رَهی نو

گذر هنرمندان کیش

تعداد بازدید: ۴۶۱۰ ۴ آذر ۱۳۹۶

کیش برای دریا دوستان، عاشقان طلوع و غروب خورشید و چشم اندازهای فوق‌العاده مکانی رویایی بوده و بهترین نقطه برای گشت‌وگذار در تعطیلات است. گذر هنرمندان یکی از مناطقی است که در سفر به کیش باید آن را دید. شاید تا به‌حال نام گذر هنرمندان را شنیده باشید، اما دقیقا ندانید این مجموعه چیست، چه کاری انجام می‌دهد و چه هدفی دارد. اجازه دهید که بگوییم گذر هنرمندان مجموعه‌ای هنری در جزیره کیش است که به گونه‌ای به معرفی مشاهیر بزرگ ایران می‌پردازد و تعدادی از آنها را برای ما معرفی می‌کند. گذر هنرمندان کیش در سال 1378 ساخته شد و با گذر زمان بر تعداد تندیس‌ها و مجسمه‌های موجود در آن افزوده شد. هدف اصلی احداث این مجموعه آشنایی جوانان با مشاهیر فرهنگ و ادب ایران زمین بود تا که یاد و خاطره این افراد در ذهن همه، مخصوصا نسل جوان باقی بماند.

 

ساخت این مجموعه تاثیر زیادی بر شناخت فرهنگ و هنر ایرانی بر خارجیان نیز دارد و باعث می‌شود آنها با این بزرگان و فرهنگ غنی آنها آشنا شوند.

 

گذر هنرمندان کیش

 

 

آدرس گذر هنرمندان کیش

آدرس این مجموعه هنری در ضلع غربی کیش، خیابان سنایی است. اگر در مرکز جزیره باشید تا این مجموعه فاصله بسیار کمی دارید و در زمان کوتاهی می‌توانید با تاکسی به این مکان برسید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.


یکی دیگر از جاذبه های تفریحی - گردشگری این جزیره زیبا، پارک ساحلی مرجان است. اگر به کیش سفر کردید این مکان زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید!

 

گذر هنرمندان کیش در شب

بهترین زمان برای حضور در گذر هنرمندان شب است. تاریکی شب در این مجموعه با نورپردازی‌های بسیار زیبا و فوق العاده روشن شده و فضای هر مجسمه را دیدنی می‌کند. در شب‌ها آب و هوای ساحلی کیش خنک می‌شود و حضور در این مجموعه در کنار تاریخ می‌تواند برای شما هیجان‌انگیزتر شود. در این مجموعه ساعتی بشینید، فنجانی چای نوش جان کنید و درباره چیزهایی که دیدید و خوانید تامل کنید. این بهترین راه برای بخاطر نگه داشتن فرهنگ و هنر است.

 

مجسمه هنرمندان در گذر هنرمندان کیش

در این مجموعه می‌توان تندیس‌ها و مجسمه افراد صاحب نام زیادی را مشاهده کرد. این مجسمه‌ها سردیس‌هایی هستند که از ظرافت خاصی برای ساخت آنها استفاده شده است. این افراد برجسته نقش‌های بسیار زیادی در نقش بستن هنر و فرهنگ کشور داشته‌اند. این افراد شامل: ابوالحسن صبا که موسیقیدان و سازنده ساز بود، شریف لطفی موسیقیدان، غلامحسین بنان موسیقیدان و خواننده آواز، علی محمد حیدریان نقاش، حسین بهزاد نقاش مینیاتور، غلامحسین سپنتا سینماگر، کریم پیرنیا معمار، مرتضی ممیز طراح گرافیک، قنبری مهر هنرمند هنرهای دستی، عزت الله انتظامی بازیگر، غلامحسین امیرخانی خوشنویس، عیسی بهادری طراحی قالی، هادی میرمیران معمار، محمد تقی جعفری علامه، مرتضی آوینی فیلمساز دفاع مقدس، جال آل احمد نویسنده مترجم، فرشچیان نقاش، پروین اعتصامی شاعر، شهریار شعر، امیر کبیر صدراعظم می‌شود.

 

مجسمه هنرمندان در گذر هنرمندان کیش

 

پیاده‌روی در گذر هنرمندان

گذر هنرمندان یک مجموعه بی نظیر است که در هر ساعتی می‌توان در آن حضور یافت و ساعتی به تماشای تندیس‌ها پرداخت. پیاده‌روی در بین تندیس‌ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود و لذتی وصف‌ناپذیر دارد. با اینکار نه تنها می‌توانید در یک هوای عالی و خوب تفریح کنید، بلکه می‌توانید با افراد سرشناس و هنری آشنا شوید.

 

گذر هنرمندان یکی از جاهای دیدنی کیش است که حداقل یکبار در عمرتون باید ببینیدش. در اینجا اکسیژن خالص را نفس بکشید و زندگی نامه هنری هنرمندان را مطالعه کنید.


اقامت در هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهران ۱۴۰۲/۴/۱۳

گذر هنرمندان کیش هم که برای دوستداران هنر بسیار دلچسب است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۲۵

مهران هنردوست از اینکه در سایت رهی نو نظرتون رو بیان نمودید خوشحال شدیم پیروز و سلامت باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...