رَهی نو

پیست اسکی فریدونشهر

تعداد بازدید: ۱۷۱۰۹ ۹ آذر ۱۳۹۶

درباره پیست اسکی فریدون شهر

یکی از تفریحات مهیج و جذاب در فصل‌های سرد اصفهان که با بارش برف همراه است، رفتن به پیست اسکی فریدون شهر اصفهان و اسکی کردن است. با ورود به فصل پاییز و زمستان بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، تیوپ‌سواری و... به مجموعه‌های مخصوص که به پیست اسکی شهرت دارند، مراجعه می‌کنند. از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی ایران در استان اصفهان قرار دارد که در 180 کیلومتری اصفهان و 3 کیلومتری فریدون شهر واقع شده است. پیست اسکی بین المللی فریدون شهر در منطقه کوهستانی اصفهان از امکانات خدماتی، تفریحی و درمانی فراوانی از قبیل اقامتگاه مخصوص ورزشکاران، تجهیزات برفکوبی، سالن مجهز به سیستم گرمایشی، تل‌اسکی، رستوران، درمانگاه و ... برخودار است و هرساله جمعیت بسیاری از گردشگران از سراسر کشور به این پیست اسکی مراجعه می‌کنند. اگر قصد دارید به پیست اسکی فریدونشهر بروید، بهتر است از ساعات و روزهای کاری این مجموعه آگاهی پیدا کنید. در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر معرفی پیست اسکی و راه‌های دسترسی به این مجموعه، شما را با امکانات، اسکان در این پیست اسکی و نکات ایمنی و ضروری بیشتر آشنا کنیم.

پیست اسکی فریدونشهر در اصفهان

پیست اسکی فریدون شهر کجاست

مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران در 180 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است که با فریدون شهر 3 کیلومتر فاصله دارد. این پیست اسکی در دامنه کوه تسیخه و ارتفاعات گردنه روستای چغیورت قرار گرفته است. از میان پیست اسکی‌های سراسر کشور، پیست اسکی فریدونشهر اصفهان تنها پیست اسکی به‌شمار می‌آید که از شیب تند 35 درجه‌ای بسیار مهیجی برخوردار است و حدود 68 هکتار مساحت دارد. اگر به اسکی و برف‌بازی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به پیست اسکی مرتفع فریدون شهر اصفهان سری بزنید که بهترین زمان مراجعه به این پیست اسکی از فصل پاییز تا اواخر فصل بهار محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به پیست اسکی فریدون شهر

این پیست اسکی در شهرستان فریدون شهر قرار دارد که از اقلیم کوهستانی برخودار است. این پیست در فلات مرکزی ایران واقع شده است و جزء مرتفع‌ترین پیست‌های ایران محسوب می‌شود. اختلاف ارتفاع پست‌ترین نقطه این پیست از سطح دریا حدود 3630 متر و در مرتفع‌ترین نقطه به 3000 متر می‌رسد. این منطقه حدود 110 روز از کل سال یخبندان و متوسط بارندگی در این پیست 600 میلی‌متر است و عمدتا نوع بارش در این منطقه به صورت برف خواهد بود که گاهی اوقات ارتفاع برف به 3 متر می‌رسد.

همانطور که گفته شد، پیست اسکی فریدونشهر در 180 کیلومتری اصفهان و 3 کیلومتری شهر فریدون شهر واقع شده است. بنابراین اگر قصد دارید به این پیست سفر کنید، باید از طریق جاده ارتباطی استان اصفهان به شهر الیگودرز سفر خود را آغاز کنید. پس از رسیدن به سه راهی فریدون شهر و از طریق جاده فریدون شهر به سیبک به سه راهی روستای چغبورت می‌رسید که پیست اسکی فریدون شهر در این منطقه قرار دارد.

ساعت کار پیست اسکی فریدون شهر

علاقه‌مندان به برف‌بازی و اسکی، می‌توانند از ابتدای فصل پاییز تا اواخر فصل بهار به پیست اسکی فریدون شهر مراجعه کنند و از امکانات رفاهی، تفریحی و درمانی مرتفع‌ترین پیست اسکی کشور استفاده کنند. بنابراین اگر قصد دارید به  این پیست اسکی بروید، بد نیست با روزهای کاری و ساعت کار این مجموعه آشنا شوید که به شرح زیر است:

  1. ساعت کاری روزهای یکشنبه و سه شنبه: ساعت 14 الی 16
  2. ساعت کاری روزهای پنج شنبه و جمعه: ساعت 9 الی 16

لازم به ذکر است که مراجعه به این مجموعه برای آقایان و بانوان به‌صورت همزمان است. سه لاین مجزا برای استفاده آقایان و سه لاین برای بانوان در نظر گرفته شده است.  لازم به ذکر است که مراجعین به پیست اسکی هیچگونه هزینه ورودی پرداخت نمی‌کنند، اما برای استفاده از امکانات و خدمات تفریحی باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که در ادامه به لیست قیمت‌ بلیط پیست اسکی فریدون شهر اصفهان در سال 1397 اشاره می‌کنیم:

  1. کرایه تیوپ: 10 تا 20 هزار تومان
  2. تل اسکی: 30 هزار تومان
  3. استفاده از پیست آموزش اسکی توسط مدرسین متخصص و باتجربه: ساعتی 30 هزار تومان
  4. بلیط زیپ لاین: 25 هزار تومان
  5. کرایه تجهیزات مختلف اسکی: 50 هزار تومان
  6. کرایه تخته اسکی: 15 تا 45 هزار تومان

امکانات پیست اسکی فریدون شهر

یکی از بهترین مجموعه‌های کشور به منظور اسکی و انجام ورزش‌های زمستانی، پیست اسکی بین المللی فریدون شهر محسوب می‌شود که شش ماه دوم سال میزبان شمار زیادی از علاقه‌مندان است. این مجموعه از امکانات رفاهی و درمانی بیشماری برخودار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ با گنجایش حدود 1000 دستگاه خودرو
  • تجهیزات پیشرفته برف‌کوبی
  • سالن مجهز به سیستم گرمایشی
  • تله اسکی به طول 976 متر به همراه بالابر مخصوص تله اسکی
  • لاین پیست آموزشی برای افراد مبتدی
  • 3 لاین پیست اسکی فریدونشهر تیوپ‌سواری مجزا برای آقایان و 3 لاین برای بانوان
  • اقامتگاه مخصوص ورزشکاران
  • بالابر بشقابی ویژه اسکی بازان حرفه‌ای
  • اتاق فوریت‌های پزشکی جهت ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران
  • سوئیت برای اسکان اسکی‌بازان
  • فروشگاه لوازم ورزشی از جمله چوب اسکی، کلاه مخصوص اسکی، عینک و ...
  • هتل، رستوران و کافی‌شاپ
  • سرویس‌های بهداشتی(8 سرویس مخصوص آقایان، 8 سرویس مخصوص بانوان و سرویس برای ساکنین پیست)
  • نمازخانه
  • مکان‌هایی به منظور طبخ غذا برای گردشگران و مسافران
  • ایستگاه کرایه تیوپ و لوازم اسکی
  • مجهز به اسنوبرد و اسنومبیل
  • بهترین زمان سفر به پیست اسکی فریدون شهر

بهتر زمان بازدید از پیست اسکی بین‌المللی فریدون شهر اصفهان که در ارتفاعات گردنه روستای چغبورت فریدون شهر واقع شده است، از اواسط فصل پاییز شروع می شود و تا اواخر فصل بهار ادامه خواهد داشت. در این پیست امکانات مختلفی برای سپری کردن اوقات خوش وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از همه آنها استفاده کنید. علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های برفی در این بازه زمانی می‌توانند در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 14 تا 16 و روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت 9 تا 16 به این مجموعه هیجان انگیز مراجعه کنند و از خدمات و امکانات تفریحی، رفاهی و درمانی این مجموعه نهایت بهره را ببرند.

امکانات پیست اسکی فریدونشهر در اصفهان

اقامت در پیست اسکی فریدون شهر

شهر فریدون شهر استان اصفهان از موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی برخوردار است و آبشارها و چشمه‌های متنوعی در این شهر وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اگر در سفر به پیست تصمیم گرفته‌اید در این مجموعه و اطراف آن اسکان پیدا کنید، اقامتگاه‌های مختلفی برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی برخی از اقامتگاه‌های پیست اسکی می‌پردازیم:

اقامتگاه ویژه ورزشکاران: یکی از مکان‌هایی که در پیست اسکی فریدون شهر برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در نظر گرفته شده است، اقامتگاه ویژه مجموعه محسوب می‌شود که امکانات مناسبی را در اختیار کوهنوردان قرار می‌دهد.

اقامتگاه سنتی موحدی: یکی از بهترین و مجهزترین اقامتگاه‌های فریدون شهر اصفهان، اقامتگاه سنتی موحدی نام دارد که در بهترین نقطه شهر واقع شده است. این مجموعه اقامتی مساحتی در حدود 700 متر مربع را شامل می‌شود که 2 سوئیت 50 متری و 2 خانه سنتی 100 متری این اقامتگاه ظرفیت پذیرش 50 مسافر و گردشگر را دارد.

همانطور که گفته شد، پیست اسکی فریدونشهر در 3 کیلومتری شهر فریدون شهر اصفهان قرار دارد و مطابق نقشه در 48 کیلومتری غرب داران واقع شده است که هتل‌های لوکس و زیبایی در شهر داران وجود دارد که به منظور اقامت در نزدیکی پیست اسکی، می‌توانید از طریق سامانه جامع گردشگری پارمین با ورود به بخش پذیرش هتل برای اسکان خود اتاق یا سوئیت مناسبی را در شهر داران رزرو کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که با انتخاب مناسب تور گردشگری پیست اسکی، در یکی از بهترین هتل‌های فریدون شهر مانند سوپل اسکان داده خواهید شد و امکانات مختلفی در اختیارتان قرار داده می‌شود.

تجهیزات و نکات ایمنی پیست اسکی فریدونشهر

اگر به پیست اسکی فریدون شهر استان اصفهان سفر کرده‌اید باید تجهیزات و لوازم مناسب برای اسکی و ورزش‌های زمستانی را تهیه کنید و نکات ایمنی را در هنگام اسکی‌بازی و تیوپ‌رانی رعایت کنید. در ادامه به تجهیزات مناسب و نکات ایمنی در هنگام انجام ورزش‌ها و تفریحات برفی اشاره می‌کنیم:

  • اسکی مناسب
  • کفش مخصوص اسکی
  • چوب دستی مناسب
  • کاپشن مخصوص اسکی
  • کلاه اسکی
  • لباس مناسب اسکی
  • دستکش ویژه
  • بوت‌های برفی
  • عینک ایمنی و آفتابی

اگر به انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های زمستانی چون اسکی‌بازی، تیوپ‌سواری و ... علاقه دارید، توصیه می‌کنیم علاوه بر استفاده از لوازم استاندارد و مناسب، نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار مشکلاتی از قبیل سقوط، آسیب ناشی از ضربه به قسمت های مختلف بدن از جمله لگن، کمر، کتف و ... نشوید. از جمله نکات ایمنی هنگام انجام فعالیت‌های زمستانی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش‌های لازم در ارتباط با فعالیت‌هایی چون سُرخوردن، لبه دادن، چرخیدن، سنگین و سبک کردن اسکی را بگذرانید.
  • افراد مبتدی نحوه استفاده از وسایل و تجهیزات را یاد بگیرند.
  • نحوه استفاده از تیوپ را یاد بگیرید و به قسمت مربوط به تیوپ‌سواری بروید.
  • از شوخی خطرناک با دیگران در هنگام اسکی‌بازی و تیوپ‌سواری جدا خودداری کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نوروزی ۱۴۰۲/۱۱/۴

خوابگاه اصفهان بودم که با بچه ها رفتیم اسکی و فوق العاده بود خاطرات ش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۹

نوروزی عزیز چه عالی که خاطره خوبی از خاطرات دوران دانشجویی خود داشته و با ما به اشتراک گذاشتید

سپهر ۱۴۰۲/۴/۳

واقعا اینکه میگن اصفهان نصف جهان درسته همه چی رو داره از پیست اسکی تا کویر

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۳

سپهر عزیز واقعا همینطوره که میفرمایید هر نامگذاری بدون دلیل نیست ممنون از توجه و ثبت نظرتون. موفق و پیروز باشید

سارینا ۱۳۹۹/۹/۲۰

سلام جالب بود ممنون از این مطلب زیبا

  مدیر سایت۱۳۹۹/۹/۲۶

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...