رَهی نو

فاصله ارومیه تا اصفهان

تعداد بازدید: ۱۲۳۹۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱

اگر شما هم مسافر ارومیه اصفهان هستید کمربندهایتان را ببندید که آماده سفر هستیم. در این مسیر همراهتان خواهیم آمد تا هم از مدت زمان سفرتان مطلع شوید و هم بدانید با چه روش‌هایی می‌توانید خودتان را از ارومیه به اصفهان برسانید. در نهایت از جاذبه‌های دیدنی مسیر آگاه خواهید شد. پس همراهمان باشید.

 

اصفهان شهر نصف جهان، سومین شهر پر جمعیت ایران است و سالانه افراد بسیاری از سراسر کشور به این شهر سفر می‌کنند. این درحالی است که در ارومیه پارک جنگلی شیخ تپه، پارک تخم مرغی، دهکده ساحلی چی چست، یخچال دو قوز پله و مسجد جامع تنها بخشی از مکان‌های دیدنی شهر هستند.

 

فاصله ارومیه تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

مسافت بین ارومیه تا اصفهان، بسته به اینکه از کدام مسیر حرکت خواهید کرد متفاوت است. به طور کلی مسافتی بین 1025 الی 1045 کیلومتر باید طی کنید تا به اصفهان برسید. یعنی به طور تقریبی 11 الی 12 ساعت را در راه خواهید بود که زمان قابل توجهی است. به خصوص اگر بخواهید این مسیر را با خودرو شخصی یا اتوبوس بروید.

 

فاصله ارومیه تا اصفهان

 

فاصله ارومیه تا اصفهان چند کیلومتر است؟

برای فاصله بین ارومیه تا اصفهان دو راه وجود دارد که هر دو راه به ساوه ختم می‌شود و باقی مسیر تا اصفهان یکسان است. در مسیر اول که 1026 کیلومتر است ابتدا وارد جاده ارومیه مهاباد خواهید شد و به سمت آزادراه قزوین همدان برانید. سپس با گذشتن از استان همدان و استان مرکزی به سمت ساوه رفته تا در نهایت به سمت اصفهان بروید. این مسیر 11 ساعت و نیم زمان می‌برد تا شما را به مقصد برساند.

 

در مسیر دوم که کمی طولانی‌تر است 1045 کیلومتر فاصله است. در این راه پس از خروج از ارومیه به سمت تبریز رفته و در ادامه مسیر به سمت زنجان بروید. پس از گذشتن از قزوین، وارد جاده ساوه بوئین زهرا شوید تا به اصفهان برسید. این مسیر در حدود 12 ساعت و نیم زمان لازم است تا با سرعت مطمئن به مقصد برسید.

 

روش‌های سفر از ارومیه تا اصفهان

روش‌های متفاوتی وجود دارد تا شما بتوانید در ارومیه سوار وسیله نقلیه شده و در اصفهان پیاده شوید. اگر می‌خواهید تجربه یک سفر خاطره انگیز را داشته باشید و لحظات خوبی را ثبت کنید می‌توانید با خودرو شخصی به دل جاده بزنید. سفر با اتوبوس ممکن است کمی خسته کنند باشد چرا که به نسبت خودرو شخصی هر جا و هر لحظه امکان توقف وجود ندارد.

 

از طرفی به دلیل طولانی بودن مسیر، ممکن است انتخاب هر کسی اتوبوس یا خودرو شخصی نباشد و هواپیما یا قطار را ترجیح بدهد. بسته به اینکه طرفدار چه نوع از سفر هستید انتخاب روش سفرتان متفاوت خواهد بود.

 

مسافت ارومیه تا اصفهان با اتوبوس

اتوبوس‌هایی که از ارومیه به سمت اصفهان در حال جابه‌جایی مسافر هستند، همه روزه آماده حرکت‌اند. مدت زمانی که با اتوبوس طی خواهید کرد در حدود 11 ساعت و نیم است. درست است که اتوبوس به نسبت دیگر وسایل نقلیه از نظر هزینه اقتصادی‌تر است اما انتخاب عموم مردم نیست. یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به اتوبوس‌ها وارد است این است که سرویس بهداشتی ندارند و از طرفی صندلی‌هایشان ممکن است در ساعات طولانی خسته کننده باشند. از همین رو برای افراد سالمند و یا خانواده‌های دارای فرزند اصلا مناسب نیست.

 

مسافت ارومیه تا اصفهان با خودروی شخصی

استفاده از خودرو شخصی برای سفرهای طولانی به رانندگانی متبحر نیاز دارد و ترجیحا اگر دو فرد از اعضا خانواده رانندگی بدانند لذت سفر برای همه اعضا خانواده چند برابر می‌شود، چرا که با آسودگی خیال سوار خودرو خود می‌شوند و نگران از خسته شدن راننده نخواهند بود.

 

همان طور که پیشتر گفتیم مسیر ارومیه به اصفهان دو راه دارد که اصولا افرادی سفر با خودرو شخصی را انتخاب می‌کنند که بخواهند تفریحی خود را به مقصد برسانند و عجله‌ای برای رسیدن ندارند. در نتیجه یک ساعت تفاوت چندانی در اصل قضیه ندارد و هر کدام از مسیرها می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

 

مسافت ارومیه تا اصفهان با هواپیما

با توجه به اینکه برای طی کردن فاصله ارومیه تا اصفهان حدود 12 ساعت در راه خواهید بود، انتخاب هواپیما گزینه مناسبی است. به بیان دیگر مسافت هوایی 810 کیلومتری میان ارومیه تا اصفهان در حدود یک ساعت طی خواهد شد! بدین منظور می‌توانید از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه به سمت اصفهان پرواز کنید. در ایام هفته به غیر از روزهای تعطیل و آخر هفته هم می‌توانید از پروازهای چارتری استفاده کنید.

 

مسافت ارومیه تا اصفهان

جاذبه‌های مسیر ارومیه اصفهان

همانطور که گفتیم مسیر ارومیه به اصفهان دو راه دارد و بسته به اینکه کدام راه را انتخاب کنید جاذبه‌های گردشگری متفاوتی پیش رویتان خواهد بود. اگر از مسیر تبریز زنجان بروید می‌توانید از چشم انداز رو به دریاچه ارومیه، موزه رختشویخانه زنجان، بقعه بایزید بسطامی دیدن کنید و پس از رسیدن به اصفهان از جاهای دیدنی اصفهان که تمام نشدنی اند دیدن کنید. 

 

اگر در فصل برداشت انار بودید حتما در ساوه توقف کنید و از انار درجه یک این شهر که بسیار خوش طعم است خریداری کنید. جالب است بدانید نهال انار ساوه ازنهال‌های درجه یک است و صادر می‌شود که در حدود 100 سال عمر این نهال‌ها را تخمین زده‌اند.

 

در مسیر ارومیه به اصفهان چندین خدمات ایران خودرو، چندین مرکز خدمات سایپا، تعمیرگاه‌، نمازخانه، مراکز خدمات درمانی، جایگاه پمپ بنزین و راهدارخانه‌های متعدد سبب شده‌اند تا بعد مسافت و سختی راه کمتر به چشمتان بیاید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قبلا در این مسیر بوده‌اند، حال به هر روشی، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

از آنجایی که مسافت میان دو شهر ارومیه تا اصفهان زیاد است و هر راننده‌ای ممکن است نتواند این مسافت را به یکباره رانندگی کنید، ما در سایت رهی نو با معرفی برترین تخفیفات رزرو آنلاین هتل‌ها در کنارتان هستیم تا در صورت نیاز بتوانید برای اقامت در یکی از هتل‌های موجود در مسیر اقدام کنید و همچنین اگر قصد اقامت در اصفهان را دارید می توانید از هتل های اصفهان به ویژه هتل های پنج ستاره اصفهان و هتل های چهار ستاره اصفهان را از سایت رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...