رَهی نو

فاصله اراک تا تبریز

تعداد بازدید: ۱۶۱۷۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۰

می‌خواهیم از اراک حرکت کنیم، از آبگرم محلات بگذریم و برای دیدن پارک ائل گلی تبریز و سایر جاهای دیدنی تبریز، دل به جاده بسپاریم. با رهی نو همراه باشید؛ لباس‌های گرم‌تان را پوشیده و کوله‌بار سفرتان را آماده کرده و خودتان را برای مسیری حدود 8 ساعت آماده کنید. شیرینی‌های خوشمزه تبریزی انتظارتان را می‌کشند.

 

فاصله اراک تا تبریز از نظر مسافت و زمان 

برای رفتن از اراک به تبریز سه راه پیش رویتان است. مسیر اولی که می‌توانید انتخاب کنید، از ساوه می‌گذرد و 746 کیلومتر است؛ گذر از این مسیر حدود 8 ساعت و 38 دقیقه از شما زمان می‌برد. مسیر دیگری که می‌توانید انتخاب کنید از سمت شهرستان ساروق می‌گذرد؛ این مسیر 716 کیلومتر است و حدوداً 9 ساعت میزبان شما در جاده است. مسیر سوم نیز از سمت همدان می‌گذرد و با وسعت 776 کیلومتری که دارد، حدوداً 9 ساعت و نیمه شما را به مقصد می‌رساند. بنابراین اگر می‌خواهید از ساوه بگذرید، مسیر اول، در صورتی که قصد دارید از سمت آبگرم و خرمدشت بگذرید مسیر دوم و اگر می‌خواهید از سمت همدان بروید، از مسیر سوم خود را به تبریز برسانید.

 

فاصله اراک تا تبریز

 

فاصله اراک تا تبریز چند کیلومتر است؟

با توجه به اینکه کدام مسیر را برای رفتن به تبریز انتخاب می‌کنید، سه انتخاب پیش رو دارید:

  • در صورتی که مسیر 746 کیلومتری را انتخاب کنید، مسیر سر راست‌تر و معمول‌تری را پیش گرفتید که از شهرهای اراک، ساوه، بوئین زهرا، دانسفهان ، خوزنین، اسفرورین گذشته و به آزادراه زنجان قزوین می‌رسید. بعد از گذر از زنجان وارد آزادراه زنجان تبریز شده و مسیر را تا رسیدن به تبریز ادامه می‌دهید. 
  • در صورتی که مسیر دوم را برای سفر انتخاب کنید، مسیر شما از سمت ساروق، کمیجان، قهاوند، فامنین، آوج، آبگرم و خرمدشت گذشته و در حیدریه به مسیر اول می‌رسد. 
  • اگر مسیر 776 کیلومتری سوم را انتخاب کنید، در این صورت بعد از گذر از ساروق و اسفندان، دست چپ به سمت میلاجرد پیچیده و از شهرهای راهجرد، عبدالرحیم، مسلم آباد، ابهندو گذشته و وارد بزرگراه همدان ملایر می‌شوید. سپس مسیر همدان به سمت بیجار را پیش گرفته و از سمت بیجار وارد آزادراه زنجان بیجار می‌شوید. مسیر را تا رسیدن به زنجان ادامه داده و در نهایت به این شهر که رسیدید، ادامه مسیر اول شما را به تبریز می‌رساند. 

 

روش‌های سفر از اراک تا تبریز 

مسیری که در پیش داریم از آن دسته سفرهایی است که می‌توان انواع روش‌های سفر را برای رسیدن انتخاب کرد. بنابراین چه بخواهید خودتان دل به جاده بسپارید و چه بخواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به این شهر برسید، اراک تا تبریز روش‌های سفر مختلفی دارد. 

 

مسافت اراک تا تبریز با اتوبوس 

در صورتی که قصد رانندگی ندارید، می‌توانید سفر به صرفه با اتوبوس را انتخاب کنید. برای این روش باید از ترمینال اراک به سمت ترمینال تبریز بلیط اتوبوس تهیه کنید. اتوبوس‌ها برای سفر از اراک به تبریز معمولاً مسیر اول را پیش می‌گیرند و طی بازه نهایتاً 10 ساعت به مقصد می‌رسند. در سفر به تبریز با اتوبوس، اگرچه دیگر هزینه استهلاک خودرو و پول بنزین نمی‌دهید اما در نظر داشته باشید که دیگر هر جا که بخواهید، تا هر زمانی نمی‌توانید توقف کنید و باید دل به نظر رانندگان عزیز بسپارید. 

 

مسافت اراک تا تبریز با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید خودتان دل به جاده بسپارید، می‌توانید در مسیر هر جا که خواستید توقفی داشته باشید و استراحتی انجام دهید؛ سپس ادامه مسیر را طی کنید. جاذبه‌های دیدنی مسیر نیز منتظر بازدید شما است. 

 

مسافت اراک تا تبریز با هواپیما 

سریع‌‌ترین روشی که می‌تواند شما را به شهر زیبای تبریز برساند، انتخاب هواپیما است. شما از فرودگاه اراک به سمت فردگاه تبریز طی بازه زمانی زیر 2 ساعت به مقصد می‌رسید.

 

مسافت اراک تا تبریز با قطار 

یک سفر به یادماندنی آن هم با همسفرانی که دور همنشینی با آن‌ها غنیمت است، می‌تواند به وسیله سفر با قطار اتفاق بیفتد. به این ترتیب، شما با همسفران اهل دلی که دارید، راهی تبریز شده و لذت سفر با قطار برایتان چندین برابر می‌شود. در این مورد، حرکت شما از ایستگاه راه آهن اراک به سمت ایستگاه راه آهن تبریز است.

 

جاذبه‌های مسیر اراک تبریز 

در مسیرتان به سمت تبریز، در نزدیکی اراک، تالاب میقان قرار گرفته است. در مسیر از اراک به ساوه، خودتان را به انار و سیب‌های شیرین ساوه دعوت کنید. از آنجا راهی ابهر و خرمدره و سپس زنجان شوید. در مسیرتان به سمت زنجان شهر کوچک سلطانیه قرار گرفته است که در آن می‌توانید از گنبد سلطانیه بازدید کنید. به زنجان که رسیدید، سری به بازار بزرگ زنجان بزنید و سوغاتی‌های مسیر و توشه خوراکی‌های سفرتان را پر کنید. کمی عقب‌تر از سلطانیه، روستای ویر با مجموعه گردشگری داش کسن، در انتظار بازدید شما است. در زنجان بعد از بازدید از بازار بزرگ، به کاروانسرای زنجان رفته و این بنای به جا مانده از دوران صفویه را از نزدیک ببینید. البته زنجان موزه و بناهای تاریخی زیادی دارد که می‌تواند چند ساعتی از زمان گردشگری‌تان را به خودش اختصاص دهد.

 

جاذبه‌های مسیر اراک تبریز

 

آزاد راه زنجان تبریز یکی از زیباترین آزادراه‌های کشور است که با مناظر زیبایی که در اطراف جاده به شما نشان می‌دهد، سفرتان را جذاب‌تر و مسیرتان را دوست داشتنی‌تر می‌کند. به تبریز که رسیدید، می‌توانید ابتدا خستگی‌تان را با تماشای پارک زیبای ائل گلی تبریز برطرف کرده و سپس راهی هتل یا اقامتگاه‌تان شوید.

 

پارک زیبای ائل گلی تبریز از جاذبه‌های مسیر اراک تبریز

 

در صورتی که هنوز نسبت به رزرو محل اقامت‌تان اقدام نکردید، به خصوص اگر در بازه‌های شلوغ سال مثلاً تعطیلات عید به تبریز آمده باشید، احتمالاً جای سوزن انداختن در هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومی این شهر پیدا نکنید؛ در نتیجه بهتر است قبل از سفرتان به این شهر، نسبت به رزرو هتل در تبریز اقدام کنید تا خیال‌تان از بابت مکان راحت باشد. به این ترتیب هر زمانی که قصد رزرو دارید، کافیست وارد سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو شده و از ارزان ترین هتل ها تا هتل های 4 ستاره تبریز و هتل های 5 ستاره تبریز را ببینید. رهی نو این تضمین را به شما می‌دهد که با قیمتی به صرفه و امکاناتی عالی هتل‌ موردنظرتان را رزرو کردید. تجربه شما از سفر به تبریز از مسیر اراک چه بوده است؟ برایمان بنویسید شما کدام مسیر را برای رسیدن به تبریز انتخاب کردید؟

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
هستی ۱۴۰۲/۸/۲۰

من اراکم دانشگاهم تبریز همیشه با اتوبوس میرم خیلی هم راحت بهتر از ماشین شخصی قشنگ استراحت میکنم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

هستی عزیز ممنون از ثبت تجربه تون در سایت رهی نو موفق و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...