رَهی نو

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستان

تعداد بازدید: ۲۳۷۸۱ ۵ تیر ۱۳۹۷

اگر بخواهیم شور و حرارت تابستان را با حال و هوای سفر ترکیب کنیم، می‌توان این فصل را یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر دانست، به‌خصوص که در کنار تعطیلات تابستانی احتمالا شاهد موج زیادی از گردشگران باشیم که همراه ما راهی سفر شده‌اند. 

اما؛ در بین همه شهرهایی که مقصد اصلی برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود، شهرها و مقاصدی وجود دارند که جزو بهترین مقاصد سفر در تابستان هستند؛ چه از بابت خلوت بودن و چه از بابت طبیعت بی‌نظیر و بکری که دارند. در این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ‌تان را در سؤال تابستان کجا بریم پیدا کنید. 

ناگفته نماند، به هرجای ایران که بخواهید سفر کنید، می‌توانید از طریق سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، اتاق مدنظرتان را رزرو کرده و با خیال راحت به سمت مقصد حرکت کنید. همچنین، باتوجه به تعداد نفرات، بودجه و انتظاری که از اقامتگاه دارید، هتل متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

در تابستان به کجای ایران سفر کنیم؟

در-تابستان-به-کجای-ایران-سفر-کنیم

شمال تحت هر شرایطی یکی از پایه ثابت‌ترین مقصدهای تمام ایران به خصوص تهرانی‌ها است. با این وجود اگر به دنبال هوای معتدل و خنک در گرمای تابستان هستید، مناطق دیگری هم وجود دارد که می‌تواند سفر تابستانی‌تان را جذاب کند؛ خنک‌ترین مناطقی که اثری از شور و حرارت گرمای تابستان در آنجا نیست و هوایی به تازگی بهار را به شما هدیه می‌کنند. بسیاری از روستاها و شهرهای ایران با طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی وجود دارند که شاید کمتر در مورد آن‌ها شنیده باشید. به خصوص در تعطیلات تابستانی که اکثر مسافران به سمت مشهد، شیراز، شمال و ... سفر می‌کنند، شما می‌توانید به شهرهای خنک‌تری بروید که خبری از شلوغی و ازدحام مسافران تابستانی در آن نیست؛ شهرکرد و کردستان یکی از این مناطق هستند. در ادامه رهی نو بقیه شهرهای مناسب برای سفر تابستانی را نیز برایتان گفته است.

مکان‌ های مناسب برای سفر در فصل گرما

مکان‌های-مناسب-برای-سفر-در-فصل-گرم

ییلاق و قشلاق همواره در میان اقوام ایرانی و علی‌الخصوص دامداران رایج بوده و این فرهنگ همچنان در میان خانواده‌ها حفظ شده است. البته زندگی شهری و ایجاد مشاغل دولتی باعث شده که اغلب ما دیگر نتوانیم زمان تابستان در شهرهای سردسیر و در زمستان در شهرهای گرمسیر زندگی کنیم و به ناچار در یکجا اقامت گزیده و مسافرت تنها در ایام تعطیلات انجام می‌شود. این امر باعث شده است که در ایران دو مسافرت عمده یعنی مسافرت نوروزی و مسافرت تابستانی داشته باشیم.

مسافرت‌های تابستانی که موضوع بررسی ما در این جاست، با توجه به تعطیلات سه ماهه دانش آموزان و معلمان و دبیران و مدیران مدرسه و... علاقه‌مندان بسیار در میان مردم دارد و اغلب سعی می‌کنند حتی به مدت چند روز هم که شده در تابستان به مسافرت بروند. مسافرت در تابستان اغلب به مقصد شهرهای سردسیر صورت می‌گیرد. شهرهایی مانند کرج و اصفهان اغلب مقصد سفر مردمان ساکن جنوب و جنوب غربی ایران هستند و شهرهایی مانند اردبیل، تبریز و شهرهای شمالی نیز مقصد سفر ساکنان پایتخت و شهرهای مرکزی و غربی ایران هستند.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستانی 

اگر از سفر کردن تهرانی‌ها برایتان بگوییم، باید گفت که اکثریت اهالی تهران در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تابستانی سفر به شمال را انتخاب می‌کنند. حالا اگر از این شهر پرطرفدار فاکتور بگیریم، شهرهای زیبا و بکری در ایران وجود دارد که شاید کمتر کسی سراغ آن رفته باشد. در ادامه با هم سری به این شهرها می‌زنیم. آماده حرکت باشید!

بهترین-شهرهای-ایران-برای-مسافرت-تابستانی

 شهرکرد 

اگر بنا باشد به شهری رفته و در گرمای تابستان نفسی تازه کنید، شهرکرد یکی از بهترین مکان‌ها است. اینجا به ‌خاطر ارتفاعی که دارد، به عنوان مرتفع‌ترین شهرهای ایران شناخته شده است. با وجودی که این شهر زمستان‌های خیلی سردی دارد اما در عوض در تابستان هوای معتدلی که دارد گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است. پارک لاله، پارک جنگلی تهلیجان، موزه باستان‌شناسی، امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون و ... جاهای دیدنی این شهر مرتفع خوش آب و هوا هستند.

فیروزکوه

اگر تهران هستید و حوصله طی مسافت طولانی را ندارید، ماشین را برداشته و به سمت جاده فیروزکوه برانید. برای دو سه روز یا حتی یک روز تعطیلات هم که شده به این سمت بروید؛ فیروزکوه با داشتن طبیعتی بکر و زیبا، کاری می‌کند که حال و هوایتان تازه شود. تنگه واشی، در دل تابستان بهترین موقعیت برای بازدید را دارد. تنگه میشینه مرگ نیز با طبیعت بکری که دارد به عنوان چهارمحال و بختیاری تهران معروف است. چشمه‌های آب‌معدنی و روستاهای دیدنی فیروزکوه، شما را نمک‌گیر این منطقه خواهد کرد.

دماوند

از معروف‌ترین شهرهایی که به خصوص برای کوهنوردان محبوبیت خاصی دارد، شهر خوش آب و هوای دماوند است. این شهر با داشتن قله باشکوه دماوند، میزبان هزاران کوهنوردی است که دماوند را برای کوهنوردی خود انتخاب می‌کنند. اینجا بلندترین قله ایران و زیباترین اثرات کوه آتش‌فشان را در خود جای داده است. در دامنه کوه نیز شهر زیبای دماوند با آب و هوای نابی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تابستان است. آبشارهای تنگه لار و جنگلک، دشت مشا، چشمه سیاه سنگ، چشمه اعلا و ... از جمله جذابیت‌های دماوند زیبا است.

شهر آلاشت

حالا که همین حوالی به سر می‌برید، سری به شهر آلاشت بزنید و از خنک‌ترین شهرهای شمالی در تابستان لذت ببرید. در ارتفاعات آلاشت می‌توانید مهمان طبیعت زیبایی باشید که از ترکیب مه و آفتاب و جنگل برایتان فراهم شده است. اینجا یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان است؛ بنابراین اگر از تابستان و آب و هوای گرمش فراری هستید، آلاشت بهترین و بکرترین پناهگاه برایتان است.

کردستان

کردستان از آن شهرهایی است که با داشتن آب و هوای خوب، طبیعت زیبایی را هم در خود جای داده است؛ جایی که در کوچه و خیابان‌هایش مردم خونگرمی را می‌بینید که با لباس محلی، سرسخت و محکم اما دلنشین و خونگرم از شما استقبال می‌کنند. احتمالاً در این شهر به واسطه داشتن روحیه شاد مردم کردستان، روحیه شما نیز تغییر کند. این را از آهنگ‌های کردی می‌توان فهمید. این استان سردسیر بهار و تابستان‌های معتدلی دارد. در سفر به این استان می‌توانید به پارک جنگلی آبیدر یا روستای پلکانی پالنگان رفته یا از دریاچه زریوار در مریوان دیدن کنید. بعد هم به بانه رفته و مرکز خریدهای بانه را از خرید خالی کنید.

استان لرستان 

لرستان هم تابستان‌های زیبا و باشکوهی دارد. عروس آبشارهای ایران را در خود جای داده و قلعه‌های خشتی و چشمه‌های خروشان، طبیعتی زیبا را در آن به وجود آورده است. به تپه‌های چغا بروجرد بروید، از آبشارهای زیبای الیگودرز دیدن کنید، به قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد بروید و به کوهدشت و پلدختر و الشتر سلامی کنید. لرستان نیز با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که دارد از بهترین شهرها برای سفر به خصوص در تابستان است.

بهترین مقاصد سفر شهرهای سردسیر شمال غربی ایران هستند. طبیعت سرسبز و مردمانی مهمان نواز، شمال غربی ایران را به مقصد مناسبی برای مسافرت‌های تابستانه تبدیل کرده است.

اردبیل

امکان مسافرت از مسیر شهرهای شمالی و لذت بردن از طبیعت مسیر باعث شده است که شهر اردبیل به عنوان اولین شهر در شمال غربی برای مسافرت تابستانه انتخاب شود. اردبیل امروزه تفاوتی با یک پایتخت ندارد ظاهر شهر کاملاً مدرن و منطبق با شهرهای بزرک کشور است. با این حال هم‌چنان می‌توان از آب و هوای سرد و مطبوع آن در فصل گرما لذت برد. اگر اندکی با زبان ترکی آشنا باشید براحتی می‌توانید به روستاهای اطراف شهر اردبیل رفته و علاوه بر آب و هوای خوب از طبیعت زیبای روستاهای اطراف اردبیل نیز لذت ببرید.

پارس آباد و اولتان

این دو شهر هر دو جزء استان اردبیل بوده و یکی از دلایل مسافرت به این شهرها امکان سفر از آنها به شهرهای کشور آذربایجان است. نزدیکی این دو شهر به مرز باعث شده است تا علاقه مندان به بازدید از کشور آذربایجان از این دو شهر به آذربایجان مسافرت کنند.

جلفا

در استان آذربایجان شرقی واقع است و هم مرز بودن آن با شهر جلفای کشور ارمنستان موجب شده است که مسافران زیادی برای سفر به این کشور از شهر مرزی جلفا بازدید کنند. این شهر آب و هوای عالی و طبیعت بسیار زیبایی دارد.

شهر تبریز

شهر تبریز از دیرباز به خوش آب و هوا بودن معروف بوده و وجه تسمیه‌ی این شهر نیز سلامت آب و هوای آن است. اغلب ساکنان تهران و کرج و شهرهای اطراف پایتخت که اقوامی در تبریز دارند برای مسافرت تابستانه این شهر را انتخاب می‌کنند. بیشتر باغات این شهر در اثر شهر سازی نابود شده ولی هم‌چنان در روستاها می‌توان از سرسبزی شمال غربی ایران لذت برد.

مرند، صوفیان، شرفخانه، تسوج

این شهرها به دلیل نزدیکی به منطقه حفاظت شده‌ی میشو داغ بازدید کننده‌های زیادی در فصل تابستان دارند. در منطقه حفاظت شده و شهرهای اطراف، طبیعت بسیار بکر و زیبا است و گردشگران علاقمند به طبیعت قطعاً از مسافرت به این شهر ها لذت خواهند برد.

شهر ارومیه

مرکز استان آذربایجان غربی یکی از پربازدیدترین شهرهای شمال غربی ایران است. شهرهای اطراف استان آذربایجان غربی، به خصوص شهرهای غربی این استان، به دلیل هم‌مرزی با کشور ترکیه از جاذبه‌های گردشگری در تابستان محسوب شده و شهرهای مرزی این استان در تابستان با هجمه مسافران روبرو است.

بهترین مکان‌ های گردشگری خنک برای مسافرت در تابستان

سراغ بهترین مکان‌ها برای گردشگری می‌رویم. هر شهری که برای سفر در تابستان انتخاب کنید، جاهای دیدنی و مکان‌های گردشگری فراوانی دارد که سفر و لحظات خاطره‌انگیزی را برایتان خلق می‌کند. اما در ادامه بهترین مکان‌های گردشگری در شهرها را برایتان گفتم که حیف است در تابستان به آن جا سفر نکنید.

بهترین-مکان‌های-گردشگری-خنک-برای-مسافرت-در-تابستان

کوهرنگ

به استان سرسبز چهارمحال و بختیاری که بروید، طبیعت زیبایی را به آغوش خواهید کشید. یکی از این زیبایی‌ها متعلق به چشمه خروشان آب‌معدنی کوهرنگ است. یکی از خوش آب و هواترین مناطق تابستانی که جاذبه‌های طبیعی دیگری را نیز در خود جای داده است. بهترین زمان سفر به این جاذبه تابستان است. در کنار چشمه کوهرنگ، تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان، دشت لاله‌های واژگون و زیبایی‌های دیگری را می‌بینید که حیف است آن‌ها را از دست دهید.

کوه گل 

در سفرتان به شهر کهگیلویه و بویراحمد، قسمتی دیدنی و بکری از طبیعت کوه دنا به نام کوه گل نام را می‌بینید که با چشمه‌های آب‌معدنی و دامنه‌ای پوشیده از گل تزئین شده است. اینجا می‌توانید در کنار رودخانه کوه گل بنشینید و از تنگه کوه گل لذت ببرید. در اطراف‌تان که نگاهی بیندازید، پوشش گیاهی و جانوری جذابی می‌بینید که شما را به حیرت وامی‌دارد. دشت لاله‌های واژگون نیز در همین حوالی قرار گرفته است. چشمه سرد، آبشار تنگه نمک و منطقه حفاظت شده کوه دنا همگی در این نقطه زیباترین و دیدنی‌ترین پدیده‌های ایران را رقم زدند.

روستای کندوان

اگر مقصد سفرتان در تابستان شهر تبریز است، سری به روستای زیبای کندوان بزنید. این روستا که به واسطه ساختار و بناهای خشتی‌اش به کندوی زنبورعسل شباهت دارد، یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران است. در اینجا می‌توانید همراه با تجربه لذت زندگی روستایی، آن هم در ارتفاعات تبریز، لحظاتی بی‌نظیر و به یادماندنی را در هر خانه تجربه کنید که به گرمی از شما استقبال می‌کنند.
 
شما می‌توانید در یکی از بهترین هتل‌های این شهر، یعنی هتل گسترش تبریز اقامت داشته باشید و از تک تک لحظات خود نهایت لذت را ببرید. این هتل 4 ستاره امکانانی مانند: اینترنت رایگان، استخر، پارکینگ و رستوران دارد و خدمات باکیفیت را به میهمانان گرامی ارائه می‌دهد. همچنین، این مجموعه به مکان‌های تاریخی و گردشگری، سازمان ها و ادارات دولتی، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و دانشگاه‎های تبریز دسترسی راحتی دارد.

روستای دره بید

در فصل تابستان یکی از بهترین مقاصدی که برای گردشگری می‌توانید انتخاب کنید، شهر خوانسار است. اینجا پر از کوچه و باغ‌های دل‌انگیز است که شهر را باصفا کرده است. هوای خوانسار را هم در هیچ نقطه دیگری تجربه نخواهید کرد؛ سرسبزی و تازگی گیاهان و درختانی که در خوانسار وجود دارد، رنگ و بوی دیگری دارد. جاذبه‌های طبیعی زیبایی هم دارد که از چشمه پیر تا چشمه مرزنگوش در پارک جنگلی سرچشمه خوانسار دیدن دارد.
اما روستای دره بید در این شهر، یکی از بهترین نقاط گردشگری در تابستان است. در این روستا می‌توانید به دیدن دشت لاله‌های واژگون گلستان کوه بروید. اگر هوس دیدن خانه‌های تاریخی و قدیمی را کردید، خانه ابهری‌ها از شما استقبال می‌کند. این خانه، یادگار باقی‌مانده از زمان قاجار است.

چشمه آب گرم اردبیل

از آن جایی که قرار است به یکی از شهرهای سردسیر ایران برویم، بهترین زمانی که می‌توان به سمت جاده پر از هیجان حرکت کرد، فصل تابستان است. بله درست حدس زدید، می‌خواهیم از گردنه زیبای حیران بگذریم و به اردبیل برسیم. در آب‌های شفابخش و چشمه‌های آب‌معدنی تنی به آب بزنیم، کباب و غذاهای خوشمزه محلی میل کنیم و در اوج گرمای تابستان از خنکای منطقه‌ای که چشمه‌های آب گرم در آن قرار گرفته است، لذت ببریم. برای تجربه چشمه آب گرم می‌توانید سرعین، خلخال و مشکین‌شهر را نیز امتحان کنید.

عجیب‌ترین مقاصد سفر در تابستان

عجیب‌ترین-مقاصد-سفر-در-تابستان

دزفول و شوش دانیال

 عجیب‌ترین مقاصد سفر برای تابستان هستند. این دو شهر که هر دو در استان خوزستان واقع شده‌اند. برخلاف اغلب شهرهای این استان از آب و هوای مطلوبی در تابستان برخوردارند و مسافران زیادی از سرتاسر نقاط ایران به این شهرها سفر می‌کنند. البته باید بگوییم رودخانه‌های دزفول با گرم شدن هوا آنقدر خنک و حتی سرد هستند که با آب تنی در آن‌ها تمامی گرمای وجودتان را به لذت تبدیل خواهد کرد. مقاله بهترین تفریحات تابستان را در رهی نو بخوانید.

کیش

دومین مقصد عجیب در مسافرت های تابستانه است، این شهر به هیچ وجه در تابستان خنک یا سرد نیست. کاملاً برعکس شما میتوانید در کیش پختن اعضای بدن خود زیر آفتاب را حس کنید. با این‌حال کیش همچنان یکی از مقاصد سفر های تابستانه است و افراد زیادی برای مسافرت تابستانه این شهر گرم را انتخاب می‌کنند. زیرا در هتل ها و مراکز دیدنی و حتی امکانات لوکس چون وسایل نقلیه و تمامی اماکن تفریحی با بکاربردن تجهیزات روز سرمایشی موقعیت لذت بردن از این شهرها در طول فصل تابستان را مهیا کرده‌اند.

شهرهای شمالی

سومین مقصد عجیب، شهرهای شمالی به خصوص نوشهر و چالوس برای سفر تابستانه هستند. این شهرها در تابستان هوایی شرجی و غیرقابل تنفس دارند. با این‌حال این دو شهر همچنان دارای رتبه بالایی از مسافرین تابستانی هستند. قطعا نزدیکی به دریا دلیل عمده‌ی آن است و عملاً شما در این دو شهر مسافران را تنها در کنار ساحل و در حال آبتنی خواهید یافت.

لازم به ذکر است، یکی از بزرگترین شهرهای شمال ایران، رشت است. این شهر سرسبز، آب و هوایی معتدل و دل‌نشین دارد به‌همین دلیل؛ در بین افراد بسیار محبوب است. از جمله جاذبه‌‎های رشت می‌توان به میدان شهرداری، پارک ملت، بازار، آرامگاه میرزاکوچک‌ خان جنگلی، خانه قدیری و پارک جنگلی سراوان اشاره کرد.
اگر قصد سفر به رشت را دارید و می‌خواهید در یک هتل لوکس و جذاب اقامت داشته باشید، هتل کادوس رشت را فراموش نکنید. این هتل 5 ستاره با دسترسی راحتی که به اماکن تفریخی و تاریخی دارد، جزو انتخاب‎‌های اول مسافران و گردشگران به شمار می‌آید. علاوه‎براین، با ارائه امکانات باکیفیت و داشتن محیطی آرام، اقامت بی‌نشیری را برایتان رقم خواهد زد. 

کلام آخر

با هم سری به جاذبه‌های گردشگری ایران در تابستان زدیم و از تماشای زیبایی‌های ایران در فصل تابستان لذت بردیم. شما چه شهرها یا مکان‌های گردشگری در ایران را می‌شناسید که می‌تواند بهترین موقعیت برای سفر در تابستان باشد؟ برایمان نظرات خود را بنویسید.

سوالات متداول

آدرس هتل  گسترش تبریز کجا است؟

تبریز، چهار راه آب رسان

آدرس هتل کادوس رشت کجا است؟

رشت، بلوار آزادی، خیابان منظریه

توصیه‌های شما برای رزرو آنلاین هتل در تابستان چیست؟

برای رزرو هتل، بهتر است از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو استفاده کنید. ابتدا تعداد نفرات، بودجه، و انتظارات اقامت خود را مشخص کنید، سپس هتلی با توجه به شرایط شما را انتخاب کنید.

چه مناطقی از ایران برای سفر تابستانی پیشنهاد  می‌شود؟

برای فصل تابستان، شمال ایران همیشه یکی از مقاصد محبوب است، اما اگر به دنبال هوای خنک‌تری هستید، شهرهایی  مانند شهرکرد و کردستان نیز پیشنهاد می‌شوند.

چه مزایایی در سفر به شهرهای خنک‌تر در تابستان وجود دارد؟

سفر به شهرهای خنک‌تر در تابستان از شلوغی و ازدحام کمتری برخوردار است و هوایی معتدل و بهاری که از شور و حرارت گرمای تابستان فاصله دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهیا ۱۴۰۲/۹/۱۲

راهنمایی خیلی خوبی بود و موضوعی که انتخاب کردید برای مقاله تون عالی بود مرحبا به رهی نو

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۳

مهیای عزیز خوشحالیم که مورد استفاده تون قرارگرفت و ممنون از توجه شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...