رَهی نو

فاصله رشت تا تبریز

تعداد بازدید: ۵۴۸۳۲ ۹ شهریور ۱۴۰۰

شهر رشت و به صورت کلی استان‌های شمالی کشور، یکی از مقاصد همیشگی برای مسافرت هستند. اما انسان همواره میزبان نخواهد بود؛ او نیز گاهی مهمان کسی یا جایی خواهد شد. مردم مهمان‌نواز رشت نیز مشمول این قضیه هستند و گاهی نیاز دارند که به جایی مسافرت کنند. هدف از سفر می‌تواند مواردی چون امور اداری، رفع خستگی یا حتی کسب تجربه‌های جدید باشد.

یکی از شهرهایی که می‌تواند برای مردم شمال کشور تجربه‌ای نو رقم بزند، تبریز است. این شهر با داشتن تاریخی پربار، جاذبه‌هایی فراوان، فرهنگی غنی و مردم خوش‌قلب مقصد خوبی برای هر مسافری خواهد بود. در این مقاله سعی کرده‌ایم به توضیح مسیر مسافران رشت - تبریز، راه‌های سفر و جاذبه‌های موجود در آن بپردازیم. پس با این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو   همراه باشید.

بهترین مسیر رشت تا تبریز 

در استان گیلان شهرها چنان به هم پیوسته هستند که آدمی احساس نمی‌کند چگونه به مقصدی رسید و چگونه از آن خارج شد. در مورد فاصله رشت تا تبریز هم همین مسئله صدق می‌کند و تا زمانی که در استان گیلان هستید، می‌توانید از هر شهری به شهری دیگر بروید. همین امر سبب می‌شود بتوانید مسیرهای متفاوتی را طی کنید.

البته فارغ از بحث قبلی، دو مسیر عمده برای رسیدن به تبریز وجود دارد. در مسیر اول، شما وارد جاده رشت-فومن می‌شوید و پس از آن به ‌طرف جاده خلخال می‌رانید و وارد مسیر اردبیل-خلخال-زنجان می‌شوید که در نهایت، از طریق آزادراه زنجان-تبریز به مقصد می‌رسید. این مسیر ۴۹۳ کیلومتر طول دارد و برای به پایان رساندن آن، نیاز به صرف ۷ ساعت زمان است.

راه دیگری که شما می‌توانید در پیش بگیرید، حرکت به سمت جنوب شرقی و ورود به جاده قزوین است. پس از گذر از استان قزوین، وارد استان زنجان می‌شوید و در جاده گیلوان پا خواهید گذاشت که در نهایت شما را به آزادراه قزوین-زنجان می‌رساند. سرانجام، شما به آزادراه زنجان-تبریز می‌رسید و با ادامه مسیر، به مقصد خواهید رسید. توجه داشته باشید که شما ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه، مهمان این مسیر پر از پیچ‌وخم ۴۹۶ کیلومتری خواهید بود.

 

بهترین مسیر رشت تا تبریز 

 

فاصله رشت تا تبریز چند کیلومتر است؟

چه شما مسیر اول را انتخاب کرده و از مناطقی چون ضیابر، پونل، خلخال، طالش‌کندی و قزلجه میدان عبور کنید و چه با انتخاب مسیر دوم به رودبار، منجیل، اسفجین و... مسیرتان برخورد کند، فاصله مسیر بیش از همه به شما بستگی دارد. می‌توانید در تک‌تک این مناطق توقف کرده و از مسیرتان لذت مضاعف ببرید یا می‌توانید تنها به مقصد فکر کنید. اگر فرض را بر این بگذاریم که شما وارد هیچ‌کدام از این مناطق نمی‌شوید، در صورت حرکت به سمت خلخال ۴۹۳ کیلومتر و در صورت عبور از جاده قزوین ۴۹۶ کیلومتر، فاصله رشت تا تبریز برای شما خواهد بود.

 

فاصله رشت تا تبریز چند کیلومتر است

 

روش‌های سفر از رشت تا تبریز

برخی به دنبال سفری آرام هستند، برخی امنیت مسیر برایشان مهم است و عده‌ای ماجراجویی را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل، بسته به موقعیت‌های مختلف افراد تصمیم می‌گیرند که شیوه‌های گوناگونی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. برای طی‌کردن فاصله رشت تا تبریز نیز، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

 

مسافت رشت تا تبریز با اتوبوس

شاید در ابتدا به نظر بیاید که در این مسیر پُرپیچ‌وخم، اتوبوسی وجود ندارد که مستقیماً شما را به مقصد برساند و لازم است از طریق شهری دیگر به تبریز برسید. اما خوشبختانه این‌گونه نیست و می‌توانید در پایانه مسافربری رشت سوار شده و با خیال راحت در تبریز پیاده شوید. سفر با اتوبوس و گذر از مسیرهای سرسبز، حتماً تصویری دل‌انگیز در ذهن شما خواهد ساخت که یادآوری آن در آینده نیز باعث لذتی مضاعف خواهد شد.

 

مسافت رشت تا تبریز با اتوبوس

 

مسافت رشت تا تبریز با خودروی شخصی

در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همیشه محدودیت‌هایی وجود دارد و این امر، ممکن است باعث سختی آدم بشود. از طرف دیگر، داشتن وسیله‌ی شخصی چنان استقلال عمل به انسان می‌دهد که تجربه آن قابل توصیف نیست. این مسئله به‌خصوص در مسیر رشت تا تبریز اهمیت بسزایی دارد و شما می‌توانید در هر نقطه‌ای که خواستید توقف کنید و از طبیعت لذت ببرید یا حتی وارد شهرهای مختلف شوید و در آنجا نیز به گشت‌وگذار بپردازید.

مسافت رشت تا تبریز با قطار

چه چیز بهتر از اینکه در کوپه خود بنشینید، با همراهان سخن بگویید و از مسیر لذت ببرید. عبور از پیچ‌ها، دره‌ها و تونل‌ها تجربه منحصربه‌فردی است که هنگام مسافرت با قطار نصیب ما می‌شود. اما متأسفانه خط ریل مستقیمی بین رشت و تبریز وجود ندارد، ولی شما می‌توانید با قطار یا خودرو خودتان را به تهران برسانید و از آنجا سوار قطار تبریز شوید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر رشت تبریز

در طول مسیر بین رشت و تبریز، آن‌قدر نقطه دیدنی وجود دارد که توضیح آن‌ها در این متن نخواهد گنجید و تنها مجبور به انتخاب چند مکان محدود هستیم. در طول جاده خلخال، روستای پونل از توابع رضوان‌شهر قرار دارد که یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران در فصل بهار و تابستان است. در این روستا، دو ساختمان با قدمت پل خشتی و قنطور وجود دارد. پل خشتی در گذشته به مرداب انزلی متصل بوده و قنطور نیز متعلق به زمان جنگ جهانی دوم است.

یکی دیگر از نقاطی که می‌توانید در آن توقف کنید، شهر ضیابر است. این شهر یکی از توابع صومعه‌سرا است و در آنجا، روزهای دوشنبه بازار محلی هفتگی برپا می‌شود. در صورتی که با این دوشنبه بازار مواجه شدید، خرید از مردم محلی تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

 

شهر ها و جاذبه_های مسیر رشت تبریز

 

خلخال یکی از شهرهای استان اردبیل است و همجواری آن با جنگل‌های طالش، جلوه‌ای زیبا به این شهر بخشیده. یکی از مشخصات این شهر، شهرت صنایع ‌دستی آن است که عبارتند از: آبگینه، سفال، چرم، سازه‌های چوبی، نمد، گلیم و... همچنین می‌توانید به خرید از محصولات طبیعی این شهر نیز بپردازید و انواع نان، عسل و شیرینی محلی را به توشه خود اضافه کنید.

در تقاطع آزادراه زنجان-قزوین می‌توانید وارد جاده قدیم این دو شهر شوید و به ‌جای ادامه مسیر، اندکی در شهر زنجان به گردش بپردازید. نام زنجان آن‌قدر مشهور است که نیازی به توضیح خاصی ندارد و عموم ما با آن آشنا هستیم. همچنین می‌توانید برخی از صنایع فلزی این شهر (از جمله چاقو) را خریداری کرده و به‌عنوان یادگار سفر به همراه داشته باشید.

به این شهر که رسیدید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌تواند لذت سفرتان را تکمیل کند. برای این کار می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو نسبت اقدام به رزرو هتل در تبریز اقدام  کنید. همچنین می توانید از بهترین  هتل ها مانند هتل لاله پارک تبریز را  در سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو مشاهده کنید و با بیشترین تخفیف نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شعرا ۱۴۰۲/۸/۲۹

البته که خلخال زیباترین شهر تو این مسیر هست و میتوان از مسیر لذت برد و توقفی هم در این طبیعت زیبا داشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

شعرای عزیز چه عالی بیان نمودید دوستان عزیز دیگر هم قطعا از نظرات شما بهره میبرند ممنون از شما

محمدی ۱۴۰۲/۴/۱۲

مسیررشت به تبریزازطریق آستارا اردبیل ۴۶۰کیلومتره رشت تاآستارا ۱۶۰،آستارا تااردبیل ۷۵،اردبیل تاتبریز۲۲۵. مجموع ۴۶۰ ازدومسیرگفته شده شماهم کوتاهتروامنترهست قسمت عمده جاده بزرگراه هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۱۳

بسیار عالی محمدی گرامی از راهنمایی و اطلاع رسانی شما سپاسگزاریم امیدواریم همواره سفرهای خوب پیش رو داشته باشید

محمدی ۱۴۰۲/۴/۱۲

بهترین وکوتاهترین مسیررشت به تبریز ازطریق جاده رشت آستارا اردبیل به تبریز هست که به آن اشاره نکردید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۱۳

محمدی گرامی بررسی میکنیم ممنون از توجه تان

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...