رَهی نو

 آبشار سمیرم اصفهان؛ عروس آبشارهای ایران  | رهی نو

تعداد بازدید: ۷۰ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شاید باورتان نشود؛ اما در اصفهان، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را مشاهده می‌کنید که هوش از سرتان می‌پرد. یکی از این زیبایی‌های طبیعت، آبشار سمیرم اصفهان است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. اگر می‌خواهید از مکانی متفاوت از دیگر جاهای گردشگری اصفهان دیدن کنید، حتماً بازدید از آبشار سمیرم را در برنامه سفر خود بگنجانید. 
بودن در این مکان بی‌بدیل، روح و روان شما را صیقل داده و شما را دعوت به آرامشی عمیق خواهد کرد. این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو درخصوص آبشار سمیرم اصفهان است تا با دریافت اطلاعات کاملی از آن، بتوانید در زمان سفر به آنجا، برنامه‌ریزی مناسبی برای دیدن آن و دیگر مکان‌های دیدنی اطرافش انجام دهید.

معرفی آبشار سمیرم شهر اصفهان

در بخش جنوبی استان اصفهان، آبشاری به نام سمیرم وجود دارد که به‌ دلیل زیبایی بی‌بدیلش به عروس آبشارهای زاگرس معروف است. محال ممکن است که گردشگران شهرها و کشورهای مختلف به شهر اصفهان سفر کنند و دیدن این آبشار را از دست بدهند.
یکی از زیبایی‌های رشته‌کوه‌های زاگرس، آبشار سیمرم است که ارتفاعی به‌اندازه 35 متر دارد. البته در گذشته به ‌دلیل مطلوب بودن شرایط آب ‌و هوایی، ارتفاع آن چیزی نزدیک به 75 متر بود که به‌ دلیل کم شدن میزان بارش و فرسایش زیاد صخره‌ها، ارتفاع آن نیز کاسته شد. درحال حاضر تنها زمانی‌ از سال که میزان بارش‌ها زیاد باشد، ارتفاع آن نیز افزایش پیدا می‌کند. لازم به‌ ذکر است که سرچشمه آبشار سمیرم برگرفته از چشمه‌های مزارع جو زار و عزیزخان است. 

معرفی آبشار سمیرم شهر اصفهان

آبشار سمیرم کجاست؟

در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان و 4 کیلومتر مانده به شهرستان سمیرم، می‌توانید در تنگه‌ای به همین اسم، آبشار سمیرم که یکی از جاذبه‌ های گردشگری اصفهان است را مشاهده کنید. 

آبشار سمیرم کجاست

مسیر دسترسی به آبشار سمیرم

برای رفتن به آبشار سمیرم می‌توانید از اتومبیل شخصی، قطار و هواپیما استفاده کنید. چنانچه قصد سفر به این شهر با قطار را دارید، باید به ایستگاه شهرضا رفته و سپس به سمت سمیرم رهسپار شوید.

مسیر دسترسی به آبشار سمیرم

بهترین فصل بازدید از آبشار سمیرم

اگر می‌خواهید زمان بیشتری را در کنار این آبشار سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار و اواخر تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. اما درنظر داشته باشید که در این مواقع، تعداد زیادی از گردشگران را در این منطقه مشاهده خواهید کرد و ممکن است که از شلوغی محیط آن کلافه شوید.
اما اگر می‌‎‌خواهید که در زمان خلوت‌تری از این آبشار دیدن کنید، بهتر است که در فصول سرد مانند پاییز و زمستان به اصفهان بروید. در‌این ‌صورت به ‌راحتی می‌توانید صدای آبشار را که از صخره‌های آن به پایین می‌ریزد، بشنوید.

بهترین فصل بازدید از آبشار سمیرم

فضای ابشار سمیرم

فضای سبز آبشار سمیرم یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین فضاهای سبز استان اصفهان است که در قسمت پایین دست این آبشار قرار دارد. این فضای سبز دارای گیاهان و گل‌های متنوع و رنگارنگی است که با شکوفه‌های بهاری خود، تصویری بی‌بدیل و زیبا را به تصویر می‌کشند.
در این فضای چشم‌نواز می‌توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستانتان سپری کنید و حتی یک پیاده‌روی طولانی هم داشته باشید. جالب اینجاست که در مسیر آبشار، چراغ‌هایی قرار داده شده که باعث می‌شوند حتی در تاریکی شب هم بتوانید این آبشار را تماشا کنید.
همچنین وجود یک پارک بزرگ در نزدیکی این آبشار موجب شده تا مسافرانی که از شهرهای دور برای دیدن جاذبه های گردشگری اصفهان به این منطقه می‌روند، چادر زده و اقامتی شبانه در این پارک داشته باشند. در این پارک امکاناتی مانند غرفه و بوفه نیز برای مسافران درنظر گرفته شده تا چنانچه نیاز به خوراکی داشته باشند، بتوانند از آن خرید کنند.

فضای ابشار سمیرم

امکانات رفاهی موجود در آبشار سمیرم

باتوجه به اینکه بیشتر مسافران با اتومبیل شخصی خود به این آبشار می‌روند، یک پارکینگ برای آنها درنظر گرفته شده است. مسافران می‌توانند اتومبیل خود را در این پارکینگ، پارک کنند. همچنین در نزدیکی این آبشار یک پارک برای کودکان درنظر گرفته شده تا بتوانند در آنجا بازی کنند. وجود دو رستوران کوچک، چند بوفه و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات آبشار سمیرم است. 

نکات مهم در زمان سفر به سمیرم

سفر به دل طبیعت همواره به یک سری تجهیزات نیاز دارد که جزو لاینفک سفر به‌شمار می‌آید. از طرفی ممکن است که شما شب را در کنار این آبشار کمپ کنید؛ پس لازم است که تجهیزات مورد نیاز را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، با خود به همراه داشته باشید:
•    کفش مخصوص پیاده‌روی
•    لباس گرم
•    کرم ضد آفتاب
•    زیرانداز
•    آب معدنی
•    چراغ قوه
•    پتو
•    کیسه خواب

نکات مهم در زمان سفر به سمیرم

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار سمیرم

باتوجه به موقعیت جغرافیایی آبشار سمیرم، جاذبه‌های طبیعی زیادی در اطراف آن وجود دارند که شما را خیره به خود می‌کنند. در ادامه لیستی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آبشار سمیرم را به شما معرفی می‌کنیم.

چشمه ناز ونک

این چشمه در لیست چشمه‌های پرآب اصفهان قرار گرفته و در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی سمیرم واقع شده است. محیط بکر و دست‌نخورده آن موجب شده تا سرسبز و باطراوت باقی بماند. اگر قصد رفتن به این چشمه بی‌بدیل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در فصول بهار و تابستان به این منطقه گردشگری سفر کنید.

چشمه ناز ونک

پارک دریاچه سمیرم

در جنوب شهر سمیرم، پارک دریاچه سمیرم قرار دارد که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید. در این پارک امکان قایق‌سواری برای گردشگران وجود دارد. همچنین یک پارک برای تفریح و بازی کودکان نیز در آن وجود دارد. از امکانات این پارک می‌توان به پارکینگ، رستوران و بوفه اشاره کرد.

پارک دریاچه سمیرم

چالقفا

در 15 کیلومتری سمیرم، یک منطقه کوهستانی به نام چالقفا وجود دارد. پوشش گیاهی، درختان انبوه و چشمه جوشان آن موجب شده که گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا بروند. اگر به‌دنبال گیاهان دارویی و معطر هستید، حتماً در فصول بهار و تابستان به این منطقه بی‌نظیر سفر کنید.

چالقفا

هتل های نزدیک به آبشار سمیرم

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به کمپ کردن در طبیعت علاقمندید، می‌توانید در نزدیکی آبشار و در پارکی که در کنار آبشار قرار دارد، کمپ کنید.  اما اگر می‌خواهید سفرتان کامل بوده و به امکانات رفاهی مناسبی دسترسی داشته باشید، بهتر است که یکی از هتل‌های اصفهان مانند هتل عباسی اصفهان را انتخاب کنید. احتمالاً بپرسید که شاید این هتل در نزدیکی این آبشار نباشد؛ اما این نکته را هم درنظر داشته باشید که با اقامت در این هتل، خیالتان از بابت امکانات رفاهی تمام و کمالی که در اختیار شما می‌گذارد، راحت است.

هتل های نزدیک به آبشار سمیرم

سخن پایانی

این آبشار چیزی از طبیعت شهرهای شمالی کم ندارد و شما می‌توانید در کنار بازدید از آثار تاریخی شهر اصفهان، از این طبیعت بکر و دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف آن هم دیدن کنید. آیا تا به‌ حال به این منطقه گردشگری اصفهان سفر کرده‌اید؟ چه تجربیات و خاطراتی از این سفر دارید؟ لطفاً در قسمت دیدگاه‌ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول آبشار سمیرم اصفهان

آبشار سمیرم کجاست؟

در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان و 4 کیلومتر مانده به شهرستان سمیرم، می‌توانید آبشار سمیرم را ببینید.

بهترین زمان رفتن به آبشار سمیرم کجاست؟

بهترین زمان فصل بهار و اواخر تابستان است.

آیا امکان کمپ کردن در نزدیکی آبشار سمیرم وجود دارد؟

بله، در نزدیکی آبشار سمیرم، سکوهایی برای اقامت شبانه مسافران درنظر گرفته شده است.

فاصله مکانی اصفهان تا آبشار سمیرم چقدر است؟

از اصفهان تا آبشار سمیرم تقریباً 160 کیلومتر فاصله است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...