رَهی نو

هتل های شاهرود

سفر به سرزمین چنارها: معرفی شهر شاهرود و هتل‌های آن

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از روزها کار سخت، یک دفعه صدایی از توی ذهنتان شنیده‌اید که می‌گوید حالا وقت مسافرت است و بعد با نگاهی به تقویم، تعطیلاتی دو سه روزه را شکار می‌کنید. حالا وقتش است بگویید می‌خواهید به کجا بروید؟ مقصد سفر شما کجاست؟
اگر دوست دارید در فرصت کمی که در اختیار دارید به یک قاره کوچک سفر کنید؛ پیشنهاد ما این است که شاهرود را به عنوان مقصد، انتخاب کنید.

 

سفر و اقامت در شاهرود

 

همه ما کویر مرکزی ایران را به عنوان منطقه‌ای گرم و خشک می‌شناسیم. اما درست جایی در نزدیکی کویر، کمی آن طرف‌تر از سمنان، بهشت طبیعت‌گردها یعنی شاهرود را می‌بینید. این شهر که از شمال در نزدیکی البرز واقع شده و قسمت‌های جنوبی‌اش در مجاورت کویر ایران قرار دارد، با پارک‌‌های جنگلی متنوع و البته جنگل ابر و بناهای تاریخی پرشمارش هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

سفر را شیرین‌تر کنیم!!!

حتما شما هم سفرهایی را به خاطر دارید که به خاطر محل استراحت نامناسب، در تمام طول سفر خسته بودید؛ یا دوست داشتید سفر هر چه زودتر تمام شود و به تخت خواب دوست داشتنی‌تان برگردید. اگر مایل به تکرار این تجربه ناخوشایند نیستید بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

هتل های خوب شاهرود

اگر اولویت شما میزان کیفیت هتل است و دوست دارید در چند روز سفر، از بهترین امکانات برخوردار شوید. خیلی خوب است که از هتل‌های لوکس شاهرود استفاده کنید. این هتل‌ها با دریافت قیمیتی حدود 356-344 هزار تومان برای یک شب اقامت، و امکاناتی مثل تلویزیون، اینترنت، مینی‌بار، روم سرویس و... پذیرای مهمانان هستند. یکی از بهترین هتل‌های شاهرود، هتل چهار ستاره شهر شاهرود هتل پارمیدا است که امکانات و فضایی عالی برای اقامت دارد.

 

هتل‌های اقتصادی شاهرود

اگر با نیم نگاهی به پس‌اندازتان به دنبال یک سفر راحت هستید، بهتر است از هتل‌هایی با کلاس قیمتی متوسط استفاده کنید. این هتل‌ها امکانات خوبی متناسب با قیمت دریافتی‌شان در اختیار شما می‌گذارند و البته راحتی شما را در طول سفر تامین می‌کنند. قیمت‌ این هتل‌ها با توجه به زمان سفر و نوع امکانات‌شان متفاوت است اما می‌توانید از وجود وسایل رفاهی مثل تلویزیون، اینترنت، یخچال و ... مطمئن باشید.
از هتل‌های اقتصادی شاهرود می‌توان به هتل رویال، هتل جهان‌گردی و خانه معلم(ویژه فرهنگیان) اشاره کرد.

 

هتل‌‍‌های ارزان شاهرود

اگر قصد دارید بیشتر وقتتان را در دل طبیعت بگذرانید و در طول سفر تمام نقاط دیدنی شهر را بگردید و لذت ببرید، بهتر است خیلی نسبت به محل اقامتتان حساسیت نشان ندهید. از آن‌جایی که شما مدت زمان کمی در هتل هستید کمتر فرصت می‌کنید از امکانات هتل استفاده کنید بنابراین در چنین شرایطی بهتر است پولی را که قرار است در ازای امکانات اضافی هتل بپردازید، برای گشت و گذار در شهر کنار بگذارید و هتل‌های ارزان را برای اقامت انتخاب کنید. هتل‌هایی که با قیمت پایین‌تر، یک جای خواب راحت در اختیارتان قرار می‌دهند. از هتل‌های ارزان شاهرود می‌توان به مهمان‌پذیر اسلامی نو، هتل آپارتمان نادر شاهرود، مهمان‌پذیر آزادی و مهمان‌پذیر پارس اشاره کرد.

 

 

اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهرود

چند سالی است که اقامت در خانه‌های بومی هم  به گزینه‌ای برای مسافران تبدیل شده است. تجربه زیستن در یک خانه روستایی و البته هزینه‌ی بسیار کم آن، از جمله عوامل پرطرفدار شدن این خانه‌ها هستند. پس اگر از هتل‌ها خسته شده‌اید و دوست دارید صبح‌تان را با عطر نان تازه و صبحانه محلی آغاز کنید؛ بد نیست سری به این خانه‌ها بزنید.  بیشتر این اقامت‌گاه‌ها در خارج از شهر هستند، پس اگر دسترسی به امکانات شهری برای‌تان اولویت دارد؛ بهتر است به سراغ رزرو هتل‌ها بروید.
از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهرود می‌توان به اقامتگاه بوم گردی ارگ قلعه، اقامتگاه بوم گردی چشمه مراد، اقامتگاه بوم گردی توران دشت، اقامتگاه بوم گردی کلوت کویرو... اشاره کرد.

 

زمان مناسب سفر به شاهرود: سرزمین رنگ‌ها

شاهرود به خاطر اقلیم فوق‌العاده‌ و همزیستی مسالمت‌آمیز کویر و کوه، آب و هوای منحصر به فردی  دارد. از طرفی جاده‌های منتهی به این شهر از استاندارد خوبی برخوردار هستند، به طوری که می‌توانید با خیال راحت وارد این جاده‌ها بشوید و مطمئن باشید که در راه نمی‌مانید. 

 

قیمت رزرو بهترین هتل شاهرود

 

بنابراین اگر دوست دارید یک پاییز فوق‌العاده را تجربه کنید و در خیابان‌هایی سنگ‌فرش شده با برگ‌های زرد و نارنجی، قدم بزنید پاییز بهترین زمان برای سفر است؛ اما نمی‌شود به شاهرود رفت و از جنگل ابر دیدن نکرد. به گفته فعالان محیط زیست و طبیعت گردها، بهترین زمان برای بازدید از جنگل ابر، اواسط فروردین تا اواخر مهرماه است. بنابراین با توجه به آب‌هوا و البته بارش‌های شاهرود در نیمه دوم سال، بهتر است شش ماه اول سال را برای سفر به شاهرود انتخاب کنید.

 

مجهز باشید حتی با یک کوله پشتی

بستن یک چمدان سبک و کارآمد، از جمله مهارت‌هایی است که مسافران حرفه‌ای با کسب تجربه به آن دست پیدا می‌کنند. پس اگر دوست دارید شبیه به مسافران حرفه‌ای چمدان ببندید با ما همراه باشید. 
وسایل و لباس‌هایی که با خود می‌برید با توجه به زمان سفر متفاوت است. شاهرود با توجه به منطقه جغرافیایی‌ای که در آن واقع شده، در ماه‌های اول سال هم کمی سرد است. از طرفی اگر قصد پیاده‌روی یا حتی کمپ زدن در جنگل ابر را دارید؛ بهتر است یک پانچوی سبک یا شال گرم با خود به همراه داشته‌باشید.
همراه داشتن کفش پیاده روی سبک یا یک کتانی ساده هم به نظر ضروری است. از طرفی در تابستان بخش‌های جنوبی استان، کمی گرم است. پس اگر دوست دارید سری هم به این بخش بزنید؛ بهتر است کرم ضد آفتاب مناسب هم همراه داشته‌باشید. 

 

یادگارهایی از قاره کوچک شاهرود

به خاطر بارش‌های فراوان، شهر شاهرود از مهمانانش با سبدی از میوه‌های متنوع  مثل انگور، زردآلو، گیلاس، آلو و... پذیرایی می‌کند. اما ضیافت خوراکی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. از دیگر خوشمزه‌‌های شاهرود می‌توان به نان فتیر، نان قندی، نان تاک و نقل و نبات اشاره کرد.

اما اگر دوست دارید سوغاتی‌های ماندگارتری از شاهرود بیاورید؛ می‌توانید به سفال‌ها و سرامیک‌های متنوع، گلیم و جاجیم، سوزن دوزی‌های زیبا و ...نگاهی بیندازید.
در نهایت اگر دل‌تان برای رطوبت جنگل‌های شمال تنگ شده، اما از گرمای کویر هم لذت می‌برید؛ بهتر است سری به شاهرود، این شهر دیدنی و جذاب، بزنید.
 

جاذبه های گردشگری شاهرود


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...