رَهی نو

فاصله تبریز تا ارومیه

تعداد بازدید: ۹۰۹۹۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

یکی از پرطرفدارترین مسیرهایی که هر روز تعداد زیادی از افراد برای انجام کارهای اداری، تجاری یا خرید و فروش، راهی مسیر آن شده، حرکت از تبریز به سمت ارومیه است. وسایل سفرتان را جمع‌ و جور کرده و با رهی نو راهی این مسیر کوتاه شوید. می‌خواهیم با یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای جاده‌ای ایران آشنا شویم. ارومیه یکی از شهرهای بزرگ ایران به شمار می‌رود که در مرکز استان آذربایجان غربی، در ضلع شمال غربی ایران قرار گرفته است.

این شهر از لحاظ آب‌ و هوایی دارای تابستان‌های تقریباً گرم و زمستان‌های سرد است. شهر ارومیه بیش از 3 هزار سال قدمت دارد و جالب است بدانید در لیست شهرهای تاریخی ایران در یونسکو، جایگاه 19 امین شهر تاریخی ایران را به خود اختصاص داده است. برخی ارومیه را زادگاه زرتشت در ایران می‌دانند. همچنین از کوفته تبریزی و بازار دیدنی تبریز که بگذریم، به کباب‌های خوشمزه ارومیه و بازار بزرگ این شهر خواهیم رسید که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین برای اقامت در شهر زیبای تبریز شما میتوانید از لیست بهترین هتل های تبریز هتل لاله پارک تبریز را رزرو کرده و در آن اقامت داشته باشید. 

فاصله تبریز تا ارومیه از نظر مسافت و زمان

برای طی این مسیر کوتاه که در بین شهر تبریز تا ارومیه قرار دارد، سفری نهایتاً دو ساعته در انتظارتان است. مسیری که در پیش دارید، حدود 145 کیلومتر است. بسته به سرعت و وسیله نقلیه‌ای که انتخاب کردید، نهایتاً دو ساعته به مقصد خواهید رسید. اگر مسیری را انتخاب کنید که به‌ جای عبور از پل ارومیه، دور تا دور دریاچه ارومیه را بگذراند، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی همچون قره کلیسا و کندوان نیز در مسیرتان به ارومیه دیدن کنید.

 

فاصله تبریز تا ارومیه

 

فاصله تبریز تا ارومیه چند کیلومتر است

برای طی مسافت 145 کیلومتری از تبریز تا ارومیه، ابتدا از تبریز خارج شده و از اتوبان شهید کلانتری تبریز به سمت آذرشهر حرکت کنید. آذرشهر یکی از زیباترین شهرستان‌های تبریز است. برای رسیدن به ارومیه از بزرگراه شهید شفیع‌زاده عبور خواهید کرد. از ایلخچی و خاصبان خواهید گذشت تا به جاده تبریز ارومیه برسید. آزادراه تبریز ارومیه را تا رسیدن به بزرگراه شهید کلانتری طی کرده و سپس دست چپ بپیچید و وارد بزرگراه شهید کلانتری شوید. سپس از آزادراه میان گذر دریاچه ارومیه بگذرید و تا رسیدن به شهر ارومیه برانید.

روش‌های سفر از تبریز تا ارومیه

برای طی کردن فاصله تبریز تا ارومیه می‌توان روش‌های مختلفی را انتخاب کرد. در صورتی که ساکن تبریز هستید و می‌خواهید به ارومیه برسید، فاصله‌ی کمی در پیش دارید و در کمتر از دو ساعت با خودروی شخصی می‌توانید به مقصد برسید. برای سفر به ارومیه می‌توانید خودروی شخصی یا اتوبوس را انتخاب کنید. با خودروی شخصی می‌توانید هر کجایی از مسیر که خواستید توقف داشته، نفسی تازه کنید و از مکان‌های دیدنی بازدید کنید و دوباره ادامه دهید. از طرفی اگر حوصله رانندگی را ندارید، می‌توانید با پرداخت هزینه کمی، اتوبوس را انتخاب کنید.

مسافت تبریز تا ارومیه با اتوبوس

در صورتی که قصد دارید رانندگی را به کس دیگری بسپارید و خودتان استراحت کنید، می‌توانید سفر با اتوبوس را انتخاب کنید. از ترمینال تبریز به ترمینال ارومیه بلیط گرفته یا به‌ صورت اینترنتی اقدام کنید.

مسافت تبریز تا ارومیه با خودروی شخصی

با خودروی شخصی به‌ راحتی می‌توانید در هرجایی از مسیر توقف کرده و از زیبایی‌های مسیری که در پیش دارید، لذت ببرید. این لذت زمانی که با چند همسفر اهل دل همراه باشید، بیشتر می‌شود. با خودرو اگر تخته گاز از تبریز تا ارومیه حرکت کنید، نهایتاً طی ۱ ساعت و 47 دقیقه به ارومیه می‌رسید.

مسافت تبریز تا ارومیه با هواپیما

در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن، سفر راحت و بدون دردسری داشته باشید، هواپیما را انتخاب کنید. به این ترتیب، به‌ راحتی و خیلی سریع به مقصد خواهید رسید. البته در هر دو شهر، فرودگاه خارج از شهر است که برای رسیدن به مرکز شهر، می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید.

جاذبه‌های مسیر تبریز تا ارومیه

مسیری که از تبریز تا ارومیه در پیش دارید، یکی از جذاب‌ترین مسیرهایی است که می‌توانید مشاهده کنید. برای رسیدن به ارومیه بایستی ابتدا از تبریز وارد آذرشهر شوید. آذرشهر یکی از شهرهای تاریخی تبریز است که آب‌ و هوای فوق‌العاده آن، روحتان را تازه می‌کند. اینجا می‌توانید سری به باغ‌های انگور زده و بارتان را با انگور و میوه‌های شیرین و آبدار تکمیل کنید. در این شهر، سنگ‌های لیمویی و قرمز وجود دارد که به‌ عنوان سنگ تزئینی آذرشهر، معروف شدند. در مسیر حرکتتان به آذرشهر قبل از رسیدن به این شهر، جاده‌ای وجود دارد که به سمت جزیره‌ای به نام جزیره شاهی تبریز می‌رود. امروزه این جزیره را با نام جزیره اسلامی می‌شناسند و یک منطقه گردشگری بی‌نظیر است که از سری جزایر دریاچه ارومیه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که سکنه این جزیره اغلب به کار کشاورزی مشغول هستند و درآمد خود را از این طریق به دست می‌آورند. بعد از رسیدن به جزیره اسلامی، مقصد را به سمت ارومیه که ادامه دهید، پل روی دریاچه را در مقابلتان می‌بینید.

پل بزرگی که می‌بینید مسیر بین تبریز تا ارومیه را کوتاه‌تر کرده و از میان دریاچه ارومیه می‌گذرد. به بخش اصلی و جذاب ماجرا می‌رسیم. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های مسیری که در پیش گرفتید، دریاچه ارومیه است. این دریاچه مرز بین تبریز و ارومیه است. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بی‌آبی و خشکسالی این دریاچه زیبا بوده‌ایم. پلی که از روی دریاچه ارومیه می‌گذرد دارای 1709 متر طول است. در ادامه راهی که در مسیر اتوبان شهید کلانتری در پیش گرفتید، این پل را خواهید دید. قسمتی که روی دریاچه قرار دارد، 1276 متر است. پل شهید کلانتری از طولانی‌ترین پل‌های ایران به شمار می‌رود. با ساخت این پل، مسیر تبریز تا ارومیه به اندازه 135 کیلومتر کمتر شده است.

جاذبه‌های مسیر تبریز تا ارومیه

کلام پایانی

در سفرتان از تبریز به ارومیه چه جاذبه دیدنی را تجربه کردید؟ کدام روش سفر را در این مسیر امتحان کردید که به کاربران رهی نو آن را پیشنهاد می‌کنید؟ برایمان بنویسید.


هتل در ارومیه | رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های ارومیه


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...