رَهی نو

ساحل درختان نارگیل جزیره کیش

تعداد بازدید: ۲۴۸۸۴ ۴ آذر ۱۳۹۶

ساحل درختان نارگیل کیش

جزیره کیش را می‌توان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران دانست که همه ساله توریست‌های متعددی از سراسر ایران و جهان به آن سفر می‌کنند. گرداگرد این جزیره رویایی،‌ سواحل متعددی و زیبایی شکل گرفته است که همگی مشرف به خلیج نیلگون فارس هستند. یکی از معروف‌ترین این سواحل،‌ ساحل درختان نارگیل کیش است که در شرق جزیره کیش واقع شده است. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید اکیدا توصیه می‌کنیم که از این ساحل نیز دیدن فرمایید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید چراکه قرار است اطلاعات جامعی پیش از سفر درباره این ساحل در اختیار شما قرار دهیم.

 

ساحل درختان نارگیل جزیره کیش

ساحل درختان نارگیل کیش با مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع در بخش شرقی مروارید خلیج فارس قرار گرفته است. این ساحل دارای بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل است. یکی از تصاویر نمادین برای نشان دادن مناطق استوایی،‌ تصویر جنگلی با انبوهی از درختان نارگیل است چراکه این درخت مختص مناطقی با آب و هوای استوایی است و در هر منطقه‌ای امکان رشد آن وجود ندارد. رنگ برگ‌های درختان نارگیل سبز روشن است. اگر به تصاویری که از بالا از این منطقه گرفته شده، نگاه کنید با ناحیه‌‌ای رنگارنگ و شگفت‌انگیز روبرو می‌شوید. از خلیج نیلگون فارس تا ساحلی با شن‌های مرجانی رنگ درخشان و درختان نارگیلی به رنگ سبز روشن که جلوه‌ای خاص به این ناحیه داده است. برگ‌های درختان نارگیل به قدری بزرگ هستند که می‌توانند حکم سایه‌بان را برای شما ایفا کنند. پس به راحتی زیر آن‌ها دراز بکشید و از نسیم خنکی که به سمت شما می‌آید، لذت ببرید، فقط مراقب باشید نارگیلی از آن بالا روی شما سقوط نکند. گفتنی است نارگیل خوراکی بسیار خوش‌مزه‌ای است که به صورت خوشه‌ای می‌روید و شیرین و لذیذ است. وزن این میوه زیاد است و پوست بسیار سفتی دارد.

 

آدرس ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده است. این ساحل در سمت راست خیابان فرودسی و به موازات آن قرار گرفته است و در تقاطع با بلوار ساحل جزیره کیش است. ساحل درختان نارگیل کیش با مرکز شهر در حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. پارک هنگام نیز به این ساحل نزدیک است و تنها چند دقیقه پیاده‌روی برای رسیدن به آن نیاز است. این ساحل به ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش نیز نزدیک است. هتل‌های نزدیک ساحل درختان نارگیل شامل هتل داریوش کیش، هتل پارسیان، آبادگران هتل،‌ هتل ستاره کیش، هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا می‌شود.

 

دسترسی‌ها به ساحل درختان نارگیل کیش

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد این ساحل موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد چراکه به هتل‌ها و نقاط مهم گردشگری جزیره کیش نزدیک است و دسترسی خوبی دارد. شما در هر منطقه‌ای از جزیره زیبای کیش اگر اراده کنید می‌توانید با گرفتن تاکسی مستقیما به این ناحیه بیایید. این ساحل به پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف نیز نزدیک است و با گرفتن تاکسی به راحتی می‌توانید به آنجا برسید.برخی از مراکز خرید کیش مانند پانیذ، مرکز خرید مریم ۲، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید رویا و بازار پردیس ۲ نیز به ساحل درختان نارگیل نزدیک است و می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بعد از خرید و البته در هنگام غروب آفتاب در این ساحل حضور داشته باشید. همانطور که گفته شد با گرفتن تاکسی یا حتی پیاده‌روی چند دقیقه‌ای می‌توانید به ساحل برسید.

 

آدرس دقیق ساحل درختان نارگیل کیش

امکانات رفاهی ساحل درختان نارگیل کیش

در ساحل درختان نارگیل کیش، لور قدیمی و در امتداد طولی آن آلاچیق‌های زیادی قرار گرفته است. این ساحل نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ و مجموعه ورزشی آقایان واقع شده است. در اسکله تفریحی کیش امکاناتی نظیر جت اسکی، انواع قایق‌ها مثل قایق پارویی، قایق ماهی‌گیری، قایق کف شیشه‌ای، قایق پدالی و امکانات غواصی و سه چرخه‌های آبی فراهم گردیده است. در پلاژ مخصوص آقایان نیز امکانتی نظیر آموزش شنا به صورت انفرادی و گروهی و نیز سکوی ماساژ فراهم گردیده است. 

 

در ساحل درختان نارگیل امکان دوچرخه سواری نیز وجود دارد. همچنین تعدادی بوفه برای خرید تنقلات در این ساحل ساخته شده است. کافی شاپ هتل داریوش نیز در نزدیکی ساحل قرار دارد. همچنین رستوران میرمهنا نیز در اطراف ساحل درختان نارگیل قرار گرفته است. این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی جزیره کیش است که البته جز گران‌ترین‌ها آن‌ها هم هست. با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی که تحت عنوان غذای حلال معرفی شده است. والیبال ساحلی در جزیره کیش یکی از جذاب ترین بازی های این منطقه است، همچنین در ساحل می‌توانید هندبال، فوتبال ساحلی نیز بازی کنید. امکاناتی نظیر دوش و سرویس بهداشتی نیز در پلاژ آقایان قرار داده شده است.

 

فضای حاکم بر این منطقه به دلیل دور بودن از هیاهوی مرکز شهر،‌ بسیار آرامش‌بخش است. اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که در ساعات پایانی روز به این منطقه سفر کنید، خیلی بهتر می‌شود چراکه غروب آفتاب در ساحل درختان نارگیل جلوه خاطره‌انگیزی با خود به همراه دارد. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از سفر دوربین عکاسی خود را آماده کنید چراکه عکس‌های این سفرتان جز خاطره‌انگیزترین‌ عکس‌ها در زندگی شما خواهد بود.

 

بهترین فصل سفر به ساحل درختان نارگیل کیش

به طور کلی آب و هوای جزیره کیش شرجی و گرم است و اختلاف دمای بالایی را در طول سال تجربه می‌کند. در صورت بارانی و طوفانی بودن هوا، حرکت کشتی‌ها به سمت اسکله امکان‌پذیر نیست و ماندن در ساحل و انجام ورزش‌های ساحلی برای طولانی مدت ممکن نخواهد بود. فصل بهار به خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت زمان مناسبی برای سفر به این ناحیه است چراکه آب و هوا کاملا معتدل است، از رطوبت هوا کاسته شده و در نتیجه میزان باران‌ها در این محل کم می‌شود. با این وجود اما تابستان اصلا فصل مناسبی برای سفر به این منطقه نیست. دمای هوا به شدت بالا است و رطوبت و گرمای بیش از حد باعث کلافه شدن شما می‌شود. فصل پاییز نیز به شدت پربارش است و برای حضور در سواحل و انجام ورزش‌های ساحلی و دریایی مناسب نیست. فصل زمستان نیز زمان مناسبی برای نشستن در ساحل نیست. در فصل زمستان میزات بارش باران‌ حتی از پاییز هم بیشتر می‌شود و این باران‌ها مدت زمان طولانی‌تری هم ادامه پیدا می‌کنند. با این حال در زمستان با آن گرمای طاقت‌فرسای تابستان مواجه نیستید و دمای ملایم‌تری را تجربه می‌کنید. بنابراین همانطور که در ابتدا ذکر گردید برای سفر به ساحل درختان نارگیل فصل بهار بهترین زمان ممکن است.


اقامت در هتل ترنج کیش را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مستانه ۱۴۰۲/۷/۴

مسلما بهترین فصل بهار فروردین و اردیبهشت هست برای رفتن به کیش- مناطق گرم و مرطوب بهترین زمانش همین دوماه است البته اگر بتونی مرخصی بگیری

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۵

مستانه عزیز بله همینطور هست که اشاره کردید امیدواریم که فرصت مناسبی برای سفرتون به زودی مهیا بشه شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...