رَهی نو

فاصله رشت تا شاهرود

تعداد بازدید: ۳۳۹۲ ۲۴ دی ۱۴۰۱

در این مطلب قصد داریم فاصله رشت تا شاهرود را طی کنیم و سفری به این شهر زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشیم. این شهر به سرزمین پنج اقلیم هم شناخته می‌شود و اگر عاشق طبیعت هستید، از دیدن این شهر کیف خواهید کرد. در این شهر چند اقلیم مختلف مانند کویر، کوهستان و جنگل را می‌توانید تجربه کنید. همچنین سوغاتی‌های این شهر به دلیل اقلیم‌‌های مختلف، متفاوت بوده و می‌توانید با خود یادگاری‌های زیادی به همراه ببرید. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

فاصله رشت تا شاهرود چند کیلومتر است

برای رفتن به شاهرود یک مسافت ۷۵۳ کیلومتری را باید طی کنید و یک مسیر بیشتر ندارد. شما تقریبا ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه در راه خواهید بود که مدت زمان زیادی است؛ اما ارزشش را دارد. برای طی کردن این مسیر از رستم آباد، رودبار، قزوین، آبیک، کرج، تهران، سمنان و دامغان می‌گذرید تا به شاهرود برسید.

 

فاصله رشت تا شاهرود

 

روش ‌های سفر از رشت تا شاهرود

اگر بخواهید مستقیما از رشت به شاهرود بروید، نمی‌توانید از هواپیما، قطار یا اتوبوس استفاده کنید. اگر سفر به صورت هواپیما را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به تهران بیایید و سپس به شاهرود بروید. از طریق اتوبوس هم می‌توانید با تعاونی‌ها تماس بگیرید تا در صورت سفر به شهر دیگری شما را در میان راه پیاده کنند.

 

مسافت رشت تا شاهرود با خودروی شخصی

اگر ترجیح می‌دهید با ماشین به شاهرود سفر کنید، ساعات زیادی وابسته به اینکه تخت گاز بروید یا در طی مسیر بایستید، در راه خواهید بود. شما می‌توانید به شهرهای بین راه بروید و از جاذبه‌های دیدنی این شهرها دیدن کنید یا استراحت‌های کوتاهی در بین راه داشته باشید و ۹ ساعته به شاهرود برسید.

 

جاذبه های مسیر رشت شاهرود 

وقتی مستقیم از رشت به شاهرود بروید، در مسیر شاهد جاذبه‌های دیدنی بسیاری هستید که قطعا سفر خوبی را برایتان رقم خواهد زد. پیشنهاد ما در شروع سفرتان بازدید از رستم آباد است. این شهر مثل بهشت می‌ماند و در ۴۵ کیلومتری رشت قرار دارد. با رفتن به رستم آباد می‌توانید به جنگل نقله بر بروید و در این بهشت گمشده با متنوع‌ترین پوشش گیاهی و جانوری قدم بزنید. سپس از درفک (بام استان گیلان)، غار یخی در درفک که طول آن به ۱۰۰ متر می‌رسد، منطقه ییلاقی سی دشت، ییلاق سلانسر، استخرگاه، روستای دیورش، دشت کلزا و دریاچه عروس دیدن کنید.

برای مشاهده جاهای دیدنی شاهرود کلیک کنید. 

بعد از آن هم می‌توانید به قزوین بروید و با کلی سوغاتی خوشمزه و صنایع دستی جذاب مسیرتان را ادامه دهید. بازار قزوین، مسجد النبی، کاخ موزه چهل ستون، کلیسای رفیع، حمام قجر، کلیسای کانتور، مسجد جامع قزوین، عمارت و باغ سپهدار، آب انبار سردار بزرگ، سرای سعدالسلطنه و حسینیه امینی‌ها از جاهای دیدنی این شهر است.

 

رشت تا شاهرود

 

وقتی هم به تهران برسید، آنقدر جاهای دیدنی زیاد هست که باید چند روزی را بمانید تا به گوشه‌های این شهر سرک بکشید. می‌توانید از پارک‌ها دیدن کنید یا به موزه بروید یا تفریحات بسیاری را برای خودتان رقم بزنید. پل طبیعت تهران، بام لند، موزه جواهرات، برج میلاد، موزه عروسک و فرهنگ ایران، پارک جمشیدیه، موزه رضا عباسی، بازار بزرگ، موزه پمپ بنزین دروازه دولت، کاخ گلستان خانه موزه مقدم، تنها تعدادی از جاهای دیدنی تهران هستند.
قبل از رسیدن به شاهرود هم می‌توانید از دامغان و سمنان دیدن کنید. موزه تاریخ طبیعی سمنان، موزه مهر و سکه کومش، مسجد جامع، دروازه ارگ، پارک جنگل سوکان، شهر زیبای شهمیرزاد، بازار سمنان، مسجد سلطانی، خانه تاریخی طاهری، خانه کلانتر، امامزاده علی ابن جعفر و برج کارخانه نساجی از جاهای دیدنی سمنان هستند.

 

دامغان هم که به «صددروازه» و «ده مغان» شناخته می‌شده است، جاذبه‌های دیدنی زیادی درون خود دارد. در این سرزمین تاریخی می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و از مسجد تاریخانه، برج طغرل، محوطه تاریخی تپه حصار، آرامگاه پیر علمدار، خانه لطفی، بنای فتحعلی شاهی، برج چهل دختر، غار شیربند، چشمه علی، مسجد جامع دامغان، کویر حاج علی قلی، امامزاده جعفر، سد شاهچراغی، دیوار بارو، بازار دامغان، گنبد زنگوله، کاروانسرای قوشه، دریاچه نمک، تپه‌های مریخی، تنگه زندان، کاروانسرای سپه سالار امیریه، مسجد شکرالله، قلعه دولت آباد، چشمه انگورستانی، غار چاه دیو و بسیاری جاهای دیگر دیدن کنید. وقتی هم که به شاهرود رسیدید، از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید.

 

جمع‌بندی

همانطور که توضیح دادیم تنها با استفاده از ماشین می‌توانید فاصله رشت تا شاهرود را طی کنید. اما جاذبه‌های دیدنی این مسیر انقدر زیاد است که مسلما خسته نمی‌شوید و از راه لذت می‌برید. آیا تا به حال به شاهرود سفر کرده‌اید؟ شما دیدن از چه جاذبه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به شاهرود سفر کنید و از بین هتل های شاهرود یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های شهر فومن را مانند هتل پارامیدا شاهرود را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مردادی ۱۴۰۲/۷/۱۷

فاصله رشت تا شاهرود دامغان شهر صد دروازه هست که شهر زیباست برید ببینید نشید خونه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

مردادی عزیز ممنون از بیان نظرتون امیدواریم همواره سفرهای شادی در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...