رَهی نو

تفریحات مناسب تابستان

تعداد بازدید: ۱۱۲۶۸ ۱۲ تیر ۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم با توجه به تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها که بهترین فرصت برای تفریح و استراحت برای فرزندان و خانواده‌هاست، تعدادی از بهترین تفریحات برای استفاده مناسب از این فصل گرم را برای شما توضیح دهیم. تا با استفاده از این پیشنهادات برنامه‌ای مناسب برای تابستان تدارک ببینید و به بهترین نحو لحظات خوش برای خود و خانواده‌تان بسازید. عموم این موارد به ذهن هر فردی آمده است اما قصد ما از این مقاله نکاتی است که در مورد هر کدام از این تفریحات ذکر می‌شود. شاید یکی از این تفریحات را، مانند تفریحات شبانه در بام تهران که برعکس روزهای گرم دارای نسیم خنک است، فراموش کرده باشید.

 

 

1. مسافرت در تابستان

از بهترین تفریحات در فصل تابستان مسافرت است. مسافرت می‌تواند سفر به حواشی شهر خود و یا به اقصی نقاط ایران و حتی به کشورهای خارجی باشد. در هر حال، سفر در تابستان بسیار لذت بخش است و انرژی لازم برای شروع مجدد کار و تلاش را به انسان می‌دهد.

مسافرت در تابستان

 

اگر از آن دسته افراد نباشید که بهترین تفریح تابستانی را «خواب، کتاب، کباب» می‌دانند و ترجیح می‌دهند در خانه زیر کولر بنشینند و کتابی ورق بزنند و از خوردن غذا لذت ببرند، قطعاً با سفر تابستانی موافق خواهید بود.

 سفر از آن دسته کارهایی است که باید به آن عادت کرد و اگر برای مدت زیادی به سفر نروید، سفر کردن برایتان سخت شده و دیگر لذت بخش نخواهد بود. با  توجه به اهمیت روانی سفر کردن، بهتر است که حداقل سالی یکبار به سفر بروید.

2. ورزش ضروری و لذت بخش

ورزش یکی دیگر از بهترین تفریحات در فصل تابستان است و چه ورزشی مفرح‌تر از شنا در فصل تابستان. آب‌تنی و شنا قطعاً یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های اجتماعی در فصل تابستان در سرتاسر دنیا است. سواحل دریاها در فصل تابستان اغلب بسیار شلوغ هستند و این خود گواهی بر اهمیت آب‌تنی و شنا در فصل تابستان در بین مردم است.

 

ورزشهای  تابستانی

 

فرح و تفریح هر دو ریشه عربی دارند و در فارسی می‌توان آنها را به خوشی و خوشگذرانی ترجمه کرد. اما با توجه به آنکه در طی تاریخ واژه خوشگذرانی بار معنایی منفی گرفته، واژه تفریح عربی جایگزین آن گشته است. تابستان با تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها همراه بوده و این یک فرصت برای انجام تفریحات خانوادگی در این فصل است. اغلب خانواده‌ها در تابستان برنامه‌هایی را برای بیشتر با هم بودن و بیشتر لذت بردن از جمع خانوادگی تدارک می‌بینند. این برنامه‌ها از دورهمی‌های ساده خانوادگی تا مسافرت و یا گردش‌های محلی و... را شامل می‌شود.

برای سفر و مسافرت در تابستان افراد مختلف سلایق مختلفی برای انتخاب بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستان دارند. یکی شهرهای گرمسیر را انتخاب می‌کند و دیگری شهرهای سردسیر و دیگری شهرهای شمالی را و شرجی طاقت فرسای شمال در فصل تابستان را به خاطر شنا به جان می‌خرد. اما قطعاً همگی به سفر و مسافرت در این فصل علاقه دارند و از آن لذت می‌برند.اگر نمی‌دانید در تابستان به کجا سفر کنید این مقاله را بخوانید: لیست بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستان که باور نمی‌کنید 

 

3. شنا و آب‌تنی در گرما

استخرها و شهرهایی که به دریا نزدیک هستند هر دو در تابستان با هجمه افراد مواجه می‌شوند. شلوغی بیش از حد استخرها در فصل تابستان موجب می‌شود که درصد کلر آب را به قدری بالا ببرند که پوست آدم را بسوزاند و در شهرهای شمالی هم ترافیک افراد در کنار دریا به قدری زیاد است که عملاً بدون مزاحمت نمی‌توان از آبتنی لذت برد. ولی تمام این مسائل باعث نمی‌‌شود که قید شنا کردن در تابستان را بزنیم.

 

شنا و تفریح در تابستان

 

از حوض‌های قدیمی در خانه مادربزرگ تا استخرهای های‌کلاس در هتل‌های درجه یک کشور، تا یک گوشه دنج دریا در شهرهای  نوشهر و یا چالوس همگی مأمن افراد مختلف از خردسالان تا افراد مسن در فصل تابستان خواهند بود.

همان‌طور که گفتیم این موضوع مختص ایران نبوده، در کشورهای ایتالیا و اسپانیا میزان افرادی که برای تابستان به کنار دریا می‌روند اغلب از جمعیت شهرهای ساحلی بسیار بیشتر است.

 

4. گردش و تفریحات شبانه

شهرهایی مانند تهران، کرج، دزفول، شوش و... دارای روستاها و شهرهایی در اطراف هستند که ارتفاع‌شان از سطح دریا بالا بوده و آب و هوای خنکی دارند. این موضوع باعث شده است که مردمان ساکن در این شهرها برای مسافرت نیازی به طی مسافت طولانی نداشته باشند. مثلاً مردم کرج به راحتی با چند ساعت رانندگی به روستای طالقان می‌روند و از آب و هوای آن لذت می‌برند.

 

تفریحات شبانه تهران در بام تهران

 

_  بام تهران: در تهران عموماً مردم به علت شیب‌دار بودن سطح شهر و وجود بادهای خنک در شب هنگام به مناطق مرتفع همچون بام تهران می‌روند تا از منظره شهر لذت ببرند و خستگی روزی گرم را بدر کنند.

_ مجموعه‌های سرپوشیده : در تهران باشگاه‌ها و مجموعه‌های بازی سرپوشیده زیادی همچون بولینگ و... وجود دارد که می‌توان بدون حس کردن ذره‌ای گرما تفریح کرد و لذت برد. 

_ کوه‌های تهران‌ : با وجود گرم بودن این مناطق در طول روز، در شب‌های گرم تابستان  به علت وجود رودخانه، این کوه‌ها و سفره خانه‌های اطراف آن دارای آب و هوای بسیار متعادل در شب است.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...