رَهی نو

فاصله تهران تا قائمشهر

تعداد بازدید: ۶۲۶۴۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

یک سفر به‌ یادماندنی در آخر هفته یا تعطیلات و هر زمان که فرصت پیش آمد، سفر به شمال کشور است. به‌ خصوص که تهرانی‌ها هم به محض رسیدن یک بازه دو یا سه روزه تعطیلات، شال و کلاه کرده و چمدان‌ها را به مقصد شمال کشور برداشته و آماده حرکت می‌شوند. مقصد امروز رهی نو به شهر زیبای قائم‌شهر است. می‌خواهیم در مسیری که از تهران تا قائم‌شهر در پیش داریم، از تماشای جاده‌های سرسبز و هوای بی‌نظیری که در انتظارمان است، لذت ببریم. در این سفر به‌ یادماندنی همراه رهی نو باشید.

فاصله تهران تا قائم شهر

بهترین مسیرها از  تهران تا قائمشهر 

برای رسیدن از تهران به قائم‌شهر، دو مسیر پیش رو دارید. می‌توانید دل به جاده زیبای فیروزکوه ببندید و با طی مسافتی حدوداً 250 کیلومتری طی حدود 4 ساعت به قائمشهر برسید. مسیر دیگری که می‌توانید سپری کنید، از جاده آبعلی و هراز از دل جنگل‌های زیبای بابل بگذرید. این مسیر حدوداً 235 کیلومتر بوده و به اندازه 4 ساعت میزبان شما در جاده سرسبز هراز تا قائمشهر خواهد بود. البته اگر تخته گاز به سمت قائم‌شهر حرکت کنید، معمولاً حدود سه الی سه ساعت و نیم هم به مقصد خواهید رسید. مسیر سومی هم وجود دارد که حدود 325 کیلومتر است. این فاصله نسبت به دو مسیر قبلی طولانی‌تر بوده و شما را حداقل 5 ساعت در جاده نگه می‌دارد. مسیر سوم از جاده چالوس می‌گذرد.

 

فاصله تهران تا قائمشهر

 

فاصله تهران تا قائمشهر چند کیلومتر است

در صورتی که مسیر اول را انتخاب کنید، از جاده فیروزکوه خواهید گذشت. برای طی این مسیر حرکت را از جاده دماوند آغاز کرده، بعد از گذر از گیلاوند وارد جاده فیروزکوه خواهید شد. بعد از گذر از طالع رودبار، پل سفید، جنگل‌های بی‌نظیر سوادکوه و شیرگاه، در نهایت به قائمشهر خواهید رسید. به طور متوسط این مسیر حدود 252 کیلومتر است.

اگر مسیر دوم را انتخاب کنید که از جاده هراز می‌گذرد، بعد از گذر از جاده دماوند، بومهن، رودهن و آبعلی را طی کرده تا به جاده هراز برسید. بعد از گذر از تونل‌های متعدد، رزکه، محمدآباد و در نهایت کمربندی بابل، با طی مسافتی معادل 235 کیلومتر به قائمشهر می‌رسید. مسیر سوم که مسیر طولانی‌تر بوده از شهرهای تهران، گچسر، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، بابل می‌گذرد و در نهایت شما را به قائمشهر زیبا می‌رساند.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی قائم شهر


روش‌های سفر از تهران تا قائمشهر

برای سفر از تهران تا قائمشهر می‌توانید سه روش مختلف را پیش بگیرید. البته اگر سفر با ماشین شخصی را انتخاب کنید، در هر جایی از مسیر می‌توانید توقفی کرده، نفستان را از عطر طبیعت و جاده‌های مسیر شمال پر کرده و دوباره ادامه دهید. در نظر داشته باشید با توجه به بازه زمانی که برای سفر به شمال کشور انتخاب می‌کنید، ممکن است در ترافیک‌های همیشگی این جاده‌های محبوب، خستگی سفر به تنتان بماند.

 

روش‌های سفر از تهران تا قائمشهر

 

مسافت تهران تا قائمشهر با اتوبوس

اگر قصد ندارید تا با ماشین شخصی خود راهی جاده شوید و خودتان را با رانندگی خسته کنید، می‌توانید مسیر تهران تا قائمشهر را با اتوبوس طی کنید. اتوبوس معمولاً مسیر جاده فیروزکوه را طی می‌کند و در بازه چهار و نیم الی پنج ساعت، شما را به مقصد می‌رساند. برای تهیه بلیط قائمشهر می‌توانید به ترمینال شرق تهران رفته و بلیط تهیه کنید.

مسافت تهران تا قائمشهر با خودروی شخصی

سفر به شمال، آن هم شهری مثل قائم‌شهر، با خودروی شخصی و چند تن از همسفران اهل دل می‌تواند خاطره به‌ یادماندنی برایتان رقم بزند. در صورتی که قصد دارید با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید، می‌توانید مسیر جاده هراز یا فیروزکوه را بسته به شرایط و موقعیت، انتخاب کنید. در هر کجا که بخواهید توقف کنید و البته خودتان را برای رانندگی حداقل 4 ساعت آماده کنید.

مسافت تهران تا قائمشهر با قطار

با قطار نیز از دل جنگل‌های شمال و طبیعت بی‌نظیری عبور می‌کنید که گویی پس از خروج از هر تونل، وارد بهشت می‌شوید. سفر از تهران تا قائمشهر با قطار را می‌توانید با قطارهایی که به مقصد ساری حرکت می‌کنند، انتخاب کنید. قطارهایی که شما را از دل جاده بی‌نظیر و طبیعت بی‌اندازه دلنشین و پل زیبای ورسک می‌گذراند و چشمانتان را به نهایت زیبایی‌های جنگل‌های سواد کوه، روشن می‌کند.

با قطار بایستی به ایستگاه راه‌آهن تهران رفته و به مقصد ایستگاه راه‌آهن ساری بلیط قطار تهیه کنید. این قطار از شهرهای تهران، ورامین، پیشوا، گرمسار، بنکوه، کبوتر دره، سیمین دشت، زرین دشت، فیروزکوه، ورسک، سرخ‌آباد، سوادکوه، پل سفید، زیرآب و شیرگاه می‌گذرد و شما را به قائمشهر می‌رساند. البته مقصد نهایی قطار شهر ساری است.

شهرها و جاذبه‌های مسیر تهران قائمشهر

برویم سراغ جذاب‌ترین بخش ماجرا که جاذبه‌های دیدنی این مسیر است. معمول‌ترین مسیری که برای سفر از تهران به قائمشهر انتخاب می‌کنند، مسیر اول است که از جاده فیروزکوه عبور می‌کند. در این مسیر، اگر قطار را انتخاب کنید، سرتاسر مسیر جاذبه دیدنی است که تنها باید پشت شیشه‌های قطار ایستاد و این جذابیت‌ها را نگاه کرد.

اگر با ماشین هستید می‌توانید در امتداد جاده به پل سوادکوه که رسیدید توقفی داشته باشید. دل را به جنگل‌های سوادکوه بسپارید و ادامه راه را تا قائمشهر طی کنید. از مسیر دوم یعنی جاده هراز می‌رویم. اگر با ماشین شخصی هستید می‌توانید سفر را از تهران آغاز کرده و به منطقه حفاظت شده جاجرود برسید.

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، ماشین را به سمت سد لتیان کج کرده و سپس به لواسان بروید؛ اگر نه، مسیر را ادامه داده تا به غار گل زرد برسید. به آمل که رسیدید، روستای نوا و دشت آزو را می‌بینید که یکی از مناطق بکر گردشگری است. در مسیرتان سری به روستای الیمستان و جنگل هیرکانی بزنید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران قائمشهر

کلام پایانی

سفر به قائمشهر یکی از جذاب‌ترین مسیرهایی است که می‌توان از تهران انتخاب کرد. همچنین شما برای اقامت در این شهر می‌توانید با مراجعه به سایت رهی نو از ارزان‌ترین هتل های قائمشهر مانند هتل ماسوله قائمشهر را رزرو کنید و در آن اقامتی عالی داشته باشید.

شما کدام مسیر را برای رسیدن به این شهر شمالی زیبا انتخاب می‌کنید؟ از چه جاذبه‌هایی در مسیر دیدن می‌کنید؟ برایمان از تجربه سفرتان بنویسید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...