رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های شیراز

تعداد بازدید: ۲۱۴۹۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

همان‌طور که می‌دانید، شیراز جزو شهرهای تاریخی ایران است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و قطعا یکی از بهترین شهرها برای صرف وعده‌‎های خوشمزه است، به‌ خصوص اگر پای سفره غذا و شکم‌گردی در میان باشد.  در این مطلب با ما همراه باشید تا باهم سری به بهترین رستوران‌های شیراز بزنیم. میل کردن غذا در رستوران‌های لاکچری شیراز، می‌تواند خاطره سفر را برایتان به یادماندنی‌تر و شیرین‌تر کند. ناگفته نماند، شما می‌توانید از طریق سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، اتاق مدنظرتان را رزرو کرده و از اقامت در هریک از هتل‌های ایران نهایت لذت را ببرید.

شیراز

بهترین رستوران‌های لاکچری شیراز را بشناسیم

شاید برایتان جالب باشد، یکی از جذابیت‌های شیراز، سفره‌های رنگین و رستوران‌های سنتی بوده  که پر از حس خوب و خوشمزه است. جایی که هرچه بخواهید می‌توانید سفارش دهید تا جذابیت سفرتان چندین برابر شود. پس باهم سری به رستوران‌های خوب شیراز می‌زنیم. به یاد داشته باشید، با انتخاب درست رستوران، تجربه جذابی از طعم اصیل آن شهر برای خود خواهید ساخت. شیراز، رستوران‎های بسیار معروفی دارد که انتخاب بهترین گزینه کار آسانی نیست. ما در این مقاله سعی‌کرده‎ایم چند نمونه از بهترین رستوران‌ها برای شما معرفی کنیم تا تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

رستوران بین‌ المللی هفت‎خوان شیراز

وارد یکی از رستوران‌های معروف شیراز، یعنی رستوران هفت خان می‌شویم. این رستوران در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد که اگر در هتل بزرگ شیراز یا هتل رویال اقامت داشته باشید، دسترسی‌تان به این رستوران راحت خواهد بود.  اسم جذاب این رستوران، دقیقا مطابق با دکوراسیون و طراحی زیبایش بوده و هفت‎خوان مختلف دارد که زبانزد خاص و عام می‌شود. رستوران هفت خوان شیراز تجملاتی بوده که از 7 قسمت تشکیل شده است. 5 رستوران مختلف و دو طبقه کافی‌شاپ در هر طبقه از خان قرار دارد. 

رستوران-بین‌-المللی-هفت‎خوان-شیراز

در واقع فرقی نمی‌کند اهل کباب و شیشلیک هستید یا رژیم گیاهخواری را پیش گرفته باشید، هفت خان برای شما هر چه که بخواهید آماده می‌کند. گفتنی است، در کنار این لاکچری بودن، محتوای هر پرس جوری تمام‌ و کمال است که دو نفر را سیر می‎کند بنابراین؛ در هر خوانی که در هفت خوان می‌بینید، سفره‌ی رنگینی پهن است که خاطره‌ای به یادماندنی برایتان رقم خواهد زد همچنین، اگر جشن یا مراسم ویژه‌ای هم داشته باشید، می‌توانید از تالارهای رستوران استفاده کنید.

آدرس: بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران شرزه شیراز

سراغ یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین رستوران‌های شیراز می‌رویم. جایی که حداقل برای یکبار هم که شده ارزش امتحان کردن را دارد. در این رستوران سنتی هر غذایی که بخواهید با بهترین کیفیت پیدا می‌شود. طراحی دوست‌ داشتنی با رومیزی‌های ترمه و رنگ‌های فضا، همگی لذت غذا خوردن را برایتان چندین برابر می‌کند.  از جوجه کباب تا غذاهای محلی شیراز را در این رستوران می‌توانید سفارش دهید و حسابی دلی از عزا درآورید. قیمت این رستوران لاکچری به نسبت کیفیت غذایی که ارائه می‌دهد و محیط دلبازی که دارد، برای حداقل یکبار خاطره سازی می‌ارزد.

رستوران-شرزه-شیراز

آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل

رستوران شاطر عباس شیراز

اگر سراغ یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها را از اهالی شیرین شیراز بگیرید، احتمالاً شما را به سمت یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های شیراز، رستوران شاطر عباس هدایت کنند . در این رستوران، یک غذای خوشمزه در کنار حلیم بادمجان و نان تازه حسابی می‌چسبد.  منویی متنوع از انواع غذاهای ایرانی، محلی، فرنگی و دریایی در این رستوران وجود دارد و کیفیت بالای خدمات آن همیشه زبانزد مردم بوده است. البته؛ شاطر عباس شعبه‌های زیادی در سراسر ایران دارد که دو شعبه آن در شیراز قرار دارند.

رستوران-شاطر-عباس-شیراز

آدرس شعبه ۱: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی
آدرس شعبه ۲: بلوار چمران، بعد از بیمارستان چمران

رستوران خانه سنتی پرهامی شیراز

بافت قدیمی شهر همیشه می‌تواند حس نوستالوژی را زنده کند. همین‌طور که در کوچه و پس کوچه‌های شیراز می‌چرخید، چشمتان به رستوران خانه سنتی پرهامی خواهد خورد.  جایی که قدمتش به 200 سال پیش برمی‌گردد! بله 200 سال. راز ماندگاری این رستوران، طعم منحصر به‌ فرد غذاهایی همچون کلم پلو و دوپیازه آلوی شیرازی به همراه مخلفات خوشمزه‌‌ای است که در مقابلتان قرار می‌دهد.

رستوران-خانه-سنتی-پرهامی-شیراز

آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

رستوران‌های باغ راز شیراز

اگر مسیرتان به بلوار شاهد شیراز خورد، رستوران باغ راز را می‌بینید که با یک ورودی زیبا و سرسبز از شما استقبال می‌کند. کافی‌شاپ و رستوران در بالای پشت‌بام قرار دارد و بعد از اینکه یک دل سیر از غذای خوشمزه شیرازی میل کردید، با یک نوشیدنی یا عرقیجات سنتی، دهانی شیرین کنید.  از نان داغ کباب داغ تا پیتزا تنوری، از بهارنارنج تا کافه گلاسه هرچیزی که بخواهید در اینجا با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

رستوران‌های-باغ-راز-شیراز

آدرس: قصرالدشت، بلوار شاهد

کافه و رستوران گرتا شیراز

یک محیط خانوادگی با فضای دوست‌ داشتنی و یک غذای خوشمزه، هر آن چیزی است که می‌تواند در سفر دسته‌جمعی حسابی به‌دل بنشیند. به‌ خصوص اگر بعد از کلی گشت‌ و گذار، گرسنه و تشنه به رستوران گرتا بروید. لازم به ذکر است، از محبوب ترین غذاهای این رستوران می‎توان به پاستا و پیتزا ایتالیایی آن اشاره کرد. این مجموعه میزهای بزرگی دارد و یکی از گزینه‌های ایده‎آل برای برگزاری مهمانی و تولد در شهر شیراز است. از برخورد حرفه‌ای پرسنل تا کیفیت غذاهای خوشمزه گرتا برای فرنگی پسندها، می‌تواند خاطره شیرینی را برایتان به جا بگذارد.

کافه-و-رستوران-گرتا-شیراز

آدرس: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان

مجموعه صوفی شیراز

صوفی یک مجموعه رستوران است که در آن، از سفره‌خانه گرفته تا مجتمع گردشگری، کافه و بازارچه غذا به چشمتان خواهد خورد. تجربه‌ای که صوفی از سال 1361 آغاز کرده است، به یک معماری ماندگار از زمان قاجار تبدیل شد که پس از آن، با تغییر سبک دکوراسیون به سبک زندیه آن را تکمیل کرد و مجموعه صوفی بوجود آمد.  اگر به تاریخ و معماری‌های قدیمی علاقه دارید، صوفی جایی است که می‌توانید علاوه بر خوردن یک غذای خوشمزه و تازه، صفایی هم از معماری و بنا ببرید. با وجود قدمتی که مجموعه صوفی دارد، همچنان یکی از لاکچری‌ترین رستوران‌ها به شمار می‌رود. حتی اگر مهمان خارجی همراهتان بود، مجموعه صوفی می‌تواند حسابی آبروداری کند و بهترین طعم غذا را با هر نوع ذائقه‌ای در اختیارتان قرار دهد.

مجموعه-صوفی-شیراز

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار ستارخان، روبروی کوچه ۱۸

رستوران خوشا شیراز

از همان ابتدا با شنیدن اسم خوشا شیراز، می‌توان فهمید چه وصف بی‌مثالی در اختیارتان قرار دارد. یک رستوران با حیاطی دلنشین و گل و گیاهانی از جنس بهار شیراز که می‌تواند صفای غذا خوردن را برایتان چندین برابر کند. منوی باغ رستوران خوشا، انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را دارد که آشپزان آن با طعمی عالی و در فرآیندی کاملا بهداشتی این غذاها را آماده و طبخ می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های باغ رستوران خوشا شیراز می‌توان به موسیقی زنده، تخت و آلاچیق، اینترنت رایگان و سرویس VIPاشاره کرد.

رستوران-خوشا-شیراز

آدرس: بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ

رستوران عمارت فیل شیراز

در کوچه و پس کوچه‌های قدیمی شیراز، یک رستوران دنج و سنتی را می‌بینید که همان رستوران عمارت فیل است. اینجا یک اقامتگاه سنتی بوده که در حال حاضر به‌ عنوان رستوران نیز کاربرد دارد. با وجود محدود بودن منوی غذا، می‌توانید با غذاهای محلی و ایرانی این عمارت دلی از عزا درآورده و بعد از ناهار هم سراغ خرید در بازارچه فیل بروید.

رستوران-عمارت-فیل-شیراز

آدرس: خیابان کریم خان زند، دروازه سعدی، بازارچه فیل

رستوران شاندیز شیراز

مجموعه رستوران‌های شاندیز در سراسر ایران وجود دارند. در شیراز نیز شعبه شانزدهم شاندیز قرار گرفته است که با منظره‌ای از دروازه قرآن از شما پذیرایی می‌کند.  می‌توانید از همان ابتدای ورود به شهر، اولین تجربه شکم گردی را در شاندیز شیراز تجربه کنید. کیفیت غذاهای ایرانی شاندیز جای هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

رستوران-شاندیز-شیراز.

آدرس: استان فارس، شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز، رستوران شاندیز شیراز

رستوران هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان شیراز، هتلی 4 ستاره با امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب در شیراز است. این هتل برای کسانی که دوست دارند در قلب شهر، نزدیک به بازار اصلی و اماکن دیدنی اقامت داشته باشند گزینه است. علاوه‏‎برآن، شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی و فرنگی را در رستوران‌های هتل پارسیان شیراز سفارش دهید و در کنار خانواده و دوستانتان در فضایی آرام و صمیمی، غذایی دلچسب میل کنید و سپس به گشت‌های خود در سطح شهر ادامه دهید. 

رستوران-هتل-پارسیان-شیراز

کیفیت بالای غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها در رستوران‌های پارسه، نارنجستان و حتی کافی‌شاپ هتل شما را وسوسه می‌کند تا امتحانشان کنید. صبحانه هتل ها معمولا طرفداران  زیادی دارد، بد نیست اگر کمی روزدتر از خواب بیدار شوید و در هتل پارسیان شیراز صبحانه‌ای مفصل بخورید و روزی پر انرژی برای خود بسازید.

آدرس: شیراز، چهارراه زند، خیابان رودکی، هتل پارسیان شیراز

باغ رستوران نخلستان شیراز

نخلستان! شما را یاد جنوب و جنوبی‌ها نمی‌اندازد؟ اینجا به سبک و سیاق جنوبی‌های خوش‌ ذوق و خونگرم ساخته شده است که صاحب رستوران نیز بوشهری است. در دل شیراز، می‌توانید غذای شیرازی را در یک محیط جنوبی میل کنید.به خصوص اگر اهل جنوب ایران باشید، خوردن غذا در این نقطه از شهر حسابی به جانتان می‌چسبد.

باغ-رستوران-نخلستان-شیراز

انواع  غذاهای سنتی، دوغ خوشمزه محلی و ترشی‌های متنوع، در کنار آلات موسیقی جنوبی، نخل، ماکت کشتی و دیدنی‌های دیگری که تنها در جنوب ایران می‌توانید ببینید، در این نقطه از شیراز، خاطره دلنشینی را برایتان رقم خواهد زد.  البته این همه جذابیت، مسلماً روزهای شلوغی را نیز به خود دیده است بنابراین؛ در نظر داشته باشید در تعطیلات آخر هفته اینجا جای سوزن انداختن نیست.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع

کلام آخر

نوبتی هم که باشد بعد از این همه رستورانی که سر زدیم، سؤال پیش می‌آید که بهترین جایی که می‌توانیم غذاهاب خوشمزه شیرازی را بخوریم، کجا است؟  باید گفت علاوه‌بر رستوران‎‌های داخل شهر، هتل‌های شیراز به‌خاطر مهمانانی که از سراسر ایران و حتی خارج از ایران دارند، بهترین غذاها را در رستوران‌های خود ارائه می‌دهند بنابراین؛ لذت خوشمزگی‌های غذا را  در رستوران‌های هتل‌ها را از دست ندهید.

آیا تا به‌ حال تجربه سفر به شیراز را داشته‌اید؟ شما چه رستوران‌های خوب و باکیفیت دیگری در شیراز می‌شناسید که ما اسم آن‌ها را در اینجا نیاورده‌ایم؟ برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تبسم ۱۴۰۲/۹/۱

رستورانهای شیراز که قطعا رستوران باغها و سنتی هاش خیلی جذاب تر از رستورانهای دیگه هست مخصوصا اگر در فصل بهار برید عالین خاطره ای به جاماندنی میشن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

تبسم عزیز ممنون از شما و چه زیبا بیان کردید حتما که دیگر دوستان از نظرات و کامنتهای شما بهره خواهند برد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...