رَهی نو

بازدید از آکواریوم اصفهان به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۷۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

آکواریوم اصفهان، نخستین تونل آکواریوم ایران است و یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های اصفهان به‌شمار می‌رود. گونه‌های مختلفی از آبزیان در این آکواریوم نگهداری می‌شوند و همین امر موجب شده تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان به تماشای آن بروند.
اگر برای سفرهای تفریحی و یا کاری به شهر اصفهان می‌روید، بازدید از این آکواریم بی‌نظیر را فراموش نکنید؛ زیرا دنیای زیر آب به‌قدری شما را شگفت‌زده می‌کند که اصلاً متوجه گذر زمان نخواهید شد. اگر قصد رفتن به این آکواریوم را دارید، بهتر است این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را مطالعه کنید تا ذهنیت و اطلاعاتی از این مجموعه داشته باشید.

معرفی کامل آکواریم اصفهان

آکواریوم شهر اصفهان، اولین تونل آکواریوم ایران است که در سال 1395 در پارک جنگلی ناژوان افتتاح شد. این مجموع با مساحت 4000 مترمربع و در عمق 7 متری زمین، یک دنیای زیرآبی را به نمایش می‌گذارد که شامل بیش از 300 گونه از آبزیان آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان است.
بازدید از اکواریوم شهر اصفهان، یک تجربه بی‌نظیر و متفاوت از دیدن زیبایی‌های طبیعت است که هم برای بزرگسالان هم برای کودکان جذاب و آموزنده است. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به بررسی بخش‌های مختلف آکواریم اصفهان، شرایط بازدید و امکانات رفاهی و تفریحی آن می‌پردازیم.

معرفی کامل آکواریم اصفهان

آکواریوم زیبای اصفهان کجاست؟

این آکواریوم در منطقه جنگلی ناژوان و در نزدیکی زاینده رود قرار دارد. این آکواریوم در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر اصفهان واقع شده است.

آکواریوم زیبای اصفهان کجاست

مسیر دسترسی به آکواریوم شهر اصفهان

برای دسترسی به این آکواریوم از مرکز شهر باید از طریق خیابان جهان، به اتوبان خیام برسید و سپس به سمت جنوب بروید. در امتداد همین اتوبان از اتوبان میرزا کوچک خان عبور کنید. سپس از سمت راست خارج شده و در اولین میدان به سمت چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. این بلوار ادامه دهید تا به پارکینگ پارک جنگلی ناژوان برسید. حال می‌توانید از آکواریوم این شهر دیدن کنید. 

مسیر دسترسی به آکواریوم شهر اصفهان

بخش های مختلف آکواریوم بی نظیر اصفهان

این آکواریوم شامل چهار بخش اصلی است: تونل آکواریوم، آکواریوم‌های دیواری، آکواریوم‌های لمسی و سیلندر آکواریوم. در ادامه به توضیح هریک از این بخش‌ها می‌پردازیم.

بخش های مختلف آکواریوم بی نظیر اصفهان

تونل آکواریوم

این بخش مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش آکواریوم است که یک تونل 35 متری را در احاطه آکواریوم‌های بزرگ با حجم 1200 مترمکعب آب شامل می‌شود.  در این تونل، شما می‌توانید از زیر آب راه بروید و ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌های خطرناک، لاک‌پشت‌های بزرگ، ماهی‌های آنتن‌دار، ستاره دریایی و دیگر موجودات زیرآبی را از نزدیک ببینید. این تونل شبیه‌سازی‌شده با خلیج فارس است و شما را به دنیایی متفاوت و جادویی می‌برد.

سیلندر آکواریوم

این بخش شامل 3 سیلندر آکواریوم با گنجایش 3500 لیتر آب است که در میانه مجموعه قرار دارند. در این سیلندرها شما می‌توانید ماهی‌هایی را ببینید که با شقایق دریایی هم‌زیستی دارند، مانند دلقک ماهی، بارب ماهی، تترا ماهی و مارماهی دریایی. این سلیندرها نیز به‌صورت موضوعی طراحی شده‌ و شرایط مشابه اقیانوس را دارند. 

سیلندر آکواریوم

آکواریوم های دیواری

این بخش شامل 28 آکوایوم با اندازه‌های 5 تا 10 متر است که در دیوارهای مجموعه قرار دارند. در این آکواریوم‌ها، شما می‌توانید انواع ماهی‌های آب شیرین و شور را مشاهده کنید. برخی از این ماهی‌ها عبارتند از: آراپایما، تاس ماهی، هامور، دراگون ماهی، ماشه ماهی، سنجاب ماهی، انگلر، مارماهی و غیره. هریک از این آکواریوم‌ها به‌صورت موضوعی طراحی شده‌ و شرایط زیستگاه ماهی‌ها را شبیه‌سازی کرده‌اند.

آکواریوم های دیواری

آکواریوم های لمسی

این بخش یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های آکواریوم است که به شما اجازه می‌دهد تا برخی از ماهی‌ها و موجودات زیرآبی بی‌خطر را از نزدیک مشاهده کنید. در این قسمت از آکواریوم، ستاره دریایی، گربه کوسه، سفره ماهی، ماهی کویی و غیره را می‌بینید. این بخش برای کودکان بسیار جالب و آموزنده است و به آنها کمک می‌کند تا با محیط زیست آبزیان آشنا شوند.

آکواریوم های لمسی

شرایط بازدید از آکواریوم شهر اصفهان به چه صورت است؟

اگر قصد بازدید از تونل آکواریوم شهر اصفهان را دارید، می‌توانید همه روزه از ساعت 10 الی 21 با تهیه بلیط از آنجا دیدن کنید. البته زمان بازدید در تعطیلات و ماه رمضان متغیر است و به‌همین دلیل باید قبل از مراجعه از زمان آن مطمئن شوید.
همچنین بهتر است که زمان بازدید خود را به روزهای غیر تعطیل موکول کنید؛ چون در روزهای تعطیل به‌دلیل ازدحام و شلوغی، نمی‌توانید از دیدن این مکان بی‌نظیر و دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان لذت کافی ببرید.

شرایط بازدید از آکواریوم اصفهان

تفریحات تونل آکواریوم در اصفهان

شما در زمان بازدید از ماهی‌ها و آبزیان این مجموعه می‌توانید از دیگر تفریحات موجود در این مجموعه نیز بهره ببرید. برخی از این تفریحات به شرح زیر هستند:

مشاهده غذا دادن به آبزیان

باتوجه به اینکه غذا دادن به ماهی‌ها در زمان ظهر صورت می‌گیرد، بهتر است که خود را در این زمان به آکواریوم برسانید. این کار توسط غواصان انجام می‌شود که قطعاً دیدن این لحظات برایتان بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

مشاهده غذا دادن به آبزیان

غذا دادن به آبزیان

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت در این آکواریوم، غذا دادن به آبزیان است. شاید در کمتر جایی بتوانید چنین تجربه منحصربفردی را تجربه کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند تحت نظارت مسئولان، از طریق شیشه شیر و دست به ماهی‌ها غذا داده و حتی امکان لمس کردن آنها را داشته باشند. چنین مکانی، برای کودکان بسیار مناسب است و بازدید از این آکواریوم می‌تواند برای آنها خاطره‌انگیز باشد.

غذا دادن به آبزیان

عکاسی در آکواریوم

در آکواریوم این شهر، بخش استودیو نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند تصاویری با نمایی از آکواریوم را داشته باشند. این عکس‌ها در مدت زمان پنج تا هفت دقیقه چاپ می‌شود که البته هزینه هرکدام از آنها را باید به‌صورت جداگانه پرداخت کنند.

عکاسی در آکواریوم

امکانات رفاهی مجموعه آکواریوم در اصفهان

این آکواریوم به‌جهت راحتی بازدیدکنندگان، یک سری امکانات رفاهی نیز درنظر گرفته که شامل کافی‌شاپ، استودیو، فروشگاه جهت خرید هدیه و سرویس بهداشتی هستند. از آنجایی که این آکواریوم در نزدیکی پارک جنگلی ناژوان واقع شده، امکاناتی نظیر تله‌سیژ، پارکینگ با ظرفیت 3000 اتومبیل و نمازخانه نیز در آنجا وجود دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به مجموعه آکواریوم شهر اصفهان

اگر برای دیدن آکواریوم به شهر اصفهان می‌روید، از مکان‌های دیدنی نزدیک به این مجموعه نیز آشنایی داشته باشید. این مکان‌های تفریحی شامل موارد زیر هستند: 

باغ پرندگان

باغ پرندگان در سال 1375 در زمینی به مساحت 55000 مترمربع که در آن بیش از 130 نوع مرغ و پرنده نگهداری می‌شوند، تاسیس شد. این باغ به‌جهت تحقیقات و بازدید دانش‌پژوهان ساخت شد.  این باغ در پارک جنگلی ناژوان و در ساحل زاینده رود قرار گرفته که وجود چهار برکه بزرگ و کوچک، به زیبایی این باغ افزوده است. 

باغ پرندگان

باغ خزندگان

این پارک در سال 1391 در زمینی به مساحت 1000 مترمربع به بهره‌برداری رسید. این باغ در نزدیکی تونل آکواریوم واقع شده، به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان بازدید از آکواریوم، برای آشنایی بیشتر با خزندگان، از این باغ هم بازدید داشته باشید. 
خزندگان مختلفی شامل مارهای سمی و نیمه سمی، افعی پلنگی، دم عنکبوتی، مار آتشی، مار زنگی سیاه و مار کبرا در این باغ وجود دارند. همچنین ایگوانا، بزمجه، تمساح آمازون، بنگال و اژدهای کومودو از دیگر خزندگان باغ خزندگان اصفهان هستند.

باغ خزندگان

سخن پایانی 

جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان تمام‌شدنی نیستند؛ به‌طوری‌که در هربار سفر به این شهر تاریخی با مکان‌های جدیدی روبرو می‌شوید که قطعاً برایتان خاطره‌‌انگیز خواهد بود. آکواریوم شهر اصفهان یکی از این مکان‌های دیدنی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن بازدید کنید. دیدن آبزیان و موجودات دریایی، دریچه‌ای از زیبایی‌ها و آفرینش را به‌روی شما باز خواهد کرد و چشمانتان از این همه شگفتی به وجد خواهد آمد. 

سوالات متداول درمورد آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان کجاست؟

این آکواریوم در جنوب غرب اصفهان و در نزدیکی پارک جنگلی ناژوان قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم شهر اصفهان چه فصلی است؟

امکان بازدید از این مجموعه در تمام فصول سال امکان‌پذیر است. همینطور بهتر است که هنگام ظهر از این مجموعه دیدن کنید تا بتوانید غذا دادن به ماهی‌ها را هم از نزدیک ببینید.

چه امکاناتی در مجموعه آکواریوم در اصفهان وجود دارد؟

استودیوی عکس، فروشگاه، کافی‌شاپ.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آکواریوم شهر اصفهان کجاست؟

پارک جنگلی ناژوان، باغ خزندگان، باغ پرندگان، باغ موزه پروانه‌های اصفهان.

کدام هتل‌ها در نزدیکی تونل آکواریوم در اصفهان قرار دارند؟

هتل پارسیان سوئیت اصفهان، هتل آسمان اصفهان و هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...