رَهی نو

باغ وحش بابلسر

تعداد بازدید: ۱۶۶۰ ۷ آذر ۱۳۹۶

دیدن حیوانات در باغ وحش و از فاصله نزدیک حس خوبی به انسان می‌دهد. اگر به شهر بابلسر سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از باغ وحش این شهر هم دیدن کنید. اگر می‌خواهید به باغ وحش بابلسر بروید و از آنجا دیدن کنید، اما اطلاعاتی از آدرس و نحوه رفتن به آنجا را ندارید، تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کاملی به شما ارائه کنیم.

باغ وحش بابلسر کجاست؟

بابلسر یکی از شهرهای مازندران است که با داشتن آب و هوای عالی خود، همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. در این شهر یک باغ وحش قرار دارد که برای رفتن به آن باید به بخش ساحلی این شهر بروید. دسترسی به باغ وحش بابلسر آسان است که باید از پل معلق بابلسر به قسمت غربی بابلرود و در نهایت وارد خیابان پاسداران شوید. این خیابان در غرب پل معلق بابلسر قرار دارد. زمانی که از پل معق عبور کردید، به چهارراهی می‌رسید که در شمال آن خیابان شریعتی قرار دارد. در انتهای این خیابان، یک میدان بزرگ می‌بینید. در بخش شمالی این میدان و در بخش انتهای آن، ورودی باغ وحش بابلسر را خواهید دید.

معرفی باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر از نوع خصوصی است و به شخصی به نام آقای محمدرضا دلشاد تعلق دارد. این باغ وحش در نزدیکی دریا و در نزدیکی مرکز سرطان‌شناسی واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که در کنار دریا، باغ وحشی باشد که در آن علاوه‌بر حیوانات، پرندگان بسیار زیبایی نیز وجود داشته باشند. باغ وحش بابلسر تنها باغ وحش شهرهای شمالی است و  6 نفر پرسنل و یک دامپزشک در آنجا مشغول هستند.
حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند در یک فضای روباز و زیر نور آفتاب سوزان هستند و برخی از  آنها نیز در مکانی مسقف نگهداری می‌شوند که تهویه مناسبی نیز ندارند. حفاظ‌هایی که در این باغ وحش برای نگهداری حیوانات استفاده می‌شود، استانداردهای لازم را ندارند؛ به‌همین‌دلیل اگر با خانواده و فرزندان کوچکتان به این باغ وحش می‌روید، مراقب کودکان خود باشید.
این باغ وحش در یک فضای نسبتا کوچک احداث شده و مساحت زیادی ندارد. طوطی‌هایی با بال‌های رنگارنگ، فلامینگو، طاووس‌ها و لک‌لک‌هایی با پرهای زیبا از پرندگان این باغ وحش هستند که با نهایت تاسف به‌درستی از آنها نگهداری نمی‌شود. از دیگر حیوانات باغ وحش بابلسر می‌توان به شتر، شیر، گرگ، میمون، خرس، گرگ، ببر، لاما، قوچ، میمون و گوش سیاه اشاره کرد. 

تعطیلی باغ وحش بابلسر

/تعطیلی باغ وحش بابلسر

در سال 1393 به دلیل شرایط نامناسب این باغ وحش در نگهداری حیوانات، تصمیم بر تعطیل شدن آن گرفتند. اما اتفاقی در این باغ وحش افتاد که خبر آن در تمام جهان منتشر شد. در همین سال تصمیم گرفتند که یک قلاده خرس را برای نگهداری به باغ پرندگان رشت منتقل کنند اما درنهایت تصمیم بر این شد که در همان باغ وحش بابلسر باقی بماند. در این زمان تصاویری منتشر شد که در این باغ وحش، خرس را به غل و زنجیر بسته بودند و در آن حال از او نگهداری می‌کردند. همین مورد موجب تعطیل شدن باغ وحش بابلسر شد.

بازگشایی مجدد باغ وحش بابلسر

بازگشایی مجدد باغ وحش بابلسر

مدتی بعد از ماجرای نحوه نگهداری خرس در باغ وحش، قرار بر این شد تا شرایط نگهداری از حیوانات در این مکان به‌شکل هفتگی بررسی شود. در این مدت وضعیت نگهداری از حیوانات در شرایط مناسب‌تری قرار گرفت. بعد از گذشت مدت زمانی، باتوجه به گزارشات بازدید و نحوه نگهداری از حیوانات، این باغ وحش بار دیگر به روی عموم باز شد و کار خود را آغاز کرد. البته در این مدت ساکنین اطراف باغ وحش از بوی بد این مکان اعتراض کردند که با انتقاد صاحب باغ وحش روبرو شدند. در این جریان، مالک باغ وحش گفته بود که این بوی بد، طبیعی است و ساخت‌وسازهایی که در این اطراف انجام شده، بعد از تاسیس باغ وحش بوده است. به‌علاوه اینکه جابجایی باغ وحش هزینه‌های زیادی دربردارد. دلیل دیگر عدم امکان جابجایی باغ وحش، عادت کردن حیوانات به محل زندگیشان است که امر جابجایی باغ وحش را ناممکن می‌کند. 

زمان بازدید از باغ وحش بابلسر

 

زمان بازدید از باغ وحش بابلسر

همانطور که می‌دانید شهر بابلسر یکی از شهرهایی است که در فصل تابستان، هوایی شرجی دارد. به همین دلیل اگر در این فصل قصد رفتن به این باغ وحش را دارید، باید گرما و شرجی بودن بالای آن را درنظر داشته باشید. در کنار آن ممکن است که بوی بد باغ وحش موجب آزار شما شود. بنابراین بهترین زمان برای رفتن به باغ وحش بابلسر، فصل بهار است؛ زیرا آب و هوا در این فصل بسیار مساعد است و بارش‌های گاه‌به‌گاه، موجب خنک شدن هوا می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش بابلسر

دیدن باغ وحش بابلسر، تقریبا 1 ساعت زمان می‌برد تا از تمامی بخش‌های آن بازدید کنید. اگر برای دیدن این باغ وحش به بابلسر آمده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار دیدن آن، از دیگر جاهای دیدنی اطراف باغ وحش بابلسر نیز بازدید کنید.
از مکان های دیدنی اطراف باغ وحش بابلسر می‌توان به آبشار شی الیم، سد عرب خیل، پل معلق بابلسر و رودخانه بابلرود اشاره کرد. همین‌طور منطقه ساحلی میرود و روستای گالشکلا از دیگر جاهای دیدنی اطراف این باغ وحش محسوب می‌شوند.
 

سخن پایانی

شهر بابلسر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری زیاد، همواره مسافران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. نوار ساحلی، شهرک‌های لوکس و معروف خزرشهر و همین‌طور باغ وحش بابلسر باعث شده که این شهر به یکی از شهرهای توریستی جهان تبدیل شود. در این مقاله از رهی نو به معرفی باغ وحش بابلسر که یکی از جاهای دیدنی این شهر است، پرداختیم. همینطور سعی کردیم تا اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی، زمان بازدید، مسیر دسترسی به باغ وحش و شرایط نگهداری از حیوانات در این باغ وحش  را به شما ارائه کنیم. اگر به این شهر سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای محل اقامت خود، هتل میزبان بابلسر را از طریق سایت رهی نو رزرو کنید.
 

سوالات متداول

باغ وحش بابلسر کجاست؟

این باغ وحش در بخش غربی بابلرود و انتهای خیابان شریعتی قرار گرفته است.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش بابلسر کجاست؟

آبشار شی الیم، سد عرب خیل، پل معلق بابلسر و رودخانه بابلرود، منطقه ساحلی میرود و روستای گالشکلا از دیگر جاهای دیدنی اطراف این باغ وحش هستند.

بهترین زمان برای بازدید از باغ وحش بابلسر چه فصلی است؟

با توجه به گرم و شرجی بودن هوا، پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار برای دیدن این باغ وحش به بابلسر سفر کنید.

ساعت بازدید از باغ وحش بابلسر  چیست؟

همه روزه می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 10 شب برای بازدید به این باغ وحش بروید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
کریمی ۱۴۰۲/۱۲/۱۰

باغ وحش بابلسر واقعا دوست داشتم یکبار رفتم و عاشق حیات وحشم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۲/۱۲

کریمی عزیز ممنون از ثبت تجربه و خوشحالیم که علاقمندان به طبیعت و حیات وحش کنار ماهستند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...