رَهی نو

فاصله تهران تا کاشان

تعداد بازدید: ۲۴۲۱۹۳ ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

فاصله زمانی و بهترین مسیر تهران تا کاشان

سفر یکی از دل‎انگیزترین تجربه‎هایی است که در زندگی برای انسان رخ می‎دهد. یکی از مقاصدی که برای ایرانگردی می‎توان انتخاب کرد شهر کاشان با قدمت هفت هزار ساله است. یکی از مهمترین مراکز باستان‎شناسی ایران به شمار می‎رود. بسیاری از تاریخ‎نگاران از آن به عنوان شهری با تمدن جهانی یاد می‎کنند. در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو قصد داریم شما را با فاصله تهران تا کاشان آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فاصله تهران تا کاشان

مسافت تهران تا کاشان چقدر است؟

با توجه به این که کاشان در استان اصفهان قرار دارد بسیاری از پایتخت‎نشینان دوست دارند پیش از ورود به اصفهان از کاشان دیدن کنند. تجربه بازدید از جاذبه‎های گردشگری و تاریخی فراوان این شهر در صفحه اینستاگرام هر مسافری ثبت خواهد شد. فاصله زمانی و مسافت تهران تا کاشان براساس نوع وسیله نقلیه انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

اگر قصد دارید در فصل گلاب‎گیری یا هر تاریخ دیگری از تهران به این شهر زیبای کشورمان بروید باید مسافتی در حدود 244 کیلومتر را در عرض 2 ساعت و 24 دقیقه طی کنید. بنابراین قبل از سفر تجهیزات کامل خود را بردارید و شب را در یکی از بهترین هتل‌های کاشان سپری کنید. شما می‌توانید بسته به شیوه سفر در حین سفر از شهرها و مکان‎های جذاب زیادی دیدن کنید که در ادامه به آن‎ها نیز می‎پردازیم.

روش‌های سفر از تهران تا کاشان

بدون شک نوع سفر روی تجربه آن و همچنین مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به شما خواهیم گفت شما از چه روش‎های مختلفی می‌توانید برای طی کردن مسافت تهران تا کاشان استفاده کنید.

فاصله تهران تا کاشان با قطار

سفر با قطار جذابیت‎های خاص خود را دارد و بسیاری از افراد نگاه به بیرون از قطار در حین حرکت را دوست دارند و به عبور سریع از مناطق مختلف خیره می‎شوند. اگر قصد دارید از تهران با قطار به کاشان بروید باید سفر را از میدان راه‎آهن تهران شروع کنید. ناوگان ریلی کشور فاصله بین این دو شهر را در عرض 2.5 ساعت طی می‎کند و در طول سفر می‎توانید با یک هندزفری و مقداری موسیقی آرام به بیرون نگاه کنید.

 

فاصله تهران تا کاشان با قطار


فاصله تهران تا کاشان با ماشین

بدون شک حوصله سفر با ماشین شخصی در عصر ترافیک و شلوغی دیگر مانند قدیم نیست و می‎تواند یکی از خسته‎کننده‎ترین شیوه‎های سفر باشد. ولی زمانی که خودرو شخصی مناسبی داشته باشید و همچنین بدانید در مسیر حرکت به مقصد توقف و حرکت دست خودتان است و می‎توانید از جاذبه‎های مختلف دیدن کنید، شاید با میل بیشتری دل به جاده بسپارید. سفر از تهران به کاشان با ماشین با توجه به فاصله بسیار کوتاه بین این دو شهر نباید سخت به نظر برسد. برای این که از تهران به شهر گلاب بروید بهترین مسیر زمینی استفاده از اتوبان تهران تا قم است. پس از ورود به این اتوبان به سمت قم بروید و بعد از رسیدن به این شهر مذهبی ایران و پیش از اتمام بزرگراه مسیر خود را به طرف اتوبان قم تا کاشان تغییر دهید و با فراغ خیال به سمت کاشان بروید.

مسافت تهران تا کاشان با اتوبوس

 برخی از افراد همچنان با اتوبوس به شهرهای گوناگون می‎روند که بدون شک یکی از دلایل آن‎ها هزینه کمتر است. گرچه زمانی که با تورهای گروهی می‎روید محیط اتوبوس حتی می‎تواند در مسافت تهران تا کاشان بسیار مفرح‎ باشد. اگر می‎خواهید با اتوبوس از تهران به سمت میزبان حمام فین حرکت کنید کافی است به پایانه جنوب بروید و با تهیه بلیط کاشان در میدان شهید زجاجی سوار اتوبوس‎های کاشان شوید.

همچنین تعدادی از اتوبوس‎های این شهر از پایانه غرب (آزادی) پایتخت را ترک می‎کنند. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران تا کاشان در شرایط عادی دو ساعت و نیم طول می‎کشد که البته باید توجه کنید امکان توقف در طول مسیر برای دیدن جاهای مختلف وجود ندارد! در فاصله تهران تا کاشان شما را با شهرهای مختلف در مسیر آشنا خواهیم کرد تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

فاصله تهران تا شهرهای مختلف کاشان

در ادامه می‎خواهیم به فاصله تهران تا شهرهای مختلف کاشان اشاره کنیم. علاوه بر فاصله زمانی و مکانی کمی در مورد آن‎ها توضیح دهیم تا خاطره سفر به کاشان ماندگارتر شود.

فاصله تهران تا برزک کاشان

برزک با پیشینه‎ای بیش از 5 هزار سال در 54 کیلومتری غرب کاشان و در دامنه کوه‎های پر غرور کرکس در دره‎ای بزرگ و وسیع خودنمایی می‎کند. دره‎هایی که در بهار یک‎دست سبز می‎شوند و چشمه‎های آب شیرین و باغ‎های میوه ظاهری مسحورکننده به این مکان داده‎اند.

از جاذبه‎های گردشگری در فاصله تهران تا برزک کاشان می‎‌توانیم به تپه تاریخی قلعه، رودخانه و جاده تفریحی توریستی سعدآباد، زیارتگاه امام‎زاده سراج‌الدین بن موسی بن جعفر، خانه تاریخی روحانی، آب انبار قاجاری، آسیاب آبی قدیمی، چشمه احمدآباد و غیره اشاره کنیم. همانطور که اشاره شد در فاصله تهران تا کاشان جاذبه‌های فراوانی وجود دارد، که شما را شگفت زده خواهد کرد.

بدون شک سوغاتی اول برزک گلاب و گل محمدی است ولی پس از آن این مکان را به اسم شاه‎توت آن می‎شناسند. همچنین مسافران مسافت تهران به کاشان می‎توانند انواع عرقیات سنتی این شهر را با بهترین کیفیت بخرند. برای رفتن به برزک دو مسیر اصلی وجود دارد یکی اتوبان تهران – قم – کاشان که در بالا اشاره کردیم و دوم اتوبان تهران – ساوه سلفچگان ـ دلیجان. مسافت تهران تا برزک کاشان از هر دو مسیر اندکی از 200 کیلومتر بیشتر است و برای رسیدن به این محل به میانگین 3 ساعت زمان نیاز دارید.

 

فاصله تهران تا برزک کاشان

 

فاصله تهران تا ابیانه کاشان

امکان ندارد بخواهید به کاشان بروید و دیدن یکی از پنج روستای معروف ایران را فراموش کنید. روستایی که در کتاب لونلی پلنت عنوان یکی از جاذبه‎های گردشگری ایران را به خود اختصاص داده است. مردم بومی این جا به ابیانه «ویونا» می‎گویند که به معنای بید و ویانه یعنی بیدستان است. این روستا که مانند نقاشی بر سطح زمین خودنمایی می‎کند در ارتفاع 2222 متر دریا قرار دارد و به ثبت آثار ملی رسیده است.

برای این که به این روستای مشهور برسید فاصله تهران تا ابیانه کاشان مسافتی نزدیک به 298 کیلومتر را در یک فاصله زمانی کمی بیشتر از 3 ساعت باید طی کنید. بهترین مسافت بین تهران تا ابیانه کاشان، انتخاب اتوبان قم است و مسیر دیگر جاده کاشان – نطنز و اتوبان کاشان – اصفهان است و با انتخاب هر کدام از آن‎ها به کمک تابلوهای راهنمایی رانندگی می‎توانید به سمت این روستا هدایت شوید. درست است که فاصله تهران تا کاشان به صورت کویری است اما همانطور که می‌بینید جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌تواند هر انسانی را مشتاق کند.

روستا از گردشگران خود با جاذبه‎هایی مانند موزه مردم‎شناسی، آتشکده هارپاک، مسجد پرزله و خانه‎های گوناگون تاریخی و پوشش مردمانش پذیرایی می‎کند. اگر وقت دارید می‎توانید یک شب در روستای ابیانه اقامت کنید تا بعداً به بازدید معبد نیایش مهر (هینزا) و قلعه پال بروید. در برگشتن از این روستا نیز می‎توانید با خود سوغاتی‎هایی مانند برگه خشک سیب و زردآلو و صنایع دست‎ساز چوبی بیاورید.

 

فاصله تهران تا ابیانه کاشان

 

فاصله تهران تا نیاسر کاشان

یکی دیگر از دیدنی‎های اطراف کاشان شهر زیبای نیاسر است که در 24 کیلومتری شمال غرب کاشان قرار گرفته است و اهالی پایتخت با طی مسافت تقریباً 230 کیلومتر می‎توانند از یکی از کهنسال‎ترین روستاهای ایران دیدن کنند. پیشینه سکونت انسان در این روستا به سده‎های ششم و هفتم بر می‎گردد و «نیاسر» در زبان محلی به معنای «سایه» و «سرما» است که با توجه به آب و هوای خنک این محل منطقی به نظر می‎رسد. نیاسر یک ییلاق عالی برای فرار از گرما است و به همین دلیل پادشاهان ساسانی توجه خاصی به آن داشتند. بسیاری از افراد نیاسر را به اسم آبشار مشهور آن می‎شناسند که فاصله تهران تا نیاسر کاشان در حدود 264 کیلومتر است و باید برای رسیدن به آن 2 ساعت و 55 دقیقه از فاصله تهران تا کاشان را رانندگی کنید.

نیاسر یکی از سه مرکز مهم گلا‎ب‎گیری، عرقیات گیاهی و گل محمدی در ایران است و می‎توانیم از جاذبه‎ های گردشگری و باستانی آن به چهارطاقی نیاسر، آبشار نیاسر، پناهگاه زیرزمینی به اسم سوراخ رئیس، گرمابه صفوی و نیایشگاه‎های مجاور اشاره کنیم که امروزه به مسجد تبدیل شدند.

 

فاصله تهران تا نیاسر کاشان

 

فاصله تهران تا قمصر کاشان

یکی دیگر از توابع شهرستان که فصل گلاب‎گیری پر از گردشگر می‎شود شهر زیبای قمصر است که همچنین آب و هوای معتدل و خنک آن در فصل گرما افراد زیادی را به این مکان جذب می‎کند. فاصله تهران تا قمصر کاشان در حدود 282 است. و با طی این مسافت در عرض 3 ساعت و 5 دقیقه می‎توانید به شهر گلاب‎ها برسید. شهری که آثار تاریخی دوره سلجوقیان در آن خودنمایی می‎کنند و در برگشت می‎توانید شیرینی جوزقند، صنایع دستی شیشه‎ای و قالی را به عنوان یادگار با خود بیاورید. از جاهای دیدنی قمصر می‎توانیم به سد قمصر اشاره کنیم که تاریخ ساخت آن به قرن پنجم هجری بر می‎گردد و همچنین باغ پرندگان قمصر، موزه گلاب قمصر، سرای خاتون و کاروانسرای عباسی. قمصر کاشان، این جاذبه زیبا حتماً ارزش طی کردن فاصله زمانی تهران تا کاشان را دارد.

 

فاصله تهران تا قمصر کاشان

 

فاصله تهران تا راوند کاشان

راوند یکی از شهرهای کاشان است که با جمعیتی در حدود 30 هزار نفر در مرکز ایران و هفت کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته است. برای رسیدن به این محل بهترین مسیر در مسافت تهران تا کاشان استفاده از اتوبان قم – کاشان است. اگر به این شهر تاریخی رفتید و فاصله تهران تا راوند کاشان را طی کردید می‎توانید از جاهایی مانند دژ قلعه تاریخی مورچان، خانه تاریخی منصوری‎ها، خانه تاریخی عمارت و خانه تاریخی کاشانی دیدن کنید.

 

فاصله تهران تا راوند کاشان

 

فاصله تهران تا بادرود کاشان

در سفرتان بین فاصله تهران تا کاشان حتماً سری به یاقوت سرخ ایران بزنید که مانند جواهری روی دشت فلات مرکزی ایران خودنمایی می‎کند. بادرود سالیانه نزدیک به 40 تن انار به خارج و داخل ایران صادر می‎کند. فاصله  تهران تا بادرود کاشان 311 کیلومتری تهران قرار گرفته است؛ پس از رسیدن به کاشان 60 کیلومتر دیگر را باید طی کنید تا به بادرود برسید. تاریخ‎نویسان این شهر را به عنوان پایتخت تاریخی فلات مرکزی ایران معرفی کردند. هنگام بازدید از این شهر حتماً سری به گرمابه تاریخی نوقه، خانه‎های تاریخی محقق الدوله، رهگشای، مدیر و مدبرالملک و همچنین پرستش‌گاه آدینه بزنید.

 

فاصله تهران تا بادرود کاشان

 

کلام پایانی

ما در این مقاله به اطلاعات کامل مسافت و فاصله تهران تا کاشان هوایی، ریلی، با ماشین شخصی و اتوبوس برحسب کیلومتر و زمان بهمراه نقشه فاصله تهران تا شهرهای کاشان و اطلاعات مفید برای سفر پرداختیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شیدا ۱۴۰۲/۹/۹

منم برای گلابگیری به نیاسر رفتم در عین حال که طبیعت زیبایی داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

شیدای عزیز سپاسگزاریم از ثبت نظرتون در سایت رهی نو شاد و پیروز باشید

رضا ۱۴۰۲/۵/۲۹

با تشکر از زحماتتون و مطالب مفیدی که جهت راهنمایی مسافرین در سایت قرار دادید، امیدوارم موفق باشید.

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۳۱

رضای عزیز ممنون از شما و وقتی که برای مطالعه مقاله ما گذاشتید امیدواریم که این اطلاعات بتونه به سفرهای بهتری برای عزیزان منتهی شود و رهی نو همواره در کنار شما هست

مینا ۱۴۰۲/۳/۲۰

بسیار جالب خیلی از این جاها به گوشم نرسیده بود ممنون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲۴

مینای عزیز خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مطالعه کردید خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده و امیدواریم سفرها و اقامتهای جذابی رو داشته باشید و ما هم افتخار همراهی کردن و ارائه خدمات رهی نو رو به شما داشته باشیم. شاد و سلامت باشید

مهدی ۱۴۰۱/۶/۱۵

سلام. از مطالب مفیدی که تهیه کردید استفاده کردم.

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

مهدی عزیز باعث افتخار ما هستش که این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته است.

art14 ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

رهی نو سپاس از زاویه نگاه زیبا به این مسیر گردشگری و نیز پرداختن به میانه ی مسیر؛با متنی خوشخوان

  مدیر سایت۱۳۹۸/۱۱/۲۶

سلام! ممنون از شما و توجهتون :)

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...