رَهی نو

باشگاه سوارکاری جزیره کیش

تعداد بازدید: ۸۳۴۰ ۴ آذر ۱۳۹۶

سوارکاری در باشگاه سوارکاری کیش جز ده ورزش پرطرفدار جهان است و در ایران هم علاقه‌مندان زیادی به این ورزش وجود دارند. در جزیره زیبای کیش علاوه‌بر پرداختن به انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی، دوچرخه سواری، قدم زدن در ساحل و یا ماهیگیری می‌توانید به اسب سواری هم مشغول باشید. همچنین در کنار اسب سواری، امکانات شتر سواری نیز در جزیره زیبای کیش فراهم شده است. در واقع کیش جز معدود مناطقی از ایران است که چنین امکاناتی را برای گردشگران خود به وجود آورده است. اسب سواری یکی از تفریحات محبوب مردم ایران و سایر نقاط جهان است و از این حیث مسئولین گردشگری جزیره کیش، موقعیت مناسبی را جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی فراهم آورده‌اند. اگر به اسب سواری علاقه‌مند هستید و قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید، چراکه قرار است نکات مفیدی پیرامون این تفریح هیجان‌انگیز در اختیار شما قرار دهیم. ساخت مجموعه اسب سواری کیش با پیگیری‌های فراوان با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت و در سال ۱۳۷۲ باشگاه سوارکاری جزیره کیش به جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی خلیج فارس به مرحله بهره‌برداری رسید. در شمال جزیره آب و آفتاب، کناره دهکده المپیک، باشگاه سوارکاری قرار گرفته است.

 

باشگاه سوارکاری کیش عکس

در زمان دولت سازندگی، بهرام افشارزاده ایده اصلی طراحی و ساخت مجموعه ورزشی المپیک را مطرح کرد و او توجه ویژه‌ای به ورزش سوارکاری داشت و با ساخت این مجموعه ورزشی معروف به باشگاه سوارکاری المپیک کیش شد.  دلیل تخصیص این مجموعه باشگاه سوارکاری کیش به مسابقات بین‌المللی خلیج فارس امکانات مناسب نگه‌داری از اسب‌ها بیان شده بود. این مسابقات در سال ۱۳۷۳ با حضور ورزش‌کارانی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، آلمان و غیره برگزار شد. تا سال ۱۳۷۴، باشگاه اسب سواری کیش به لحاظ محوطه‌سازی، ساخت مانژها و اصطبل‌ها به کیفیت قابل قبولی دست یافت. اواخر سال ۱۳۷۶، ۴۰ دوره مسابقه بزرگ کورس برای نخستین بار در ایران در باشگاه سوارکاری جزیره کیش برگزار شد. مسابقات کورس زمستانه که در حدود ۱۲ سال پیش در جزیره کیش برگزار می‌شد، توجه علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را به سمت مجموعه سوارکاری جزیره کیش جلب کرد و برای اولین بار در ایران در دو سال پیاپی یعنی سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، مسابقات بزرگ کورس زمستانه کشور در باشگاه های سوارکاری در کیش برگزار شد.

 

باشگاه سوارکاری کیش کجاست؟

باشگاه اسب سواری جزیره کیش در شمال این جزیره و در کنار دهکده المپیک واقع شده است از همین رو به آن باشگاه سوارکاری المپیک کیش نیز می گویند. که از شرق به بلوار حریره این شهر محدود می‌شود و از جانب غرب به بلوار المپیک محدودیت دارد. در شمال باشگاه سوارکاری جاده کرانه قرار گرفته و در جنوب آن بلوار میرمهنا وجود دارد. همانطور که در نقشه فوق مشاهده می‌کنید، شهر باستانی حریره، شهرک میرمهنا، شهرک صنعتی ۲ و شهرک آب و برق به باشگاه اسب سواری  کیش نزدیک هستند. مساحت باشگاه اسب سواری کیش در حدود ۶ هزار متر مربع است و ۵۰ راس اسب از نژادهای متنوعی چون تربرد، دوخون، دره شوی و عرب در این باشگاه تحت نگه‌داری و سرپرستی نیروی انسانی کارآزموده قرار گرفته است. درمانگاه دام‌پزشکی این باشگاه به طور مناسبی فعال است و مراقبت‌های ویژه‌ای از اسب‌ها در آن به عمل می‌آید. استفاده از باشگاه سوارکاری مروارید کیش برای آقایان و بانوان امکان‌پذیر است و محدودیت جنسیتی وجود ندارد. درهای باشگاه سوارکاری کیش در تمام فصول سال، همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر برای مسافران جزیره کیش باز است. این مجموعه دارای کافی شاپ و رستوران هم هست که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است. به طور کلی ایجاد مانژ صحرایی برای گشت آزاد، مانژ سرپوشیده، ساخت جایگاه‌های کافی، فضای سبز و ساخت پیست کورس در ایم مجموعه باعث شده است که باشگاه سوارکاری جزیره کیش شرایط میزبانی مسابقه‌های اسب دوانی کشوری به خصوص در فصول سرد سال را داشته باشد. مجموعه اسب سواری جزیره کیش در تاریخ ۲۸ آبان سال ۱۳۸۲ در قراردادی مابین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت P.M.I.R برای مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی واگذار شد و تا سال‌های اخیر اداره این باشگاه اسب سواری را بخش خصوصی عهده‌دار بوده است.

 

تفریحات باشگاه اسب سواری کیش

اگر به اسب سواری تسلط کافی دارید، می‌توانید از مجموعه باشگاه سوارکاری مروارید کیش، اسب کرایه کرده و به این ورزش هیجان‌انگیز مشغول شوید. در باشگاه سوارکاری کیش، مانژ صحرایی برای گشت آزاد، مانژ سرپوشیده، جایگاه‌های کافی، فضای سبز و پیست کورس وجود دارد. باشگاه اسب سواری کیش برای پیست‌های زمستانه گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود و علاقه‌مندان در فصول سرد می‌توانند جزیره کیش را برای انجام این ورزش انتخاب کنند. در باشگاه سوارکاری که یکی از جاهای دیدنی و تفریحی کیش است، همچنین اسب‌ها در مناطق ساحلی در اختیار توریست‌ها قرار می‌گیرد تا آن‌ها هم بدون طی مسافت لازم برای رسیدن به باشگاه سوارکاری جزیره کیش، به این تفریح نشاط‌آور بپردازند. قیمت کرایه اسب در این محل‌ها توافقی است و با کمی چانه زدن می‌توانید به قیمت‌های پایین‌تری برسید.

 

هتل‌های نزدیک به باشگاه سوارکاری کیش

باشگاه اسب سواری کیش از سمت شرق خود به هتل سه ستاره گلدیس کیش نزدیک است و تنها چند دقیقه پیاده‌روی برای رسیدن به نیاز است. هتل دو ستاره اسپادانا کیش نیز در سمت راست باشگاه قرار دارد که کمی دورتر از گلدیس کیش است با این حال می‌توان گفت که نسبت به سایر هتل ها از بهترین هتل‌ های جزیره کیش به باشگاه اسب سواری نزدیک است. هتل فانوس و آفتاب شرق نیز در سمت چپ باشگاه اسب سواری و دهکده المپیک قرار دارند. این مجموعه اسب‌هایش را به مناطق ساحلی هم انتقال داده بود و از طریق اجاره آن‌ها به گردشگران و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی اسب سواری درآمدزایی می‌کرد. پس از اجرای احکام حقوقی دادگستری در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۶ مجموعه اسب سواری جزیره کیش بالاخره بعد از گذشت ۱۶ سال، به معاونت ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش تحویل داده شد. پس از اعمال این تغییرات، نخستین مسابقات پرش با اسب بعد از ۱۳ سال در جزیره کیش برگزار شد و پیست این مجموعه پس از ۱۰ سال برای این مسابقات مورد اصلاح و نوسازی قرار گرفت.

 

باشگاه اسب سواری جزیره کیش

موقعیت مکانی باشگاه سوارکاری کیش و مسیر دسترسی

اگر از فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش قصد عزیمت به باشگاه اسب سواری را دارید می‌توانید ابتدا وارد بلوار امام خمینی کیش شوید و پس از عبور از میدان هرمز می‌توانید وارد بلوار حریره یا بلوار میرمهنا شده و پس از آن، به باشگاه اسب سواری کیش وارد شوید. باشگاه سوارکاری المپیک کیش به استخر المپیک و باشگاه بانجی جامپینگ جاذبه نیز نزدیک است و با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به هر دو مورد دسترسی پیدا کنید. شهر زیرزمینی کاریز در جنوب دهکده المپیک واقع است و به باشگاه سوارکاری جزیره کیش نزدیک است. شهر باستانی حریره به همراه کافی شاپ حریره نیز در شمال باشگاه اسب سواری قرار دارند و به این مکان‌ها هم دسترسی مناسبی موجود است. مرکز خرید دامون و مرکز خرید پادنا در سمت راست باشگاه هستند و بازار هرمز در جنوب آن قرار دارد. اگر بعد از اسب سواری هوس خریدن سوغات به سرتان زد می‌توانید به راحتی به یکی از این دو بازار جزیره کیش مراجعه کنید. بیمارستان کیش در شهرک دیدنی‌ها که مجاور باشگاه است، قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای باشگاه اسب سواری کیش نزدیکی به بندرگاه کیش است؛ جایی که کشتی‌های تفریحی شبانه کیش از آنجا حرکت خود را آغاز می‌کنند. برای کسانی که می‌خواهند به سانس‌های ۲۱ تا ۲۳ یا ۲۳ تا ۱ بامداد این کشتی‌ها برسند، می‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که پیش از حرکت کشتی‌ها، عصر را در باشگاه سوارکاری کیش، کمی اسب سواری کنند. پارکینگ اختصاصی بندرگاه نیز در نزدیک این محل قرار گرفته است و اتومبیل‌ها را می‌توان آنجا متوقف کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...