رَهی نو

فاصله تبریز تا اردبیل

تعداد بازدید: ۴۰۷۵۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

یکی از دیدنی‌ترین شهرهایی که می‌تواند آب‌‌وهوای سردش را با چشمه‌های طبیعی آب گرمش جبران کند و یک سفر خاطره‌انگیز برایتان رقم بزند، شهر اردبیل است. جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر، دلایل قانع‌کننده‌ای برای این سفر به حساب می‌آید.  مقصد امروز سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، از شهر ثروتمند تبریز به شهر دیدنی اردبیل است. با ما همسفر شوید تا جاذبه‌های مسیر و فاصله تبریز تا اردبیل را با هم بررسی کنیم.

فاصله تبریز تا اردبیل از نظر مسافت و زمان

فاصله تبریز تا اردبیل را می‌توان با دو مسیر جداگانه تخمین زد. مسیر اول که مسیری معمول‌تر است، حدود 218 کیلومتر بوده و طی بازه زمانی 2 ساعت و 48 دقیقه شما را به اردبیل خواهد رساند. این مسیر از بستان‌آباد می‌گذرد. مسیر دومی که پیش رویتان است، مسافتی 257 کیلومتری دارد که حدود سه ساعت و نیم شما را در جاده نگه می‌دارد. این مسیر از جاده تبریز اهر می‌گذرد و طولانی‌تر است. البته مسیر برگشت یعنی فاصله اردبیل تا تبریز هم به  همین شکل است و  دقیقاً همان مسیر تکرار می‌شود.

 

فاصله تبریز تا اردبیل

فاصله تبریز تا اردبیل چند کیلومتر است

مسیر اولی که از بستان‌آباد می‌گذرد با مسافت 218 کیلومتر، مسافت کمتری است که شما را نهایتاً سه ساعته به اردبیل خواهد رساند. برای طی این مسیر از تبریز حرکت کرده و با خارج شدن از شهر، به سمت بستان‌آباد حرکت می‌کنید. با گذر از اتوبان تبریز بستان‌آباد، مسیری که به سمت اردبیل در پیش دارید، کوتاه‌تر خواهد بود. در کمتر از یک ساعت بعد از گذشتن از این اتوبان، به عوارضی می‌رسید. سپس بایستی مسیر را به سمت سراب ادامه دهید. بعد از سراب به شهر دوزدوزان خواهید رسید. درنهایت بزرگراه شهید بنامعلی محمدزاده را که ادامه دهید، به اردبیل خواهید رسید.

مسیر دومی که در پیش دارید، برای کسانی مناسب است که قصد دارند در مسیرشان به اردبیل، سری به اهر یا مشگین شهر نیز بزنند. درصورتی‌که این جاده را انتخاب کردید، باید درنظر داشته باشید که مسافتی حدود 257 کیلومتر در پیش دارید که حدوداً یک ساعت به مسیرتان اضافه خواهد کرد. در مسیر حرکتتان از تبریز به سمت اهر، مسافتی حدود 120 کیلومتر را طی کنید تا به اهر برسید. سپس برای رسیدن به مشگین‌شهر، 69 کیلومتر دیگر برانید. بعد از طی حدود 45 دقیقه‌ای از اهر به مشگین شهر خواهید رسید. باوجودی‌که در مشگین شهر می‌توانید از جاذبه‌‌های گردشگری اردبیل دیدن کنید، با این حال، جاده پر پیج‌وخمی را پیش گرفتید که حتماً باید با احتیاط در آن برانید.

برای اقامت در تبریز : هتل لاله پارک تبریز

روش‌های سفر از تبریز تا اردبیل

فاصله بین تبریز تا اردبیل معمولاً روزانه توسط اتوبوس‌های جاده‌ای خیلی سریع و راحت طی می‌شود. با این حال روش‌های مختلفی را برای طی این مسافت می‌توانید انتخاب کنید.

مسافت تبریز تا اردبیل با اتوبوس

برای حرکت از تبریز به اردبیل با اتوبوس، می‌توانید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که مستقیماً از پایانه مسافربری تبریز به سمت اردبیل حرکت می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که با اتوبوس، حدود 3 ساعت به مدت زمانی که در راه هستید، اضافه می‌شود. یعنی مسافت تبریز تا اردبیل را در مدت 4 الی 5 ساعت طی خواهید کرد. با این حال گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد رانندگی با خودروی شخصی را ندارند.

مسافت تبریز تا اردبیل با خودروی شخصی

با خودروی شخصی نیز می‌توانید در هر کجای مسیر که هستید، توقفی کرده و صورتی به آب بزنید. از شیرینی‌های خوشمزه و محلی تبریزی با چای میل کرده و دوباره مسیرتان را ادامه دهید. اگر بخواهید بدون توقف این مسیر را طی کنید، در کمتر از سه ساعت به مقصد خواهید رسید.

مسافت تبریز تا اردبیل با هواپیما

درصورتی‌که به‌دنبال پرواز از تبریز به اردبیل هستید، در نظر داشته باشید که میان استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، امکان سفر با هواپیما وجود ندارد.

جاذبه‌های مسیر تبریز اردبیل

نمی‌شود تبریز باشید و بی‌خیال تماشای جذابیت‌های پارک ائل گلی شوید. در این باغ جذاب می‌توانید بساط ناهار یا صبحانه را پهن کنید و سپس راهی جاده شوید. از دروازه بهشت یعنی شهر تبریز بگذرید، با بازارهای محلی‌اش وداع کنید و کوله‌بارتان از سوغاتی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه تبریزی، چرم تبریز و صنایع‌دستی مردم تبریز، پر کنید و دل به جاده اردبیل بسپارید. مسیری که در پیش دارید از دامنه‌های کوه‌های خشک آذربایجان شرقی می‌گذرد. گردنه‌ای بی نهایت زیبا که هر چقدر هم عجله داشته باشید، شما را برای چند دقیقه کوتاه هم که شده کنار جاده نگه می‌دارد تا چشمتان از این زیبایی‌ها سیراب شود.

اگر در روزهای آفتابی راهی این جاده شده باشید، قله برفی سبلان به طرز چشم‌نوازی به شما چشمک خواهد زد. اگر در فصل سرما دل به جاده زدید، حسابی لباس گرم بپوشید که سرمای این نقطه زیبا، چنان استخوان‌سوز است که دلتان می‌خواهد فقط در چشمه‌ آب‌های گرم اردبیل بمانید و از گرمای آن لذت ببرید. قبل از اردبیل، اگر هوس چشمه‌های آب گرم سرعین را دارید یا تمایل به بازدید از جاذبه‌های تاریخی بی‌نهایت زیبای این شهر را دارید، می‌توانید سری به تپه آناهیتا سرعین بزنید. در نزدیکی همین تپه مجتمع آب‌درمانی مجهزی وجود دارد که می‌تواند خستگی را از جای‌جای بدنتان خارج کرده و رمقی تازه به بدنتان بدهد.

 

جاذبه‌های مسیر تبریز اردبیل

 

می‌توانید دو سه روزی را در سرعین سپری کنید و به تماشای روستاهای باصفای این استان بروید. روستاهایی همچون روستای آتشگاه سرعین، روستای زیبای آلوارس یا روستای بیله درق با انواع سرشیر و لبنیات محلی، نان‌های خوشمزه سنتی و تماشای انواع دام‌ها در مسیر عبور، می‌تواند لذت سفر به اردبیل را برایتان چندین برابر کند. اگر اسکی سوار باشید و در فصل سرما و هوای برفی قصد سفر کرده باشید، می‌توانید سری به پیست اسکی کوه‌های آلوارس زده و اسکی در آلوارس را تجربه کنید.

کلام پایانی

اگر می‌خواهید خاطره‌ای خوش  از این شهر با خود به همراه ببرید،  پیشنهاد می‌کنیم از مکان‌های گردشگری اردبیل دیدن کنید. دراین‌صورت باید برای اقامت چند روزه خود،  یکی از هتل‌ های اردبیل مانند هتل یاکاموز اردبیل  را رزرو کنید.نرسیده به اردبیل، چشمه‌ها و جاذبه‌های زیادی وجود دارد که حیف است لحظه‌ای دوربین را زمین گذاشته و به تماشا ننشینید.  یکی  از این چشمه‌های زیبا، دریاچه شورابیل است که یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری در ایران محسوب می‌شود. اینجا جزو یکی از همان طبیعت‌های جذابی است که در کمتر جایی از دنیا مشابه آن را پیدا خواهید کرد. به اردبیل که رسیدید، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را می‌توانید به‌‌عنوان نخستین بازدید از جاذبه‌های تاریخی انتخاب کنید. این مقبره در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

در مسیر جذابی که از تبریز به اردبیل طی می‌کنید، شما چه جاذبه‌های دیدنی را می‌شناسید که ما آن‌ها را در اینجا نام نبردیم؟ برایمان از تجربه‌تان از این مسیر دلنواز بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بهاره بنی هاشمی ۱۴۰۱/۴/۱۸

وسیله نقلیه عمومی از تبریز به اردبیل

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

بهاره عزیز سوال خود را واضح تر مطرح بفرمایید باتشکر

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...