رَهی نو

کشتی تفریحی کیش

تعداد بازدید: ۴۴۳۲ ۴ آذر ۱۳۹۶

کشتی های تفریحی کیش

سوار شدن بر کشتی تجربه متفاوت و خاطره‌انگیزی خواهد بود. پس اگر تاکنون سوار کشتی نشده‌اید، می‌توانید این بار به جزیره کیش سفر کنید. چراکه در این جزیره زیبا کشتی‌های گوناگون با برنامه‌های متنوع فراهم شده تا سفر شاد و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان آورد. با ما همراه باشید چراکه قرار است در این مقاله به طور مفصل به جزئیات برنامه‌های کشتی تفریحی کیش بپردازیم. کشتی‌های تفریحی جزیره کیش، اوقات شاد و مفرحی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورند. این کشتی‌ها در آب‌های نیلگون خلیج فارس رفت و آمد می‌کنند و برخی از آن‌ها دارای کف‌هایی از جنس شیشه هستند چراکه از این طریق مسافران بتوانند موجودات دریایی و مرجان‌های خلیج فارس را تماشا کنند.

 

کشتی‌های دیگری مثل کشتی‌های آکواریوم و کشتی‌های تفریحی شبانه نیز وجود دارند. کشتی تفریحی کیش از نوع مسافربری به نام کشتی کروز سانی نیز موجود است که نسبت به بقیه موارد ذکرشده جدیدتر و کمتر شناخته شده است. این کشتی‌ها روی عرشه خود امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، رستوران، غرفه عکاسی و... دارند و بسته به زمان گشت‌وگذار کشتی، پذیرایی ناهار یا شام روی آن‌ها انجام می‌شود. ظرفیت، زمان و تعداد سانس‌هایی که ارائه می‌شود و نیز زمان هر سانس از قبل مشخص است و باتوجه به امکاناتی که برای مسافران خود فراهم می‌کنند، قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

معرفی کشتی های تفریحی کیش

قیمت کشتی‌های تفریحی شبانه کیش

تعداد و تنوع کشتی‌های تفریحی جزیره کیش زیاد است و بهتر است پیش از رزرو جا و خرید بلیط این کشتی‌ها، یک سری اطلاعات کلی درباره آن‌ها داشته باشید. کشتی‌های آکواریومی، قایق‌های کف شیشه‌ای و کشتی کروز سانی را به طور مفصل در قسمت‌های بعدی توضیح خواهیم داد. کشتی‌های تفریحی شبانه همانطور که از اسم‌شان پیدا است، پس از تاریک شدن هوا و معمولاً از ساعت ۲۱ کارشان شروع می‌کنند و سانس‌های آن‌ها اغلب تا ساعت ۱ بامداد ادامه می‌یابد. در این زمان هوای جزیره کیش خنک‌تر هم هست و تا حدودی از دمای زیاد روز کاسته شده است. معمولاً زمان هر سانس دو ساعت است و پذیرایی شام نیز در خود کشتی انجام می‌گیرد. این گشت‌ها با برنامه‌های متنوع مثل موزیک شاد، اجراهای زنده هنرمندان، جنگ شادی و برنامه‌های دیگری نظیر مسابقه، قرعه‌کشی و اهدای جوایز همراه هستند. در زیر انواع کشتی‌های تفریحی شبانه را همراه با شرح کامل امکانات و سایر جزئیات معرفی کرده‌ایم:

 

کشتی تفریحی آرتمیس

کشتی تاریخی آرتمیس از تاریخ ابتدای تیرماه ۱۳۷۸ افتتاح شد و یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین کشتی‌های جزیره کیش محسوب می‌شود. طول این کشتی ۳۰ متر و عرض آن ۱۰ متر است و دو طبقه دارد. رستوران این کشتی در طبقه نخست قرار گرفته و دارای ظرفیتی ۱۳۰ نفره است که با توجه به شبانه بودن این کشتی، تنها صرف شام در آن امکان‌پذیر است و دارای کافی‌شاپ هم هست. غرفه عکاسی هم در این کشتی وجود دارد که قطعاً حضور در کشتی رویایی آرتمیس عکس‌های خاطره‌انگیزی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. زمان هر سانس کشتی تفریحی آرتمیس ۲ ساعت است و هر شب دو سانس ۲۱ تا ۲۳ و ۲۳ تا ۱ بامداد ارائه می‌شود. این کشتی از بندرگاه جزیره کیش به حرکت در می‌آید. محدودیت سنی در مورد ورود به این کشتی وجود ندارد. اجرای برنامه‌های زنده و شاد در کشتی آرتمیس، توسط هنرمندان نام‌آشنا جزیره کیش یعنی علیرضا حقانی، علیرضا مهدوی و عدنان دارمی همراه با یک گروه موزیک محبوب انجام می‌گیرد. قیمت بلیط هر سانس این کشتی ۹۳ هزار تومان است.

 

کشتی تفریحی گوهر

کشتی گوهر یک کشتی تفریحی کاتاماران است. این کشتی تفریحی کیش شبانه و ۴ ستاره است. دارای دو سانس دو ساعته از ۲۰ تا ۲۲ و ۲۲ الی ۱۲ بامداد می باشد. پذیرایی شام رایگان است و به همراه اجرای موسیقی توسط گروه حرفه‌ای دیاکو در این کشتی انجام می‌گیرد. قیمت بلیط این کشتی ۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

کشتی تفریحی نوید دریا

کشتی نوید دریا معروف‌ترین کشتی جزیره کیش است. این کشتی ساخت کشور ژاپن است و در ۳ طبقه طراحی شده است. فضای بزرگ کشتی دارای سالن‌ها و امکانات و خدمات منحصر به فردی است که احتمالاً مشابهش را جای دیگری پیدا نکنید. از سالن VIP و سالن First Class بگیرید تا سالن موزیک و البته کافی شاپ دریایی. اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان حرفه‌ای جزیره کیش انجام می‌گیرد. دقت داشته باشید که سالن A کشتی با موسیقی زنده و در سالن B و C پخش موسیقی از بلندگو و مانیتور صورت می‌گیرد.  جنگ شادی و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده و اجراهای نمایشی نیز در این کشتی انجام می‌پذیرد. پذیرایی شام در کشتی نوید دریا رایگان است. گشت‌های کشتی نوید دریا بر روی آب‌های خلیج فارس ۲ ساعته است و هر شب دو سانس ۲۱ تا ۲۳ و ۲۳ تا ۱ بامداد ارائه می‌شود. قیمت بلیط هر سانس این کشتی ۹۸ هزار تومان است. رزرو بلیط برای کودکان بالای سه سال ضروری است. این کشتی از بندرگاه جزیره کیش به حرکت در می‌آید و بهتر است نیم ساعت قبل از شروع حرکت در بندرگاه حضور داشته باشید.

 

کشتی تفریحی اوستا ۵

کشتی اوستا اولین کشتی تفریحی و رستوران دریایی در جزیره کیش است و بزرگ‌ترین کشتی تفریحی کیش و کل کشور محسوب می‌شود. کشتی اوستا، تنها کشتی دارای گواهی‌نامه بین‌المللی ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ و ۹۰۰۱ در سطح جزیره کیش در جهت رضایتمندی مشتری در حوزه گردش دریایی است. گشت‌های این کشتی دو ساعته است و سه سانس برای آن وجود دارد که در زمان‌های ۱۹ تا ۲۱، ۲۱ تا ۲۳ و ۲۳ تا ۱ بامداد ارائه می‌شود. پذیرایی ناهار و شام هردو در داخل کشتی انجام می‌گیرد. رستوران این کشتی دارای ظرفیت بسیار بالای، ۲۲۰ نفر است. موسیقی زنده کشتی اوستا به زبان‌های فارسی و عربی است و البته اجراهای استندآپ کمدی هم در نظر گرفته شده است. کشتی تفریحی اوستا عرشه بسیار زیبا و وسیعی دارد که در آن کافی شاپ هم موجود است. از عکاسان روی عرشه می‌توانید درخواست کنید که به صورت حرفه‌ای از شما عکس بگیرند. خدمات جانبی مثل نقش حنا نیز روی کشتی انجام می‌گیرد. دقت داشته باشید که هزینه عکس و کافی شاپ به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. قیمت بلیط هر سانس این کشتی ۱۵۰ هزار تومان است. این کشتی از بندرگاه جزیره کیش به حرکت در می‌آید.

 

کشتی تفریحی در کیش

قیمت کشتی تفریحی آکواریوم در کیش

کشتی‌های تفریحی آکواریومی درجهت تماشای دنیای موجودات دریایی در خلیج نیلگون فارس است. به همین دلیل یک صفحه شیشه‌ای و شفاف در زیر کشتی قرار گرفته شده است و مسافران از این طریق می‌توانند موجودات دریایی خلیج فارس را تماشا کنند. بعضی از کشتی‌ها به جای کف شیشه‌ای در طبقات پایینی خود پنجره‌های شیشه‌ای دارند و از این طریق می‌توان،‌ موجودات زیر آب را به تماشا نشست. شروع گشت این کشتی‌ها از ساعت  ۱۰ صبح انجام می‌شود به این دلیل که تماشای فضای زیرین آب امکان‌پذیر باشد. محل استقرار کشتی‌های آکواریوم و قایق‌های کف شیشه‌ایی در اسکله تفریحی است و با استفاده از نورافکن امکان گشت دریایی شبانه نیز فراهم شده است. سانس‌های هر گشت یک ساعت است و با توجه به مناسب بودن وضعیت دریا حرکت کشتی‌ها تا بعدازظهر ادامه دارد. در کشتی‌های آکواریوم شما علاوه‌بر اینکه می‌توانید به تماشای آبزیان خلیج فارس مشغول باشید، امکانات و خدمات دیگری نظیر اجرای موسیقی زنده، جنگ شادی و اجرای استندآپ کمدی، قرعه‌کشی و اهدای جوایز و پذیرایی نیز صورت می‌گیرد. در زیر انواع کشتی‌های تفریحی آکواریوم را همراه با شرح کامل امکانات و سایر جزئیات معرفی کرده‌ایم:

 

کشتی آکواریوم ستاره

شما در کشتی تفریحی آکواریوم ستاره می‌توانید به تماشای زیبایی‌های دریا، ماهی‌های گوناگون و مرجان‌ها و گیاهان رنگارنگ دریایی بنشینید. این کشتی ساخت کشور ژاپن است و همه استانداردهای ضروری را نیز دارا است. طول کشتی ۱۲ متر، عرض آن ۵ متر و عمق آن ۲.۶ متر است. گشت‌های این کشتی در طول روز در سانس‌های یک ساعته انجام می‌شود. کشتی آکواریوم ستاره ابتدا یک مسافتی را طی می‌کند تا به جایی برسد که تنوع آبزیان بیشتر است و مسافران قادر هستند موجودات متنوع‌تر را با تعداد بیشتری، نظاره کنند. در طول مدت زمان گشت، موسیقی زنده و اجراهای نمایشی نیز صورت می‌گیرد. قیمت بلیط هر سانس این کشتی ۴۰ هزار تومان است.

 

کشتی آکواریوم گردشگر 1

کشتی آکواریوم گردشگر ۱، بزرگترین کشتی آکواریومی ایران با عمق ۳ متر محسوب می‌شود و جهت تماشای دنیای زیر آب گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. هر سانس گشت‌های کشتی آکواریوم گردشگر یک، ۲ ساعت است و حرکت آن، از ساعت ۲۱ شروع می‌شود و تا ساعت ۱ بامداد نیز ادامه می‌یابد. گشت‌های این کشتی با موسیقی زنده و پذیرایی همراه است. قیمت بلیط این کشتی ۴۰ هزار تومان است.

 

کشتی آکواریوم طوطیا

یکی دیگر از کشتی‌های آکواریوم پرطرفدار جزیره کیش، کشتی آکواریوم طوطیا است که هم کناره‌ها و هم کف آن شیشه‌ای است. قیمت بلیط این کشتی نیز ۴۰ هزار تومان است. موسیقی شاد همراه با عکاسی حرفه‌ای، لحظات رویایی و خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

 

کشتی آکواریوم سیمرغ

این کشتی محبوب نیز دارای کف و کناره‌های شیشه‌ای است که از این طریق می‌توانید وسعت دید بیشتری به انواع گیاهان، مرجان‌ها و ماهی‌های دریایی داشته باشید. موسیقی زنده و برنامه‌های شاد برای این کشتی تدارک دیده شده است و گشت و گذار روی کشتی آکواریوم سیمرغ، سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. قیمت بلیط این کشتی ۴۰ هزار تومان به ازای هر سانس است.

 

قایق‌های کف شیشه‌ای

علاوه‌بر کشتی‌های کف شیشه‌ای، قایق‌های کف شیشه‌ای نیز برای دوست‌داران قایق‌سواری در جزیره زیبای کیش فراهم شده است. ساعت شروع حرکت این قایق‌ها از ۹ صبح است و تا پیش از غروب آفتاب ادامه می‌یابد. قیمت بلیط قایق‌های بادبانی ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر سانس در نظر گرفته شده است. می‌توانید یکی از انواع قایق‌های تندرو را انتخاب کنید و از تماشای زیبایی‌های آب‌های نیلگون خلیج فارس نهایت لذت را تجربه کنید. برنامه‌های شاد نظیر موسیقی زنده و اجراهای نمایشی به همراه پذیرایی در این قایق‌ها انجام می‌گیرد. زمان هر سانس گشت قایق دو ساعت در نظر گرفته شده است. در هر سانس با توجه به زمان وعده غذایی ناهار و شام به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. حرکت این قایق‌ها از بندرگاه جزیره کیش انجام می‌گیرد. 

 

کشتی کروز سانی

در سال‌های اخیر کشتی کروز سانی سروصدای زیادی به پا کرده و محبوبیت زیادی در میان گردشگران جزیره کیش به دست آورده است. پس از به نتیجه رسیدن توافق برجام یعنی تقریباً سه سال پیش، این کشتی تفریحی کیش وارد این جزیره زیبا شد. به این کشتی‌ها هتل روی آب نیز گفته می‌شود؛ چراکه با توجه به امکانات زیادی که دارند برای اقامت‌های طولانی مدت نیز مناسب هستند. تعداد اتاق‌ها زیاد است و می‌توان به اندازه یک سفر طولانی تا ۵۰ شب را در این کشتی سپری کرد. سفرهای دریایی در کشور ما، خیلی رایج نیست اما با این کشتی می‌توان به جزیره‌های اطراف مانند قشم، یا کشورهای دیگر نیز سفر کرد. اطلاعات زیادی از این کشتی‌ها در دسترس عموم قرار نگرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام نشده است. هرچند در آینده‌ای نزدیک کشتی‌های کروز سانی می‌توانند دستاورد عظیمی در جهت توسعه گردشگری جزیره کیش و ارتباط با اماکن تفریحی دیگر به وجود آورند و به نوعی آینده سفرهای تفریحی را در این جزیره دچار تحول کنند.

 

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی - گردشگری این جزیره زیبا، پیست کارتینگ کیش است. اگر به کیش سفر کردید این مکان تفریحی را به هیچ عنوان از دست ندهید! 

 

بهترین کشتی تفریحی کیش از نظر مردم

باتوجه نوع کشتی و البته معیارها و پارامترهای مورد نظر شما این مورد می‌تواند متفاوت باشد. اغلب کشتی‌هایی که قیمت‌هایی بیشتری دارند. امکانات و خدمات را با کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند. کشتی تفریحی اوستا ظرفیت بالاتر و تعداد سانس‌های بیشتری دارد. در بین کشتی‌های آکواریوم نیز کشتی آکواریوم ستاره، شهرت بیشتری دارد. با این حال عمق کشتی آکواریوم گردشگر ۱ بیشتر است و مسافران با تسلط بیشتری می‌توانند به تماشای آبزیان دریایی بنشینند.

 

نظرات مردم در مورد کشتی‌های تفریحی کیش

اغلب مسافران کشتی‌های تفریحی جزیره کیش، از خدمات و امکانات ارائه شده در این کشتی‌ها راضی هستند. گشت‌وگذار روی این کشتی‌ها،‌ سفری شاد، رویایی و خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها به همراه داشته است. بسیاری از مسافران، نرخ بلیط کشتی‌های تفریحی را باتوجه به خدمات عرضه شده، به صرفه و مناسب ارزیابی کرده‌اند. عمده انتقادات برخی از گردشگران به برنامه‌ها، موسیقی‌ها و اجراهای زنده هنرمندان این کشتی تفریحی کیش بازمی‌گردد و برخی از مردم از این اجراها راضی نبوده‌اند که البته این موضوع به سلیقه هر فرد برمی‌گردد و با این وجود برخی دیگر از مسافران، این برنامه‌ها را دوست داشته‌اند و از آن به اندازه کافی لذت برده‌اند. کیفیت پذیرایی و غذاهای کشتی‌های تفریحی از محلی به محل دیگر و در مقاطع زمانی مختلف، متفاوت بوده است.

 

برنامه کشتی تفریحی کیش

اکثر کشتی‌های تفریحی به ویژه آن‌هایی که کشتی‌های شبانه محسوب می‌شوند دارای عرشه‌های بسیار وسیعی هستند که در آنجا می‌توانید به تماشای آب‌های خلیج فارس و به طور کلی مناطق اطراف کشتی مشغول باشید. قطعاً زیبایی‌های دریا برای کسانی که در مناطق ساحلی زندگی نکرده‌اند، شگفت‌انگیز و مجذوب‌کننده است. در عرشه برخی کشتی‌ها مثل کشتی تفریحی اوستا کیش، در بدو ورود، مهماندار میز و صندلی در اختیار مسافران قرار می‌دهد و برای هر خانواده یک میز اختصاصی در نظر گرفته شده است. روی عرشه برخی کشتی‌ها موسیقی زنده اجرا می‌شود. غرفه عکاسی در عرشه بسیاری از کشتی‌ها تدارک دیده شده است. عکاسان مجرب این غرفه‌ها، عکس‌ها را به طور حرفه‌ای از شما تهیه می‌کنند و عکس‌های خاطره‌انگیزی از سفر شما به یادگار می‌گذارند. کافی شاپ نیز در عرشه برخی کشتی‌ها موجود است که معمولاً هزینه آن به صورت جداگانه دریافت می‌گردد.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین رفیعی ۱۴۰۰/۹/۳۰

من امشب بیستونهم آذرماه هزاروچهارصد بادوستام کشتی اوستا بودم واقعاواقعاواقعا افتضاااااااح بود برخورد پرسنل بسیااااااار گستاخانه و بی‌ادبانه بود هرچی راجبش میگن دروغه گول نخورید بخاطرچندتا سوت میخواستن مارو بزنن شامشم آشغال بود و دیجی خیلی‌خیلی مسخره و بینمک بود واقعا پشیمونم الهی حرومشون باشه پولی که گرفتن

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...