رَهی نو

رستوران و کافی‌شاپ‌های هتل مدینه الرضا مشهد

تعداد بازدید: ۳۷۲۵ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

هتل پنج ستاره مدینه الرضا یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) است. این هتل مجلل و لوکس از سال 1392 آماده میزبانی از زائران در بخش‌های مختلف اعم از رستوران، کافی‌شاپ و غیره است. هدف از تحریر این مقاله معرفی رستوران‌های هتل مدینه الرضا و کافی‌شاپ هتل مدینه الرضا مشهد و بررسی کیفی آن‌ها از نظر دکوراسیون، چیدمان، بهداشت، تنوع غذایی و غیره است.

 

کافی شاپ هتل مدینه الرضا مشهد

 

اسامی رستوران‌های هتل مدینه الرضا مشهد

با توجه به وسعت هتل مدینه الرضا وجود چندین رستوران با دکوراسیون لوکس و با برنامه‌های غذایی متفاوت موضوع چندان عجیبی و دوری نیست. زائرین و گردشگران عازم شهر مشهد در خصوص هتل مدینه الرضا بدانند که این هتل دارای 4 رستوران با ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد است. رهی نو در ادامه به بررسی رستوران‌های هتل مدینه الرضا مشهد پرداخته است.

 

رستوران گل نرگس یک

با ورود به طبقه مثبت یک می‌توان شاهد یکی از رستوران‌های هتل مدینه الرضا بود. این رستوران با دیزاین بنفش و آبی دارای نورپردازی و فضای درونی بسیار زیبایی است. در منوی غذایی این رستوران می‌توان انواع غذاهای ایرانی به همراه انواع پیش‌غذاها را باقیمت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه مشاهده کرد.

 

رستوران گل نرگس دو

در جوار رستوران گل نرگس شعبه دیگری با همین نام وجود دارد که اغلب افراد آن را جزئی از رستوران گل نرگس یک می‌دانند؛ اما رستوران گل نرگس 2 سالن غذاخوری مجزا است که دارای منوی غذایی متنوع از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است. معمولاً از این رستوران گل نرگس برای مراسم‌های خاص یا از قبل رزرو شده استفاده می‌شود؛ اما ممکن است در فصول شلوغ سال مانند تابستان این رستوران نیز به‌عنوان یک رستوران مجزا آماده پذیرایی از گردشگران و زائران باشد.

 

رستوران آفتاب

آفتاب نام یکی دیگر از رستوران‌های هتل مدینه الرضا است که در طبقه دوازدهم این هتل قرار دارد. این رستوران گردان که به‌عنوان بزرگ‌ترین رستوران گردان ایران شناخته می‌شود دارای دکوراسیونی زیبا به رنگ قرمز و سفید است. این رستوران هتل مدینه الرضا مشهد دارای بوفه صبحانه، ناهار و شام غنی از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است. اگر قصد دارید در محیطی آرام با چشم‌انداز حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از زیباترین خاطرات خود را بسازید؛ حتماً رستوران آفتاب هتل مدینه الرضا را انتخاب نمایید.

 

رستوران سنتی ارغوان

در مجاورت مجموعه آبی و در طبقه منفی یک هتل مدینه الرضا رستوران سنتی به نام ارغوان وجود دارد که دارای فضایی متفاوت و زیبا است. در رستوران ارغوان میز و صندلی جای خود را به تخت‌ها و پشتی‌های راحت داده است. فضای درونی این رستوران با نورپردازی و نقاشی‌هایی اصیل آذین‌شده است. ارغوان برخلاف دیگر رستوران‌های این هتل دارای منویی با غذاهای اصیل ایرانی اعم از آبگوشت، انواع پلوها، انواع خوراک‌های ایرانی به همراه سرویس چای یا هر نوشیدنی دلخواه دیگر است.

 

بوفه صبحانه مدینه الرضا مشهد

در کلیه رستوران‌های هتل مدینه الرضا به جز رستوران ارغوان بوفه صبحانه با متنوع‌ترین مواد غذایی برای وعده صبحانه مشاهده می‌شود؛ اما بوفه صبحانه رستوران گردان آفتاب نسبت به رستوران‌های گل نرگس دارای تنوع بیشتری است. کارکنان هتل مدینه الرضا هرروزه از ساعت 8 الی 10 صبح آماده پذیرایی از زائرین گرامی مشهد هستند. بخشی از صبحانه‌های موجود در بوفه صبحانه مدینه الرضا به شرح ذیل است.

  • انواع نان شامل نان ایرانی و نان فرانسوی
  • انواع املت شامل املت پنیر، املت قارچ، املت گوجه‌فرنگی و غیره
  • انواع خوراک گرم نظیر خوراک لوبیا، عدسی و غیره
  • انواع پنیر مانند پنیر گردو، پنیر سبزی، پنیر کنجد، پنیر خامه‌ای و غیره
  • انواع سبزیجات و صیفی‌جات مناسب وعده صبحانه
  • انواع لبنیات شامل کره، ماست، خامه و غیره
  • فرآورده‌های پروتئینی مانند سوسیس سرخ‌شده، ژامبون، کالباس و غیره
  • انواع نوشیدنی گرم و سرد مانند چای، قهوه، آب‌میوه، شیر و غیره

 

رستوران هتل مدینه الرضا مشهد


بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های مشهد کدامند؟


بوفه ناهار و شام در هتل مجلل مدینه الرضا مشهد

رستوران گردان آفتاب تنها رستوران مدینه الرضا مشهد می‌باشد که دارای بوفه صبحانه، ناهار و شام است؛ اما با رزرو رستوران‌های گل نرگس برای مراسم‌های خاص نیز ولیمه، ترحیم، عروسی و غیره نیز می‌توان بوفه ناهار و شام را با هماهنگی تشریفات هتل داشت. در غیر این صورت در رستوران‌های گل نرگس و ارغوان درخواست غذا تنها با ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

 

کافه و کافی‌شاپ‌های هتل مدینه الرضا مشهد

کافی‌شاپ یکی دیگر از بخش‌های هتل است که می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد رضایت و آرامش گردشگران ایفا کند. معمولاً اغلب گردشگران کافی‌شاپ هتل مدینه الرضا را به علت فضای زیبا و متفاوتش برای یک میان وعده یا قرار ملاقاتی انتخاب می‌نمایند. در ادامه بیشتر با کافی‌شاپ‌های این هتل آشنا خواهیم شد.

 

کافی‌شاپ بهارنارنج

بهارنارنج نام کافی‌شاپ هتل مدینه الرضا است که در طبقه همکف قرار دارد. این کافی‌شاپ دارای معماری کاملاً ایرانی است و فضای آن با ترکیبی از رنگ‌های آبی، قهوه‌ای و طلایی آذین یافته است. این کافی‌شاپ دارای منویی غنی از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد به همراه دسرهای لذیذ و کیک‌های خوش عطر است.

 

کافه ارغوان

در مجاورت مجموعه آبی هتل و در همان رستوران سنتی ارغوان منویی با انواع نوشیدنی‌ها، دم‌نوش‌ها و انواع بستنی وجود دارد. این کافه بسیار مناسب گردشگرانی است که علاقه دارند در محیطی سنتی ساعاتی را به خوشی بگذارند.

 

کافه کودک

بخش جذاب دیگری در این هتل که به‌تازگی تأسیس‌شده بوفه یا کافه کودک است. این کافه هتل مدینه الرضا مشهد مختص کودکان طراحی‌شده و دیزاین و طراحی آن کاملاً مطابق با سلایق کودکان است. در این کافه می‌توان انواع پنکیک با اشکال مختلف و یا انواع میوه فصل با طراحی‌های جذاب و کودک پسند مشاهده کرد.

 

پذیرایی در کافه‌ها و رستوران‌های هتل مدینه الرضا مشهد چگونه است؟

آنچه از نظرات مهمانان داخلی و خارجی این هتل استنباط می‌شود؛ به‌طورکلی پذیرایی در هتل مدینه الرضا بسیار عالی است. کلیه میهمانان از تنوع غذایی، برخورد عالی پرسنل هتل، دکوراسیون زیبای هتل، کیفیت غذاها رضایت کامل داشتند. در کنار تمام این نظرات مثبت بخشی از گردشگران نسبت به قیمت بالای غذاهای بوفه رستوران آفتاب، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی کارکنان و هزینه بالای اقامت در هتل مدینه الرضا انتقادهایی داشته‌اند.

 

جمع‌بندی

رهی نو به تمام افرادی که قصد سفر به مشهد مقدس و اقامت در هتل های مشهد را دارند، هتل مدینه الرضا را پیشنهاد می‌کند. چراکه در این هتل علاوه بر امکاناتی نظیر سالن ورزشی، مجموعه آبی، آتلیه، خدمات معلولان، مهدکودک، کتابخانه و غیره دارای رستوران‌های بسیار عالی برای سرو غذا است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد آفتاب نام بزرگ‌ترین رستوران هتل مدینه الرضا است که علاوه بر تنوع غذایی فوق‌العاده دارای چشم‌اندازی زیبا به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیررضا ۱۴۰۲/۸/۱

کافه بهارنارنج خاطره خیلی خوبی دارم ازش که دوستام رو برای تولد اونجا دعوت کردم و خیلی خوش گذشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲

امیررضای عزیز خیلی هم عالی ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو. امیدواریم همچنان خاطرات خوبی رو در تولدهاتون داشته باشید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...