به دهه چهل در دوران پهلوی است که این قلعه به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی کاربرد داشت. اما در همان زمان اتفاقی خوفناک در قلعه رخ داد که تمامی افسران و سربازان این پایگاه را خالی کردند و ازآن‌پس این قلعه متروکه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز جزیره کیش شناخته می‌شود.

ساختمان قلعه جنی جزیره زیبای کیش

قلعه جنی کیش، یک ساختمان دوطبقه مستطیلی شکل است که دو برج در اطراف ساختمان قرار دارند. این قلعه مخوف، در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع از آجر ساخته شد. این ساختمان، یک حیاط کوچک مرکزی دارد که در اطراف آن، اتاق‌های مختلف قرارگرفته‌اند. در دو طرف ساختمان، دو برج قرار دارند که درگذشته برای دیده‌بانی استفاده می‌شدند.
در طبقه اول قلعه جنی، اتاق‌های نگهبانی، آشپزخانه، انباری و سایر اتاق‌های اداری قرار داشتند. در طبقه دوم، اتاق‌های خواب سربازان را خواهید دید. قلعه با دیوارهای ضخیم و محکم احاطه‌شده که نفوذ به آن را دشوار می‌کرد. در وسط قلعه نیز باغچه کوچکی به چشم می‌خورد.
قلعه جنی، باوجود همه سختی‌هایی که در طول تاریخ متحمل شده است، هنوز هم سرپا ایستاده است؛ اما امروزه، به دلیل بی‌توجهی و عدم رسیدگی، ازنظر ظاهری چندان در وضعیت خوبی قرار ندارد و تا حدی رو به ویرانی است.

قلعه-جنی-کیش.

داستان قلعه جنی کیش

بسیاری از داستان‌ها برگرفته از واقعیت‌ها است. درباره قلعه متروکه جنی کیش هم‌داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی وجود دارد که نمی‌توان گفت واقعیت دارند یا زاده ذهن مردم محلی هستند. موضوع شگفت‌انگیز درباره این قلعه هراس‌آور داستان‌های ترسناک مرگ چهار سرباز، راننده تاکسی در عروسی اجنه و حکایت‌های دیگر است که در ادامه آن‌ها را توصیف می‌کنیم.

مرگ چهار سرباز

مرگ چهار سرباز یکی از مخوف‌ترین داستان‌هایی است که درباره قلعه جنی  گفته می‌شود. همان‌طور که گفته شد این قلعه در دهه چهل پاسگاه مرزی بوده و سربازان و افسران آنجا خدمت می‌کردند. داستان ازآنجا شروع می‌شود که سربازان و افسران، شب‌ها صدای خش‌خش و همهمه‌ در اطراف قلعه می‌شنیدند. کم‌کم آن‌ها از این صداها ترسیدند و به حضور اجنه در آن منطقه شک کردند. صداها و ترس آن‌قدری زیاد شد که بعضی از کارکنان درخواست تخلیه پاسگاه را دادند. 
تا اینکه شبی چهار سرباز بیچاره برای کشیک شبانه در پاسگاه ماندند. صبح روز بعد آن چیزی که دیده می‌شد، عجیب و وحشتناک بود. جنازه چهار سرباز درحالی‌که چشمانشان بهت‌زده و صورتشان کبود بود، در پاسگاه پیدا شد. این موضوع همه را ترساند. جن‌ها با این کار توانستند قلعه را تسخیر کنند چون‌که ژاندارمری به‌سرعت پاسگاه را تخلیه کرد و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

راننده تاکسی در عروسی شبانه جن‌ها

یکی از داستان‌های شنیدنی که درباره قلعه جنی کیش وجود دارد این است که جن‌ها در این قلعه عروسی برگزار می‌کنند. این داستان را راننده تاکسی مفلوک تعریف می‌کند. همان‌طور که گفتیم قلعه جنی در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. مسافران زیادی برای تماشای این کشتی قدیمی به این منطقه می‌روند به همین دلیل راننده تاکسی‌ها آنجا منتظر مسافران می‌مانند.
دریکی از شب‌ها زمانی که راننده تاکسی مسافری را برای بازدید کشتی به ساحل می‌برد با خود تصمیم می‌گیرد تا قبل از برگشتن مسافر، سری به قلعه جنی بزند. همان‌طور که به قلعه نزدیک می‌شود جن‌هایی را می‌بیند که در لباس‌های سفید و بلند با سم‌های خود مشغول رقص و پای‌کوبی بودند.
راننده بیچاره  رنگ از رخسارش پریده بود، ماشین را خاموش و خودش را پنهان کرد تا عروسی تمام شد. داستان‌های ترسناک و مخوف زیادی درباره این قلعه وجود دارد که بهتر است از زبان مردم محلی جزیره بشنوید. البته اینکه این داستان‌ها تا چه حدی صحت داشته باشند معلوم نیست چون مدرکی برای اثبات واقعی بودن آن‌ها وجود ندارد.

راننده-تاکسی-در-قلعه-جنی-کیش

بازدید از قلعه جنی مخوف کیش

قلعه جنی جایی نیست که کسی شما را به بازدید آن دعوت کند چون تماشای جایی خوفناک دل و جرئتی می‌خواهد که هرکسی ندارد. بااین‌وجود هیچ منعی برای بازدید قلعه متروکه وجود ندارد و شما می‌توانید در طول شبانه‌روز با رفتن به قلعه یک ماجراجویی هیجان‌انگیز برای خودتان رقم بزنید.
اگر دوست دارید قلعه را در حالت خوفناک و سکوت ببینید بهتر است شب که همه‌جا خاموش و ساکت است از آن بازدید کنید تا وهم‌آلودی آن بیشتر مشخص شود. در ورودی قلعه چند بلوک بزرگ خواهید دید ولی مانعی نیست که نتوان از آن عبور کرد. شما می‌توانید راحت از کنار بلوک‌ها به داخل بروید و به دنیای اسرارآمیز قلعه، پای بگذارید.

 جاهای دیدنی اطراف قلعه جنی

قلعه جنی کیش ، یکی از جاذبه‌های گردشگری مرموز و ترسناک جزیره کیش به‌حساب می‌آید. پس از ماجراجویی در دل این قلعه می‌توانید از مکان‌های دیدنی نزدیک آن که معرفی می‌کنیم نیز دیدن کنید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی، در اصل یک کشتی نفت‌کش بود که در سال ۱۹۴۳ میلادی در اسکاتلند ساخته شد. این کشتی، در طول جنگ جهانی دوم، به‌عنوان کشتی باری استفاده می‌شد. پس از جنگ، کشتی به یک شرکت نفتی یونانی فروخته شد و نام آن به «کولا اف» تغییر یافت. این کشتی، در سال ۱۹۶۶ میلادی، در حال حمل نفت از ایران به یونان بود. در این هنگام، کشتی در نزدیکی سواحل کیش دچار سانحه شد و به گل نشست. تلاش‌ها برای نجات کشتی بی‌نتیجه بود و کشتی به‌طور کامل غرق شد.
علت دقیق غرق شدن کشتی یونانی مشخص نیست. برخی از کارشناسان معتقدند که کشتی به دلیل مه‌آلود بودن هوا و عدم وجود فانوس دریایی در سواحل کیش و برخی دیگر معتقدند که کشتی به دلیل مشکلات فنی، به گل نشسته است.
کشتی یونانی، امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کیش تبدیل‌شده است. این کشتی، در غروب خورشید، منظره‌ای بسیار زیبا و دیدنی دارد. بسیاری از گردشگران، برای تماشای غروب خورشید در کنار کشتی یونانی می‌آیند.

روستای باغو

روستای باغو، یکی از روستاهای قدیمی جزیره کیش است که در جنوب غربی این جزیره قرار دارد. این روستا، قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد و ازجمله روستاهای بکر و دیدنی این جزیره محسوب می‌شود. این روستا بافتی سنتی و قدیمی دارد که خانه‌های آن، با معماری خاص و منحصربه‌فردی ساخته‌شده‌اند. این خانه‌ها، معمولاً از خشت و گل هستند و سقف‌های شیروانی دارند. روستای باغو، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی ازجمله آبشخور آهوان، پارک دلیران و مسجد باغو در دل خود برای بازدید مسافران دارد.

روستای-باغو-کیش

اوشن پارک

اوشن پارک کیش، بزرگ‌ترین و اولین پارک آبی روباز ایران است که در سال ۲۰۱۷ در جزیره کیش افتتاح شد. این پارک آبی، مساحتی بالغ‌بر ۵.۶ هکتار دارد. این پارک آبی 12 استخر مختلف چون استخر موج، استخر فرار، رودخانه آرام، فضای بازی کودکان و غیره را دارد که گردشی مهیج و متفاوت در این جزیره خواهد بود. نکته جالبی که وجود دارد این پارک آبی روباز تنها پارک این سبکی برای بانوان در ایران به‌حساب می‌آید. علاوه بر انواع استخرها می‌توانید از سونا، جکوزی، رالی راید، ماساژ، اسپا و سایر سرگرمی‌های پارک استفاده کنید.

هتل‌های نزدیک به قلعه جنی کیش

حتماً بعد از پایان روزی پر از هیجان و شگفتی به یک محیطی آرام نیاز دارید تا انرژی ازدست‌رفته خود را دوباره به دست آورید. گردش در قلعه‌ای قدیمی که محل زندگی اجنه و ارواح هستند با رازآلودی خود ذهن شما را درگیر خواهد کرد و کنجکاوی در آن آدرنالین زیادی را در بدن شما آزاد می‌کند.
استراحت در یک مکان آرام کمک می‌کند ذهن خود را متمرکز کنید و سر از اسرار این قلعه مخوف دربیاورید. هتل داریوش کیش معروف‌ترین هتل جزیره به‌حساب می‌آید که می‌توانید لحظاتی سرشار از آرامش و لذت را در آن برای خود رقم بزنید.
 این هتل پنج ستاره در شمال شرقی جزیره قرار دارد که معماری زیبای آن از تخت جمشید و ایران باستان الهام گرفته است. اقامت در این هتل لوکس به شما چشم‌اندازی از ساحل نیلگون خلیج‌فارس و جزیره زیبای کیش می‌دهد که در نوع خود منحصر‌به‌فرد است.
این هتل بزرگ دسترسی خوبی به ساحل آقایان و بانوان، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، دره پرتغالی‌ها، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و غیره می‌دهد. در دل هتل داریوش جاذبه‌ای وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این جاذبه بزرگ‌ترین آکواریوم آب شور دنیا است که از خلیج‌فارس تغذیه می‌کند.
از امکانات رفاهی هتل می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، ماساژ، اسپا، گیم نت، زمین تنیس، زمین خاکی، سالن ورزشی، سالن بیلیارد، لاندری، مرکز خرید، بازی ویدیوئی، ترانسفر و غیره اشاره کرد. در هتل دو رستوران باشکوه پاسارگاد و آپادانا وجود دارد. معماری این دو رستوران به سبک هخامنشیان با سنگ‌کاری سه‌بعدی، نورپردازی زیبا و نقش‌های مشابه تخت جمشید شکل‌گرفته است.

غذاهای این رستوران در انواع ایرانی، فرنگی و دریایی بسیار باکیفیت و لذیذ هستند. کافه‌های هتل با ارائه بهترین خدمات لحظاتی خوشی را برای مهمانان خود رقم می‌زنند. به‌هرروی اقامت در این هتل مجلل و لوکس پیشنهادی است که کمتر کسی می‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

هتل-داریوش-کیش

کلام پایانی
در سفر به جزیره زیبای کیش می‌توانید پا در دنیای سحرآمیز و رازآلود قلعه جنی بگذارید. این قلعه یک سازه تاریخی است که سال‌ها در سواحل خلیج‌فارس استوار مانده است. قلعه جنی در آن ور دیوار‌های دفاعی خود گنجینه‌ای از اسرار دارد که خیلی‌ها به خاطر ترس از جن‌ها پا به آنجا نمی‌گذارند.
ولی این موضوع دلیلی نمی‌شود که علاقه‌مندان به ماجراهای هیجان‌انگیز و ترسناک از آن غافل شوند. برخی افراد بدون توجه به داستان‌ها و افسانه‌های خوفناک قلعه برای کنجکاوی به درون قلعه می‌روند. به‌هرحال نمی‌توان گفت این داستان‌ها واقعیت دارد یا خیر. چون تاکنون کسی نتوانسته از حقایق این قلعه مرموز پرده بردارد.

سؤالات متداول قلعه جنی

قلعه جنی کجاست؟

قلعه جنی در غرب جزیره کیش و نزدیک کشتی یونانی قرار دارد.

چرا قلعه جنی به قلعه جنی معروف است؟

پاسخ: این قلعه به دلیل داستان‌های ترسناکی چون مرگ چهار سرباز، راننده تاکسی و شنیده شدن صدای خش‌خش و همهمه از داخل و اطراف قلعه در طول شب به قلعه جنی معروف است.

آیا بازدید از قلعه جنی ایمن است؟

بازدید از قلعه جنی به‌طورکلی ایمن است، اما توصیه می‌شود که در طول شب از آن بازدید نکنید. همچنین، در هنگام بازدید از قلعه، مراقب باشید که از دیوارها بالا نروید.

فاصله هتل داریوش کیش تا قلعه جنی کیش چقدر است؟

 هتل بزرگ داریوش تا قلعه جنی 17 کیلومتر فاصله دارد که با خودرو حدود 20 دقیقه زمان می‌برد.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...