رَهی نو

رستوران و کافی شاپ های هتل عباسی اصفهان

تعداد بازدید: ۱۳۹۶۸ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

هتل عباسی اصفهان را می‌توان به ‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شناخت. سرو غذا در رستوران هتل یا تفریح دوستانه در کافه هتل عباسی جزو تفریحات اصفهانی‌ها است. این هتل که قدمتی 300 ساله دارد، به ‌عنوان قدیمی‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود. هر قسمت از هتل عباسی معماری بی‌نظیر ایرانی را به تصویر می‌کشد و برای گردشگران داخلی و خارجی حیرت‌انگیز است.

محوطه-هتل-عباسی-اصفهان

این مقاله برای تمام افرادی که گذرشان به اصفهان می‌افتد، نوشته شده است و به معرفی رستوران‌ها و کافی‌شاپ هتل عباسی اصفهان اختصاص دارد. اهمیتی ندارد مسافر اصفهان هستید یا در این شهر زندگی می‌کنید؛ فرقی ندارد که در هتل عباسی اقامت دارید یا در اقامتگاه دیگری هستید؛ حتماً سرو یک وعده غذایی یا میان وعده در هتل عباسی را در برنامه خود قرار دهید.  

اسامی رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان

در هتل عباسی دو رستوران و یک سفره‌خانه قرار دارد که یکی از آن‌ها روباز و دیگری سرپوشیده است. یکی از سخت‌ترین کارها انتخاب بین این دو رستوران در هتل است. در این مقاله هرکدام را معرفی خواهیم کرد تا آشنایی کامل با سبک و فضای رستوران، نوع غذا و ساعت کاری آن‌ها داشته باشید. شما می‌توانید فضایی که با شرایط شما انطباق دارد را انتخاب کرده و روز خوبی را در این مجموعه سپری کنید.

رستوران چهلستون

اولین رستوران هتل عباسی اصفهان، چهلستون نام دارد و در یکی از تالارهای هتل که با همین نام شناخته می‌شود، قرار گرفته است. با ورود به رستوران کاملاً احساس می‌کنید که وارد عمارت شاهانه‌ای شده‌اید و قرار است یک وعده غذایی به سبک پادشاهان میل کنید. این رستوران در دو طبقه خدمات ارائه می‌دهد و به اندازه ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد. تمام قسمت‌های معماری این تالار، از دیوارها گرفته تا ستون‌ها، راه‌ پله و...، نگاه را به خود جذب می‌کند. صندلی‌های رستوران نیز به سبک صندلی پادشاه داریوش ساخته شده‌اند؛ این سبک از تصاویر حک شده از دیوارهای تخت جمشید الگو گرفته شده است. 

رستوران-چهلستون-هتل-عباسی-اصفهان

در رستوران چهلستون اصالت آریایی جریان دارد و همه را با خود همراه می‌کند. منوی رستوران تنوع بالایی دارد و انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی به همراه دسرهای گوناگون در این رستوران سرو می‌شود. این رستوران هتل عباسی اصفهان ظهرها از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۳ کار می‌کند البته؛ پیش از مراجعه به این مجموعه اطمینان حاصل کنید که ساعات کاری آن را تغییر نداده باشند.

سفره خانه سنتی

دومین رستوران هتل عباسی اصفهان، سفره خانه سنتی است که در دو بخش مسقف و روباز خدمات ارائه می‌دهد. سفره خانه یکی از بناهای سنتی هتل است که در ضلع شرقی و انتهای محوطه باغ قرار گرفته و اکنون در وعده شام پذیرای مهمانان است.فضای داخلی سفره خانه؛ از گچ‌بری‌ها و تزئینات سقف و دیوارها گرفته تا در و پنجره‌های مشبکی که به سبک سنتی ساخته شده‌اند، معماری سنتی ایرانی دارد. فضای روباز نیز چشم‌اندازی رو به باغ هتل عباسی دارد و برای شب‌های تابستان بهترین انتخاب است. 

 

سفره-خانه-سنتی-هتل-عباسی-اصفهان

سفره خانه سنتی هتل عباسی 50 نفر گنجایش دارد که از ساعت ۱۹ الی ۲۳ آماده پذیرایی است و در منوی آن انواع کباب‌ها، خورشت‌های سنتی، بریان اصیل اصفهانی و دیگر غذاهای محلی سرو می‌شود.

رستوران چشم انداز

یکی از رستوران‌‎های هتل عباسی که روی بام هتل ساخته شده بود، چشم‌ انداز نام داشت. این رستوران با 250 نفر ظرفیت می‌توانست بهترین انتخاب برای شب‌نشینی‌های تابستانی به همراه دوستان و عزیزانتان باشد. گفتنی است، این مجموعه از زمان پیدایش کرونا بسته شده است و قرار نیست فعلا بازگشایی شود.

 

رستوران-چشم-انداز-هتل-عباسی-اصفهان

 

بوفه صبحانه هتل عباسی اصفهان


یکی از زیباترین سالن‌های هتل عباسی به بوفه صبحانه آن اختصاص دارد. هنگام سرو صبحانه در این سالن گویا به دوران قاجار سفر کرده‌اید و در عمارت پادشاهان این دوران صبحانه میل می‌کنید؛ زیرا معماری سالن صبحانه به سبک خانه‌های اصیل این دوران ساخته شده است. آینه‌کاری دیوارها به ‌صورت مشبک، مقرنس‌کاری و تنگ‌بری سالن از ویژگی‌های معماری قاجار است؛ کف سالن نیز با فرش‌های سنتی ایرانی پوشیده شده و در گوشه‌های مختلف سالن مبلمان سلطنتی قجری به چشم می‌خورند.

صبحانه-هتل-عباسی-اصفهان

گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ نیز از پنجره‌های سالن به چشم می‌خورد و ضیافت صبحانه را تکمیل می‌کند. در بوفه صبحانه هتل عباسی انواع مختلف صبحانه‌های ایرانی و خارجی را سرو می‌کند اما؛ نکته مهم این است که خدمات این بوفه تنها برای مهمانانی است که در آن اقامت دارند.

بوفه ناهار و شام هتل عباسی اصفهان


هتل عباسی ناهار و شام را به ‌صورت سلف ‌سرویس سرو نمی‌کند بنابراین؛ مهمانان می‌توانند از رستوران‌های این هتل استفاده کنند و از منوی آن‌ها غذا سفارش دهند. اگر قصد دارید ناهار یا شام خود را حتماً در بوفه میل کنید، بهتر است به سراغ سایر هتل‌ها و رستوران‌های شهر اصفهان بروید. در نزدیکی هتل عباسی، مجموعه‌های مختلفی وجود دارد که برای غذای اصلی و دسر، منوی سلف ‌سرویس ارائه می‌دهند.

 

غذا-در-هتل-عباسی-اصفهان


کافه و کافی ‌شاپ‌ های هتل عباسی اصفهان


در کنار معرفی رستوران‌‎های هتل عباسی اصفهان، بد نیست به کافی‌شاپ آن نیز اشاره کنیم. در دل این هتل، کافی‌شاپی لوکس و زیبا فعالیت می‌کند که همه روزه میزبان میهمانان زیادی است که در بین گشت و گذارهایشان، برای استراحت و صرف یک وعده غذا یا میان وعده، این کافی شاپ را انتخاب می‌کنند.

کافه تریا نقش جهان


کافه ترییا نقش جهان هتل عباسی اصفهان، ترکیبی از فضای تفریحی کافه که در عصر مدرن ایجاد شده و معماری سنتی دوران صفویه است. این کافه برای قرارهای کاری و دوستانه انتخاب مناسبی است. مبلمان و دیزاین این کافه نیز مانند تمام قسمت‌های دیگر هتل عباسی به سبک سنتی است. 

کافه-تریا-نقش-جان-هتل-عباسی

در منوی آن کافه، میان وعده‌های سنتی ایرانی و فرنگی مانند چای، کیک، قهوه، بستنی، شیک و گلاسه و... دیده می‌شود. خدمات کافی‌شاپ هتل عباسی در بخشی از حیاط این مجموعه نیز ارائه می‌شود و مهمانانی که علاقه دارند از باغ هتل لذت ببرند، می‌توانند میزهای موجود در باغ را انتخاب کنند. کافه هتل عباسی از ساعت ۸ الی ۲۳ آماده پذیرایی از مهمانان گرامی است.
 

چایخانه سنتی

چایخانه سنتی نیز به‌ عنوان کافه هتل عباسی اصفهان شناخته می‌شود و جایی است که می‌توانید در آن یک بعدازظهر دلپذیر را سپری کنید. این چایخانه در ضلع شمالی مهمانسرا و روبروی دری است که به سرسرای اصلی هتل باز می‌شود، قرار گرفته است. بخش اصلی چایخانه غرفه‌ای است که معماری اصیل ایرانی دارد. ایوان‌های دو طبقه اطراف غرفه به همراه کاشی‌کاری سقف بلند بالای آن و دیوارهای کاشی‌کاری شده، جذابیت چایخانه سنتی هتل را دوچندان می‌کنند.

چایخانه-سنتی-هتل-عباسی-اصفهان

جالب‌تر آنکه، متصدی چایخانه و گارسون‌ها نیز لباس سنتی ایرانی پوشیده‌اند و با این پوشش جذاب از شما پذیرایی می‌کنند. در اطراف غرفه نیز تخت‌های سنتی قرار گرفته است که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید. چای، دمنوش و آش رشته مخصوص هتل عباسی، عصرانه‌هایی هستند که در چایخانه سرو می‌شوند.


پذیرایی در کافه‌ها و رستوران‌های هتل کوثر عباسی چگونه است؟


هرکدام از مراکز پذیرایی هتل عباسی ساعات کاری منحصربه‌فردی دارند. همچنین خدمات برخی از آن‌ها، مثل بوفه صبحانه، صرفاً برای مهمانانی است که در این هتل اقامت دارند. بنابراین باید ابتدا انتخاب کنید که به کدام رستوران یا کافه در هتل عباسی می‌روید و سپس ساعت کاری آن را مطابق با لیستی که در ادامه ارائه داده‌ایم، چک کنید.
•    رستوران چهلستون: برای وعده ناهار از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و وعده شام از ساعت ۱۹ الی ۲۳
•    سفره خانه سنتی: ۱۹ الی ۲۳
•    رستوران چشم انداز: ۱۹ الی ۲۳
•    سالن صبحانه: ۶:۳۰ الی ۹
•    کافه تریا نقش جهان: ۸ الی ۲۳
•    چای‌خانه سنتی: ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۳۰
برخی از سالن‌های هتل عباسی امکان رزرو برای مراسم‌ها و همایش‌ها را دارند. پس، اگر قصد دارید برای دورهمی‌های کوچک‌تر مانند جشن تولد میز رزرو کنید، با هماهنگی مدیریت می‌توانید این کار را انجام دهید.

جمع‌بندی

هتل عباسی یکی از لوکس‌ترین هتل‌های ایران است و حتی برخی از منابع آن را به‌ عنوان زیباترین هتل خاورمیانه معرفی کرده‌اند. هتلی که ویژگی‌های لوکس دنیای مدرن را با اصالت ایرانی ترکیب کرده است و همین موضوع توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. با گذراندن یک روز در این هتل متوجه می‌شوید در کنار معماری و فضای کم‌نظیر آن، در تمام قسمت‌ها پرسنلی حرفه‌ای از شما پذیرایی خواهند کرد و تمام آنچه در این هتل سرو می‌شود بالاترین کیفیت را دارد. همه این ویژگی‌ها هتل عباسی را به بهترین هتل اصفهان تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است، به‌غیر از صرف غذا در رستوران‌‎ها، برای اقامت در این هتل می‌توانید از طریق سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو اتاق مدنظرتان را رزرو کرده یا با شماره تلفن‌های 72993000-021 و 74828-021 تماس حاصل فرمایید.


سوالات متداول

آدرس هتل عباسی اصفهان کجا است؟


اصفهان، میدان انقلاب، خیابان گلدسته، چهارراه آمادگاه سمت چپ، (خیابان سنگ فرش)

 

چه نوع غذاهایی در سفره خانه سنتی هتل عباسی اصفهان سرو می‌شود؟


سفره خانه سنتی هتل عباسی اصفهان انواع کباب‌ها، خورشت‌های سنتی و بریان اصیل اصفهانی را به همراه دیگر غذاهای محلی ارائه می‌دهد.


رستوران چهلستون هتل عباسی اصفهان چه ساعت‌هایی فعالیت می‌کند؟


رستوران چهلستون در ظهر از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۳ کار می‌کند.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...