رَهی نو

باغ ملی مشهد

تعداد بازدید: ۲۴۹۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶

باغ ملی هر شهر، معمولا روزگاری به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی آن شهر محسوب می‌شد. در سفرتان به مشهد، علاوه بر بازدید از پارک کوه سنگی، طرقبه و شاندیز، بازی در سرزمین موج‌های آبی، گشت‌وگذار در پارک های مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع)، در یک عصر دلچسب، سری به باغ ملی مشهد بزنید.


راهنمای سفر به مشهد ؛ بهترین زمان سفر به مشهد + تصویر


معرفی باغ ملی مشهد

جایی که قصد بازدید از آن را داریم، به عنوان اولین پارک و فضای سبز مشهد محسوب می‌شود. راجع به آن حکایت‌های زیادی نقل به نقل گشته و به امروز رسیده است. اما حکایتی که در آن ثابت است، مالکیت حاج حسین ملک است. عده‌ای می‌گویند در سال 1345، شهرداری این باغ را از حاج ملک می‌گیرد. عده‌ای هم معتقدند حاج ملک در دوره کهنسالی، آن را وقف عام می‌کند. برخی هم مخالف هر دو، می‌گویند که باغ در ابتدا متعلق به دولت بوده و آن را به حاج ملک می‌بخشد. اما حکایت اصلی به سال 1280 برمی‌گردد. ظاهر باغ نشان می‌دهد، اینجا روزگاری یک باغ شخصی بوده است. مظفرالدین شاه آن را به حاج کاظم ملک التجار می‌بخشد و دست به دست چرخیده تا به شهرداری می‌رسد. اگر قصد دارید با مشاهیر ایران و شهرستان آشنا شوید، این پارک منبع خوبی برای شناختن بزرگان ایرانی است چرا که در هر چند قدمی که می‌روید، مجسمه‌ای از آن‌ها می‌بینید.

 

باغ ملی مشهد


جاهای دیدنی مشهد | جاذبه ها و تفریحات مشهد با عکس و آدرس


باغ ملی مشهد کجاست

راسته خیابان ارگ قدیم را که بگیرید به خیابان امام خمینی امروز می‌رسید. بوستان در مرکز شهر قرار گرفته و یک مکان خوبی برای پیاده‌روی و خلوت‌های دوستانه‌تان است. برای رسیدن به این پارک و گشت و گذار در دل آن، آدرس بازار جنت را از هر که بپرسید شما را به حوالی خیابان امام خمینی هدایت می‌کند. از این جا به راحتی می‌توانید پارک را با تابلوی آبی رنگی که روی آن نوشته "باغ ملی مشهد" شناسایی کنید. اگر به قصد خرید از بازار جنت تا اینجا آمدید، کمی روی صندلی‌هایش بنشینید و یک نوشیدنی خنک بنوشید.

 

ساعت بازدید از باغ ملی مشهد

فرقی نمی‌کند هوس ورزش صبحگاهی ساعت 5 صبح به سرتان زده یا قصد پیاده‌روی شبانه بعد از شام حوالی ساعت 12 شب را دارید. در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به این پارک بروید و از فضای شلوغ شهر، فاصله بگیرید. فراموش نکنید که اگر قصد سفر به مشهد را دارید، به راحتی میتوانید در بهترین هتل های مشهد اقامت داشته باشید. با انتخاب هتل قصر طلایی مشهد می‌توانید اقامتی به یادماندنی و رضایت‌بخش را تجربه کنید. این هتل در فاصله 3/3 کیلومتری و در بازه زمانی 7 دقیقه‌ای از باغ ملی مشهد قرار دارد.

 

باغ ملی مشهد کجاست

 

مسیرهای دسترسی به باغ ملی

اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی به باغ ملی بروید، در نزدیکی میدان بیت المقدس، در خیابان اندرزگو می‌توانید از ایستگاه حرم مطهر سوار اتوبوس‌های بیت المقدس- پایانه زکریا شوید و دو ایستگاه بعد در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید. از اینجا حدود ده دقیقه پیاده روی دارید تا به باغ ملی برسید. با خودرو هم می‌توانید مسیر خیابان شیرازی را گرفته به خیابان خسروی بروید و باغ را در سمت راست‌تان ببینید. باغ ملی از جمله باغ‌های پرخاطره و قدیمی برای اهالی مشهد است. رهی نو شما را به بازدید از این باغ دعوت می‌کند تا سفرتان با لحظات خاطره‌انگیزتری همراه شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...