رَهی نو

فاصله تهران تا آمل

تعداد بازدید: ۸۹۶۶۳ ۹ مرداد ۱۴۰۰

آمل یکی از شهرهای شمالی است که در مرکز مازندران قرار دارد، این شهر خوش آب‌ و هوا، از شمال به شهرستان محمودآباد و از شمال شرقی به فریدون‌کنار می‌رسد. از ضلع شرقی، بابل را می‌بینیم و از غرب آمل نیز می‌توانیم به سمت شهرستان نور برویم.

فاصله تهران تا امل

فاصله تهران تا آمل از نظر مسافت و زمان 

مسافتی که از تهران تا آمل در پیش داریم، حدود 185 کیلومتر است. از مسیر جاده هراز که انتخاب کنید می‌توانید با اتوبوس یا ماشین به این شهر برسید. با این تفاسیر حدود سه ساعت در مسیر جاده سرسبز و دیدنی تهران تا آمل خواهید بود. پس کمربندهایتان را ببندید، نقشه راه را بردارید و آماده حرکت شوید. می‌خواهیم به سرسبزترین جنگل‌های شمالی یعنی جنگل آمل برسیم.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی آمل | جاذبه ها و تفریحات آمل با عکس و آدرس


فاصله تهران تا آمل چند کیلومتر است؟

مسیری که از تهران تا آمل در پیش دارید، مسافتی حدود 184 کیلومتر است که سه ساعته شما را به مقصد می‌رساند. جاده‌ای که در پیش دارید، جاده هراز است. این مسیر بعد از عبور از سمت سرخه‌حصار و دماوند، از جاجرود، بومهن، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم، قلعه دختر، پلور، آب‌اسک، رینه و لاریجان می‌گذرد و در نهایت به آمل می‌رسد. مسیر دومی هم وجود دارد که می‌توانید جاده فیروزکوه را پیش بگیرید، اما مسلماً یک ساعت به مدت‌ زمان رسیدنتان به آمل اضافه می‌شود.

فاصله تهران تا آمل

روش‌های سفر از تهران تا آمل

در حال حاضر برای رسیدن به آمل بایستی از راه‌های زمینی استفاده کنید. یک فرودگاه در آمل در حال تأسیس است که بعدها با تأسیس آن اگر قصد سفر هوایی به آمل را داشتید، می‌توانید از آن استفاده کنید. در حال حاضر نزدیک‌ترین فرودگاه به آمل فرودگاه ساری و رامسر است.

مسافت تهران تا آمل با اتوبوس

برای سفر از تهران تا آمل با اتوبوس می‌توانید از ترمینال شرق استفاده کنید. خوبی اتوبوس این است که دیگر نیازی به رانندگی خودتان نیست و می‌توانید استراحت کرده و یا از جاده لذت ببرید. منتها دیگر هرجایی که بخواهید نمی‌توانید توقف کنید. توقفگاه اتوبوس‌ها معمولاً در رستوران‌های بین راهی در حد 15 دقیقه است.

مسافت تهران تا آمل با خودروی شخصی

مسافتی که با خودروی شخصی تا آمل طی می‌کنید، جذاب‌تر است. چرا که هر کجا که بخواهید می‌توانید توقف کرده و استراحت کنید. به جاذبه‌های دیدنی مسیر سر بزنید یا یک کلوچه محلی از روستاهای بین جاده گرفته و با چای خوش‌ عطر میل کنید. البته اگر جزو آن دسته افراد هستید که تخته گاز یکسره تا مقصد می‌روند، احتمالاً زیر 3 ساعت به مقصد برسید. البته در این مورد، ترافیک را نمی‌توان نادیده گرفت و ممکن است مدت‌ زمان بیشتری طول بکشد، به‌ خصوص اگر در روزهای تعطیل این جاده را انتخاب کنید باید روی ساعات بیشتری حساب باز کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران آمل

مسیری که در پیش دارید از زیباترین جاده‌های کشور است که مطمئناً از سفر خود لذت خواهید برد. از همان ابتدا با رسیدن به دماوند می‌توانید از چشم‌انداز بی‌نظیر و هوای نابی که در اختیارتان قرار دارد، استفاده کنید. در مسیر از جاجرود که می‌گذرید، می‌توانید فرمان را به سمت سد لتیان یا سد جاجرود بچرخانید و از این جاذبه زیبا دیدن کنید و لحظات لذت‌بخشی را در اینجا بگذرانید. شهر دماوند، دارای طبیعت ناب و جنگل‌های زیبایی است که حیف است آن را از دست دهید. به آبعلی که رسیدید، اگر هوس اسکی کردید، می‌توانید به پیست آبعلی سری بزنید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران آمل

 

راستی از سمت آمل در کیلومتر 20 جاده هراز، جنگل‌های فوق‌العاده زیبای الیمستان را از دست ندهید. یک لوکیشن زیبا و منظره‌ای بی‌نظیر برای عکاسی دارد، به‌ خصوص اگر فصل پاییز باشد این منطقه برای عکاسی عالی است. ضمن اینکه نفستان از فضا و هوای جنگل تازه می‌شود. به روستای پلور هم که برسید، احتمالاً خودتان را مهمان یک باکس آب‌معدنی پلور کنید. نرسیده به آمل و حوالی لاریجان، دشت زیبای لار شما را فرا می‌خواند. منطقه حفاظت شده زیبایی که دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوع است و فوق‌العاده دیدنی است؛ به جرأت می‌توان گفت به‌ راحتی از این منطقه نمی‌شود گذشت. امامزاده معروف مسیر تهران تا شمال، یعنی امامزاده هاشم نیز یک جاذبه تفریحی و زیارتی است که می‌توانید برای چند دقیقه‌ای در اینجا هم توقف کوتاهی داشته باشید.

شما چه مسیری را برای رسیدن به آمل انتخاب می‌کنید؟ از کدام جاذبه‌های دیدنی مسیر جاده هراز تا آمل دیدن کردید؟ برایمان از تجربه‌تان در این مورد بنویسید و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بردیا ۱۴۰۲/۹/۱

جاذبه های مسیر تهران آمل دماوند جاجرود و سد لتیان میشه به جای 3ساعت یک روز ادامه داد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

بردیای عزیز کاملا با نظرتون موافقم به امید سفرهای عالی برای شما در کنار رهی نو

میلاد ۱۴۰۱/۹/۲۵

تشکر از اطلاعات کافی شما

  مدیر سایت۱۴۰۱/۹/۲۹

میلاد عزیز بسیار ممنونیم که نظر حود را با ما به اشتراک گذاشتید.

محسن ۱۴۰۰/۸/۶

توضیحات خوبی بود.ممنون

فروغ ۱۴۰۰/۷/۲۲

توضیحات در مورد شهر آمل عالی بود تشکر

  مدیر سایت۱۴۰۰/۷/۲۴

خوشحال هستیم که رضایت داشتنید.باعث افتخار ما هستید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...