رَهی نو

لونا پارک شیراز + تصاویر و آدرس | رهی نو

تعداد بازدید: ۳۲۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲

احتمالاً از شهر خوش آب‌وهوای شیراز، فقط نام باغ‌ها و آثار تاریخی آن به گوش شما خورده است. اما باید بدانید که جاذبه‌های این شهر فقط به مکان‌هایی که ذکر کردیم، خلاصه نمی‌شود. شیراز شهری است که هر شخصی با هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند تفریحات مورد نظر خود را پیدا کند. لونا پارک یکی از جاذبه‌های تفریحی شیراز است که رفتن به آن، قطعاً برای شما بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.
قطعاً با خواندن این مقاله از سایت رهی نو متوجه تفاوت آن با دیگر مقالات مربوط به جاذبه‌های دیدنی شهر شیراز خواهید شد. چون دیگر قرار نیست که اماکن تاریخی و باستانی این شهر را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از لونا پارک را به شما ارائه کنیم. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو می‌توانید شهر شیراز را از زاویه دید دیگری تماشا کنید.

معرفی لونا پارک شیراز

شهربازی‌ها همواره یکی از بهترین مکان‌های تفریحی هر شهری محسوب می‌شوند که در این میان لونا پارک شیراز توانسته گردشگران زیادی را به خود جلب کند. در شمال شهر شیراز و در کنار دروازه قرآن، لونا پارک را می‌بینید. این شهربازی با قرار گرفتن در منطقه کوهستانی شیراز، یکی از نمادهای این شهر به‌شمار می‌آید. لونا پارک در حدود 30 سال قبل ساخته شده و از اولین پارک‌هایی بوده که بازی‌های مهیج و پیشرفته خارجی را به ایران آورده است. چنین موضوعی باعث شده تا این لونا پارک اهمیت بسیار زیادی در میان شهربازی‌های ایران پیدا کند. 
در این شهربازی می‌توانید از انواع وسایل بازی مانند تاب برقی، شاتل، رنجر، چرخ و فلک، ماشین برقی، اکروجت و غیره لذت ببرید.  یکی از مواردی که لونا پارک شیراز را از دیگر شهربازی‌های ایران متفاوت کرده، این است که بخشی از این پارک به‌صورت مسقف برای بانوان درنظر گرفته شده است. بانوان در این بخش می‌توانند با راحتی بیشتر و با هرنوع پوششی از حضور در این پارک لذت ببرند.

لونا پارک شیراز کجاست؟

در شمال شهر شیراز و در کنار دروازه قرآن، لونا پارک را مشاهده می‌کنید که در این منطقه کوهستانی خودنمایی می‌کند. این پارک در دامنه کوه باباکوهی قرار دارد که البته فاصله زیادی بین آن و دیگر جاذبه‌های شهر شیراز نیست.  برای رفتن به لونا پارک شیراز، باید در ابتدا وارد بلوار آیت‌الله ربانی شوید. این پارک دقیقاً در کنار هتل بزرگ شیراز و روبروی دادگاه انقلاب واقع شده است.

بازی های مختلف لونا پارک شیراز

لونا شیراز یکی از نخستین شهربازی‌های ایران است. تجهیزات و بازی‌های لونا پارک به‌اندازه‌ای است که با آنها اوج هیجان را تجربه خواهید کرد. این مکان تفریحی برای بسیاری از مردم شیراز یادآور روزهای خوش و خاطرات کودکی‌شان است، زمانی که به این پارک می‌رفتند و غرق در هیجان و لذت بازی می‌شدند.
وسایل بازی مختلفی در لونا پارک وجود دارد که در ادامه هریک از آنها را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

پینت بال

اگر به‌دنبال یک بازی هیجان‌انگیز و گروهی هستید، حتماً پینت بال در لونا پارک را تجربه کنید. در این بازی که شرکت‌کنندگان شامل دو گروه هستند، با اسلحه‌های خود که در آن توپ‌های رنگی قرار داده شده، به سمت تیم حریف حمله می‌کنند تا آنها را شکست دهند. در تمام مدت زمان بازی، بازیکن‌ها هیجان بالایی را تجربه می‌کنند که البته لذت زیادی را خواهند برد. بازیکن‌ها لباس‌ها و کلاه‌های مخصوصی دارند تا در طول بازی حس واقعی بودن جنگ به آنها دست دهد.

چرخ و فلک

چرخ و فلک لونا پارک به‌قدری مرتفع است که توجه هر شخصی که وارد شهر شیراز می‌شود را به خود جلب می‌کند. زمانی‌که سوار این چرخ و فلک عظیم می‌شوید، تمامی شهر شیراز در زیر پای شما قرار دارد.

چرخ و فلک

لیزر تگ

بازی لیزر تگ ‌شباهت زیادی به بازی پینت‌بال دارد، با این تفاوت که در آن به‌جای گلوله‌های رنگی از لیزرهای رنگی استفاده می‌شود. بازی لیزرتگ در لونا پارک، محدودیت سنی دارد و افراد بالای 12 سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

لیزر تگ

تونل وحشت لونا پارک

اگر به‌دنبال هیجان بسیار بالا در لونا پارک هستید، حتماً تونل وحشت این شهربازی را امتحان کنید. در این تونل شما وارد سالن‌های ترسناکی می‌شوید که باید از آنها عبور کرده و راه خروج را پیدا کنید. این بازی به‌صورت گروهی انجام می‌شود که همین امر هیجان بازی را بیشتر خواهد کرد.

تونل وحشت

رنجر لونا پارک

ترشح آدرنالین و هیجان بالا یکی از خصوصیات بارز بازی‌های لونا پارک است. رنجر این شهربازی به‌جهت هیجان بسیار بالایی که دارد، مناسب افرادی است که هیچ‌گونه بیماری‌های قلبی و تنفسی را نداشته باشند.

سرسره آبشاری

آیا دوست دارید یکی از مرتفع‌ترین سرسره‌های آبشاری را سوار شوید؟ در لونا پارک می‌توانید این بازی را تجربه کنید. باتوجه به اینکه ارتفاع این سرسره زیاد است، اما در عین حال ایمنی خود را دارد و افراد در رده‌های سنی مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرسره آبشاری

قلعه بادی

همان‌طور که گفتیم بیشتر بازی‌های لونا پارک را می‌توان در هیجان بالای آنها توصیف کرد، اما در این میان بازی‌هایی نیز وجود دارد که کودکان نیز بتوانند با آنها سرگرم شوند. قلعه بادی یکی از آنهاست که برای کودکان درنظر گرفته شده است. کودکان در یک محیط امن می‌توانند خود را سرگرم کنند، بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود.

قلعه بادی

دیگر بازی‌های لونا پارک

بازی‌ها و تجهیزات لونا پارک بیشتر از آن چیزی است که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. دیگر بازی‌های این پارک شامل دراگون رنجر، قطار، صندلی پرنده، تاب برقی، آکروجت و بشقاب پرنده هستند. البته لازم به ذکر است که برخی از این بازی‌ها به علت داشتن هیجان بالا برای افرادی مانند خانم‌های باردار و بیماران قلبی مناسب نیست.

دیگر بازی_های لونا پارک

بازی های مخصوص کودکان

همانطور که می‌دانید کودکان علاقه زیادی به شهربازی‌ها دارند. اما بازی‌هایی که در این مطلب آنها را معرفی کردیم، قطعاً برای کودکان با محدودیت سنی مناسب نخواهد بود. به‌همین دلیل بخشی از این پارک برای کودکان درنظر گرفته شده تا بتوانند در شرایط امنی به بازی کردن بپردازند. از این بازی‌ها می‌توان به میمون گردون، الاکلنگ، ماشین مسابقه، موتور پلیس، دایناسور و تانک اشاره کرد.

مکان های دیدنی نزدیک لونا پارک

شیرازگردی، قصه‌ای تمام‌نشدنی است، به‌طوریکه با هر سفر به این شهر شعر و ادب، باز هم مکان‌هایی می‌ماند که نمی‌توانید آنها را بازدید کنید. در نزدیکی لونا پارک جاذبه‌ها و مکان‌هایی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم آنها را هم در برنامه سفر خود بگنجانید. این مکان‌ها شامل موارد زیر هستند:

  •  باغ جهان نما
  •  آرامگاه خواجوی کرمانی
  •  آبشار شیراز
  • دروازه قرآن
  • موزه هفت تنان
  •  حافظیه شیراز
  • گهواره دید شیراز

بهترین زمان رفتن به لونا پارک شیراز

لونا پارک شیراز در فصل زمستان تعطیل و در سایر فصول از ساعت 8 صبح تا 12 شب فعالیت دارد. اگر از دیگر شهرهای ایران به شیراز و لونا پارک می‌روید، بهتر است که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به این شهر سفر کنید. البته اگر در ایام تعطیلات مانند عید نوروز و تابستان به این پارک لونا می‌روید، باید انتظار شلوغ بودن آن را هم داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های ایران  را به شما معرفی کردیم. لونا پارک، از معروف‌ترین شهربازی‌های ایران است. این شهربازی  با وسایل متنوع و پیشرفته، در میان گروه‌های سنی مختلف، طرفداران زیادی دارد. این شهربازی در فضایی کوهستانی و در نزدیکی دروازه قرآن شیراز قرار گرفته است.
شب‌های لونا پارک شیراز پر از شکوه و زیبایی  است. امیدواریم که با رفتن به این شهربازی بتوانید خاطرات خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. اگر هم به این شهربازی رفته‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را از این پارک با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول در مورد لونا پارک شیراز 

لونا پارک کجاست؟

این پارک در شیراز و در شمال شهر و در کنار دروازه قرآن قرار دارد.

چه بازی‌هایی در لونا پارک وجود دارد؟

پینت بال، چرخ و فلک، لیزر تگ، سرسره آبشاری، رنجر، قلعه بادی و تونل وحشت.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک لونا پارک شیراز کدامند؟

باغ جهان نما، آرامگاه خواجوی کرمانی، آبشار شیراز،دروازه قرآن، موزه هفت تنان، حافظیه شیراز و گهواره دید شیراز.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...