رَهی نو

نرم افزارهای کاربردی سفر

تعداد بازدید: ۲۸۵۰ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

نرم‌افزارهای برتر برای سفر و گردشگری

با یک گوشی هوشمند از هر چیز و هر کس بی‌نیاز هستید. برنامه‌ریزی سفر می‌تواند سخت باشد اما در سال ۲۰۱۸ تمام ابزارهای لازم برای سفر، در جیب شما جا خواهد شد. در اینجا برخی از بهترین نرم‌افزارهایی که استرس شما را در سفر به حداقل می‌رساند، فهرست کرده‌ایم.

1. نرم‌افزارهای رزرو هتل و پرواز

پیدا کردن ارزان‌ترین پرواز و هتل، می‌تواند کمی سخت باشد. برنامه‌های مخصوص رزرو می‌توانند به شما کمک کنند. هنگامی که پرواز شما رزرو می‌شود، می‌توانید از بهترین برنامه‌های ردیابی پرواز برای پیگیری استفاده کنید. هنگامی که به مقصد می‌رسید نیز  به برخی آدرس‌ها نیاز خواهید داشت تا اطمینان حاصل کنید که مسیر درستی به سمت هتل طی می‌کنید.

نرم افزار Skyscanner
رزرو پروازها، هتل‌ها، اتومبیل‌های اجاره‌ای... Skyscanner همه را پوشش داده است. این برنامه بهترین گزینه‌ها را  جستجو می‌کند، مانند پروازهای گوگل. شما می‌توانید ارزان‌ترین تاریخ‌ها را روی یک تقویم ببینید و همچنین می‌توانید در هنگام تغییر قیمت، پیغام آن را  دریافت کنید. اگر در مورد مقصد خود هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید و چندان برای شما تفاوتی نداشته باشد، Skyscanner به شما گروهی از «تخفیف‌های برتر» پروازها را که از نزدیک‌ترین فرودگاه در اطراف شما انجام می‌شود، پیشنهاد می‌دهد و همچنین لیستی از مقاصد با قیمت مقرون به صرفه، را پیش روی شما قرار می‌دهد.

نرم افزار kayak

بسیاری از مردم مدت زمان زیادی است که از برنامه kayak برای برنامه‌ریزی سفر خود استفاده می‌کنند. همانند Skyscanner، این برنامه نیز  در سراسر سایت‌های مختلف سفر برای اتومبیل‌های اجاره‌ای، هتل‌ها و پروازها جستجو می‌کند. kayak اغلب دارای معاملات منحصر به فردی است که در سایت‌های دیگر نخواهید یافت، می‌توانید هشدار قیمت را تنظیم و از پیش‌بینی قیمت استفاده کنید تا بهترین زمان خرید را پیدا کنید. kayak همچنین به عنوان یک برنامه‌ریز سفر عمل می‌کند و جزئیات مهم مانند شماره تأیید هتل یا شماره پرواز را در یک نگاه ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید به این جزئیات بلافاصله و در دستگاه‌های دیگر مانند ساعت اپل دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار Hopper

اگر واقعاً دنبال ارزان‌ترین قیمت ممکن برای یک بلیط هواپیما هستید، باید Hopper را دانلود کنید. مانند kayak و Skyscanner، می‌توانید از طریق یک تقویم ماهانه، ارزان‌ترین تاریخ پرواز را بیاببد، اگر نوتیفیکیشن Hopper را فعال کنید، با مشخص کردن مقصد، شما را از بهترین زمان خرید بلیط مطلع می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که شما می‌توانید در پرواز خود تا 40 درصد صرفه‌جویی کنید و این کار با تجزیه و تحلیل و ردیابی میلیاردها پرواز انجام می‌شود. استفاده از این نرم‌افزار ساده است و  شما می‌توانید پرواز خود را در کمتر از 60 ثانیه رزرو کنید. اپل آن را به لیست بهترین نرم‌افزارهای سال  2015 فروشگاه App اضافه کرده، و گوگل آن را برنده جایزه Google Play در سال 2016 معرفی کرده است.

نرم افزار Airbnb

این نرم افزار مخصوص رزرو هتل است. با استفاده از آن هتل‌های ارزان قیمتی را می‌یابید که توسط ساکنان محلی و یا دیگر مسافران تأیید شده‌اند. این برنامه به تازگی یک ویژگی جدید به نام Trips اضافه کرده است، که در طول اقامت شما، پیشنهاداتی برای جذاب کردن سفر ارائه می‌کنند. می‌توانید با  کمک راهنماهای محلی از این پیشنهادات استفاده کنید. در نهایت، این نرم‌افزار یک برنامه سفر همه جانبه است که به شما امکان می‌دهد تمام سفر و تفریحات آن را برنامه‌ریزی کنید.

نرم افزار Hotel Tonight

هنگام رزرو هتل نمی‌توانید مطمئن باشید که آیا پرواز شما به موقع خواهد نشست و شما به هتل خود خواهید رسید یا مجبورید یک شب هزینه اضافه متحمل شوید. به هرحال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، از تأخیر در پرواز تا کنسل شدن کلی آن! این یک نرم‌افزار قابل اعتماد است که به شما امکان می‌دهد در آخرین لحظات هتل خود را رزرو کنید. این شرکت ادعا می‌کند که اتاق‌های خالی هتل‌ها را با تخفیف‌های خوب برای شما رزرو خواهد کرد و رزرو اتاق شما کمتر از ده ثانیه زمان می‌برد. همچنین در صورت هر گونه مشکل خدمات تیم این نرم‌افزار به صورت بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته آماده کمک کردن به شما هستند.

 

2. اپلیکیشن‌های درخواست خودرو

برنامه Uber

Uber در 84 کشور و 737 شهر فعالیت می‌کند و فرمانروای جهانی برنامه‌های به اشتراک گذاری ماشین است. این برنامه خدمات مبتنی بر تقاضا ارائه می‌کند و هر زمان و هر مکانی که باشید در دسترس شما قرار دارد.  پس از بررسی مجموعه‌ای از نرخ‌های خودرو و نرخ‌های کرایه، می‌توانید به سرعت به طور مستقیم در داخل برنامه درخواست خودرو کنید. پس از آن، شما می‌توانید با راننده‌ی شخصی خود تماس برقرار کنید، مکان نزدیک شدن خودرو را پیگیری کنید و با استفاده از کارت اعتباری هزینه‌ی آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید. به جای تلاش برای پیدا کردن یک تاکسی یا ایستگاه تاکسی، فقط این برنامه را دانلود کنید. این نرم‌افزار مانند برنامه اسنپ عمل می‌کند.

برنامه Waze

Waze بزرگترین  برنامه ناوبری مبتنی بر جامعه است. در این برنامه امکان اضافه کردن اطلاعات به صورت آنلاین توسط رانندگان وجود دارد و از این نظر اطلاعات کامل و به روزی ارائه می‌دهد و به طور مداوم مسیریابی را برای همه بهبود می‌بخشد.

نرم افزار Google Maps

نقشه گوگل به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های یافتن مسیر محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه به تمامی مکان‌های حمل و نقل عمومی در بسیاری از کشورها دسترسی خواهید داشت و همچنین می‌توانید مناطق خاصی را برای استفاده آفلاین دانلود کنید. همچنین می‌توانید از نقشه‌ها برای تماشای مکان‌هایی مانند موزه‌ها یا رستوران‌ها استفاده کنید. اخیراً گوگل امکان مشاهده آنلاین ترافیک را نیز اضافه کرده است.

نرم افزار Citymapper

Citymapper با یک لیست رو به رشد از کشورهای تحت پوشش خود، یکی از بهترین ابزار برای پیدا کردن و استفاده از حمل و نقل عمومی است. این نرم‌افزار به چند سرویس به اشتراک‌گذاری مسیر متصل است، سریع‌ترین راه برای رسیدن به مقصد را به شما معرفی می‌کند و از همه مهم‌تر، شما می‌توانید زمان حرکت مترو و قطار را به صورت آفلاین چک کنید. همچنین می‌توانید خطوط قطار یا اتوبوس خاصی را پیگیری کنید. نرم‌افراز حتی مکانی که باید از مترو یا قطار پیاده شوید را به صورت هشدار به شما نشان می‌دهد. اگر برای اولین بار به کشوری سفر می‌کنید این برنامه می‌تواند به شما در پیدا کردن سریع‌ترین و ارزانترین راه‌های حمل و نقل کمک کند.

 

3. اپلیکیشن یافتن جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی

به دنبال یک نقطه‌ی مناسب برای نهار خوردن هستید؟ آیا زمان اضافی دارید و می‌خواهید از یک موزه‌ی دیگر نیز دیدن کنید؟ لیست برنامه‌های زیر کمک می‌کند که مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های هر شهر را بیابید و لذت ببرید: 

برنامه Packpoint

این نرم‌افزار، آب و هوای مقصد را در طول سفر پیش‌بینی می‌کند. همچنین فعالیت‌هایی که دوست دارید در سفر انجام دهید مانند برگزاری یک جلسه‌ی کاری، خوردن یک شام فانتزی و... را از شما پرسیده و لیستی از امکانات شهر را بر اساس آن به شما پیشنهاد می‌دهد. سپس اقلامی که برای انجام این فعالیت‌ها نیاز دارید، ارائه می‌کند تا آنها را در بسته‌بندی لوازم سفر در نظر داشته باشید.

برنامه Google Trips

برنامه نسبتاً جدید سفرهای گوگل می‌تواند اطلاعات را از ایمیل شما بیرون بیاورد و رزرو هتل، جزئیات اجاره اتومبیل و موارد دیگر را اضافه کند. با انجام این کار، یک چارچوب اساسی برای سفر شما ایجاد می‌کند. هنگامی که آن را تنظیم کنید، می‌توانید از طریق آن به مکان‌های پیشنهادی و محبوب برای بازدید و یا محل‌های مناسب برای غذا خوردن و... دسترسی داشته باشید و کل روز خود را برنامه‌ریزی کنید. Google Trips به شما این امکان را می‌دهد که این اطلاعات را به صورت آفلاین نیز ذخیره کنید. بنابراین می‌توانید هر زمان به برنامه سفر و اطلاعات مهم خود دسترسی پیدا کنید.

برنامه TripAdvisor

TripAdvisor یک برنامه‌ی همه جانبه است که برای مسافرت بسیار کاربردی است. شما می‌توانید به سرعت  به میلیون‌ها نظر، فیلم‌ها و عکس‌های مربوط به مقصد خود دسترسی داشته باشید. بارها، رستوران‌ها، هتل‌ها، خطوط هوایی و غیره. می‌توانید با استفاده از گزینه TripAdvisor's Near Me مکان‌های جذاب را در نزدیکی خود بیابید، علاوه بر این، شما می‌توانید سؤالات خاصی مربوط به سفر را در انجمن برنامه بپرسید یا نظرات خود را به روش مشابه به گروه اضافه کنید.

 

4. اپلیکشن‌های زبان و برنامه‌های روز به روز

اگر به کشوری سفر کنید که زبان متفاوتی داشته باشید، به برنامه‌های ترجمه‌ی هم‌زمان نیاز خواهید داشت. در اینجا علاوه بر برنامه‌های مترجم، تعدادی برنامه متفرقه نیز که ممکن است برای سفر به خارج نیاز داشته باشید معرفی می‌کنیم: 

برنامه Google Translate

این نرم‌افزار همچنان به همان اندازه‌ی ابتدای راه اندازی‌اش، قابل توجه است. این نرم‌افزار ترجمه متن را در اختیار شما قرار می‌دهد و به لطف یادگیری ماشینی، به شما اجازه می‌دهد تا به ترجمه‌ی ۱۰۳ زبان مختلف دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید کلمات یا عبارات مورد علاقه خود را برای دسترسی آفلاین ذخیره کنید یا نتایج دیکشنری را برای یک کلمه یا عبارت مشاهده کنید. 

برنامه Duolingo

اگر سفر خود را از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردید و زمان کافی در اختیار دارید، با این نرم‌افزار می‌توانید زبان کشور مقصد را بیاموزید. درس‌ها بر اساس سطوح ابتدایی ارائه می‌شوند و می‌توانید با ربات‌های برنامه به صورت آنلاین چت کنید. این ویژگی از این جهت مهم است که می‌توانید عباراتی را که در خارج از کشور زیاد استفاده می شوند، بیاموزید.

برنامه XE Currency

این برنامه یکی از قوی‌ترین برنامه‌های مبدل ارز است که در هر دو سیستم عامل اندروید و ای او اس در دسترس است. این نرم‌افزار به طور مداوم در حال به روز رسانی است و نرخ ارز را به صورت لحظه‌ای در سراسر جهان ارائه می‌کند. نکته ارزشمند این نرم‌افزار این قابلیت است که آخرین نرخ ارز را ذخیره می‌کند و به صورت آفلاین قابل استفاده است. 

برنامه WhatsApp

این نرم‌افزار بیش از یک میلیارد کاربر دارد و در خارج از کشور بسیار می‌تواند کاربردی باشد. اگر دوستان جدیدی در سفر بیابید و یا نیاز به راهی برای چت کردن سریع و راحت با آنها داشته باشید، این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند. همچنین برای برقراری ارتباط با افراد خانواده نیز راهی ارزان و مطمئن است. البته در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار تنها به صورت آنلاین فعال است. 
تمامی این نرم‌افزارها بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل نصب و اجرا هستند.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میثم ۱۴۰۲/۹/۱۵

چقدر برنامه برای سفر اسم خیلیاشون و نشنیدم اصلا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۸

میثم عزیز بله همینطور است به طور معمول برنامه های معروف فقط استفاده میشود و در دسترس همه قراردارد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...