رَهی نو

مجموعه درخت سبز جزیره کیش

تعداد بازدید: ۶۲۸۹ ۴ آذر ۱۳۹۶

درخت سبز کیش یکی از کهنسال‌ترین و قدیمی‌ترین درختان جزیره است. این درخت همان درخت لور بوده که به آن درخت انجیر یا انجیر معبد نیز می‌گویند. این درخت کهنسال طرفداران خاص خود را دارد و هر ساله افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. این درخت روی شاخه‌های خود گره‌هایی با نخ یا با پارچه دارد. گفته می‌شود که این نخ‌ها و پارچه‌ها آن را مقدس می‌کنند و بر اهمیت آن در منطقه می‌افزایند. مردم این منطقه بر این باور هستند که این درخت سرشار از انرژی و قدرت است. به همین رو آنها با بستن پارچه و نخ‌ها سعی بر این دارند تا آرزوها و نیازهای خود را از این طریق برآورده کنند.

 

درخت سبز جزیره کیش

 

 


اقامت در هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش را از دست ندهید


یکی از ویژگی‌های این درخت این است که در کنار جاذبه‌هایی مانند شهر حریره و آب انبار کیش قرار دارد. مسافرین با آمدن به این منطقه می‌توانند با یک تیر چند نشان بزنند و از چند مکان با هم بازدید کنند.

درخت سبز در کیش کجاست؟

درخت سبز کیش تقریبا در قسمت شمالی جزیره قرار دارد. در هر مکانی که اقامت دارید می‌توانید از تاکسی‌ها کمک بگیرید و خود را به بلوار میرمهنا برسانید. بعد از این بلوار به المپیک بروید. از این منطقه دسترسی به مجموعه درخت سبز کیش آسان است، چرا که در چند دقیقه‌ای شما قرار دارد و به راحتی می‌توانید خود را به آن برسانید.

 

تاریخچه درخت سبز در کیش

درخت سبز کیش قدمت زیادی دارد. این درخت در حدود 500 تا 600 سال عمر داشته که شاخه‌های آن با گذر زمان ریشه می‌شوند. نحوه رشد این درختان به گونه‌ای است که سایه ‌بسیار پهنی بر روی زمین می‌اندازند.

 

این درخت در دوره ایلخانی و تیموری به جزیره کیش آورده و در این مکان کاشته شد. در گذشته تعداد زیادی از این درختان از کشور هند و چین در کیش، قشم و نورا ساحلی خلیج فارس کاشته شدند.

 

تاریخچه درخت آرزوها در کیش

 

پارک درخت سبز در کیش

این مجموعه دارای پارک بسیار باشکوه و بی‌نظیری است که یکی از مناطق گردشگری جزیره محسوب می‌شود. پارک درخت سبز بسیار سرسبز و مملو از درختان بسیار بلند است. این سرسبزی بخاطر آب‌های جاری و سطحی بوده که در این دره پرتغالی سرازیر می‌شوند. پیاده‌روی در این مجموعه باشکوه بسیار هیجان‌انگیز و فوق العاده خواهد بود. سیاه درختان بیشتر منطقه را فرا گرفته و محیطی بسیار عالی برای تفریح ایجاد کرده‌اند.

 

نحوه رشد درخت سبز کیش

این درختان مانند سایر درختان تنه دارند و رشد می‌کنند. وقتی تنه درخت قطور می‌شود شاخه‌های آن دوباره تبدیل به درختی می‌شوند. منظور این است که وقتی درخت رشد می‌کند شاخه‌ها نیز همزمان بزرگ می‌شوند و در زمین فرو می‌روند. این باعث می‌شود که این شاخه‌ها تبدیل به تنه شوند. این حرکت تبدیل شاخه‌ها به تنه انقدر ادامه پیدا می‌کند که سرانجام درخت چندین ساقه به هم پیوسته و قطور داشته باشد. این رشد برای درخت سایه بزرگ ایجاد می‌کند و منطقه اطراف آن را خنک می‌کند. گفته می‌شود که درخت این کار را برای محافظت از تنه خود در برابر بادها انجام می‌دهد.

 

عکس درخت سبز کیش

 

امکانات رفاهی مجموعه درخت سبز در کیش

امکانات رفاهی پارک در طی سال‌های اخیر بسیار زیاد شده تا بازدید کننده‌ها بتوانند چند ساعتی در این منطقه بمانند و تفریح کنند. در این محوطه چندین آلاچیق قرار دارد و در کنار این آلاچیق‌ها نرده‌های چوبی زیادی ساخته شده است. مسافرین در اینجا می‌توانند یک وعده غذایی به همراه خود بیاورند و در کباب پزها یا همان باربکیوهای پارک آماده کنند و در یک محیط عالی نوش جان کنند.

البته صندلی‌های بسیار زیادی در این پارک گذاشته شده که طرح‌های بسیار زیبایی دارند. هر کسی می‌تواند بر روی این صندلی‌ها بشیند و از زیبایی طبیعی این منطقه لذت ببرد.

مسیرهای پیاده روی این منطقه با چراغ‌های فانوسی، گل‌های کاغذی و ... مزین شده‌اند. محل‌هایی نیز برای خواندن نماز و سرویس‌های بهداشتی در اینجا ساخته شده است.

رستوران‌های فصلی و بوفه‌ها نیز برای رفاه بیشتر مسافرین و گردشگران در همین محل ساخته شده است.

مجموعه درخت سبز کیش هم مثل خانه اعیانی کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است. پس شما نیز اگر به جزیره کیش سفر کردید حتما بازدید از این مجموعه زیبا را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید تا که بتوانید با این جاذبه تاریخی بیشتر آشنا شوید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
علی ۱۴۰۲/۲/۲۴

همین امروز خبر آمد که این درخت خشک شده است متاسفانه به دلیل سهل انگاری مسوولین و حرس کردن غیر اصولی از بین رفت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۴

همره عزیز رهی نو بله متاسفانه این اتفاق افتاده و همین امر هم ممکن است در بازدید از این منطقه و جذب توریست تأثیرگذار باشد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...