رَهی نو

بام لند تهران

تعداد بازدید: ۴۹۵۴۷ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نمی‌توان انکار کرد که تهران شهر جذابیت‌هاست. جاذبه‌هایی که بسیاری از آن‌ها در ایران یگانه‌اند. یکی از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز تهران، مجموعه بام لند تهران است. سرزمینی که خرید، تفریح، هیجان، آرامش و بسیاری دیگر را در کنار هم جمع کرده است. مجموعه‌ای که دیدنش هم فال است و هم تماشا. مصداق همان اتوپیایی که داستان‌های فانتزی و تخیلی برایمان ساخته‌اند.

ازآنجاکه وصف‌العیش، نصف‌العیش است، ما قصد داریم در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، این سرزمین شگفتی‌ها را برایتان وصف کنیم تا سر فرصت خودتان سری به  آن بزنید و عیش‌تان را کامل کنید.

آشنایی با بام لند تهران

مجموعه بام لند یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین مراکز تفریحی تجاری تهران است که با وسعتی نزدیک به 60 هزار مترمربع، در منطقه‌ کوهپایه‌ای غرب تهران و در ساحل دریاچه چیتگر (شهدای خلیج‌فارس) بنا شده است. معماریِ منحصربه‌فرد این مرکز تجاری، به‌ صورت 12 ویلای دو طبقه و مستقل در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع است.

مجموعه‌ای تجاری، فرهنگی و رفاهی که در نوع خود بی‌نظیر است. بام لند با داشتن مراکز خرید انبوه، آمفی‌تئاتر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلف، کافه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی خاص و جذاب، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

زیبایی‌هایی که سبب شد بام لند در سال 2018، جایزه معماری ویژه را در مسابقه بین‌المللی سالانه پریکس ورسیلز (international Prix Versailles annual awards) در بخش قاره‌ای آفریقا و غرب آسیا از آن خود کند.

بام لند تهران

بام لند تهران کجاست؟

باتوجه به توضیحاتی که درمورد مجموعه بام لند به شما ارائه کردیم، احتمالاً بسیار مشتاق باشید تا از این مجموعه تفریحی دیدن کنید.  این مجموعه تفریحی در منطقه 22 شهرداری تهران و در نزدیکی چیتگر واقع شده که افراد با اتومبیل شخصی، مترو، اتوبوس و تاکسی به آنجا بروند. 

چنانچه از اتومبیل شخصی خود برای رفتن به بام لنداستفاده می‌کنید، می‌توانید وارد اتوبان آزادگان شده و سپس به سمت اتوبان شهید خرازی بروید. درنهایت بعد از گذر از بلوار کاشان و بلوار موج، به بلوار صدف خواهید رسید.

مسیر دیگری که می‌توانید با اتومبیل شخصی خود را به بام لند برسانید، اتوبان شهید همت است که باید به سمت اتوبان شهید خرازی و بعد از آن به خروجی کاشان جنوب بروید. درنهایت به سمت دریاچه چیتگر رسیده و بعد از گذر از میدان موج به بلوار صدف می‌رسید.

درصورت استفاده از مترو باید سوار قطارهای خط صادقیه گلشهر شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. در ادامه باید سوار اتوبوس شهرک شهید باقری شده و وارد بام لند شوید.

روش دیگر برای رفتن به بام لند، استفاده از اتوبوس است. شما می‌توانید سوار اتوبوس‌های پایانه آزادی - شهید باقری شوید. با پیاده شدن در ایستگاه بلوار کاشان، با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به بام لند برسید. همچنین امکان استفاده از اتوبوس شهرک دریا در پایانه اتوبوس صادقیه نیز وجود دارد که باید در ایستگاه جوزانی از اتوبوس پیاده شوید.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشانف میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند.

مراکز خرید بام لند در تهران

تنوع محصولات در مراکز تجاری بام لند، خرید کردن را هم د‌ل‌چسب می‌کند. فروشگاه‌های این مجموعه تفریحی و تجاری، در دو طبقه همکف و زیر همکف ساخته شده‌اند. بدون شک دیدن برندهای تجاری معروف ذوق یک خرید لوکس را در دلتان زنده خواهد کرد. انواع فروشگاه‌های پوشاک، ساعت و فروشگاه‌های متفرقه در بام لند قرار دارند که به توضیح آنها می‌پردازیم.

فروشگاه پوشاک

بوتیک‌های مد و لباس در مجموعه بام لند چیتگر، یکی از مراکز خرید تهران است که در آنجا می‌توانید انواع لباس‌ها و پوشاک را از برندهای مختلف خریداری کنید. نام‌های تجاری مختلفی مثل ال‌سی‌وای‌کیکی، جین‌وست، آدولفو دومینگز، ریباک، اسکای اسکارف،  بنتون، مانگو، او‌ وی ‌اس، یو اس پولو و آدیداس،  کیفیت و برازندگی را یکجا به شما عرضه خواهد کرد.

مراکز فروش ساعت و طلا

برندهای مشهور ساعت، طلا و جواهرات همچون سوارسکی و سوآچ شما را به خود خواهند خواند! و بی‌شک در برابر کشش برندهای ورزشی مثل ریباک و آدیداس  هم نمی‌توانید مقاومت کنید. همین‌طور با دیدن کالاهای باکیفیتی از برندهای معتبر سام‌لند و تاتی‌پاریس هم خرید لوازم خانگی و وسایل الکتریکی را از قلم نخواهید انداخت.

فروشگاه های متنوع در بام لند

به‌‌علاوه فروشگاه‌های متفاوتی مثل خانه شکلات، دوکاتی (برند ماشین و موتورسیکلت)، گل‌فروشی چلبرگ و اسباب‌بازی فروشی (از برند توی‌توی) را هم نمی‌شود نادیده گرفت. البته حواستان باشد که همه لذت‌هایتان را برای خرید خرج نکنید چون قسمت جذاب‌تر ماجرا در مرکز تفریحی بام لند تهران منتظرتان است.

تفریحات بام لند تهران

یکی از بهترین قسمت‌های بام لند برای علاقمندان به فرهنگ و هنر «آمفی‌تئاتر بام لند» است. مکانی با ظرفیت 250 نفر که به‌دلیل برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، برنامه‌هایی مانند جشن‌های سالیانه‌ فرهنگی، جلسه نقد فیلم و کتاب، تئاتر کودکان و برنامه‌های شبانه در مجموعه بام لند برای مردم برگزار می‌شود. اگر هم به موسیقی علاقه دارید مطمئناً از دیدن و شنیدن «اجرای موسیقی خیابانی» در نقاط دنج بام لند لذت خواهید برد.

تفریحات بام لند شامل تفریحات هیجان‌انگیز و تفریحات آبی هستند که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند تفریح مورد نظر خود را پیدا کرده و از آن لذت ببرد. در ادامه با تفریحات تهران آشنا خواهید شد.

سقوط آزاد

اگر اهل هیجان هستید، بام‌ لند برنامه‌های زیادی برای به تپش انداختن قلبتان دارد که یکی از آن‌ها «سقوط آزاد با بتمن کلاب» است. یک سقوط آزاد از ارتفاعی نسبتاً زیاد به روی تشک بادی که هیجان را به اوج می‌رساند. اگر هم برای بار اول است که قصد تجربه چنین هیجانی را دارید، پیش از پریدن حتماً آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود. پس بدون نگرانی دل به دریا بزنید!

وی آر لند (VR-Land)

یکی دیگر از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز این سرزمین، «مجموعه واقعیت مجازی (VR-Land)» است. جایی که درست مثل اسمش واقعیت و تخیل به هم می‌آمیزد. شما می‌توانید روی صندلی بنشینید و از هیجان بازی‌های پرتحرک مانند انواع بازی‌های تیراندازی، ورزشی (مثل کارتینگ بر روی یخ مصنوعی) و معمایی (مثل هزارتوی ماژول مِیز) لذت ببرید! تجربه‌ای که با استفاده از بهترین دستگاه واقعیت مجازی در دنیا (HTC-VIVE Pro) برایتان رقم خواهد خورد.

فوتبال دستی انسانی در مجموعه بام لند

تقریباً بیشتر افراد تجربه بازی فوتبال دستی را دارند. اما فوتبال دستی آنجایی هیجان بیشتری پیدا می‌کند که انسان‌ جای آن آدمک‌های پلاستیکی  را بگیرد. در شهربازی بام لند، فوتبال دستی انسانی یکی از بازی‌های مهیجی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنید. البته افراد بالای 8 سال می‌توانند در آن شرکت کنند. 

اسکای فلایر

یکی دیگر از این هیجان‌های شگفت‌انگیز «اسکای فلایر بام‌ لند» است که در کنار مجموعه وی آرلند قرار دارد. مکانی که شما را به آسمان می‌برد و می‌توانید طعم پرواز را بر فراز دریاچه چیتگر بچشید. 

شهر بادی بام لند چیتگر

شاید تصور کنید که شهر بادی فقط برای کودکان است، اما تفریحات هیجان انگیز تهران در این مجموعه برای بزرگسالان نیز وجود دارد که  شامل فوتبال صابونی، فوتبال حبابی دارت بادی هستند. افرادی که قصد بازی در فوتبال حبابی را دارند،  در گروه‌های سنی مختلف در تیم‌های 6 نفره(قد بالای 115 سانتی‌متر الزامی است)، امکان بازی در آن را خواهند داشت.

ساحل شنی پرشین

در این مجموعه، بخش‌هایی نیز برای کودکان درنظر گرفته شده که یکی از آنها مجموعه ساحل شنی پرشین است. مساحت این مجموعه درحدود 300 مترمربع است که مکانی شاد، سالم و هیجان‌انگیز برای کودکان به‌شمار می‌آید.

 

شما می‌توانید این هیجان‌ها را تا «شهربازی چیتگر» (در سمت راست مجموعه و در انتهای مرکز خرید) با بازی‌های جذابی مثل ماشین برقی، ماشین کوبنده، چرخ‌وفلک و... ادامه دهید. بعد از آن هم می‌توانید از تماشای منظره بی‌نظیر «ساحل سنگی دریاچه چیتگر» که در نزدیکی شهربازی قرار دارد به آرامش برسید.

قایق سواری در بام لند

نمی‌شود کنار آب بود و تفریح‌های آبی را تجربه نکرد. یکی از تفریحات آبی بام لند «قایق‌سواری» است. در یکی از اسکله‌های دریاچه که در بام‌ لند قرار دارد می‌توانید قایق‌سواری را با قایق پدالی تجربه کنید یا کمی هیجان‌انگیزترش کنید و سوار قایق موتوری شوید. اگر آرامش قایق پدالی را ترجیح می‌دهید.

ماهیگیری در مجموعه بام لند

در‌صورتی‌‌که در کنار دریاچه به‌دنبال آرامش هستید، می‌توانید به شرق دریاچه بروید و به «کلوپ ماهیگیران تهران» در بام‌ لند سربزنید. مکانی دل‌نشین که در آن با استفاده از امکاناتی مجهز مثل فروشگاه اختصاصی لوازم ماهیگیری و سایت ماهیگیری به طول 205 متر با 32 جایگاه می‌توانید تمام خستگی و تشویش‌های روزمره را از خود به درکنید. امکان آموزش ماهیگیری نیز برای کسانی هم که تاکنون تجربه‌ای نداشته‌اند فراهم است.

همچنین می‌توانید با استفاده از خدماتی مثل سرویس کترینگ (Catering) و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، لذت و آرامش ماهیگیری را چند برابر کنید. البته بهتر است پیش از آن، برای رزرو و یا عضویت به وب‌سایت کلوپ ماهیگیری چیتگر مراجعه کنید. چرا که الویت با اعضا و افرادی‌ است که جایگاه خود را از قبل رزرو کرده‌اند.

پاساژ بام لند تهران

پارکینگ مجموعه تفریحی بام لند

چنانچه با اتومبیل شخصی خود قصد رفتن به بام لند دریاچه چیتگر را دارید، می‌توانید از پارکینگ این مجموعه نیز استفاده کنید. پارکینگ بام لند در خیابان هوانیروز و بلوار صدف و در قسمت جنوبی مجموعه واقع شده است.برای استفاده از پارکینگ باید هزینه آن را جدا پرداخت هزینه کنید که ساعات کاری آن از ساعت 9 صبح الی 1 بامداد است.

رستوران های بام لند

بعد از تفریح‌های متنوع، بهترین راه برای جبران انرژی ازدست‌رفته‌تان این است که به سراغ رستوران‌های بزرگ و کوچک بام‌ لند بروید. با بودن در این مکان‌ها می‌توانید استراحت کرده و خود را به یک غذای باکیفیت دعوت کنید. رستوران‌های زیادی در بام لند وجود دارند که تعداد آنها به بیش از 30 عدد می‌رسد.    در ادامه این رستوران‌ها و کافه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران کشتی رویال لانژ

اگر می‌خواهید غذا و نوشیدنی خود را بر روی آب میل کنید، بهترین انتخاب، رستوران کشی رویال لانژ در مجموعه بام لند است. کشتی بام لند، از کافه‌های لوکسی است که علاوه‌بر دریاچه چیتگر در کل تهران نیز شناخته شده است. این کافه در دو طبقه و با ظرفیت 40 تا 50 نفر ساخته شده که مناسب برگزاری برنامه و جشن‌های دوستانه و خانودگی است.

رستوران مم‌مد استیک

رستوران مم‌مد استیک هم در میان بهترین رستوران های تهران با انواع استیک‌هایش از تبری تا لاکوم و استیک‌های دریایی و با طراحی ویژه از جذاب‌ترین‌های بام‌ لند تهران است. این رستوران با داشتن فضایی بکر و زیبا، طرفداران زیادی دارد. همچنین دسرهای متنوع این رستوران مانند باقلوا باعث شده تا افراد زیادی به این رستوران جذب شوند.

رستوران باروژ

اگر تمایل دارید تا طعم غذاهای بین‌المللی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا سری به رستوران باروژ بزنید. استریپس‌ها و پیتزاهای رستوران باروژ زبانزد خاص و عام است که همین امر، موجب محبوبیت این رستوران شده است.

 رستوران دروازه طهرون

اگر می‌خواهید غذاهایی با طعم سنتی را در مکانی با دیزاین و طراحی سبک قاجار بچشید، پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده، به رستوران دروازه طهرون بروید. با رفتن به این رستوران،  بی‌شک مسحور تزیینات و کاشی‌کاری‌های ایرانی این رستوران نیز خواهید شد.

چلوکبابی رفتاری

اگر می‌خواهید طعم یکی از غذاهای رستوران‌های قدیمی را بچشید، چلوکبابی رفتاری یکی از آنها است. این رستوران شعبه‌های زیادی دارد که یکی از آنها در بام لند است. چنانچه هوس انواع کباب مانند برگ، کوبیده، چنجه را کرده‌اید، بهترین انتخاب، چلوکبابی رفتاری است. 

کافه های مجموعه بام لند

تعداد کافه‌های بام لند به‌قدری زیاد است که نمی‌توان تمامی آنها را در این مقاله به شما معرفی کرد. به‌همین دلیل برخی از آنها را در اینجا آورده‌ایم.

کافه رستا

 کافه رُستا با چای‌باری زیبا و نوشیدنی‌های متفاوت مانند «بال‌های فرشته» و «جوانه‌ لبخند» حتماً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دکوراسیون این کافه بسیار شاد است و نوشیدنی‌های گرم و سرد و میل کردن صبحانه در آنجا، بسیار دلچسب خواهد بود.

کافه دوکاتی

کافه دوکاتی هم کافه‌ای برای علاقمندان به موتورهای مسابقه‌ای است. کافه دوکاتی مکانی سرپوشیده و  در دو طبقه ساخته شده که شما می‌توانید انواع سالاد، ساندویچ و نوشیدنی گرم و سرد را در آنجا سفارش دهید.

کافه شمرون

کافه شمرون نیز بزرگ‌ترین کافه‌رستوران مجموعه بام لند است. پیشنهاد می‌کنیم که محیط بیرون و طبقه دوم را برای نوشیدن و یا خوردن دسر انتخاب کنید؛ چون چشم‌انداز وسیعی را به مشتریان خود هدیه می‌کند.

کافه رستوران آنتیکا

در کافه رستوران آنتیکا می‌توانید خود را به صرف تمامی وعده‌های غذایی دعوت کنید. فضای رنگارنگ این کافه رستوران موجب می‌شود تا مشتریان بر سر ذوق بیایند.

در بام لند ورزش کنید

یکی از ورزش‌های منحصربه‌فردی که می‌توانید در سرزمین بام تجربه کنید، «پاتیناژ یا اسکیت روی یخ» است. ورزشی لذت‌بخش، شاد و هیجان‌انگیز که تمامی افراد در هر سطحی اعم‌از مبتدی و یا حرفه‌ای می‌توانند فعالیت کنند. حرکت روی شکنندگی یخ و حفظ تعادل روی تیغه باریک اسکیت، جذابیت بی‌بدیل این ورزش یخی است. شما اگر تابه‌‌حال این ورزش را تجربه نکرده‌اید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی پاتیناژ در بام‌ لند، ثبت‌نام کنید.  چنانچه به این ورزش علاقمندید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی این مجموعه نیز شرکت کنید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید، بازی، هیجان و تفریحات دیگری که نام برده شد علاقه‌ای ندارید، بام‌ لند شما را هم راضی خواهد کرد. شما می‌توانید به گوشه دیگری از این سرزمین سربزنید. دورتادور دریاچه چیتگر، یک مسیر دل‌انگیز 6 کیلومتری وجود دارد که از پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در این مسیر، غرق در آرامش خواهید شد. لذتی که هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. اگر هم دلتان خواست گشت متفاوتی دور دریاچه داشته باشید. می‌توانید با استفاده از موتور چهارچرخ سبک، یک سواری متفاوت و جذاب را تجربه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به بام لند

مجموعه بام لند جاذبه‌های دیدنی زیادی در خود دارد که شاید فرصتی برای دیدن مکان‌های گردشگری در نزدیکی آن وجود نداشته باشد. اما با این‌حال ما این مکان‌های دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پارک جوانمردان ( در فاصله 8 کیلومتری)
  • شهربازی ارم (در فاصله 13 کیلومتری)
  • پارک باغ اناری ( در فاصله 3 کیلومتری)
  • آبشار تهران (در فاصله 3 کیلومتری)

هتل های نزدیک بام لند تهران

اگر برای سفرهای تفریحی و یا کاری به شهر تهران می‌روید، مجموعه بام لند یکی از مکان‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن دیدن کنید. گشت‌وگذار در این مجموعه حال‌وهوای خوبی به‌شما می‌دهد؛ چون تفریحات این مجموعه به‌اندازه‌ای است که می‌توانید چند روزی را به بازدید از آن اختصاص دهید. به‌همین دلیل بهتر است که برای نزدیک بودن به بام لند، یکی از هتل‌های نزدیک به این مجموعه مانند هتل پارسیان استقلال تهران را برای اقامت خود رزرو کنید. 

سخن پایانی

اگر در تهران دلتان هوای یک مجموعه تفریحی را کرد که بخواهید در آنجا علاوه‌بر انواع تفریحات هیجان‌انگیز و تفریحات آبی، به خرید پوشاک، ساعت، طلا و غیره بپردازید، مجموعه بام لند یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مجموعه تفریحی، تجاری بام لند در نزدیکی دریاچه چیتگر( شهدای خلیج فارس) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در تفریحات آخر هفته به‌شمار می‌آید.

همچنین اگر اهل ورزش و پیاده‌روی در بام لند و دور دریاچه هستید، بدون شک این مجموعه مکان مناسبی برای شما خواهد بود. چنانچه به این مرکز تفریحی و تجاری رفته‌اید، خاطرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درمورد بام لند تهران

بام لند تهران کجاست؟

این مجموعه تفریحی تجاری در انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشانف میدان موج، خیابان موج ودر بلوار صدف قرار دارد.

چه تفریحاتی در مجموعه بام لند وجود دارد؟

در این مجموعه انواع تفریحات هیجان‌انگیز و آبی شامل وی آر لند، شهر بادی، فوتبال دستی انسانی، اسکای فلایر، پرش آزاد و پیست پاتیناژ وجود دارد.

کدام رستوران‌ها در  بام لند قرار دارند؟

رستوران دروازه طهرون، رستوران عربی زاهدالعراقی، کشتی رستوران رویال لانژ،  مم‌مد استیک، رستوران باروژ و برگر فکتوری.

چه کافه‌هایی در بام لند چیتگر وجود دارد؟

کافه شمرون، کافه ورف، کافه دوکاتی، کافه رستا، کافه آمفی، کافه لایم پلاس و کافه قمر.

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بوستانی ۱۴۰۲/۹/۹

چه مثال جالبی زدید اتوپیایی که داستان های فانتزی و تخیلی برایمان ساخته

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

بوستانی عزیز ممنون از توجه تون سپاسگزاریم که نظرتون رو ثبت نمودید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...