رَهی نو

هتل های کاشان

اطلاعات مفید برای اقامت در هتل های کاشان 

یکی از جذابیت‌های مسافرت، تجربه سفر به نقاط مختلف با آب‌وهوای متنوع است. از جنگل‌های شمال تا کویرهای جنوب، هرکدام به نوع خود دیدنی و جذابند. یکی از این شهرهای تماشایی، کاشان است. شهری محصور میان دیوارهای تاریخ که محال است چیزی از باغ فین یا گلابش نشنیده باشید. کاشان، نگین استان اصفهان 7000 سال است که میان کویر مرکزی و کوهستان کرکس جا خوش کرده است. شهری که باید آن را تاریخ مجسم دانست. در این مطلب با ما همراه باشید تا با کاشان دیدنی و اقامت‌گاه‌هایش بیشتر آشنا شوید.

 

سفر و اقامت در مهینستان کاشان
 

اقامت در هتل‌های کاشان، تجربه‌ای متفاوت

کاشان یک شهر توریستی است و به همین دلیل هتل‌های فراوانی دارد. هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که دست‌کمی از دیدنی‌های این شهر ندارند. شما در کاشان هم هتل‌های لوکس و مدرن پیدا می‌کنید و هم هتل‌های باقیمت مناسب و نسبتا ارزان‌تر. بااین‌حال هرکدام از این هتل‌ها زیبایی‌های خاص و جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

 

بهترین هتل‌ های سنتی و مدرن کاشان

در کاشان برخی از خانه‌های قدیمی و چند صدساله تغییر کاربری پیداکرده‌اند و با حفظ بافت قدیمی و زیبایی‌های سبک معماری ایرانی، به هتل‌هایی مجلل با امکاناتی به‌روز تبدیل شده‌اند. هتلِ سرای عامری‌های کاشان، هتل سنتی منوچهری، هتل آریانا اسپا، هتل درب باغ کاشان، هتل مهینستان راهب کاشان ازاین‌دست هتل‌ها هستند. جالب است بدانید که هتل مهینستان راهب کاشان به‌عنوان لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی ایران شناخته‌شده است. همین‌طور هتل آریانا تنها هتل تاریخی مجهز به اسپا در ایران است. به‌علاوه همگی از امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ برخوردارند. به‌غیراز سرای عامری‌ها و هتل آریانا سایر هتلهای سنتی لوکس مجهز به پارکینگ هستد. هتل منوچهری امکانات ویژه‌ای ازجمله اجاره اتومبیل (Rental car) را برای مهمانانش درنظرگرفته است. درواقع در این هتل‌ها می‌توانید سنت و مدرنیته را در کنار هم تجربه کنید. قیمت این هتل‌های سنتی از 420 هزارتومان شروع می‌شود.

 

هتل سرای عامری ها از بهترین هتل های کاشان

 

اگر علاقه دارید در یک شهر تاریخی در هتلی لوکس و نوساز اقامت داشته باشید، در این صورت هتل نگارستان و هتلِ خانه رز انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. هتل نگارستان دارای 8 طبقه و 56 باب اتاق دوتخته وسه‌تخته است. مهمانان در این هتل می‌توانند امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و اینترنت رایگان بهره ببرند. از مهم‌ترین جذابیت‌های هتل نگارستان این است که چشم‌انداز تمامی اتاق‌هایش باغ فین است. مزیت بی‌نظیری که لذت سفر را برایتان چندین برابر خواهد کرد. هتل خانه رز هم یک مجتمع تفریحی و اقامتی زیبا است که باغ ایرانی‌اش دل هر مسافری را می‌برد. تعداد اتاقها و ظرفیت پارکینگ در این هتل محدود است و از امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت و تالار پذیرایی برخوردار است. شروع قیمت در این دو هتل از 220 هزارتومان است که نسبت به لوکس بودنشان و سرویسهایی که ارائه می‌دهند قیمت بسیار مناسبی است.

 

هتل‌ های با قیمت مناسب کاشان

اگر در کاشان به دنبال هتل‌های زیبا و با قیمت مناسب هستید، خوب است بدانید که هتل‌های بسیاری را پیدا خواهید کرد. این هتل‌ها بااینکه قیمت کمتری دارند اما به جرات می‌توان گفت چیزی از زیبایی‌هایشان کم نشده است. هتل‌های تاریخی و چند صدساله‌ مانند هتل تاریخی احسان، خانه ادیب، هتل خورشید اردهال کاشان، اقامتگاه سنتی سرای ملک کاشان، هتل سنتی خادمی، اقامتگاه‌های اصیل و جذابی هستند که امکانات رفاهی مختلفی ارائه می‌کنند. هتل احسان فاقد پارکینگ است اما دارای امکاناتی مانند رستوران، اینترنت، دوچرخه‌سواری، موزه، گالری، سالن نمایش فیلم و کارگاه سفال برخوردار است. خانه ادیب علاوه بر این‌ها تور کاشان‌گردی نیز دارد. سرای ملک کاشان و هتل خادمی امکانات کمتری ارائه دارند اما همگی اتاق‌های مجهزی را در اختیار میهمان خود قرار می‌دهند. 
هتل‌های امیرکبیر، کوثر، هتل آپارتمان شیرین و هتل گلستان قمصر کاشان هم هتل‌های نوسازی هستند که نسبت به قیمتشان امکانات رفاهی مناسبی را ارائه می‌دهند. هتل امیرکبیر و گلستان قمصر دارای اماناتی همچون رستوران، پارکینگ و اینترنت هستند. هتل آپارتمان شیرین دارای کافی شاپ وو اینترنت رایگان است و خدماتی مانند خدمات تور و خانه‌داری به مسافران ارائه می‌کند. شروع قیمت در این هتل‌ها از 195 هزارتومان تا 260 هزارتومان است.

 

هتل‌ های ارزان کاشان

در کاشان هتل‌های ارزان بسیارند. هتل‌هایی زیبا و سنتی که سرشار از جذابیت‌های دل‌نشین تاریخی هستند و با قیمت‌های بسیار خوبی پذیرای مهمانان و مسافران این شهر هستند. هتل‌های خانه نقلی کاشان، فانوس ویونا، خانه دوست، سرای سنتی میرزا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی خانه کمال‌الملک و کوشک آقا محمد، در این دسته قرار می‌گیرند. مکان‌های خاص و دلپذیری که تاریخ را روایت می‌کنند. این اقامتگاه مانند یک خانه هستند و در حد خود دارای امکانات مناسبی مثل پارکینگ (با ظرفیت‌های محدود) کافی شاپ، اینترنت و ... هستند. برخی نیز خدماتی ویژه ارائه می‌دهند؛ برای مثال هتل فانوس ویونا علاوه بر رستوران ایرانی دارای یک رستوران هندی نیز هست. شروع قیمت در این اقامتگاه‌ها از 140 تا 160 هزارتومان است.


هتل سیاح و هتل‌آپارتمان مریم نیز هتل‌های تک‌ستاره‌ای هستند که نسبتا نوسازترند و امکانات مناسبی را با قیمتی ارزان به مسافران ارائه می‌کنند. قیمت اتاقها در هتل سیاح از 170 هزار تومان و هتل آپارتمان مریم از 182 هزارتومان است.

 

از کاشان چه سوغاتی به یادگار ببریم؟

همه ما کاشان را به‌عنوان شهر گلاب و عرقیجات اعلاء می‌شناسیم اما از خوراکی‌ها و صنایع‌دستی‌هایش هم نمی‌شود گذشت. شیرینی حاجی بادومی که از پودر قند و پودر بادام تهیه می‌شود یکی از شیرینی‌های فرداعلای کاشان است. باقلواهای خوش‌طعم کاشان با مغزهای گردو، پسته، بادام، فندق و بادام زمینی را هم نمی‌شود از قلم انداخت. کلوچه‌های کاشان  با عطر هل و زعفران و مغز پسته حلاوتی دل‌پذیر دارند. نکته جالب اینجاست که کاشانی‌ها پیشنهاد می‌کنند حتما کلوچه و پشمک را با هم میل کنید چراکه خوشمزگی‌‌اش چند برابر می‌شود. پس اگر به کاشان سفر کردید حتما به بازار سنتی کاشان سر بزنید و از این خوراکی‌های خوشمره بخرید و بچشید.
از صنایع‌دستی کاشان هم حتما بسیار شنیده‌اید. محال است شهری با چنین قدمت تاریخی صنایع‌دستی‌اش زبانزد خاص و عام نباشد. حالا از کدام هنر دستی بگوییم؟ از فرش و گلیم کاشان با طرح‌های ایرانی بی‌همتایشان یا از کاشی‌سازی، نساجی، گیوه‌بافی، مسگری و زیلوبافی بگوییم؟ هنرهایی که هرکدام دنیایی از هنر و اصالت هستند. مطمئنا هرکدام از این هنرهای دست‌ساز را ببینید وسوسه خواهید شد که نمونه‌ای از هرکدام را با خود به یادگار ببرید. یکی از هنرهای ناب کاشان، شَعربافی است، هنری که عمر350 ساله در کاشان دارد. شعر نوعی پارچه است که شعربافان آن را از ابریشم می‌بافند. درواقع کاشانی‌ها شعربافی را معادل پارچه‌بافی می‌دانند.

باوجوداینکه این شهر آب‌وهوای کویری دارد اما در فصل بهار هوای مطبوعش مست‌کننده است، بهترین زمان سفر به در اردیبهشت‌ماه که همزمان با مراسم گلاب‌گیری نیز هست.بهترین شهرهای برای سفر در اردیبهشت ماه را اینجا بخوانید. هوای دلپذیر، زیبایی این مراسم و عظمت تاریخی این شهر دست‌به‌دست هم می‌دهند و لذت سفر را تا همیشه در ذهنتان حک می‌کنند. خلاصه که هرچه از  شهر گل و آفتاب بگوییم کم است. بدون شک آنچه را که دیدنی است نمی‌شود با کلمات توصیف کرد. سفر به کاشان از تجربه‌های نابی است که هرکسی باید آن را تجربه کند.    
 

 

دیدنی‌های طبیعی و تاریخی کاشان

ارمغان عمر هزاران ساله کاشان، دیدنی‌های تاریخی بسیار کاشان است. خانه‌ها و بناهای چند صدساله که تجلی باشکوهی از تاریخ را نمایش می‌دهند. بدون شک مشهورترینشان باغ فین کاشان است که هر آنچه همه باغ‌های ایرانی از زیبایی و دلنوازی دارند باغ فین همه را یکجا دارد. بی‌دلیل هم نبوده که در دوره‌های مختلف تاریخی این مکان، موردتوجه شاهان بوده است. در بخش جنوبی این باغ نیز حمام فین قرار دارد که برای همه ما یاد امیرکبیر را زنده می‌کند. مزار سهراب سپهری نیز از دیگر مکا‌ن‌های ارزشمند کاشان برای دوستداران فرهنگ و ادب است.

 

سفر و دیدن از کاشان


مساجد قدیمی این شهر مثل مسجد جامع کاشان، مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان برای هر مسافری حرف‌های گفتنی بسیاری دارند. آتشکده نیاسر و تپه‌های سیلک نیز تمدن هزارساله‌ی این شهر را به رخ می‌کشند. به‌علاوه کاشان پر است از خانه‌های قدیمی. از آن خانه‌هایی که اتاق‌های دورتادوری و حوض بزرگ میان حیاط و پنج‌دری‌هایشان، حال و هوای ایران قدیم را زنده می‌کند. خانه‌هایی مثل خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، خانه عامری‌ها، که البته بسیاری از آن‌ها به هتل تغییر کاربری داده‌اند.
غار نیاسر (غار تالار رئیس) و غار چال نخجیر از جاذبه‌های طبیعی کاشان هستند. گفتنی است که غار چال نخجیر به‌عنوان یکی از زیباترین غارهای آهکی جهان به شمار می‌آید. از ابیانه و قمصر کاشان هم نمی‌شود گذشت. اگر بتوانید اردیبهشت خودتان را به مراسم گلاب‌گیری قمصر برسانید که دیگر واقعا معرکه است!

جاذبه های گردشگری کاشان


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...